Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe kan ik het beste afkicken?

Hoe kan ik het beste afkicken?

173 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Persoonlijk vind ik het helemaal niet knap dat je gestopt bent.
Zo moeilijk is dat namelijk niet.

Het was zwak van je om 12 jaar te gebruiken, maar om nou te zeggen dat het knap is om te stoppen.
Het moeilijke is niet het stoppen.
Het moeilijke is te leven in een wereld die nu eenmaal van tijd tot tijd zwaar kut is. Dat is de realitijd.

Die realitijd , maakte je meer draagelijker door drugs te gebruiken. (of je ontvluchte hem volledig door af en toe wat meer te nemen)
In het begin was dat ook geen probleem en had je dat ook prima onder controlle.
Niks aan het handje en een mens mag toch ook wel eens lol in het leven hebben.

Heel langzaam sluipte er na verloop van tijd echter een besef bij je binnen en op een bepaalt moment dacht je "wat ben ik toch eigenlijk zwak bezig"
Je had door je moeilijke verleden waarschijnlijk zowiezo al niet een ideaal zelfbeeld en dit maakte het niet beter.
Dat maakte het leven nog minder makkelijk, met als gevolg ..... enz.

Nou moet iedereen voor zichzelf uitmaken of hij of zij het leven in al zijn kilheid wil accepteren en ervaren zoals het werkelijk is.
Al doe je dat wel, dan is de keerzijde dat je ook de leuke dingen in het leven ervaart, zoals ze werkelijk zijn.
en als je een eindje op weg bent, zul je merken dat een leven zonder die eeuwige zelfmedelijde, ook een stuk minder onaangenaam is.

In principe moet iedereen dat zelf uitmaken ........ ,maar JIJ hebt nu geen kueze meer.
Ik zal je niet beoordelen op het verleden.
Je geeft aan dat je altijd heb geprobeert een zo goed mogelijke moeder te zijn ......... en dat je dat ook bent.
Ik ken je niet, dus ik heb geen enkele feitelijke reden om daar aan te twijfellen.
Ik ben op zijn minst bereid om te geloven, dat jij al die tijd hebt geloofd, dat je je je kinderen er geen kwaad mee deed.
Moederliefde kan vrij heftig zijn en geen mens is perfect. Aan elk gezin mankeert wel iets, dus wie ben ik dan ...
Maar je geeft in je posts zelf al aan, dat je nu stopt, omdat je je beseft dat het zo nu echt niet meer kan. (onderandere omdat ze ouder worden)
Vanaf nu is er geen weg meer terug!

Het leven is zwaar en door drugs te gebruiken, maak je het jezelf makkelijker, maar besef je goed dat je vanaf nu, elke keer als je drugs gebruikt, het leven van je kinderen zwaarder maakt.
Omdat je nu dit besluit hebt genomen, zul je vanaf nu, elke keer als je toch weer drugs gebruikt, met steeds meer moeite in de spiegel (en in de ogen van je kinderen) kijken.
En een moeder die haar eigen kinderen niet in de ogen kan kijken, dat kan nooit goed zijn voor een kind.

Over de manier waarop je moet stoppen ben ik heel kort.
Zoals ik in het begin al zij : zo moeilijk is het niet.
Je had het zelf al gedaan. Tegen jezelf zeggen "ik stop", shit weggooien, klaar.
Als die dealer chick echt een echte vriendin van je is (ben ik wel scepties over, maar het zou kunnen. Jij koos ervoor om wel of niet te kopen), kun je daar theoretisch nog steeds mee omgaan.
Je kunt de kat wel op het spek binden maar zelfs een kat zal, als ie uit ervaring weet dat ie van die spek ziek wordt, er mooi afblijven.
Het is een keuze die je maakt. Als je aan jezelf gaat twijfellen zogauw je die dealer ziet, of ergens anders kans ziet om te scoren, dan heb je die keuze dus nog niet gemaakt.

