Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnder invloed rijden.....

Onder invloed rijden.....

123 antwoorden
72 weergaven
18-5-2026
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Man_in_the_Box zei:
Deranged zei:
Ze maken zelf de keuze om hun medemens ernstig in gevaar te brengen en hier zou veel meer tegenover moeten staan dan een lullige boete of inname van het rijbewijs.
Klik om te vergroten...

loadrunner zei:
Ikvindwel, dat rijden met glaasje op verboden moet worden, gewoon die tiefus leiers die zuipen EN rijden, een maand de cel in. gewoon de promilage naar o,1 (dit i een biertje0,2l drinken en dan 3 uur later) In elk geval zwaarder gestraft, per direct rijontzegging, of auto inbeslag.

Als je je zelgf klemzuipt, is mij een zorg, als je na 20 glazen bier nog helder kan denken, dan ben je helder genoeg om een taxi te bellen
Klik om te vergroten...

100% mee eens, en de mensen die zeggen dat ze dan nog echt wel kunnen rijden en weten wat ze doen moeten eens ff hun botte harses gebruiken. Want ookal ben je wat gewend, het is gewoon bewezen dat je na een aantal bier al een zwaar verminderd reactievermogen hebt.

Volvo heeft al een systeem bedacht waar je in een blaasapparaat moet blazen, en wanneer je teveel hebt gedronken start de motor niet: http://www.superkrediet.be/blog/2007/09 ... tart-niet/
Ik zeg invoeren zo'n systeem, en dan op alle auto's.
Klik om te vergroten...
Laat nuchtere vriend/vriendin/ toevallige voorbijganger blazen en het is opgelost :rolleyes:
Hier in België willen ze dat invoeren op alle auto's van mensen die al eens hun rijbewijs zijn kwijtgeraakt ivm drank.

En ik durf zelfs te wedden dat het niet eens zo moeilijk is om dat systeem te overbruggen..
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb wel eens beschonken op de brommer gereden...
Kweet dat het fout is, maar ik rijd dan ook zeer voorzichtig en traag omdat ik zowiezo altijd al para ben voor flikken. Toch heb ik schrik om ooit met de auto te rijden. Met de auto rijden is gewoon makkelijker. Wat moet je anders doen na een feestje? naar huis rijden tuurlijk...
maar strontzat ga ik zeker niet achter het stuur zitten je bent gewoon een gevaar voor iedereen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Areyouexperienced? zei:
Toch heb ik schrik om ooit met de auto te rijden. Met de auto rijden is gewoon makkelijker.
Klik om te vergroten...

Dat betwijfel ik. Een auto heeft dan wel vier wielen en misschien wat meer evenwicht, maar hij gaat ook veel sneller en als het fout gaat dan gaat het vaak goed fout. Je reactievermogen neemt een stuk sneller af en je ziet ook alles niet meer zoals je het moet zien.
Een feest kan ook gezellig zijn zonder alcohol
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#4
mensen als ik met een drankprobleem,horen niet in auto te rijden...stel eens voor dat ik iemand doodrij :( :( :(
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#5
ben er fel tegen. iedereen die het doet moeten ze gelijk het rijbewijs af pakken.
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zit nu net te denken of ik niet erg hypocriet ben, en misschien anderen met mij. Ik bedoel, geef toe, wie rijdt hier wel eens op z'n fiets onder invloed? Veel van ons toch wel denk ik? Ik iig wel. Maar dat is dan in feite ook een beetje een ongeluk uitlokken toch? Ik heb vaak zat als ik terug fiets naar huis dat ik eenmaal thuis aangekomen niets meer kan herrineren van de rit. Wie weet heb ik dan onbewust wel de meest gevaarlijke verkeershandelingen uitgevoerd. Oke, je kunt met de fiets niet zo gauw iemand doodrijden. Maar stel dat je door je ongecontroleerde dronken bewegingen ervoor zorgt dat een automobilist jou aanrijdt of plots moet uitwijken en tegen een boom rijdt.
Maarja, teveel zuipen is gewoon :kots: . Als je echt goed zat bent dan is alles lastig, lopen, fietsen en autorijden, om maar niet te spreken over normaal lullen en nadenken maar daar zijn weer andere topics voor.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind inderdaad ook niet dat je behoorlijk bezopen op je fiets moet zitten. Daar wordt tegenwoordig ook je rijbewijs voor ingenomen. En dat standpunt begrijp ik op zich ook wel. Tuurlijk moet je met een glaasje meer op de fiets kunnen zitten, maar zwalkend over de weg gaat een stapje te ver denk ik.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind dit toch wel het domste wat je kan doen.

Een taxi is veel goedkoper dan een ziekenhuis bezoek of een begrafenis.
p
pwooppwoopLid
01-01-2024, 00:00
#9
vroeger reed ik elk weekend onder invloed me de brommer rond, was allemaal heel plezant zolang het duurde, en politie is allemaal nog niks, een boete en je bent ervan af

kreeg op een maandag is telefoon dat een van me beste maten "onder invloed" ongelukje had gehad en hij in coma lag, zondag ben ik hem een laatste keer gaan groeten....

