Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe kan ik het beste afkicken?

Hoe kan ik het beste afkicken?

173 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#1
martin van nu zei:
Je hoeft zoiemand niet te vertroetellen, maar lekker gemakkelijk en ongenuanceert diegene afblaffen help je ook niemand mee.
Klik om te vergroten...

Nee je hebt gelijk was een ADHD glitch ......
Ik neem geen tampon in de mond het vloeit er zo uit.

Jouw verhaal zegt het zelfdfe maar dan wat liever, zo wou ik het ook brengen maar ik ben niet perfekt. Na de behandeling komt dat wel goed.

Bonie
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#2
martin van nu zei:
Dat is de realitijd.

je je je

:rolleyes:
Klik om te vergroten...
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lieve :grin: Martin, wat een goed verhaal van jou, je ziet het precies zoals het is, ik kies uiteraard voor optie B. Met gezond eten ben ik al bezig, veel fruit en groente. Mijn kinderen zijn mijn alles en ze doen het hartstikke goed op school, zitten goed in hun vel en we zijn gek op elkaar. Ze zeggen wel 10 x per dag dat ze me zo lief vinden, en ik zeg dat uiteraard ook tegen ze. Daar put ik alle kracht uit om nu echt door te zetten en vol te houden. Ik zeg jullie, vanaf vandaag ook geen GHB meer, geen druppel, gewoon geen enkele drug meer. Liefde is de beste drug, dat wordt ook de titel van mijn boek! Ik heb gelukkig ook een super lieve vriend, die me heel erg steunt. Morgen moet ik naar mijn voormalige dealer en tevens goede vriendin. Ze krijgt nog geld van me, en ik kan dat maar beter netjes afhandelen. Ze weet al dat ik gestopt ben, en ze vindt het super tof voor mij. Ik ben absoluut niet bang om weer in de verleiding te komen, het gaat helemaal goed komen. Ik ben sowieso een super gevoelig meisje, dus de manier waarop jij mij schrijft Martin, waardeer ik zeer. Ik heb er nu niets aan om totaal afgebrand te worden, werkt niet echt stimulerend en dit forum heeft meer zin als mensen goede ondersteuning en adviezen krijgen, thanx :hearteyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
@ Martin:
Sporten kan heel verslavend zijn en overmatig sporten is ook niet gezond meer. Dit geldt ook voor die extreme sporten, ik begrijp dat mensen een enorme kick ervaren bij zulke dingen, maar het kan toch ook een keer echt verkeerd aflopen. Er zijn zat mensen die de rest van hun leven verlamd in een rolstoel terecht komen, omdat ze zo nodig voor de kick levensgevaarlijke capriolen uit moesten halen. Dan voel je je niet zo'n held meer denk ik..... Om maar niet te spreken over al die doodsbange moeders die iedere weer machteloos moeten toekijken hoe hun kind steeds grotere risico's neemt!
Je weet zelf ook donders goed dat het een keer goed mis kan gaan en dat je dan behalve jezelf, ook je omgeving met flink wat (onherstelbaar) leed opzadelt. Sterker nog: de "adrenaline junkie" kan eigenlijk niet zonder deze (egoistische) gedachten, want dat gaat anders ten koste van de kick. Prima, als je die extreme sporten wilt beoefenen, maar ga alsjeblieft niet lopen preken over vluchtgedrag, verstandige keuzes, vervangende drugs, de omgeving ed. Je voelt jezelf een held nadat je weer zo'n gevaarlijke stunt hebt overleefd, maar hoe ver wil je nog gaan om diezelfde ultieme kick te blijven ervaren? Net als bij de meeste andere drugs, heb je ook hierbij steeds meer nodig voor hetzelfde effect! Jouw "heldendaden" worden op deze manier in stand gehouden door je eigen zwakheid. Die preek gaat dus eigenlijk meer voor jezelf op dan voor de TS! Ik keur haar GHB gebruik ook niet goed, maar clean worden gaat meestal ook stap voor stap. Ze is er nog lang niet, maar ze is wel op de goede weg. Ik heb respect voor haar eerlijkheid, het is verder aan haar of ze er al klaar voor is om te laten zien dat stoppen met GHB ook niet moeilijk is.
t
tipsyflipsyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja precies zei:
Ik gebruik al 12 jaar elke dag speed en wil daar vanaf NU mee kappen. Maar ik vraag me af, kan ik het beste van het ene moment op het andere moment stoppen of moet ik het afbouwen? En welke afkickverschijnselen kan ik verwachten? En wat kan ik het beste doen op zwakke momenten als ik heel erg verlang naar een snuif? Ik probeer de afkickverschijnselen nu op te vangen met GHB, maar dat is natuurlijk ook niet alles.
Klik om te vergroten...