En stoppen is ook echt gewoon stoppen. Geen lulsmoesjes van "ik kan het niet als ik het niet geleidelijk afbouw", of "ik maak het makkelijker, door nu even GHB te gebruiken".
Cold turkey is ff doorbijten, maar dat hoort erbij. Achteraf moet je naar jezelf kunnen kijken en zeggen "dat heb ik helemaal zelf gedaan"
Als je allemaal hulpmiddellen en therapien en omwegen gebruikt, heb je achteraf nog steeds het gevoel dat je er zelf niet sterk genoeg voor was.
Bullshit. Je neemt die snuif, of die slok, of die haal, OF JE DOET HET NIET.
Niks meer, niks minder.
Als je nu iets gaat gebruiken om het makkelijk te maken hou je jezelf voor de gek. Of het nu GHB is, of wiet, of drank. Het komt allemaal op hetzelfde neer en dat weet je zelf ook. Vluchten voor de realiteit.
Je zult dus of die vervanging voor dat vluchten gebruiken, of na een tijdje denken "tja ik hou mezelf alleen maar voor de gek. Wat ik nu doe is precies hetzelfde als ik deed met pep, dus dan kan ik net zo goed weer aan de pep gaan"
Maar dat wist jij zelf ook al. Iemand die al 12 jaar gebruikt weet dit soort dingen donders goed.
Clean is clean. Niet een beetje clean. Niet clean van dat ene maar.... Gewoon helemaal clean van alles 365 dagen per jaar volkomen helder in je hoofd.
Je zal ook wel roken als een ketter? (gokje) Zou ik ook mee stoppen. Vlucht je wel niet mee uit de realiteit, maar het is wel constand toegeven aan een verslaving en dan zie je jezelf nog als zwak.

Al die adviezen met "je moet naar een afkick-kliniek want je kunt het niet alleen" Fuck dat. JIJ moet JOUW leven ondergaan zoals het is, daar kan niemand je bij helpen.
Je zou met een psychiater, of een hulpverlener, of een vriend, of lotgenoten< kunnen praten over je problemen. (das in principe ook wat je doet in een kliniek)
Dat zal opluchten en je mischien krijg je van mensen tips om beter met moeilijke situaties om te gaan, maar je zult je verleden altijd in meer of mindere mate met je mee dragen en in de toekomst zullen er nieuwe problemen bijkomen.
Daar zul je mee moeten leven.(niet leren leven, nee gewoon leven) Je zult het moeten ondergaan en je zal proberen om het te accepteren zoals het is Je zult sterk moeten zijn. Het gaat namelijk niet om jouw geluk in het leven. Het gaat om het geluk van je kinderen. Daar zul je je eigen gelukzaligheid voor op moeten offeren. Dat is moederliefde.

Stoppen is niet moielijk. Het is een heel simpelle keuze. JA of NEE
Er is geen grijs gebied. Je kunt jezelf niet voor de gek houden met verhaaltjes van "het is zo zwaar" en "ik ben zo bang dat ik in de verleiding kom als zus of zo"
Jij kiest. Geen gelul van ik kon er niks aan doen, of ik had mezelf niet in de hand.

Je vertelt overtuigt hoe je tijdens je zwangerschap bent gestopt.
Je wist dat als je kind verminkt zou worden geboren, je bij jezelf niet aan had hoeven komen met smoesjes van "het was zo zwaar om te stoppen, dus ik heb alleen maar af en toe gebruikt" of "ïk wist het niet"
Je moest kiezen. De noodzaak was overduidelijk, dus je deed dat. klaar.
Je bent weer begonnen omdat ...... hmm, mischien omdat je er niet van overtuigd was dat het nodig was om altijd maar clean te zijn.
Maar het was wel een keuze die jij hebt gemaakt.

Nu moet je weer kiezen. En je weet dat er, nu je kinderen ouder zijn, een opnieuw een noodzaak is.

Dus je kiest voor A - Zelfmedelijde, meer zorgen en ernstige gezondheids problemen op korte of middellange termijn.