als je eender welke drug op hebt, kruip ni achter het stuur, is het gewoon ni waard
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tragisch! Ja het leven kan snel gebeurd zijn. Wees er zuinig op, en verknoei het niet door met alcohol op te gaan rijden bijvoorbeeld. Je brengt jezelf en andere dan in groot gevaar!
Alcoholcontroles zijn er nauwelijks. De kans dat je dan gepakt wordt is nihil, maar de kans op een ongeluk is vele male groter en als je dan hebt gedronken ben je het haasje
g
germanaaizerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb al vaak onder invloed gereden, zowel stoned als (stom)dronken. :flushed: Vooral sinds ik verder weg verhuisd ben van al m'n vrienden, viel dit wel 'ns voor. 1 keer ben ik met m'n auto in een voortuin beland toen ik onderweg naar huis was. Brievenbus kapot en ja, de voortuin was niet langer een voortuin eigenlijk. Het was een gat in de nacht, weet niet of iemand het heeft zien gebeuren, maar ben er met een kapotte koplamp en beschadigde voorbumper vanaf gekomen. De dag nadien, toen ik m'n auto bekeek, besefte ik het allemaal pas goed. dikke vette wake-up call was dat voor mij! Stoned rijden gebeurt nog wel 'ns, maar dronken achter het stuur kruipen is voorbij. Ik moet er niet aan denken moest die brievenbus een mens geweest zijn... :flushed:
l
lmbrggLid
01-01-2024, 00:00
#12
als ik opmag voor tijbewijs en auto heb zal ik dood NOOOOIT doen ik ben er zwaar op tegen..dalijk rijd ik iemand aan :openmouth:
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Flameon zei:
Areyouexperienced? zei:
Toch heb ik schrik om ooit met de auto te rijden. Met de auto rijden is gewoon makkelijker.
Klik om te vergroten...

Dat betwijfel ik. Een auto heeft dan wel vier wielen en misschien wat meer evenwicht, maar hij gaat ook veel sneller en als het fout gaat dan gaat het vaak goed fout. Je reactievermogen neemt een stuk sneller af en je ziet ook alles niet meer zoals je het moet zien.
Een feest kan ook gezellig zijn zonder alcohol
Klik om te vergroten...

Je hebt gelijk, laten we zeggen dat het comfortabeler is :)

Nuja, m'n brommer is gestolen dus nu rijd ik zowiezo met de fiets.

Ik ben mij zeker bewust van de gevaren die ontstaan bij het rijden onder invloed.
Heb verplicht verkeersles moeten volgen na een kapot licht.. :P

Zoals ik al zei heb ik ooit beschonken op de brommer gereden, ik besefte achteraf wel dat het heeel fout was hoor. En met de auto: no way dat ik daar met iets van drugs in m'n systeem instap.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maten van me zijn weleens met z'n 2en in een auto op paddo's gaan trippen 's avonds laat,
en nog rijden ook... :rolleyes: Zeer onverantwoord, maar we leuke verhalen achteraf die ik kon horen :P
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alcohol in het verkeer vind ik een duidelijke no-no.

Ik heb m'n rijbewijs dan niet, maar ik ga in ieder geval NOOIT onder invloed de auto in als ik het later wel heb.

Het risico anderen/jezelf te verwonden, of zelfs dood te rijden is het niet waard.

Ik doe het later wel lekker als m'n huidige baas: stoel naar achteren en met je voeten op 't dashboard lekker gaan maffen. :grin:

Olle
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb nog nooit dronken auto gereden. Wel heb ik een keer met 4 biertjes op gereden en toen merkte ik ook wel wat verschil. Je gaat toch ongemerkt sneller en onoplettender rijden. Daarom rij ik nu niet meer met alcohol op.

Fietsen doe ik wel geregeld met alcohol op. Maarja ik laat de auto staan omdat ik weet dat ik teveel ga zuipen, dus dan moet er ook niet gezeken worden als ik de fiets pak. Ik moet toch thuis komen :confused: Taxi is te duur en lopen is te ver, dus dan pak ik de fiets.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Precies! Wat rijden onder invloed betreft is enkel de gesimuleerde modus verantwoord:
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ik ben eigenlijk heel schijnheilig daarin

ik vind drinken en rijden niet kunnen, maar een blowtje roken en rijden kan dan weer wel in mijn ogen

uiteindelijk wint het gezond verstand het meestal en zorg ik dus dat als ik geblowd ik niet ga rijden, maar ik kan ook niet zeggen dat het nooit gebeurd is. Terwijl de reden in feite hetzelfde is als de reden die mensen gebruiken die alcohol ophebben, ik vind dat ik dan nog goed kan rijden en dus doe ik het.

krom :)
c
cookieLid
01-01-2024, 00:00
#19
tja het is fout.
ene persoon kan er veel beter tegen dan de andere.
ligt gewoon aan je rij ervaring, dan weet je hoe ver je kan gaan.
je moet je grensen kennen want met alcohol ga je die inderdaad opzoeken.
kut om t te zeggen maar ik rij al bijna 4 jaar zonder gezeik onder invloed van feestjes naar huis.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#20
zjimiz zei:
Duidelijk. Ik al je verdere verhalen besparen m.b.t. overschatting a.g.v. Coke e.v., aangezien dat wel bekend zal zijn, en ik niet de wijsneus wil uithangen.
Klik om te vergroten...
Hang gerust de wijsneus uit, maar weet wel dat je tegen een nerd spreekt als je de wijsneus wilt uithangen. Met andere woorden: ik verwacht niets nieuws te horen.

zjimiz zei:
Wel heb ik een vraag vanuit mijn interesse en met alle respect voor jouw persoon: heb je weleens voornemens om te stoppen of minderen met je gebruik?
Klik om te vergroten...
Denk je dat ik gek ben? Ik stop maar één keer en dat is pas als ik dood ben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."