Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnder invloed rijden.....

Onder invloed rijden.....

123 antwoorden
74 weergaven
18-5-2026
d
detoxerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Carlitos zei:
Ikzelf zou het nooit doen.
Heel af en toe onder invloed van pep als het genoodzaakt is.
Maar ik snap wel waarom sommige het toch doen.
Een oude collega van me heeft best wel alcoholgewenning opgebouwd in zijn leventje.
Na een biertje of 10 rijd ie nog steeds hetzelfde.
Ik heb hem er daarna op geattendeerd dat je in theorie dronken bent maar in praktijk dus niet.
Klik om te vergroten...

Klopt helemaal. Ik reed na een halve liter wodka beter dan 1 dag zonder druppel, dan kon ik door het trillen niet meer sturen of schakelen :) Liter wodka kon ik ook nog prima rijden. Altijd rustig gereden trouwens, nooit als een idioot, maar je reactie snelheid is veel te traag bij onverwachte momenten, is gewoon bloedlink met drank op rijden.

2x door een alc controle geglipt, waarvan er 1 om 8:00 in de ochtend op een doordeweekse dag (ging om een test voor afnemen van zweet ivm cannabis, maar er moest ook worden geblazen). Had de kop van die agent wel eens willen zien als ik moest blazen om 8:00 :)

Die tijden zijn voorbij gelukkig, drink nu niks meer en ben zo blij dat ik nooit een ongeluk heb gehad of iemand in de kreukels heb gereden in die periode.

@Flameon, hier in de randstad zijn heel erg veel alc controles. Zeker in Rdam, Adam en Den Haag is de kans zeer groot dat je s'avonds in een fuik rijdt, weekend of niet.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee, ik vind het absoluut een not-done. Ik rij van mezelf al stevig door op de scooter. Hou wel van een beetje snelheid , en (in tegenstelling tot de meeste scooterhelden) ben ik voor een strakke bocht ook wel in. Maar met alcohol is het overschatten al zo gebeurd. Mijn leven is mij toch wel in zoverre dierbaar, dat ik dus niet met alchohol ga rijden. Ik weet bijna zeker dat ik mezelf ga overschatten. Hier rijden 's nachts vrijwel geen auto's. Maar toch, ''eventjes een lekker bochtje pakken'' en je ligt om een lantaarnpaal gevouwen.

1 keer wel gereden (100 meter naar een vriend toe) en daar scooter gewoon uit de hand laten vallen ( duwde op de kickstarter i.p.v. het standaard). Dit was ook een wijze les. :P
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#3
raizeredge zei:
ben er fel tegen. iedereen die het doet moeten ze gelijk het rijbewijs af pakken.
Klik om te vergroten...
²

zelf leg ik een nultollerantie op voor mezelf als ik nog moet rijden. Stoned rijden durf ik dan weer wel, maar daar voel ik me zelf veiliger bij (dan rij ik max de toegelaten snelheid ipv wat te snel)
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Met de motor of auto drink ik geen druppel alcohol of gebruik ik drugs

Op de brommer is het een ander verhaal, daar op rij ik eigenlijk elk weekend aangeschoten of onder invloed van benzo's,coke en de hele mikmak. Zeg niet dat het goed is, en ben daardoor ook 1 keer in het ziekenhuis beland. Ben gewoon te lui om te gaan fietsen, geen goede eigenschap van me zelf dus :flushed:
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dubz zei:
Teveel drinken + alcohol = NOT DONE, en wat mij betreft mogen ze mensen die met teveel alcohol in hun bloed jarenlang het rijbewijs afnemen. Ik wou dat ze het bij mij hadden gedaan, dan had ik het veel eerder geleerd.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

Verder geef ik je overigens wel gelijk :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Weten jullie wat ik me af vraag. Waarom zijn er maar zo weinig alcohol controles????
Als die eens meer waren dan zouden er ook mensen minder beschonken achter het stuur stappen
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind dat de politie veel te weinig aan alcoholcontroles doet.
Kost het veel tijd of mankracht, of waarom doen ze het niet?
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#8
^ Juist! Helemaal mee eens.