Of B - Je kinderen, jezelf en het leven.

Je gaat kiezen voor B en zeker in het begin, vanwege het dopamine gebrek, zal alles zwaarder aanvoelen dan het werkelijk is.
Ik ben zelf licht manisch depresief. Dat is aangeboren. Ik zou daar medicijnen voor kunnen nemen, maar daar is het niet ernstig genoeg voor, vind ik en ik geloof niet zo in de wonderbaarlijke effecten van anti deprisiva.
(net als dat ik er niet meer in geloof dat je leven, op de lange termijn, leuker of beter wordt door XTC gebruik)
Wat bij mij (en volgens de wetenschap zowiezo bij alle vormen van depresieve klachten) wel heel erg goed helpt is gezond eten en veel sport.
Het geneest niks, maar je wordt er wel heel veel minder depresief van. Als ik een week of 2 slecht eet en niet sport voel ik serieus dat ik weer wegzak.

Vitaminen kunnen nuttig zijn maar het beste is om gewoon heel erg gezond te gaan eten. Klinkt raar, want overgewicht zal wel geen probleem zijn, maar koop dat boek van sonja bakker.
Niet om af te vallen, maar omdat het een heel goede handeiding is voor gezond eten, je moet alleen niet van die kleine proties nemen als zij aangeeft.

Voor sport ga ik regelmatig naar de sportzaal, maar dat boeit me niet echt. Ik ga me er lekkerder door voelen en het is goed voor me, dus daarom doe ik het.
Wat ik wel leuk vind zijn extreme sports. Ik ben nu al jaren super fanatiek snowboarder (ja zo'n indoor stakker). Gruwelijk zoals de adreline door me lijf heen raast als ik met mach10 van een berg af kom, over een 15m schans spring, of door een bos sjees.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat daar geen dope tegenop kan. Dope is het lekkerste wat er is en nog een beetje extra. Voor dope hoef je niks te doen. Je neemt het .... instand satisfaction. Achteraf voel je je alleen zwaar klote en een vette lozer.
Terwijl,als je die ene trick doet waar je enorm voor in je broek scheet, dan voel je je de rest van de week een superheld. Dat is wel ff een verschil.
Als ik naar de jochies kijk die ik ken en die echt goed kunnen boarden. Dat zijn stuk voor stuk zware adreline junkies. Als die niet die uitlaatklep hadden, dan hadden ze die kick wel ergens anders gezocht.
Ik flip er zo van dat ik in mijn jeugd niet zoiets heb ontdekt. Dan was al die dope en criminaliteit ellende op ze minst stukken minder geweest.
Sinds kort Kitesurf ik ook. weer een nieuwe uitdaging.

Hmm, het is een wat langer verhaal dan ik eigenlijk van plan was.
Tis hier en daar een beetje prekerig, maar het is geloof ik wel goed bedoelt
Goed idee trouwens om een boek over je verslaving te schrijven.
Hoop dat er nog iemand is die het heeft kunnen volgen. Of der wat aan gehad heb ofzo. Weet ik veel.

Laters

Martin
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gebruik al 12 jaar elke dag speed en wil daar vanaf NU mee kappen. Maar ik vraag me af, kan ik het beste van het ene moment op het andere moment stoppen of moet ik het afbouwen? En welke afkickverschijnselen kan ik verwachten? En wat kan ik het beste doen op zwakke momenten als ik heel erg verlang naar een snuif? Ik probeer de afkickverschijnselen nu op te vangen met GHB, maar dat is natuurlijk ook niet alles.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Met 12 jaar elke dag pep heb je al je reserves met gemak verbruikt, en je hersenen zullen extreem weinig dopamine produceren omdat de pep dat tegenwoordig voor je doet. Je zult dus als je stopt echt 0,0 energie hebben voor een langere tijd, heel veel slapen, zwetend wakker worden. Maar je zult niet echt lichamelijke afkickverschijnselen krijgen.

