Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
67 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Jonge wilde stemmen met paspoort vol gaten: ’Mijn vrouw had hem klaargelegd’

Dombo...

De Dunne zei:
Ik heb besloten voor het eerst in mijn leven blanco te stemmen.
Ik kan geen enkele partij vinden die echt bij mij aansluit en ze knoeien nu al met stemmen. De post stemmen die eigenlijk ongeldig blijken worden wel mee geteld. Dus de regels veranderen tijdens de verkiezingen. Ik stem dus protest vandaag!
Klik om te vergroten...
Dat was al van kilometers ver aan te zien komen dat dat niet goed zou gaan met de briefstemmen. Het wordt allemaal zoo saai en voorspelbaar.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
De Jonge wilde stemmen met paspoort vol gaten: ’Mijn vrouw had hem klaargelegd’

Dombo...


Dat was al van kilometers ver aan te zien komen dat dat niet goed zou gaan met de briefstemmen. Het wordt allemaal zoo saai en voorspelbaar.
Klik om te vergroten...
Eens! Wordt een fiasco met Rutte als winnaar..
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Weg met links!
Nederland weer vrij!
Weg met die onnodige fake virus!
Thierry je bent een held!

hoppa gestemd !!50C4CF05-F584-4C2E-83E4-CB1525FF4327.jpeg
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mwaaah zal ik nou partij voor de dieren of van haga stemmen. Ik weet echt niet wat ik met mezelf aan moet. Ik hou namelijk van plantjes en beetjes en de natuur maar ik ben boos en ik wil anti maatregelen stemmen.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
mikoz zei:
Dankje.
Maar het is nou juist net zo dat forum vóór democratie is. Zij is voor het idee van directe democratie. De mensen bepalen. Een fascist daarentegen is voor dictatuur, weinig of geen inspraak van mensen, de regering bepaalt. Via wetgeving wordt bepaald wat wel en niet gezegd mag worden, wat wel en niet gevierd mag worden, hoe men elkaar moet aanspreken etc. en daar mag geen tegensspraak op geleverd worden. Ondemocratisch en tegen vrijheid van meningsuiting.

Ultra-nationalisme of gewoonweg nationalisme? Trots zijn op de eigen cultuur, liever niet zien dat verandering wordt afgedwongen door invloeden van buitenaf of door een coalitie die meewerkt aan deze veranderingen. Niets mis mee, om het daar oneens mee te zijn (naar mijn mening!).
Klik om te vergroten...
Het gaat denk ik ook meer om speeches waarin hij fascistische uitlatingen doet zoals die beroemde uitspraak over een gezuiverd en boreaal Nederland etc.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De Apotheker zei:
Bij1 zou je kwa gedachtengoed als net zo extreem kunnen indelen als een FvD.
Klik om te vergroten...
Extreme gelijkheid:)
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Sorry hoor maar dit gaat helemaal nergens over. Ken je überhaupt wel moslims? Ik heb 4 moslims in mijn familie en allemaal werken ze fulltime, houden ze van de Nederlandse cultuur en zijn ze erg modern. Ik kan je garanderen dat ze meer bijdragen aan nederlandse normen en waarden dan jij.
Klik om te vergroten...
Was niet naar mij gericht, maar dit bericht kan ik wel gebruiken om je vraag te beantwoorden.
Rivalrie zei:
Ze heeft gewoon gelijk. Of hoe zie jij eigen volk eerst dan?
Klik om te vergroten...
Ik heb geen moslims in mijn familie maar ga wel om met moslims, het zijn turken en indo's. Ze wonen in Nederland, werken in Nederland en houden van de gebruiken in Nederland. Ze vinden de hele anti racisme beweging maar onzin. Ze zijn het ermee eens dat het veranderen van gebruiken niet afgedwongen moet worden en de vrijheid van het woord niet moet worden gereguleerd.

Nou helemaal prima toch? Zij zijn blij met hoe het tot voor kort was, daarom wonen ze ook graag hier en willen ze het niet veranderen.

Edit: laat ik wel snel toevoegen dat ze niet ontkennen dat er racisme is, maar dat het echt heel zwaar overdreven wordt door voornamelijk blanke mensen.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wij maken grappen naar elkaar, noemen elkaar buitenlander of nazi. Maar hebben tegelijkertijd een gezamenlijke afgunst tegen geweld en het buitensluiten van anderen. Ik denk dat dat heel gezond is, ipv steeds maar de slachtoffer rol in te nemen... "hij noemde me zwart..." "zij noemde me nicht..." (ohja ik ga ook om met homo's)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Hence the name... :sweatsmile:

Snap ook niet waarom hieraan voorbij gegaan wordt. FvD heeft helemaal niets dictatoriaals.
Klik om te vergroten...

