Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"jongens en meisjes...dames en heren!!! stoppen met die handel...het zou je leven kunnen kosten, is mij al eens een keer gebeurt, want eens is die gekte voorgoed het einde....gr. marko"
"marko zei: ik weet dat ik het uiteindelijk wel kan, met er definitief een punt achter te zetten. Dat geld voor een ieder gebruiker die het er moeilijk mee heeft om te gaan stoppen. na 15 jaat te hebben gebruikt vindt ik het wel welletjes. Ik pak de draad weer op, en begint aan een toekomst die er nog is. Dus mag ik ook wel een beetjeoptimistisch zijn wat mijn toekomst zonder drugs kan brengen..........Voor mij geldt een regel......GEEF NOOIT OP dan weet je wat de toekomst voor je kan betekenen. aldus Marko drugservaringsdeskundige Klik om te vergroten... Nu i9s het al 3maanden geleden dat ik mijn laatste citaat aan dit drugsforum schreef. Ik ben nu gaan expirimenteren met mensen die het er heel erg moeilijk mee hebben met opiaten zoals heroien, oftwel bruin genoemd. Ik heb het in het verleden wel eens gebruikt, maar ik vond dat heel erg smerig.....Alleen maar die smaak, en er aan te denken aan die geur waar ik niet goed van wordt heb ik het er maar bij gelaten........Maar ik ben zelf al wat mensen die ik in de scene ben tegengekomen in discussie gegaan, waarom zij dat blijven gebruiken, waarop ik een antwoord op mijn vraag kreeg........puur omdat het verslavende middelen zijn waar je er heel moeilijk vanaf komt als je er een maal aan begint. Ik heb het ettelijke keren gebruikt, alleen maar om er achter te komen wat dat spul met je doet. Mijn ervaring is dat je er heel erg licht in je hoofd wordt, zelfverzekerd en denkt dat je de wereld aan kan. Zo praatte ik met een verslaafde, die mij vertelde dat hij zonder die drugs niet meer kon functioneren. Van de ene kant kan ik dat best wel begrijpen, na 20jaar nog steeds te gebruiken,vertelde hij mij hoe hij daar vanaf wilde komen. Hij startte een methadonproject op om het gebruik van dope achter zich te laten, maar zette het niet door, waarbij hij toch nog dope ging gebruiken. Nu hij het probleem van dope en methadon aangesterkt heeft, zal het voor hem heel moeilijk worden er een punt achter het gebruik te zetten. Ook heeft hij zich al vaker laten opnemen in diverse klinieken in nederland. Maar heeft dat niet lang volgehouden om tijdens de opname te gaan gebruiken waardoor het voor hem nog moeilijker werd het leven zonder drugs in deze maatschappij te continueren.......Ik heb zelfs diverse gesprekken gevoerd met instanties zoals het c.a.d onderandere. Ik vertelde hun het een of ander over mijn levenssituatie hoe ik met drugs in aanraking ben gekomen. Ook vertelde ik dat ik in een methadonproject geplaatst kon worden. Maar dat had ik du geweigerd natuurlijk. Ik moet er gewoon om kotsen wat dat spul mij aandoet en teweeg brengt. Toch wilde ik weten wat methadon met je kan doen, dus vroeg ik aan iemand of ik een potje kon kopen, om er zelf achter te komen wat dat teweeg kan brengen. Nou ik moet je zeggen dat ik er heel rustig van werd. Nee, dat was voor mij geen medicijn om te gebruiken, omdat ik nu weet wat het allemaal met je kan doen.........Je zou er dus heel verslaafd aan kunnen worden, nog erger dan heroiene. Dan zou ik juist zeggen dat een methadonproject voor nog meer problemen zou kunnen zorgen......gewoon omdat het te lekker is om het zomaar te interpreteren. groetjes....Marko Dastin"
"amfetaminen en opiaten zijn zeker verslavende middelen!!!!! zie citaat van Marko Dastin"
"Ja precies zei: Ik ben zelf 12 jaar verslaafd geweest aan speed, gebruikte zo'n 2 gram per dag. Rond afgelopen Oud en Nieuw had ik het er opeens helemaal mee gehad. Ik wou niet meer afhankelijk zijn van een middel om me goed te voelen. Omdat ik er zelf zo graag mee wou stoppen, is me dit per 1 januari cold trukey gelukt. En nu ik zie wat voor moois dat me allemaal oplevert, heb ik er totaal geen behoefte meer aan gehad. Kijk naar alle voordelen die het je oplevert en kijk naar de nadelen die het speedgebruik je bracht. Dan is de keuze snel gemaakt. Ik wens je heel veel succes en hou vol, juist op de moeilijke momenten. Achteraf zul je dan zo blij zijn dat je het volgehouden hebt en ervaar je de grote voordelen van het stoppen ermee. Succes Klik om te vergroten... Nou voor jou hoop ik het beste, en hou vol!!! Met mij is het helaas anders, het is mij helaas na een opname waarbij ik zeker wist dat ik er vanaf zou komen, niet gelukt, want na de opname stond ik open met alle verwachtingen die ik jammer genoeg niet wist te omzeilen. Nu ben ik mij aan het bedenken om mij nog eens te laten opnemen, omdat, dat voor mij als laatste alternatief gezien wordt. Voor mij blijft dat een gevecht die ik steeds moet aangaan. Maar als ik al leest dat speed als medicijn wordt gebruikt, denk ik dat ik zonder speed niet meer kan functioneren, en dat een opname voor mij een tijdelijke oplossing zal zijn. Gr. Marko"
