Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnder invloed rijden.....

Onder invloed rijden.....

123 antwoorden
77 weergaven
18-5-2026
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Precies! Wat rijden onder invloed betreft is enkel de gesimuleerde modus verantwoord:
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ik ben eigenlijk heel schijnheilig daarin

ik vind drinken en rijden niet kunnen, maar een blowtje roken en rijden kan dan weer wel in mijn ogen

uiteindelijk wint het gezond verstand het meestal en zorg ik dus dat als ik geblowd ik niet ga rijden, maar ik kan ook niet zeggen dat het nooit gebeurd is. Terwijl de reden in feite hetzelfde is als de reden die mensen gebruiken die alcohol ophebben, ik vind dat ik dan nog goed kan rijden en dus doe ik het.

krom :)
c
cookieLid
01-01-2024, 00:00
#3
tja het is fout.
ene persoon kan er veel beter tegen dan de andere.
ligt gewoon aan je rij ervaring, dan weet je hoe ver je kan gaan.
je moet je grensen kennen want met alcohol ga je die inderdaad opzoeken.
kut om t te zeggen maar ik rij al bijna 4 jaar zonder gezeik onder invloed van feestjes naar huis.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind dat het niet ligt aan je rij ervaringen.
Met alcohol bestaat nl de mogelijkheid dat je je kan onderschatten: "ow ik kan nog goed rijden".
Dat basseer je dan onder invloed, en niet op de realiteit dus het is dan gevaarlijk om te rijden.

4 jaar rijden van feestjes naar huis dat is mogelijk (onder invloed).
Maar kijk uit jong, als je een ongeluk krijgt ben je het haasje en kun je veel gezeik krijgen!
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#5
een kennis van me is in 2 weken 2 van z'n beste vrienden kwijtgeraakt aan dronken autobestuurders. Een week na de dood van 1 van beiden zag je de politie dan wel alcoholcontroles doen, op de plek waar het ongeluk gebeurt is nog wel :rolleyes:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ikzelf zou het nooit doen.
Heel af en toe onder invloed van pep als het genoodzaakt is.
Maar ik snap wel waarom sommige het toch doen.
Een oude collega van me heeft best wel alcoholgewenning opgebouwd in zijn leventje.
Na een biertje of 10 rijd ie nog steeds hetzelfde.
Ik heb hem er daarna op geattendeerd dat je in theorie dronken bent maar in praktijk dus niet.
Mocht je toch een ongeluk krijgen (ook al is het niet je schuld),krijg je te horen 'de bestuurder was dronken'.
En heb al van meerdere oude mensen gehoord dat ze regelmatig met een biertje of 6 gewoon nog rijden zonder problemen,vind het maar link.

Bovendien als ik er aan denk dat sommige onschuldige levens sneuvelen omdat iemand dronken in de auto stapt vind ik dat ernstig om te horen.
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#7
nog nooit onder invloed van harddrugs/alcohol gereden, en zeg nu steevast dat ik dat ook nooit ga doen! jointje roken en autorijden doe ik dan weer wel, maar merk dan dat ik véél voorzichtiger rij (en terug helemaal zoals ze het me op de rijschool geleerd hebben).

Heb trouwens een nul-tolerantie voor mezelf opgelegd als ik nog moet autorijden; 0,000 pintjes, ookal duurt het nog 2 uur voor ik de wagen in stap
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#8
ooit eens gedaan maar nooit weer, we gingen stappen een maatje en ik en we zouden in de auto slapen zodat we beiden flink konden drinken, zo gezegd zo gedaan, komen terug bij de auto en durfden toen niet daar te blijven slapen, ik zeg ook zo met mijn dronken kop ik kan nog prima rijden.

was een hel was dat, maar ik heb nog nooit zo geconcentreerd en veilig gereden als toen, 60 waar je 80 mag etc...

na een jointje rij ik nog wel, met andere middelen zoals amfetemines rijd ik ook nog wel <-- dan rijd ik ook een stuk beter dan dat ik nuchter ben :P
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb vroeger vrij regelmatig in beschonken toestand gereden, gelukkig is dat al heel lang geleden. Knetterstoned heb ik ook wel gedaan, maar toen had ik zelf meteen in de gaten dat ik verkeerd bezig was.
Ik woon trouwens in een land waar het sinds ongeveer 1 jaar helemaal verboden is om gedronken te hebben voordat je gaat rijden. Prima, dan heb je ook dat gereken met hoeveel je nog mag drinken alvorens achter het stuur te gaan zitten niet meer. Het aantal verkeersongelukken is na deze maatregel aanzienlijk gedaald. :hearteyes:
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Teveel drinken + alcohol = NOT DONE, en wat mij betreft mogen ze mensen die met teveel alcohol in hun bloed jarenlang het rijbewijs afnemen. Ik wou dat ze het bij mij hadden gedaan, dan had ik het veel eerder geleerd.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rijden onder invloed van alcohol is naar mijn ervaring véél gevaarlijker dan rijden wanneer je geblowd hebt. Als ik high/stoned ben rij ik heel op't gemak, maar laat het duidelijk wezen dat rijden onder invloed van om het even welke drug not done is..