Dat kenmerk is inderdaad niet van toepassing, ik beschreef wat fascisme in het kort (volgens mij dan) inhoudt en maakte een algemene vergelijking. Vandaar ook dat ik over kenmerken sprak en probeer te vermijden dat ik een partij en/of de stemmers daarop als geheel fascistisch of racistisch noem, want dan ben ik zelf ook niet netjes bezig.

Dank je voor jullie uitleg in ieder geval. We hoeven elkaar ook niet te haten omwille van politieke voorkeur, maar het blijft wel altijd een gevoelig onderwerp. 😅 Drugs is wat dat betreft toch een makkelijker topic. 😉
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mappie88 zei:
Het gaat denk ik ook meer om speeches waarin hij fascistische uitlatingen doet zoals die beroemde uitspraak over een gezuiverd en boreaal Nederland etc.
Klik om te vergroten...

Ja, Baudet heeft echt wel uitspraken gedaan die ‘er zwaar over waren’ zoals ze hier zeggen. Dan moet-ie vervolgens ook niet gaan miepen als hij aan fascisme wordt gelinkt.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mappie88 zei:
Extreme gelijkheid:)
Klik om te vergroten...
Het feit dat de politie niet meer etniciteit mag gebruiken als signalement is al eng opzich.

Daarnaast mooie uitspraken als alle blanke Nederlanders hebben schuld aan de slavernij en alle mannen zijn medeplichtig aan aanranding.

Als je dit niet ziet als racisme en seksisme vanuit de andere kant dan heb ik niks meer te zeggen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Ik zou niet en nooit in de schoenen willen staan van iemand die met een moslim(a) verder moet als partner!
Klik om te vergroten...
Want...???
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mappie88 zei:
Het gaat denk ik ook meer om speeches waarin hij fascistische uitlatingen doet zoals die beroemde uitspraak over een gezuiverd en boreaal Nederland etc.
Klik om te vergroten...
En dingen als toen hij had gezegd dat Marokkanen enkele vriendinnen in de trein hadden belaagd die geen Marokkanen bleken maar Nederlandse kaartcontroleurs.
En zijn uitspraak dat zwarte mensen een lager iq hebben helpt ook niet mee.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Ze pleiten enkel voor cannabis
Klik om te vergroten...
Zo begint het altijd, zelfs bij de partijen dat jij voor bent, gaan ze het zo moeten aanpakken als je binnen het huidige politiek systeem werkt.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Apotheker zei:
Het feit dat de politie niet meer etniciteit mag gebruiken als signalement is al eng opzich.

Daarnaast mooie uitspraken als alle blanke Nederlanders hebben schuld aan de slavernij en alle mannen zijn medeplichtig aan aanranding.

Als je dit niet ziet als racisme en seksisme vanuit de andere kant dan heb ik niks meer te zeggen.
Klik om te vergroten...
Racisme tegenover witte mensen bestaat in mijn beleving niet dus kort gesprek dan indd :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mappie88 zei:
Racisme tegenover witte mensen bestaat in mijn beleving niet dus kort gesprek dan indd :wink:
Klik om te vergroten...
Domste wat ik vandaag gelezen heb. Hele week eigenlijk.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mappie88 zei:
Racisme tegenover witte mensen bestaat in mijn beleving niet dus kort gesprek dan indd :wink:
Klik om te vergroten...
Misschien niet in Nederland, maar in afrika heb je het wel hoor.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Martinus zei:
Misschien niet in Nederland, maar in afrika heb je het wel hoor.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk bestaat het wel in Nederland. @Mappie88 deed er net aan.

Racisme is onderscheid maken op basis van ras. Zo moeilijk is het niet. Dat wordt gedaan tegen en door álle rassen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Natuurlijk bestaat het wel in Nederland. @Mappie88 deed er net aan.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ik wel begrijp wat Mappie bedoelt. Racisme is nooit goed te praten, hoe dan ook, in geen enkele richting. Maar als blank persoon, hier in Europese context, hebben we er eigenlijk zelden mee te maken, vooral niet als je het vergelijkt met wat niet-blanken helaas nog steeds vaak doormaken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Ik denk dat ik wel begrijp wat Mappie bedoelt. Racisme is nooit goed te praten, hoe dan ook, in geen enkele richting.
Klik om te vergroten...
Daar zou de discussie eigenlijk al moeten eindigen.

Roze Olifant zei:
Maar als blank persoon, hier in Europese context, hebben we er eigenlijk zelden mee te maken, vooral niet als je het vergelijkt met wat niet-blanken helaas nog steeds vaak doormaken.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk, er zijn ook gradaties in racisme, maar stellen dat je niet racistisch kunt zijn tegen blanke mensen is gewoonweg racisme. En het wekt ook nog eens meer racisme op van mensen die zich dan gevrijwaard voelen racistisch te zijn tegen blanke mensen, "want dat is toch geen racisme." (weet niet of ik 'gevrijwaard' hier juist gebruik, maar je begrijpt wat ik bedoel...)

Echt, hoe verzin je het...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...252627282930
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."