#1
Laat nuchtere vriend/vriendin/ toevallige voorbijganger blazen en het is opgelostMan_in_the_Box zei:Deranged zei:Ze maken zelf de keuze om hun medemens ernstig in gevaar te brengen en hier zou veel meer tegenover moeten staan dan een lullige boete of inname van het rijbewijs.
loadrunner zei:Ikvindwel, dat rijden met glaasje op verboden moet worden, gewoon die tiefus leiers die zuipen EN rijden, een maand de cel in. gewoon de promilage naar o,1 (dit i een biertje0,2l drinken en dan 3 uur later) In elk geval zwaarder gestraft, per direct rijontzegging, of auto inbeslag.
Als je je zelgf klemzuipt, is mij een zorg, als je na 20 glazen bier nog helder kan denken, dan ben je helder genoeg om een taxi te bellen
100% mee eens, en de mensen die zeggen dat ze dan nog echt wel kunnen rijden en weten wat ze doen moeten eens ff hun botte harses gebruiken. Want ookal ben je wat gewend, het is gewoon bewezen dat je na een aantal bier al een zwaar verminderd reactievermogen hebt.
Volvo heeft al een systeem bedacht waar je in een blaasapparaat moet blazen, en wanneer je teveel hebt gedronken start de motor niet: http://www.superkrediet.be/blog/2007/09 ... tart-niet/
Ik zeg invoeren zo'n systeem, en dan op alle auto's.
Hier in België willen ze dat invoeren op alle auto's van mensen die al eens hun rijbewijs zijn kwijtgeraakt ivm drank.
En ik durf zelfs te wedden dat het niet eens zo moeilijk is om dat systeem te overbruggen..
. Als je echt goed zat bent dan is alles lastig, lopen, fietsen en autorijden, om maar niet te spreken over normaal lullen en nadenken maar daar zijn weer andere topics voor.