Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe kan ik het beste afkicken?

Hoe kan ik het beste afkicken?

173 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flaffie zei:
EN???
Klik om te vergroten...
Stel die vraag maar aan jezelf..gewoon zoals ik dat doe!! gr. Marko
:rolleyes: :openmouth:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
psychopsychedelic zei:
ik wens je iig veel succes in de weg die je nog te gaan hebt!!

mischien psychedelica als alternatief?
haha sorry
Klik om te vergroten...

Veelvoudig politripmiddelengebruik vind ik uiteindelijk eigenlijk redelijk verslavend, je blijft zo in dat trip-ego en filosofisch gedoe dat je weinig van de realiteit overhoudt, het is een heel ander soort drugsprobleem, maar.. bwleh.

Ik hoop echt het allerbeste voor jou en je kinderen in deze moeilijke periode. Ik heb respect voor wat je!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
marko zei:
Marla Singer zei:
Ik ben zelf een lange tijd speedverslaafd geweest en de theorie die ik geef, heeft mij toen goed door het begin heen geholpen. Zoals Nick ook al zegt, iedereen heeft zijn eigen manier om te stoppen en hier op het forum zijn we er om elkaar daar soms bij te helpen, door wat eigen ervaringen en tips mee te geven. Verder is het aan de gebruiker zelf wat hij/zij er mee doet, stoppen moet je uiteindelijk toch helemaal zelf doen.

Als er dan plotseling van die newbies daartussen een beetje "wijs" gaan lopen doen, dan doen wij: :tearsofjoy: Overigens is de TS een zij en geen hij... :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Enig idee hoe te gaan stoppen ="denk aan iets anders of geef jezelf over"TOCH?? gr. Marko :rock:
Klik om te vergroten...

Ik begrijp geen reet van wat je bedoelt schat... :rolleyes:
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Milos zei:
ben je ook verslaafd aan het 'ja precies' te zegge? :grin:
Klik om te vergroten...
Verslaafd? Eigenlijk moeilijk te zeggen!! Misschien wel afhankelijk, of misschien creeer ik teveel aan denkfouten!! Toch zonde vindt je nie?? maar goed laat de steen niet te hard zijn, want dan gaat het pas goed fout...maar verslaafd??? ik heb het zo nu en dan door die denkfout te maken wel nodig om af te schakelen, maar als het mij meezit hoef ik niks meer..(SPEED= NOT WHAT I NEED) :rolleyes:
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#5
Marko,

Je hebt het denk ik zelf helemaal niet door, maar wat je opschrijft komt heel erg verwart over en is op veel punten totaal onbegrijpelijk.
Ik vraag me serieus af of ik wel moet reageren, omdat ik erg twijfel of, wat ik wil zeggen, uberhaubt wel bij je door zal dringen.

Wat ik uit je posts wel op kan maken is dat je wel in staat bent stoppen, maar eigenlijk geen goeie motivatie kunt vinden om daarna niet weer te beginnen. "wat kan het kwaad"

1 hele goede reden om te stoppen zou kunnen zijn dat je jezelf kwijt aan het raken bent.
Het is na een paar regels text moeilijk in te schatten, maar ik krijg een sterk vermoeden dat je jezelf al een stuk meer kwijt bent, als dat je zelf beseft.