Ik mag m'n rijbewijs dan (nog steeds) niet hebben, ik heb wel zulke dingen in mijn omgeving zien gebeuren. Onder invloed rijden is link voor jezelf en voor je omgeving.
Ik zou ook nooit bij iemand in de auto stappen die heeft gedronken, of op wat voor manier niet nuchter is. Het is me een keer overkomen dat ik samen met iemand anders die er ook zo over dacht ergens achterbleef, simpelweg omdat we niet mee wilden door de toestand van de bestuurder. Ik ben toen door mijn trotse papa opgehaald, en als zo'n situatie zich in de toekomst vaker doordoet, zal hij dat zeker nog een keer doen.
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#9
als ik zelf een goede slok op heb, dan wil ik nog wel bij iemand instappen die niet nuchter is helaas.
zelf zal ik niet (meer) met een slok op rijden, omdat ik niet van auto rijden hou en me eerste auto die ik met me pa had opgebouwt om een boom heen heb gevouwen stront lam omdat ik nog wel even kebab kon halen.
drinken vind ik heel leuk, maar als ik lam ben zijn heel snel me grenzen weg.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Er zijn nog altijd te veel verkeersongelukken waarbij alcohol in het spel is. Het lijkt inderdaad alsof men het nooit wil leren. Het is gewoon het grote nadeel - en tevens gevaar - van alcohol: je raakt er overmoedig van. Je kunt niet meer helder nadenken en al gauw overschat je jezelf. Ook mensen die nuchter zeggen dat ze nooit met een slok op achter het stuur zullen gaan, denken daar soms in een beschonken bui opeens weer heel anders over: je bent op een gezellig feestje en (per ongeluk) toch iets te aangeschoten geraakt dan eigenlijk je bedoeling was. Je denkt vervolgens dat je nog makkelijk naar huis kunt rijden, totdat je op de (snel)weg toch opeens in een onverwachte situatie terecht komt en alles afhangt van je reactievermogen....
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik rijd nooit onder invloed! Het is gewoon triest dat velen denken dat ze onder invloed net zo goed, zoniet beter rijden ook. Walgelijk. Neem een taxi, openbaar vervoer of laat je rijden.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk als ze taxi's goedkoper maken en meer alcoholcontroles houden, er ook minder mensen beschonken het stuur vasthouden
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tegenwoordig drink ik zowieso bijna nooit, en als ik het wel doe zijn het 1 of 2 biertjes.
Vroeger toen ik wel veel dronk, dronk ik wel als ik moest rijden, maar hield ik me aan de wettelijke regels hoeveel alcohol er in mijn bloed mocht zijn. Dat was dus 2 biertjes in je bloed en je verwerkt er 1tje per uur. Dan nam ik altijd nog een uurtje als safety marge, dus als ik van 8 tot 1 ergens was (5 uur) dronk ik aan het begin van de avond 6 biertjes. Verschillende keren ook moeten blazen na dit te doen, en nooit teveel geweest. Wel vaak commentaar gehad van mensen die er niet in geloven.

