Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnder invloed rijden.....

Onder invloed rijden.....

123 antwoorden
75 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Netjes, zo hoort het ook. Ik vind het soms alleen kut als mensen je alcohol aanbieden als ze weten dat je met de auto bent. Kan ik erg boos om worden!
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rijden onder invloed van alcohol is naar mijn ervaring véél gevaarlijker dan rijden wanneer je geblowd hebt. Als ik high/stoned ben rij ik heel op't gemak, maar laat het duidelijk wezen dat rijden onder invloed van om het even welke drug not done is..

Ik voel me bij alcohol steeds King of the Road en rij véél te hard en gevaarlijk..had al 5 keer onder de grond kunnen steken.
d
detoxerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Carlitos zei:
Ikzelf zou het nooit doen.
Heel af en toe onder invloed van pep als het genoodzaakt is.
Maar ik snap wel waarom sommige het toch doen.
Een oude collega van me heeft best wel alcoholgewenning opgebouwd in zijn leventje.
Na een biertje of 10 rijd ie nog steeds hetzelfde.
Ik heb hem er daarna op geattendeerd dat je in theorie dronken bent maar in praktijk dus niet.
Klik om te vergroten...

Klopt helemaal. Ik reed na een halve liter wodka beter dan 1 dag zonder druppel, dan kon ik door het trillen niet meer sturen of schakelen :) Liter wodka kon ik ook nog prima rijden. Altijd rustig gereden trouwens, nooit als een idioot, maar je reactie snelheid is veel te traag bij onverwachte momenten, is gewoon bloedlink met drank op rijden.

2x door een alc controle geglipt, waarvan er 1 om 8:00 in de ochtend op een doordeweekse dag (ging om een test voor afnemen van zweet ivm cannabis, maar er moest ook worden geblazen). Had de kop van die agent wel eens willen zien als ik moest blazen om 8:00 :)

Die tijden zijn voorbij gelukkig, drink nu niks meer en ben zo blij dat ik nooit een ongeluk heb gehad of iemand in de kreukels heb gereden in die periode.

@Flameon, hier in de randstad zijn heel erg veel alc controles. Zeker in Rdam, Adam en Den Haag is de kans zeer groot dat je s'avonds in een fuik rijdt, weekend of niet.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee, ik vind het absoluut een not-done. Ik rij van mezelf al stevig door op de scooter. Hou wel van een beetje snelheid , en (in tegenstelling tot de meeste scooterhelden) ben ik voor een strakke bocht ook wel in. Maar met alcohol is het overschatten al zo gebeurd. Mijn leven is mij toch wel in zoverre dierbaar, dat ik dus niet met alchohol ga rijden. Ik weet bijna zeker dat ik mezelf ga overschatten. Hier rijden 's nachts vrijwel geen auto's. Maar toch, ''eventjes een lekker bochtje pakken'' en je ligt om een lantaarnpaal gevouwen.

1 keer wel gereden (100 meter naar een vriend toe) en daar scooter gewoon uit de hand laten vallen ( duwde op de kickstarter i.p.v. het standaard). Dit was ook een wijze les. :P
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#5
raizeredge zei:
ben er fel tegen. iedereen die het doet moeten ze gelijk het rijbewijs af pakken.
Klik om te vergroten...
²

zelf leg ik een nultollerantie op voor mezelf als ik nog moet rijden. Stoned rijden durf ik dan weer wel, maar daar voel ik me zelf veiliger bij (dan rij ik max de toegelaten snelheid ipv wat te snel)
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met de motor of auto drink ik geen druppel alcohol of gebruik ik drugs

Op de brommer is het een ander verhaal, daar op rij ik eigenlijk elk weekend aangeschoten of onder invloed van benzo's,coke en de hele mikmak. Zeg niet dat het goed is, en ben daardoor ook 1 keer in het ziekenhuis beland. Ben gewoon te lui om te gaan fietsen, geen goede eigenschap van me zelf dus :flushed:
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dubz zei:
Teveel drinken + alcohol = NOT DONE, en wat mij betreft mogen ze mensen die met teveel alcohol in hun bloed jarenlang het rijbewijs afnemen. Ik wou dat ze het bij mij hadden gedaan, dan had ik het veel eerder geleerd.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