Je moet die vizieuze cirkel doorbreken, het zal dan ook wel even deuren voordat je weer je normale energie level terug hebt, maar je moet gewoon doorzetten! :wink:

L-tyrosine kan je helpen, dit kan je gewoon in de apotheek/ smartshop krijgen. Dit is een precursor van L-dopa en dopamine, en het stimuleert de dopamine aanmaak net als 5-htp dat voor serotonine doet. Ik heb zelf speed ongeveer 2 maanden misbruikt, en dit helpt me goed om we wat fitter te voelen. Ik had zelf na 2 weken geen last meer van die vermoeidheid, ik gebruik nu niet meer elke dag, maar 1keer in week, of 1 keer in de 2 weken.

Waar een wil is is een weg :) .
Heel veel succes :wave: .
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Twaalf jaar is een hele lange tijd, lijkt me moeilijk om zo'n patroon te doorbreken. Wel erg knap dat je wilt stoppen, met een sterke wil kunnen mensen veel bereiken! Zorg iig dat je wat om handen hebt - geen andere drug als vervanging natuurlijk! -, een hobby, activiteiten, een steunpilaar die zelf niet gebruikt. Als je na twaalf jaar routine plotseling stopt, kun je wel eens in een diep zwart gat vallen namelijk. De kans op een terugval is dan groot. Misschien moet je eerst wat afbouwen? Schroom niet om professionele hulp te zoeken, als je het alleen niet redt, ze zijn er niet voor niets!

Succes!

p.s. af en toe je hart luchten op dit forum, kan ook heel veel zijn.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#5
neem in ieder geval geen andere drugs .....

das stap 1

stap 2 ?

ga slapen sporten en eten ... geef het een paar maanden.

stap 4 : Geef je dealer aan ?
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dit is mijn tweede dag zonder speed en tot nu toe gaat het nog, maar dat komt omdat ik ernaast nog GHB gebruik. Zomaar cold turkey stoppen met ALLES lukt nog niet, maar ik ben al blij als ik van mijn jarenlange speedverslaving af ben, de rest komt later wel. Ben wel verschrikkelijk moe, en bang of ik het wel volhoud. Zou echt trots op mezelf zijn, dat wel.
M
MilosLid
01-01-2024, 00:00
#7
gistere gepraat met de vader van mijn beste vriend: het beste wat je kan doen om af te kicken is: LANDLOPEN, hij liep dus te voet naar griekenland.. hij was afgekickt van hero dankzij landlopen, moet je ook is proberen, maar hij was wel 1 keer opgepakt omdat het toen strafbaar was,, je ziet maar..

Milos
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hou vol zou ik zeggen! Hopelijk heb je geen terugval gehad met de afgelopen feestdagen etc.

Sterkte er mee.
M
MilosLid
01-01-2024, 00:00
#9
als je echt wil stoppen, dan kan je dat ook
veel succes ermee, heb je niet veel kilo's verloren na die 12 jaar?

@lysergine25: dealer aangeven? waarvoor is dat goed?

Milos
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Milos zei:
@lysergine25: dealer aangeven? waarvoor is dat goed?

Milos
Klik om te vergroten...
Als je niks in huis hebt kun je ook niets gebruiken..
Zonder dealer(s) in de buurt heb je geen speed en moét je wel stoppen
J
JaNeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja precies zei:
Dit is mijn tweede dag zonder speed en tot nu toe gaat het nog, maar dat komt omdat ik ernaast nog GHB gebruik. Zomaar cold turkey stoppen met ALLES lukt nog niet, .
Klik om te vergroten...

Ik ben sinds gister ook 'cold turkie' gestopt met o.a; xtc,pep,coke.
Ga 3weken helemaal NIKS gebruiken om vervolgens alleen op de wat grote feesten te gebruiken en zowiezo niet meer van die gigantische hoeveelheden!