"Het valt niet mee om af te kicken als je er nog niet klaar voor ben....Voor mij was dat als voormalige ex-gebruiker ook zeer moeilijk, maar weet daar gelukkig door alle bochten te wringen toch nog de oplossing. Niet alleen het speedgebruik, die vaak door mij als een denkfout gezien wordt, maar vooral andere harddrugs heeft mij aan het denken gezet, waarbij ik toch realiseerde dat het zo niet verder kon....Gelukkig wist ik er raad mee om hoe dan ook tot een oplossing te komen, waaraan ik dat aan mijzelf te danken had. Niet door hulp van instanties, maar door eigen inzicht te verkrijgen en er duidelijkheid over te beschikken. Ik heb zelf geweigerd over bepaalde middelen tegen het afkicken....Mijn goede raad is, probeer er zelf achter tekomen hoe je het gebruik kan staken om tegen jezelf NEE te zeggen. Als je dat vaak genoeg tegen jezelf zegt, omdat je definitief wilt stoppen, gebeurt dat ook. Want het mag dan wel een gewoonte zijn in je sociaal leven....iedereen stoot zichzelf wel vaker tegen de steen, maar weet wel dat je nooit te hard mag stoten, want dan loopt het weer helemaal mis.....M.a.w. De oplossing ligt helemaal bij jezelf. Want jij moet die uitdaging met jezelf aan gaan..gr. Marko mindfucker"
"marko zei: Het valt niet mee om af te kicken als je er nog niet klaar voor ben....Voor mij was dat als voormalige ex-gebruiker ook zeer moeilijk, maar weet daar gelukkig door alle bochten te wringen toch nog de oplossing. Niet alleen het speedgebruik, die vaak door mij als een denkfout gezien wordt, maar vooral andere harddrugs heeft mij aan het denken gezet, waarbij ik toch realiseerde dat het zo niet verder kon....Gelukkig wist ik er raad mee om hoe dan ook tot een oplossing te komen, waaraan ik dat aan mijzelf te danken had. Niet door hulp van instanties, maar door eigen inzicht te verkrijgen en er duidelijkheid over te beschikken. Ik heb zelf geweigerd over bepaalde middelen tegen het afkicken....Mijn goede raad is, probeer er zelf achter tekomen hoe je het gebruik kan staken om tegen jezelf NEE te zeggen. Als je dat vaak genoeg tegen jezelf zegt, omdat je definitief wilt stoppen, gebeurt dat ook. Want het mag dan wel een gewoonte zijn in je sociaal leven....iedereen stoot zichzelf wel vaker tegen de steen, maar weet wel dat je nooit te hard mag stoten, want dan loopt het weer helemaal mis.....M.a.w. De oplossing ligt helemaal bij jezelf. Want jij moet die uitdaging met jezelf aan gaan..gr. Marko mindfucker Klik om te vergroten..."
"Het beste middel tegen gebruik is het noooooooooit te hebben gebruikt, want dan weet je ook niet hoe lekker die shit was...dus aan wie ligt het dan? (ik spreek voor diegenen die pas komen kijken en zich afvragen wat die shit allemaal doet) Wees verstandig en ga niet expirimenteren met je leven, maar lees erover. Want die ellende is je niet gegund!!!! Hoie."
"Het is bedoeld dat mensen, die een zwak hart hebben geen speed mogen gebruiken, omdat het dan hartritmestoornissen kan veroorzaken, en daarbijdan aaan een hartinfarct als gevolg kan overleiden. Geloof daar maar gerust in dat, dat iedereen kan gebeuren die daar geen rekening mee hebben gehouden. Gr. Marko(drugservaringsdeskundige)"
"Hier met Marko: Ik weet dat speed die gemix is met caffeine vaak hartritmestoornissen veroorzaakt, maar dan spreek je niet meer over speed maar over caffeine. De ECHTE speed in de jaren 80-90 was de speed waarbij je uithoudingsverschijnselen kreeg waarbij je lichaam heel wat te verduren had, vooral tijdens housepartys. Ik ken die speed destijds positief, maar ook negatief ervaren waarbij ik ettelijke malen tijdens gebruik hartritmestoornissen kreeg en 2 keer in het ziekenhuis ben terecht gekomen in de intensief care. Dus willen jullie zeggen dat de toekomstige speed rotzooi is vanwege die hartkwalen, dan moet je die speed van de jaren 80-90 eens een keer hebben moeten/willen meemaken. Dan wil je die speed liever niet meer gebruiken. En ik kan dat wel ervaren, die tijd was wel zeer gevaarlijk dan die kaffeine shit die ongevaarlijk is. Gr. Marko"
"Marla Singer zei: a.combe zei: Ik gebruik aardig lang en meestal elke dag speed en als ik wil slapen of uitrusten neem ik een valium 10 mg, en daarbij drink ik ook dagelijks,o,o,o, wat gevaarlijk,welnee! als je voor jezelf maar weet wat je kan hebben en wat je tolerantievermogen is ten opzichte van de gebruikte middelen,maar dat heb je snel genoeg door als je het probeert,tuurlijk wel uitkijken..(eet na een valiumpje ook veel smakelijker dan alleen op de speed) Klik om te vergroten... Ben benieuwd hoe jij er over 10 jaar uitziet... Klik om te vergroten... Hier met Marko de drugservaringsdeskundige: Valium? Ben je daar nog niet verslaafd aan geworden. Vind je artz dat wel verantwoordelijk nu je valium gebruikt of wordt er gedeald met dat soort drugs.....Ik ben een echte diehard die zijn roest zonder valium te gebruiken wel in de hand heeft...door er mee te oefenen slaap ik toch zonder die rotzooi! Gr aan je artz..Marko"