Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe kan ik het beste afkicken?

Hoe kan ik het beste afkicken?

173 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
W
WieIsHetLid
01-01-2024, 00:00
#1
cold turkey ouwe anders niet.. er bestaat geen af en toe eens gebruiken voor een verslaafde :(
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeg, dat boek? Kunnen we daar al een voorproefje van krijgen?
Een soort van teaser, of dat je ons als test-publiek gebruikt ofzo?
Via hier, of een nieuw topic of een eigen blog-site ofzo?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
WieIsHet zei:
cold turkey ouwe anders niet.. er bestaat geen af en toe eens gebruiken voor een verslaafde :(
Klik om te vergroten...

Luister naar de ouwe of verval in de goot van ellende disrespect en uitgekotste misery.
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja precies
M
MilosLid
01-01-2024, 00:00
#5
ben je ook verslaafd aan het 'ja precies' te zegge? :grin:
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#6
yep, maar dat is wel een gezonde verslaving toch?!
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Helemaal nuchter en niks aan de hand :rock: :rock: :rock:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heel erg knap hoor meid!! Ben zeer trots op je! :wave:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#9
marko wat heb jij op ?

28 dagen ben je niet clean !!

pas na 6 maanden begin je, na 1 jaar wordt het al wat.
ik ben ook 30 dagen clean .... zegt niets .....
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou mensen, het gaat hartstikke goed, was mijn eigen topic hierover alweer bijna vergeten. Ik weet ook niet hoe ik zo makkelijk heb kunnen afkicken. Pure wilskracht denk ik, die lieve koppies van mijn kindjes die een drugsvrije mama verdienen, een lief vriendje die me steunt, en mijn positieve, optimistische instelling in het leven sowieso denk ik. Martin van Nu zegt dingen die volledig kloppen trouwens en Cropp, thanx voor je respect :hearteyes: . Ben trouwens nog steeds helemaal into mijn boek schrijven, veel werk maar wel heel leuk, en straks op zoek naar een uitgever!
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jeetje 12 jaar is een lange tijd, knap dat je de stap gaat nemen!
heb je er al aangedacht om naar een kliniek tegaan?dat is een veilge andere omgeving, zonder drugs, met mensen die in het zelfde schuitje zitten,die je situatie begrijpen, en je zonodig goede moed in kunnen praten en steunen.
ook een dagbesteding is erg belangrijk voor afleiding.
mischien kan je verhuizen naar andere omgeving dat is het beste, en wordt je niet steeds geconfronteerd met plaatsen van gebruik enz.onderbewust doet ook veel waardoor je trek kan krijgen hierdoor.
ga je absoluut niet naar een kliniek?
Wil je afbouwen? stop met snuiven !!!kan je niet aan ritalin/dexamfetamine pillen komen,
dan doorbreek je gebruik en gewoonte,(het ritueel van gebruiken is vaak nog het moeilijkste)
en hou je de (ergste) ontwenning tegen.
verder veel vitaminen nemen, gezond eten, dat zorgt dat je beetje enerie krijgt.
toch is heel belangrijk dat je hulp zoekt, pep veroorzaakt bij langgebruik, ook een verandering in karakter/persoon.
Er zijn dingen die je moet afleren en aanleren opnieuw.
dat kan je niet alleeen!
proberen waard lijkt me!
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#12
na een jaar gestopt te zijn met alle drugs, waaronder harddrugs wordt begrepen, is het voor mij nog steeds moeilijk om er een definitief punt achter te zetten...Ik ben een gebruiker van plus minus 20 jaar met tussenpozes. Dat wil zeggen dat ik een tussentijd hebt gestaakt met gebruik nog het gevoel krijgt er nu nog niet helemaal klaar voor ben, omdat ik nog telkens daarmee(zucht) geconfronteerd wordt. Een tijd geleden zo"n 5jaar geleden liet ik mij opnemen in een kliniek in heerlen, waar ik het zeer moeilijk vondt met het afkicken. Het was me wel gelukt, maar voor ik het al wist begon mijn denkpatroon al weer van koers te veranderen. Want gauw zat ik al weer buiten om vervolgens er gebruik ervan te maken. Alles kwam ineens op me af, maar begon toen te realiseren dat de werkelijkheid onder ogen gezien moest worden. Vechten voor de rest van mijn leven was een moeilijk punt voor mij geworden, en het enige wat ik dacht is ok dan: voor deze ENE x maakt het niet uit. Het gevoel waardoor ik werd gedreven stond niet centraal met mijn geweten. Heb ik me toch nog laten misleiden door die amfetaminen oftwel: SPEED. Klotezooi, sorrie voor deze uitspraak. Ik weet wat dat mij kan doen met mjn gedreven gevoel, maar toch weer een terugval. Telkens vraag ik me af......komt daar geen verandering in, of past dat gewoon in mjn levensstijl. Als ervarings(deskunige) laat ik me toch weer meeslepen door mijn zwakte. Ok!! ik vondt het best wel lekker, had veel spraakwater met iedereen, en kwam dus onnline op deze site. Zodoende dit bericht aan iedereen die zich vaker aan de steen hebben gestoten, maar opgeven doe ik niet. En vandaag heb ik wel wat drugs, maar geef het niet vrij, zowel voor mij als voor iemand anders. Ik probeer zolang vol te houden dat ik dat ZAKJE met speed gewoonweg deponeer. Een goeie oplossing vindt je niet? maar geen zorgen voor de dag met zorgen zeg ik.....Denkfouten moet je vermijden, en zucht, drang en gebruik kun je wel vermijden. Plezier kun je ook op een andere manier beleven.....Gr Marko :wave: :wave:
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Marla Singer zei:
Ik ben zelf een lange tijd speedverslaafd geweest en de theorie die ik geef, heeft mij toen goed door het begin heen geholpen. Zoals Nick ook al zegt, iedereen heeft zijn eigen manier om te stoppen en hier op het forum zijn we er om elkaar daar soms bij te helpen, door wat eigen ervaringen en tips mee te geven. Verder is het aan de gebruiker zelf wat hij/zij er mee doet, stoppen moet je uiteindelijk toch helemaal zelf doen.