Dus suc6, gaat je vast wel lukken :)
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#12
JaNee zei:
Ik ben sinds gister ook 'cold turkie' gestopt met o.a; xtc,pep,coke.
Ga 3weken helemaal NIKS gebruiken
Klik om te vergroten...
Eerst ff volhouden he die eerste paar dagen :wink:
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#13
thanx voor alle support, dit was mijn 3e dag zonder pep en het viel niet mee, ik was hartstikke moe en ik deed niks anders als slapen. Moet mijn eigen energie weer opbouwen en dat zal wel even gaan duren.. en nu ga ik weer slapen want ik ben MOE!
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Geniet van het slapen, onder invloed van speed heb je waarschijnlijk genoeg keren gehad dat slapen een onmogelijk verlangen was.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Slaap is de beste remedie, dus neem het er goed van, je lichaam heeft het zo nodig!! Maak voor dit weekend even geen afspraken en verplicht jezelf tot niks (je enige echte verplichting is dat je van de pep afblijft). Zet desnoods je telefoon uit/op stil, zodat je alle tijd en ruimte hebt voor je rust. Eet/drink tussen door goed je vitamientjes en huur een stapel dvd's voor de afleiding als je wakker bent.

Succes!
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vandaag toch weer wat speed op...cold turkey stoppen werkt niet na 12 jaar. Ik kan het beter afbouwen. Voel me wel zwak dat ik toch overstag ben gegaan, aan de andere kant is afbouwen beter denk ik..Zo fucking moeilijk om te stoppen!!
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja Preceis,

Heb je nu je verleden weggegooit of niet ?
Waar is je schoenendoos met al de hel shit erin ?
Waarom overgiet je hem niet met benzine en geniet je van het kampvuur ?
Ik heb het verhaal ff doorgelezen eerst vond ik je maar niets .... nu win je met de dag mijn espect.
Hou vol hou van je zelf, hou van je kinderen, en geniet van je leven ... het is best wel fijn om nuchter te zijn !!

:hearteyes:

ps: Vertel je dealer dat je een nieuiw leven hebt, waarschuw hem meteen en attendeer hem erop:

Een goede dealer helpt geen junks door pep te verkopen hij moet je helpen met stoppen.
Hij moet stoppen met je te bellen en te mailen anderes geef je hem maar aan.
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn dealer was altijd mijn beste vriendin, en ik moet er nog een keer langs omdat ze nog geld van me krijgt. Maar dat zie ik alleen maar als een uitdaging, heb totaal geen behoefte om nieuwe te halen. Het gaat nog steeds onwijs goed, begin echt trots op mezelf te worden, al bijna 2 weken zonder pep. Word er happy de peppy van. Gebruik nu L-tyrosine zoals aangeraden. Ik schrijf verder lekker aan mijn boek, heb al een hoop meegemaakt; eenzame kutjeugd met geestelijke mishandeling door mijn moeder, feesten, kraken, drugs, speedverslaving, psychoses, manisch-depressief, depressies en het afkicken. Het geeft veel goede afleiding, net zoals mijn kindjes. Ik was altijd al lief en zacht voor mijn kindjes, maar dat wordt er nu natuurlijk alleen maar beter op. Ik gaf zo''n 40 euro per week uit aan speed, daarvan kan ik nu mijn kindjes lekker verwennen in de speelgoedwinkel, en kleren kopen voor mezelf. Alles komt goed.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#19
je hebt ook een vorm van ADHD he ...

opnieuw de hamvraag:

Waar is je pepdoos ?

a) Op zolder veilig weggestopt zodat ik er makkelijk bijkan, en kan terugvallen in me verslaving want er zit nog 1 grammetje in.

b) Verbrandt we stonden erbij en keken ernaar.

c) Mijn vriendin ( dealer) bewaart hem zodat als er moeilijke tijden aanbreken ik weer snel en gelukkig kan zijn met de verse cafeine bal die er al in ligt.

:hearteyes:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#20
netjes!! hoelang ben je nou precies clean??
iig nog heel veel succes!! hoop dat er op langere termijn zo min mogenlijk opstacels je richting zulle veranderen!!
Gr
Psycho,-*

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."