Ik meen dit 100% serieus. Ik probeer je serieus niet te dissen of te kleineren ofzo.
Als ik er naast zit, is het mischien zowiezo een goed iedee om je posts voortaan eventjes een paar minuten te laten liggen, om ze dan zelf nog eens goed door te lezen voordat je ze plaatst.
Probeer ik zelf vaak ook te doen.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nu ik deze laatste post bijvoorbeeld een dag later nog eens lees, denk ik dat ik toch net ff iets te ver ga.
Sorry daarvoor.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoezo? Je zegt toch gewoon heel netjes de waarheid?
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn verronderstelling dat het door de drugs komt is nergens op gebazeerd.
Als je daar vanuit gaat is het ineens nogal onbeschoft.
F
FluffyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het lijkt op dit forum vaak wel als aangeeft dat je wilt stopppen, dat voor sommige mensen aanleiding is om je belachelijk te maken, of dat je een loser of een watje bent ofzo. Lekker motiverend is dat, ik ben er ook mee gestopt. Want of je krijgt helemaal geen reactie, of je wordt een soort van uitgelachen. En nu kan ik mijn berichten helemaal nergens meer vinden, die worden na een maand dus gewoon verwijderd, waarschijnlijk omdat het te saai is ofzo. Nee, alleen stoer doen en opscheppen over gebruik vindt hier gehoor, hoe gekker hoe beter. En de beheerders van dit forum doen er net zo hard aan mee, je kan dit beter een PRO-drugs forum noemen, want alleen dan word je serieus genomen. Jammer, ik had gehoopt hier wat steun en herkenning te krijgen!!!
F
FluffyLid
01-01-2024, 00:00
#10
En JaPrecies, zet m op en hou vol, ik weet Precies hoe je je voelt!!! Groetjes Fluffy.
k
klaar dr meeLid
01-01-2024, 00:00
#11
wat anderen vinden heb ik maling aan ik ben gestopt met speed na pas 18 jaar ik doe het nu een jaar zonder en begin me gelukkig steeds beter te voelen.
ik heb namelijk een middeltje gevonden wat mij vreeselijk helpt ik raakte namelijk in een vreeselijke dip dit was pas twee weken geleden nog ik begon weer te denken aan die rotzooi (speed) niet dat ik het ooit nog zou gaan gebruiken hoor geen haar op mn hoofd die daar aan denkt maar als je echt wilt stoppen moet je dat gewoon ineens doen.
het middeltje wat mij momenteel helpt heet sintjanskruid van dr vogel ik voel me eigen er prima bij.
als er hier iemand is die hulp nodig heeft stuur me maar een PB ik wil gerust met je praten no problemo ik vindt het stoerder als je wilt stoppen dan dat je gebruikt of blijft gebruiken.
ik weet nog wel een paar tips om je makkelijker te laten stoppen. :wink:
k
klaar dr meeLid
01-01-2024, 00:00
#12
oooh ja fluffy ik vergeet bijna haha :tearsofjoy: JA PRECIES HOU VOL IK WEET PRECIES HOE JE JE VOELT EN ZET M OP :tearsofjoy: :wink: helemaal toppie als je weet te stoppen bravo.
jammer dat ze hier geen bordje met respect hebben maar die krijg je van mij. :wink:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fluffy zei:
Het lijkt op dit forum vaak wel als aangeeft dat je wilt stopppen, dat voor sommige mensen aanleiding is om je belachelijk te maken, of dat je een loser of een watje bent ofzo. Lekker motiverend is dat, ik ben er ook mee gestopt. Want of je krijgt helemaal geen reactie, of je wordt een soort van uitgelachen. En nu kan ik mijn berichten helemaal nergens meer vinden, die worden na een maand dus gewoon verwijderd, waarschijnlijk omdat het te saai is ofzo. Nee, alleen stoer doen en opscheppen over gebruik vindt hier gehoor, hoe gekker hoe beter. En de beheerders van dit forum doen er net zo hard aan mee, je kan dit beter een PRO-drugs forum noemen, want alleen dan word je serieus genomen. Jammer, ik had gehoopt hier wat steun en herkenning te krijgen!!!
Klik om te vergroten...

:confused: :confused: :confused:

Als je in de forumregels kijkt, kun je zien dat stoer doen over overmatig drugsgebruik hier NIET getolereerd wordt. Mocht dit ontdekt worden, dan gaat er ook een slotje op het topic en een waarschuwing naar de desbetreffende persoon!

