Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
70 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Maar het klopt. De gemiddelde mens staat zo ver van de natuur en dus ook zijn ware zelf af, dat je dit soort dingen bij de gemiddelde burger niet hoeft te introduceren. En het is natuurlijk ook wel waar dat we niet met zijn allen terug kunnen gaan leven in de natuur. Maar je kunt ook in de bewoonde wereld leven en tegelijkertijd een connectie met je diepere zelf hebben. Heb je dat, dan heb je ook een connectie met de natuur, want wij zijn immers ook (deel van) de natuur. Dit is in mijn ogen zelfs cruciaal als we onszelf als mensheid willen redden. De politiek gaat het niet doen...
Klik om te vergroten...

De mensheid van tegenwoordig is een gigantische sloper van de natuur.
Er blijft niets van over!
De politiek? Die zorgt met name goed voor zichzelf.
Wij hebben de kans gehad om het beleid van rutte, met de man zelf incluis, de laan uit te sturen.
Je had eens moeten lezen op fb wat men ervan dacht...maar. wat gebeurt er de facto?
De zwijgende meerderheid is panisch voor verandering.
Dat is wel gebleken.
Jazeker!
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cruelti. zei:
Enigste waar ik in geloof is in mezelf.
Klik om te vergroten...
hoor je dat @Mezelf ?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
@ Syl,
Ik heb mij jaaaren geleden al verdiept in de islam. En andere religies overigens.
Ik heb enkeke opmerkingen.
Bezie het navolgende eens.
Wat feiten:
Ga maar eens een christelijke kerk bouwen in Iran, Marokko, Irak...
Ik denk niet dat je ver komt.
Voorts komt er zoveel geweld uit die hoek.
Uit naam van ofwel de Profeet, of Allah.
Ook nu. Op dit moment.

Ik heb nog nooit iets gehoord over terrorisme onder de Nederlanders.
Ook geen zelf moordenaars met een bomvest met bom, vol met extra spijkers, om maar zoveel mogelijk onschuldige mensen, mannen, vrouwen en kinderen, te doden ofwel te verwonden.

Ook geen doldwaze geloofsuitingen uit de bijbel die dan verkracht wordt. Niets van dit alles!

Vrouwen zijn bij ons volwaardig.
Maar in die landen? Zijn ze dit daar ook?
Let wel:
Nog niet zo lang geleden was het in Saoedi Arabië voor vrouwen verboden om auto te rijden.
De reden daarvoor was, dat de mannen daar bang waren.
Bang voor "losbandig gedrag". Autorijden voor vrouwen?! Dan worden ze losbandig!

Heb je het ooit zo bij ons meegemaakt?
Zo zout gegeten?
En, in diezelfde streek is het in je eentje op straat lopen, zonder man erbij, vragen om zeer grote problemen. Want dan ben je of een slet, een hoer, want dat "doet een gegoede vrouw niet, stel je voor"!
..ach,
Ik kan nog zoveel zaken hierover aandragen, maar ik laat het hierbij.

Wel zeg ik nog dit.
Hoe is die volwaardig heid bij de hoofddoek, tschador, nikaabdragende dames in die landen gesteld?
Daarna: Hier ten lande?
Kijk eens goed om je heen op een grotere markt!
Zeg het hierna zelf maar eens....

Dus: ik blijf bij mijn mening, geen islamitische dame voor mij als partner. Nee.

We zijn met deze discussie wel off topic gegaan, mss moet er een apart thread worden gestart....
Wat een verschillen zijn er toch, nietwaar.
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal.Nog 1 ding laat je kind nooit verhuizen naar zijn land,je ziet je kind en kleinkinders nooit meer terug....
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Wat feiten:
Ga maar eens een christelijke kerk bouwen in Iran, Marokko, Irak...
Ik denk niet dat je ver komt.
Klik om te vergroten...
Ben persoonlijk in een Christelijke kathedraal geweest in Iran. Ze mogen zelfs wijn gebruiken bij de eucharistie, desondanks wijn illegaal is.
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
@ Syl,
Ik heb mij jaaaren geleden al verdiept in de islam. En andere religies overigens.
Ik heb enkeke opmerkingen.
Bezie het navolgende eens.
Wat feiten:
Ga maar eens een christelijke kerk bouwen in Iran, Marokko, Irak...
Ik denk niet dat je ver komt.
Voorts komt er zoveel geweld uit die hoek.
Uit naam van ofwel de Profeet, of Allah.
Ook nu. Op dit moment.