Verder geef ik je overigens wel gelijk :)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toen ik nog een brommer had dronk ik wel eens een biertje maar had dan als maximum 1 drankje. Nu ik mij motorrijbewijs heb ben ik van plan om niet te drinken voor het rijden.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
space scientist zei:
Met de motor of auto drink ik geen druppel alcohol of gebruik ik drugs

Op de brommer is het een ander verhaal, daar op rij ik eigenlijk elk weekend aangeschoten of onder invloed van benzo's,coke en de hele mikmak. Zeg niet dat het goed is, en ben daardoor ook 1 keer in het ziekenhuis beland. Ben gewoon te lui om te gaan fietsen, geen goede eigenschap van me zelf dus :flushed:
Klik om te vergroten...

Een maat van me is 5 jaar geleden aangehouden voor rijden onder invloed op de brommer. Hij heeft daarvoor een dikke boete gehad en is op een zwarte lijst gekomen en kan nu nog niet fatsoenlijk een auto verzekeren.
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb één keer autogereden 'uit noodzaak' toen ik een biertje of 4-5 op had. Een vriend van me had de laatste bus naar huis gemist en hij moest van Apeldoorn naar Eerbeek (ong. 15-20km) en vroeg me of ik hem daarom naar huis kon brengen. Ik voelde me toch een beetje een lul als ik het niet zou doen en ben dus toen wel in de auto gestapt en heb toen erg goed gereden. Ik was enorm voorzichtig en alert. Vooral ook omdat ik een kilometerslange donkere weg langs het Apeldoorns kanaal moest rijden, waar al zo veel mensen zijn verongelukt.
In principe doe ik het niet, maar als er zicht weer een zelfde soort situatie voordoet en ik heb weer hetzelfde aantal biertjes op zal ik het waarschijnlijk wel weer doen. Na 5 biertjes ben je ook nog niet dronken, hoogstens een beetje aangeschoten..
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Kan zijn. Ik heb toch zeker 2 keer zo veel mijn best gedaan om veilig te rijden en ik denk dat ik het risico op een ongeluk daarmee toch wel weer wat verkleind heb. Desalnietemin vind ik het geen actie waar ik trots op ben en hoop dan ook niet dat het me ooit nog eens gevraagd wordt.
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Casplantje. zei:
Ik heb één keer autogereden 'uit noodzaak' toen ik een biertje of 4-5 op had. Een vriend van me had de laatste bus naar huis gemist en hij moest van Apeldoorn naar Eerbeek (ong. 15-20km) en vroeg me of ik hem daarom naar huis kon brengen. Ik voelde me toch een beetje een lul als ik het niet zou doen en ben dus toen wel in de auto gestapt en heb toen erg goed gereden. Ik was enorm voorzichtig en alert. Vooral ook omdat ik een kilometerslange donkere weg langs het Apeldoorns kanaal moest rijden, waar al zo veel mensen zijn verongelukt.
In principe doe ik het niet, maar als er zicht weer een zelfde soort situatie voordoet en ik heb weer hetzelfde aantal biertjes op zal ik het waarschijnlijk wel weer doen. Na 5 biertjes ben je ook nog niet dronken, hoogstens een beetje aangeschoten..
Klik om te vergroten...

Na 4 biertjes is je reactiesnelheid met 50% gedaald...
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben er zwaar tegen en hypocriet als maar kan.

In een auto heb ik dit nog niet gedaan, op de puch daarintegen wel.
Een paar weken terug, iets te aangeschoten (+10 bier) op een iets te snelle snorfiets.
Er schoot mij herhaaldelijk door mijn hoofd "risico onderschatting, risico onderschatting" en toch met 55 heuvelaf door het dorp. Wegen lijken minder hobbels te hebben en bochten hebben geen steentjes meer, voorrang krijg je wel en hard genoeg kun je niet rijden.
Dank god, of wie dan ook dat ik nog leef !