Als er dan plotseling van die newbies daartussen een beetje "wijs" gaan lopen doen, dan doen wij: :tearsofjoy: Overigens is de TS een zij en geen hij... :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Enig idee hoe te gaan stoppen ="denk aan iets anders of geef jezelf over"TOCH?? gr. Marko :rock:
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flaffie zei:
EN???
Klik om te vergroten...
Stel die vraag maar aan jezelf..gewoon zoals ik dat doe!! gr. Marko
:rolleyes: :openmouth:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
psychopsychedelic zei:
ik wens je iig veel succes in de weg die je nog te gaan hebt!!

mischien psychedelica als alternatief?
haha sorry
Klik om te vergroten...

Veelvoudig politripmiddelengebruik vind ik uiteindelijk eigenlijk redelijk verslavend, je blijft zo in dat trip-ego en filosofisch gedoe dat je weinig van de realiteit overhoudt, het is een heel ander soort drugsprobleem, maar.. bwleh.

Ik hoop echt het allerbeste voor jou en je kinderen in deze moeilijke periode. Ik heb respect voor wat je!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
marko zei:
Marla Singer zei:
Ik ben zelf een lange tijd speedverslaafd geweest en de theorie die ik geef, heeft mij toen goed door het begin heen geholpen. Zoals Nick ook al zegt, iedereen heeft zijn eigen manier om te stoppen en hier op het forum zijn we er om elkaar daar soms bij te helpen, door wat eigen ervaringen en tips mee te geven. Verder is het aan de gebruiker zelf wat hij/zij er mee doet, stoppen moet je uiteindelijk toch helemaal zelf doen.

Als er dan plotseling van die newbies daartussen een beetje "wijs" gaan lopen doen, dan doen wij: :tearsofjoy: Overigens is de TS een zij en geen hij... :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Enig idee hoe te gaan stoppen ="denk aan iets anders of geef jezelf over"TOCH?? gr. Marko :rock:
Klik om te vergroten...

Ik begrijp geen reet van wat je bedoelt schat... :rolleyes:
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Milos zei:
ben je ook verslaafd aan het 'ja precies' te zegge? :grin:
Klik om te vergroten...
Verslaafd? Eigenlijk moeilijk te zeggen!! Misschien wel afhankelijk, of misschien creeer ik teveel aan denkfouten!! Toch zonde vindt je nie?? maar goed laat de steen niet te hard zijn, want dan gaat het pas goed fout...maar verslaafd??? ik heb het zo nu en dan door die denkfout te maken wel nodig om af te schakelen, maar als het mij meezit hoef ik niks meer..(SPEED= NOT WHAT I NEED) :rolleyes:
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Marko,

Je hebt het denk ik zelf helemaal niet door, maar wat je opschrijft komt heel erg verwart over en is op veel punten totaal onbegrijpelijk.
Ik vraag me serieus af of ik wel moet reageren, omdat ik erg twijfel of, wat ik wil zeggen, uberhaubt wel bij je door zal dringen.

Wat ik uit je posts wel op kan maken is dat je wel in staat bent stoppen, maar eigenlijk geen goeie motivatie kunt vinden om daarna niet weer te beginnen. "wat kan het kwaad"

1 hele goede reden om te stoppen zou kunnen zijn dat je jezelf kwijt aan het raken bent.
Het is na een paar regels text moeilijk in te schatten, maar ik krijg een sterk vermoeden dat je jezelf al een stuk meer kwijt bent, als dat je zelf beseft.

Ik meen dit 100% serieus. Ik probeer je serieus niet te dissen of te kleineren ofzo.
Als ik er naast zit, is het mischien zowiezo een goed iedee om je posts voortaan eventjes een paar minuten te laten liggen, om ze dan zelf nog eens goed door te lezen voordat je ze plaatst.
Probeer ik zelf vaak ook te doen.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nu ik deze laatste post bijvoorbeeld een dag later nog eens lees, denk ik dat ik toch net ff iets te ver ga.
Sorry daarvoor.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoezo? Je zegt toch gewoon heel netjes de waarheid?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...456789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."