Ik heb nog nooit iets gehoord over terrorisme onder de Nederlanders.
Ook geen zelf moordenaars met een bomvest met bom, vol met extra spijkers, om maar zoveel mogelijk onschuldige mensen, mannen, vrouwen en kinderen, te doden ofwel te verwonden.

Ook geen doldwaze geloofsuitingen uit de bijbel die dan verkracht wordt. Niets van dit alles!

Vrouwen zijn bij ons volwaardig.
Maar in die landen? Zijn ze dit daar ook?
Let wel:
Nog niet zo lang geleden was het in Saoedi Arabië voor vrouwen verboden om auto te rijden.
De reden daarvoor was, dat de mannen daar bang waren.
Bang voor "losbandig gedrag". Autorijden voor vrouwen?! Dan worden ze losbandig!

Heb je het ooit zo bij ons meegemaakt?
Zo zout gegeten?
En, in diezelfde streek is het in je eentje op straat lopen, zonder man erbij, vragen om zeer grote problemen. Want dan ben je of een slet, een hoer, want dat "doet een gegoede vrouw niet, stel je voor"!
..ach,
Ik kan nog zoveel zaken hierover aandragen, maar ik laat het hierbij.

Wel zeg ik nog dit.
Hoe is die volwaardig heid bij de hoofddoek, tschador, nikaabdragende dames in die landen gesteld?
Daarna: Hier ten lande?
Kijk eens goed om je heen op een grotere markt!
Zeg het hierna zelf maar eens....

Dus: ik blijf bij mijn mening, geen islamitische dame voor mij als partner. Nee.

We zijn met deze discussie wel off topic gegaan, mss moet er een apart thread worden gestart....
Wat een verschillen zijn er toch, nietwaar.
Klik om te vergroten...
De paus is laatst nog op bezoek geweest bij ontzettend veel kerken in Irak, omdat er zo'n aanzienlijke Christelijke minderheid is daar.

Daarbuiten komt die onderdrukking vanuit een extremistisch regime dat de Islam als politiek schaakstuk misbruikt. Mannen zouden bijvoorbeeld ook verplicht bedekkende kleding moeten dragen en zo zijn er talloze andere voorbeelden uit de Islam waaruit blijkt dat het de regeringen zijn die onderdrukken, niet het geloof.

Ook de mensen die bijvoorbeeld vrouwen uitmaken voor hoer staan haaks op de pillaren van de Islam. Enkel god oordeelt en de mens mag dat dus absoluut niet en dient iedereen als gelijke te behandelen. Deze mensen verschuilen onder hetzelfde nep Islam als de extremistische regimes waar zij onder leven.

Met alle respect, maar ik begin het vermoeden te krijgen dat je nou niet echt onderzoek hebt gedaan naar de Islam.
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Zie de terroristische daden eens aan van deze mensen. Alquaida, IS, Boko Haram, enz enz.
Hebben wij deze schurken ook binnen ons geloof?
Klik om te vergroten...
Deze groepen zijn vaak onstaan na brutale teisteringen van westerse regimes, een voorbeeld: Opportinisten zagen een machtsvacuüm in Irak na de val van Saddam, omdat de VS zoals gewoonlijks een land de tering in werkte voor olie en dan gewoon achterliet. En nee dit is niet een gestoord anti-Amerika idee. Lees eens wat van gerespecteerd midden-oosten deskundige en voormalig door de Verenigde Naties aangewezen onafhankelijk onderzoeker naar de gifgasaanvallen onder Saddam Joost Hiltermann. Ik ben overigens wel blij met Saddam's dood, maar de VS heeft Irak in totale chaos achtergelaten. Deze opportinisten grepen hun kans en begonnen extremistische ideeën te verspreiden onder het mom van Irak herbouwen zonder afhankelijkheid van de VS, sommige van deze terroristen zijn zelfs door de VS gefinancieerd toen de USSR nog bestond om als Islamitische extremisten een soort proxy anti communsime taskforce te zijn. Dit is dus wederom geen realistische of überhaupt correcte representatie van de Islam.
De Zandman zei:
Selam!
Klik om te vergroten...