Ik voel me bij alcohol steeds King of the Road en rij véél te hard en gevaarlijk..had al 5 keer onder de grond kunnen steken.
d
detoxerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Carlitos zei:
Ikzelf zou het nooit doen.
Heel af en toe onder invloed van pep als het genoodzaakt is.
Maar ik snap wel waarom sommige het toch doen.
Een oude collega van me heeft best wel alcoholgewenning opgebouwd in zijn leventje.
Na een biertje of 10 rijd ie nog steeds hetzelfde.
Ik heb hem er daarna op geattendeerd dat je in theorie dronken bent maar in praktijk dus niet.
Klik om te vergroten...

Klopt helemaal. Ik reed na een halve liter wodka beter dan 1 dag zonder druppel, dan kon ik door het trillen niet meer sturen of schakelen :) Liter wodka kon ik ook nog prima rijden. Altijd rustig gereden trouwens, nooit als een idioot, maar je reactie snelheid is veel te traag bij onverwachte momenten, is gewoon bloedlink met drank op rijden.

2x door een alc controle geglipt, waarvan er 1 om 8:00 in de ochtend op een doordeweekse dag (ging om een test voor afnemen van zweet ivm cannabis, maar er moest ook worden geblazen). Had de kop van die agent wel eens willen zien als ik moest blazen om 8:00 :)

Die tijden zijn voorbij gelukkig, drink nu niks meer en ben zo blij dat ik nooit een ongeluk heb gehad of iemand in de kreukels heb gereden in die periode.

@Flameon, hier in de randstad zijn heel erg veel alc controles. Zeker in Rdam, Adam en Den Haag is de kans zeer groot dat je s'avonds in een fuik rijdt, weekend of niet.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee, ik vind het absoluut een not-done. Ik rij van mezelf al stevig door op de scooter. Hou wel van een beetje snelheid , en (in tegenstelling tot de meeste scooterhelden) ben ik voor een strakke bocht ook wel in. Maar met alcohol is het overschatten al zo gebeurd. Mijn leven is mij toch wel in zoverre dierbaar, dat ik dus niet met alchohol ga rijden. Ik weet bijna zeker dat ik mezelf ga overschatten. Hier rijden 's nachts vrijwel geen auto's. Maar toch, ''eventjes een lekker bochtje pakken'' en je ligt om een lantaarnpaal gevouwen.

1 keer wel gereden (100 meter naar een vriend toe) en daar scooter gewoon uit de hand laten vallen ( duwde op de kickstarter i.p.v. het standaard). Dit was ook een wijze les. :P
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#14
raizeredge zei:
ben er fel tegen. iedereen die het doet moeten ze gelijk het rijbewijs af pakken.
Klik om te vergroten...
²

zelf leg ik een nultollerantie op voor mezelf als ik nog moet rijden. Stoned rijden durf ik dan weer wel, maar daar voel ik me zelf veiliger bij (dan rij ik max de toegelaten snelheid ipv wat te snel)
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Met de motor of auto drink ik geen druppel alcohol of gebruik ik drugs

Op de brommer is het een ander verhaal, daar op rij ik eigenlijk elk weekend aangeschoten of onder invloed van benzo's,coke en de hele mikmak. Zeg niet dat het goed is, en ben daardoor ook 1 keer in het ziekenhuis beland. Ben gewoon te lui om te gaan fietsen, geen goede eigenschap van me zelf dus :flushed:
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dubz zei:
Teveel drinken + alcohol = NOT DONE, en wat mij betreft mogen ze mensen die met teveel alcohol in hun bloed jarenlang het rijbewijs afnemen. Ik wou dat ze het bij mij hadden gedaan, dan had ik het veel eerder geleerd.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

Verder geef ik je overigens wel gelijk :)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Toen ik nog een brommer had dronk ik wel eens een biertje maar had dan als maximum 1 drankje. Nu ik mij motorrijbewijs heb ben ik van plan om niet te drinken voor het rijden.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bob-bussen :)
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Chris Pontius zei:
Bob-bussen :)
Klik om te vergroten...
Geweldig die dingen.
Bedoel ik niet zo sarcastisch als dat het eruit komt, maar wat een asociaal tuig zit daar soms in.
Ik zeg niet dat ik zelf de rustigste ben, in tegendeel. Maar ik kan me wel gedragen, ga ook niet in een misselijke bui in zo'n bus zitten, wat het gevolg daarvan is.
Ik zat, wel redelijk ver van de wereld in die bus, maar het ging gewoon goed.
Gaat er even iemand vol over zn gier, en geen 1 keer, wel meerdere keren.
Nou daar werd ik wel spontaan ziek van! :kots:

Op zo'n moment vind ik dat dan weer jammer, want vind het zelf wel super dat er zulke bussen zijn.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nee, het publiek is niet altijd even fijn, maar het feit dat je zo kan reizen is wel goed :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."