Dit was natuurlijk ook wel onnodig het randje opzoeken, maar hiermee bewees ik volgens mij wel dat mensen die klagen dat ze gepakt worden met teveel drank wel echt meer gedronken hebben dan de 2 of 3 biertjes die ze beweren, net als mensen die klagen dat ze gepakt worden voor 1 km te hard (dat zijn er op hun teller minstens 10 geweest)
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik drink nooit alcohol als ik nog moet rijden. Zelfs nog geen druppel. Vind het persoonlijk ook kwats om dan 1 of 2 biertjes te drinken, want als je je kunt beperken tot die 1 of 2 kun je ook best de hele avond zonder.
o
opdonderonderLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb weleens dronken op me scooter gereden
Zeker stom want ik had ook nog iemand achterop.
Gelukkig was het een klein stukje en gaat mijn scooter maar 50 maar tog was het heel stom en heb het ook niet meer daarna gedaan.
Als ik stoned ben kan ik wel scooterrijden. Als ik teveel geblowd heb niet maar iik kan beter tegen blowen dan drinken daar zit ook zeker een verschil in.
Als ik dronken ben kan ik niet goed focussen op het verkeer als ik geblowed heb wel.
zoiezo rijd ik voorzichtiger als ik heb geblowed dus eigenlijk is het voormij veiliger om stoned achtr het stuur te zitten.
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#16
specdavor zei:
Ik heb weleens dronken op me scooter gereden
Zeker stom want ik had ook nog iemand achterop.
Gelukkig was het een klein stukje en gaat mijn scooter maar 50 maar tog was het heel stom en heb het ook niet meer daarna gedaan.
Als ik stoned ben kan ik wel scooterrijden. Als ik teveel geblowd heb niet maar iik kan beter tegen blowen dan drinken daar zit ook zeker een verschil in.
Als ik dronken ben kan ik niet goed focussen op het verkeer als ik geblowed heb wel.
zoiezo rijd ik voorzichtiger als ik heb geblowed dus eigenlijk is het voormij veiliger om stoned achtr het stuur te zitten.
Klik om te vergroten...

Het veiligst is NIET onder invloed achter het stuur gaan zitten jongeman! :wink:.

Sinds ik geen auto/brommer heb, heb ik alleen de fiets en als ik stoned ben fiets ik het liefst, lopen is dan zo vermoeiend. Als ik dronken ben maakt het me eigenlijk niet uit omdat ik toch niets meer merk, maar de laatste paar meter zijn dan toch het liefst gefietst.

Stoned autorijden zou ik niet doen omdat ik behoorlijk van de kaart ben als ik gesmoked heb, dat ik niet snel genoeg zou kunnen reageren, hetzelfde geld voor drinken, alleen heb ik maar 1 joint nodig en toch 5-10+ bier voor een vergelijkbaar effect. Ik kan niet zeggen of ik het ooit zal doen, ik hoop van niet.
o
opdonderonderLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ken mijn grenzen. Als ik te stoned ben rijd ik niet ookal zou het waarschijnlijk geen probleem zijn maar high achter het stuur is echt niet gevaarlijk in mijn geval. :stoned:
Ik kan dan ook veel beter tegen wiet dan tegen drank dus..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
BREDA - Een 19-jarige vrouw is zaterdagochtend rond half vier om het leven gekomen door een verkeersongeval in Breda.
Vier overige inzittenden, twee inwoners van Breda van 18 en 19 jaar, een 20-jarige inwoonster van Breda en een 17-jarige inwoner van Made raakten licht tot zwaargewond. Dat heeft de politie gemeld.
De 19-jarige bestuurder van de auto is aangehouden. Bij hem is in het ziekenhuis een bloedproef afgenomen. De politie verdenkt hem van rijden onder invloed.

Het ongeval vond plaats op de St. Ignatiusstraat. De bestuurder verloor in een bocht de macht over het stuur en reed met hoge snelheid tegen een boom.
De auto vloog door de klap in brand. De 19-jarige vrouw overleed ter plaatse aan haar verwondingen. Bron nu.nl
Klik om te vergroten...

Dat komt ervan als je met drank op gaat rijden.
Die chauffeur zal een rot leven krijgen vrees ik, moest er niet aandenken om iemand dood te rijden
M
Melanie1Lid
01-01-2024, 00:00
#19
ja, maar niet in de auto (gezien mijn leeftijd en nog geen rijbewijshebbende)
maar wel op de fiets.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alcohol in het verkeer is zoals bekend iets dat vele levens verwoest. Iemand die bezopen achter het stuur zit is dan ook een zeer ernstige bedreiging voor de samenleving. Zo'n persoon draagt bij aan het risico dat we in principe allemaal lopen om bijvoorbeeld door een bezopen malloot in een rolstoel te belanden.

Daarom lijkt het mij eigenlijk niet meer dan normaal dat de personen die dit doen worden vernietigd. Ze maken zelf de keuze om hun medemens ernstig in gevaar te brengen en hier zou veel meer tegenover moeten staan dan een lullige boete of inname van het rijbewijs.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."