Hiervoor slechts 1 x met alc. op gereden, wat mij ook al enorm tegenviel, bochten neem je te nauw of te ruim. Inzicht is aanzienlijk vermindert, je rijgedrag lijkt op dat van Need For Speed Underground.. TRappen trappen trappen.

Ik zeg, niet doen, maar ik ben niet de eerste dus dat statement hadden jullie vast al eens gehoord ?
Peace
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Op mijn brommer vaak genoeg apestoned gezeten. Is wel suuuuper psychedelisch moet ik zeggen, aan te raden: nee, leuk: ja. Maar het was dan meestal 's nachts en behalve dat ik een beetje para was viel het voor de rest wel mee moet ik zeggen.
Bv. Ik zag mezelf in een ruit aan komen rijden en ik dacht dat er een auto op me afkwam, haha gelukkig had ik wel direct door dat ikzelf het was maar toch.

Dronken ben ik nooit op mijn brommer gestapt, dat is gewoon zelfmoord.
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#15
KoxBox zei:
Op mijn brommer vaak genoeg apestoned gezeten.
Dronken ben ik nooit op mijn brommer gestapt, dat is gewoon zelfmoord.
Klik om te vergroten...

Stoned rij je het beste, 1 met de brommer samengesmolten met de weg.. Alleen naar de andere kant van Nederland navigeren met slechts 1 post-it gaat dan wat lastiger
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
edwin__ zei:
KoxBox zei:
Op mijn brommer vaak genoeg apestoned gezeten.
Dronken ben ik nooit op mijn brommer gestapt, dat is gewoon zelfmoord.
Klik om te vergroten...

Stoned rij je het beste, 1 met de brommer samengesmolten met de weg.. Alleen naar de andere kant van Nederland navigeren met slechts 1 post-it gaat dan wat lastiger
Klik om te vergroten...

Ergens ben ik hiermee wel akkoord, je bent soms zodanig paranoid dat je supervoorzichtig bent.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind het zelf niet kunnen, maar ik rij nog niet dus ik weet niet wat ik zou doen. Niet rijden onder invloed van alcohol denk ik.

Aan de andere kant heb ik al vaak genoeg met mensen meegereden die veel gedronken hadden. Nu moet ik wel zeggen dat het (op mijn broer na) wel chauffeurs waren die erg rustig gingen rijden als ze gedronken hadden, niet roekeloos. Soms waren dat best wel verre reizen, dom ja. Voor korte reizen (en dan bedoel ik echt 2 minuutjes ofzo) vind ik het wel nog kunnen.. Als er geen voetgangers in gevaar komen (lege straten) of ongelukken kunnen gebeuren. Maar ik denk dat het ook wel overdreven wordt.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het probleem van alcohol is dat je je gaat overschatten en het tunneleffect. Je ziet prima wat voor je gebeurd, maar rechts en links zie je weinig tot niks. Daarbij is je reactie vermogen veel minder scherp.... dus een auto die voor je remt / een moeder met kinerwagen die oversteekt en die fietser zonder licht zie je veel te laat. Wil je zuipen, neem een taxi!
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flameon zei:
Het probleem van alcohol is dat je je gaat overschatten en het tunneleffect. Je ziet prima wat voor je gebeurd, maar rechts en links zie je weinig tot niks. Daarbij is je reactie vermogen veel minder scherp.... dus een auto die voor je remt / een moeder met kinerwagen die oversteekt en die fietser zonder licht zie je veel te laat. Wil je zuipen, neem een taxi!
Klik om te vergroten...
neem een taxi idd of betaal heel je leven voor een ander zijn leven grtz :wave:
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wanneer rij je onder invloed? Sommige zijn al beschonken na 2 biertjes anderen na 10...
Zelf kruip ik wel al eens onder invloed achter het stuur, maar ik vind dat ik dan veel meer aandacht schenk aan de weg. Ik heb een zware voet zoniet een hele zware voet maar als ik dronken rij ben ik uiterst voorzichtig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."