ja,precies. ben zelf ook 13 jaar verslaafd geweest aan de pep en weet dat het moeilijk is. maar heb er respect voor dat je de keuze hebt genomen om te stoppen. want dat is de eerste stap.Maar afbouwen gaat bijna niet als je echt wilt stoppen moet je eerst eerlijk naar je zelf kijken of je sterk genoeg bent om het op eigen houtje te gaan doen. Want stoppen met gebruik is makkelijk maar er vanaf blijven is de kunst. Want wat er allemaal bij komt kijken na gebruik denken de mensen niet bij na want het is een deel van je leven geweest en dat zul je merken je zult je hele leven om moeten gooien en dat is heel zwaar. want je omgeving,vrienden,uitgaan etc. Zijn allemaal trigger momenten voor jou. En regel 1: denk er niet te makkelijk over 2: schaam je niet als het niet wil om hulp te gaan zoeken. Ik ben 26kr in mijn speed tijd teruggevallen tot dat ik hulp ging zoeken. 3: ga geen vervanging zoeken helemaal geen GHB want ik heb 3 vrienden zien afkicken van de GHB en 2 van hen zijn opgenomen in een Psychiatrisch ziekenhuis omdat ze psychotisch zijn geworden na stoppen met GHB en ik denk niet dat je daar ook nog op zit te wachten. Dus ga dr voor en ga je een keer op je bek denk niet dat alles verloren is maar pak gewoon de draad weer op en kijk wat er verkeerd ging en probeer het de volgende keer op een andere manier te doen want je bent ook maar mens en mensen leren door fouten te maken.
Je moet gewoon een midden weg zien te vinden waar jij je prettig bij voelt.

Dus go for it en je kunt altijd hier op het forum je ei kwijt.
Want hier zijn genoeg mensen die weten hoe het voelt.

En nog een tip: Als je trek hebt ga in contact want er over praten helpt en je kunt misschien dan ook nog goeie tips en adviezen van andere mensen krijgen die je helpen.


Veel succes en respect

:smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke:
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dankjewel tipsyflipsy :hearteyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmmm, ik was er volgens mij niet helemaal bij met mijn hoofd, toen ik reageerde op dat stuk van Martin. Op een of andere manier had ik gelezen dat hij hele extreme sporten deed en er verslaafd aan leek, maar dat valt eigenlijk wel mee, bij nader inzien. Sorry, als het een beetje hard overkomt... :rolleyes:
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#8
@honingolie

Je kan ver met me gaan, maar je gaat me hier niet een beetje met een tennisser lopen vergelijkken.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Marla Singer

Ik krijg de neiging om in de verdedeging te springen door te vertellen dat ik, ontdanks dat het een extreme sport is, ik helemaal niet zoveel van die extreme risico's neem etc.
Maar ik snap dat ik na zo'n preek niet raar op moet kijken, als ik wat tegengas krijg.
Je hebt ook wel een punt. Ook ik ben niet perfect.
Moet wel zeggen dat als ik kinderen zou hebben, ik die egoistische risico's anders in zou schatten.

Ben het niet eens met het idee dat ze er nog lang niet is en dat het begrijpelijk is als zoiets stap voor stap gaat.
Iemand die 12 jaar verslaafd is geweest, weet donders goed hoe de vork in de steel zit.
Elke terrugval is een bewuste keuze.
Daar zou ik geen sympatie voor hebben en waneer ik die sympatie wel zou hebben, dan zou ik dat diegene zowiezo niet bij voorbaat alvast gaan vertellen.

(en dat komt dan weer over als een aanval op jouw Marla, maar is niet zo bedoelt. Is meer een reactie op een aantal van de eerdere posts in dit topic)
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Marla Singer

Je doet nu alsof elke snowboarder, of beoefenaar van 'extreme sports' continu enorme risico's neemt en zijn leven op het spel zet. Dat is natuurlijk onzin. Een fanatieke tenisser loopt meer kans op blessures dan iemand die skateboard (ja, dat is onderzocht).
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
honingolie zei:
@Marla Singer

Je doet nu alsof elke snowboarder, of beoefenaar van 'extreme sports' continu enorme risico's neemt en zijn leven op het spel zet. Dat is natuurlijk onzin. Een fanatieke tenisser loopt meer kans op blessures dan iemand die skateboard (ja, dat is onderzocht).
Klik om te vergroten...

Zie mijn bericht daarna, ik gaf toen al aan dat het eigenlijk wel een beetje een overdreven van me was... :wink:
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja precies zei:
Als het af is allemaal kopen he!!!
Klik om te vergroten...

Ja, zodat jij de pep met kilo's en de GHB met liters tegelijk in huis kunt halen zeker. Ja doei zeg! :tearsofjoy:
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alles gaat goed, was gisteren bij mijn voormalige dealer om nog geld te geven en ik kwam totaal niet in de verleiding.
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik gebruikte 3 buisjes per dag, nu sinds een paar dagen niks meer. En bijna 3 weken zonder speed. Ben soms heel moe, en heb dan opeens weer super veel energie, dat schommelt nogal. Ik ben verder druk bezig met mijn boek over oa de verslaving. Als het af is allemaal kopen he!!!
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goedzo meid.
Hoeveel GHB gebruikte jij vroeger eigenlijk?
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik steun je en ik ben echt benieuwt hoe het gaat, hou ons op de hoogte en stel ons niet teleur
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thanx voor de support, ik heb er veel aan!!!
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nog steeds clean?
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Absoluut. En ik heb me in jaren niet zo goed gevoeld. Het voelt alsof ik aan het begin sta van mijn nieuwe leven, mijn leven ZONDER drugs. En daar verheug ik me heel erg op!!!
W
WieIsHetLid
01-01-2024, 00:00
#20
cold turkey ouwe anders niet.. er bestaat geen af en toe eens gebruiken voor een verslaafde :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."