En verder, je hebt je hier geregistreerd op 1 mei, hoe kun je dan zeggen dat jouw berichten na een maand verwijderd zijn, als je hier pas net een paar weken aan het posten bent???
k
klaar dr meeLid
01-01-2024, 00:00
#14
:tearsofjoy: :tearsofjoy: marla slim :tearsofjoy:
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nog steeds clean JaPrecies?
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wow, dat is fucking toevallig! Ben al een tijdje niet meer actief hier en nu ik weer eens een kijkje nam, wordt er net iets aan me gevraagd!

Inmiddels is er bij mij door de huisarts de diagnose ME/CVS geconstateerd, waar ik al 8 jaar last van blijk te hebben, sinds mijn 1e zwangerschap. ME wil zeggen dat je ALTIJD, echt ALTIJD moe bent, en nog veel meer klachten. Zó moe, dat je 20 uur per etmaal in bed ligt bijvoorbeeld, en simpele dingen als de afwas, douchen, tanden poetsen je heel veel moeite kosten. Toen ik te horen kreeg dat ik ME heb, snapte ik meteen waarom ik zo lang aan speed verslaafd ben geweest. ZONDER speed heb ik namelijk geen leven, lig ik constant in bed, kan ik niet voor mijn kinderen en het huishouden zorgen, enz. Maar speed is natuurlijk geen medisch verantwoord medicijn, en het lullige is dat er geen enkel medicijn voor ME bestaat, en dat speed wel goed werkt bij ME! Ik ben niet meer verslaafd aan speed en ben nu op zoek naar een gezond alternatief voor speed. Dat kan jarenlang gaan duren volgens de arts, want er is dus eigenlijk geen medicijn.. behalve speed. Maar speed is drugs en DUS slecht volgens velen, die niet begrijpen dat er ook mensen zijn die bepaalde drugs pakken uit noodzaak, niet uit verslaving of voor de lol. Omdat mensen je zo veroordelen, zeker als je kinderen hebt, wil ik geen speed meer pakken. Maar eerlijk gezegd; mijn leven is sinds het stoppen met speed gigantisch achteruit gegaan en ik hoop snel een alternatief te vinden, want op deze manier ( nuchter, met ME ) ben ik doodongelukkig!!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik kan me wel een beetje in je verhaal herkennen. Ik heb zelf een belapperde concentratie en ben veel moe (heb ADD). Ik ben toen zelf pep en dex gaan gebruiken voor zelfmedicatie, dit werkte een lange tijd goed, maar toen wat ik het ook zat. Ik vond het heerlijk dat ik meer energie had en dan mijn concentratie acceptabel was. Ik vond alleen de dalen zo klote en ik wilde er op een gegeven moment vanaf.

Toen ben ik L-tyrosine gaan gebruiken, en dit verhoogd ook de dopamine in je hersenen, alleen voegd dit dopamine toe in plaats van dat het afbreekt. hierbij krijg je dus niet die dip, maar heb je wel meer energie en concentratie :) Volgens mij had ik het al eens tegen je gezegd, heb je dit al geprobeerd?
a
anoniLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je zou Ritalin kunnen vragen bij de dokter. Is eigenlijk om mensen met ADHD te kalmeren maar als je dat niet hebt geeft het juist energie. Geen wondermiddel maar het kan helpen net dat beetje puf te geven om wat te ondernemen. Verder moet je je bewust zijn dat die middelen, ook pep en alle andere rommel zoals medicijnen vaak een effect hebben op je persoonlijkheid. Zelf merk je dat niet maar anderen wel. En als je daar later op terugkijkt kun je je afvragen of je dan blij bent met die ontwikkeling of dat je liever, met "handicap" dicht bij jezelf wilt blijven zodat je alles nuchter ervaart. Waarschijnlijk zul je pas jaren later zelf het verschil zien, maar dan ben je dus wel al die jaren kwijt. Niet dat dit altijd dramatische gevolgen heeft maar besef dat met de leeftijd ook de kijk op jezelf en het leven verandert. En aangezien je kinderen hebt is het misschien wel extra lullig als je daar niet over hebt nagedacht. Ik wens je succes!
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#19
@ Ja Precies:

Respect dat je hebt kunnen stoppen ondanks je ME klachten. Dat getuigt van een enorme wilskracht! Het is zo makkelijk om gebruikers te veroordelen, maar er zijn zoveel mensen die drugs gebruiken omdat ze wanhopig op zoek zijn naar een medicijn tegen hun ziekte, waarvan ze misschien nog niets afweten of waar misschien niet eens medicijnen tegen zijn. Zoals bv ADHD-ers vaak ook op zoek zijn naar een middel om maar binnen de maatschappij te kunnen functioneren en juist om de dingen te kunnen doen die je moet doen, heb jij dat ook gedaan.

Ik herken me heel erg in je verhaal. Heb zelf borderline en een angst- en slaapstoornis. Er is geen medicatie voor. Binnen de psychiatrie is er alleen maar antidepressiva en antipsychotica en benzo's en dat helpt me allemaal niet. Het weinig energie hebben en bij iedere tegenslag lang moeten bijkomen belemmert je enorm in je leven. Het is daarom volgens mijn psychiater helemaal niet zo gek dat ik GHB heb gebruikt omdat dat me rust en energie tegelijk gaf. Sterker nog er wordt veel onderzoek gedaan naar medicatie die op GABA A en B receptoren werkt tegen angst en slaap-stoornissen. Alleen die medicatie is er waarschijnlijk pas als ik er niets meer aan heb..

Ook ik ben gestopt omdat het leven zoveel fijner is als je je niet 'zwak en verslaafd' voelt. Je zelfbeeld word er zoveel beter van, maar als ik dan zie hoe een vriend met een chronische depressie wel medicatie krijgt en niet verslaafd wordt genoemd, terwijl ook hij een stofje neemt om beter te kunnen functioneren bij ziekte, word ik soms wel verdrietig. Ik zou willen dat er een medicijn was voor ons dat kon helpen. Heel veel succes en hou vol!
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja precies zei:
Wow, dat is fucking toevallig! Ben al een tijdje niet meer actief hier en nu ik weer eens een kijkje nam, wordt er net iets aan me gevraagd!

Inmiddels is er bij mij door de huisarts de diagnose ME/CVS geconstateerd, waar ik al 8 jaar last van blijk te hebben, sinds mijn 1e zwangerschap. ME wil zeggen dat je ALTIJD, echt ALTIJD moe bent, en nog veel meer klachten. Zó moe, dat je 20 uur per etmaal in bed ligt bijvoorbeeld, en simpele dingen als de afwas, douchen, tanden poetsen je heel veel moeite kosten. Toen ik te horen kreeg dat ik ME heb, snapte ik meteen waarom ik zo lang aan speed verslaafd ben geweest. ZONDER speed heb ik namelijk geen leven, lig ik constant in bed, kan ik niet voor mijn kinderen en het huishouden zorgen, enz. Maar speed is natuurlijk geen medisch verantwoord medicijn, en het lullige is dat er geen enkel medicijn voor ME bestaat, en dat speed wel goed werkt bij ME! Ik ben niet meer verslaafd aan speed en ben nu op zoek naar een gezond alternatief voor speed. Dat kan jarenlang gaan duren volgens de arts, want er is dus eigenlijk geen medicijn.. behalve speed. Maar speed is drugs en DUS slecht volgens velen, die niet begrijpen dat er ook mensen zijn die bepaalde drugs pakken uit noodzaak, niet uit verslaving of voor de lol. Omdat mensen je zo veroordelen, zeker als je kinderen hebt, wil ik geen speed meer pakken. Maar eerlijk gezegd; mijn leven is sinds het stoppen met speed gigantisch achteruit gegaan en ik hoop snel een alternatief te vinden, want op deze manier ( nuchter, met ME ) ben ik doodongelukkig!!
Klik om te vergroten...

Dat is wel vervelend.
Maar je bent dus nog wel steeds gestopt? Ondanks dat het heel lastig is?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."