Wa-Alaikum-Salaam, broeder!
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Om maar te zwijgen dat de geschiedenis al veel Christelijke verbonden gehad heeft die ze de dag vandaag zouden klassificeren als terroristen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Toch typisch dat de DF poll geen afspiegeling is van de maatschappij. Onze uitslag is het tegenovergestelde van de daadwerkelijke uitslag.
Klik om te vergroten...

Mindless zei:
Drugsgebruikers zijn over het algemeen intelligenter:

Slimme mensen & drugs

Dat kan het verschil verklaren. :wink:
Klik om te vergroten...

DF’ers stemmen blijkbaar ofwel heel links ofwel heel rechts. Waarbij ik verwacht had meer links te zien, maar dat is totaal de wereld uit geholpen. :wink:

Dat de gemiddelde drugsgebruiker erg intelligent is durf ik wel enigszins te betwisten. (Heb het nu niet specifiek over het forum, voordat iemand boos wordt.) Grappig om jou met wetenschappelijke bronnen te zien komen @Mindless. :tonguewink:

Maar goed, de uitslagen zijn er en ze zijn wat ze zijn: niet al te best. Denk dat we het daar in ieder geval met velen hier over eens zijn.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat het verschil eerder te wijten is dat dit een internetforum is en internetfora trekken meestal toch specifieke mensen aan in plaats van de populatie in het algemeen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Grappig om jou met wetenschappelijke bronnen te zien komen @Mindless. :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Ook grappig om jou tegen wetenschappelijke bronnen in te zien gaan @Roze Olifant. :tonguewink:

We zijn hier op het forum gemiddeld wat slimmer dan daarbuiten en dat toont zich ook in het stemgedrag. :kissingsmiling:
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Cerberus zei:
Ik denk dat het verschil eerder te wijten is dat dit een internetforum is en internetfora trekken meestal toch specifieke mensen aan in plaats van de populatie in het algemeen.
Klik om te vergroten...

Jep. Zal ook geen goede afspiegeling zijn van de algemene populatie en ik denk eigenlijk ook niet van de populatie mensen die drugs gebruikt in NL.

Hoger iq is trouwens ook gelinkt met meer emotionele instabiliteit, dus kiezen we dan uit slimheid of emotionaliteit :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ondanks dat rutte verguisd is, heeft de VVD weer gewonnen.
Dan moeten de mensen, die klagen ophouden met zeuren...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
PeriodiekeManna zei:
De paus is laatst nog op bezoek geweest bij ontzettend veel kerken in Irak, omdat er zo'n aanzienlijke Christelijke minderheid is daar.

Daarbuiten komt die onderdrukking vanuit een extremistisch regime dat de Islam als politiek schaakstuk misbruikt. Mannen zouden bijvoorbeeld ook verplicht bedekkende kleding moeten dragen en zo zijn er talloze andere voorbeelden uit de Islam waaruit blijkt dat het de regeringen zijn die onderdrukken, niet het geloof.

Ook de mensen die bijvoorbeeld vrouwen uitmaken voor hoer staan haaks op de pillaren van de Islam. Enkel god oordeelt en de mens mag dat dus absoluut niet en dient iedereen als gelijke te behandelen. Deze mensen verschuilen onder hetzelfde nep Islam als de extremistische regimes waar zij onder leven.

Met alle respect, maar ik begin het vermoeden te krijgen dat je nou niet echt onderzoek hebt gedaan naar de Islam.
Klik om te vergroten...

In het legioen heb ik enkele moslim collega's gekend, die mij wel degelijk heel veel over de islam verteld hebben.
Over de 5 pijlers van de islam, waarvan ik vind dat deze een goede zaak dienen, zoals de ramadan, .(zo kan iedere gelovige ondervinden hoe het is om weinig te eten te hebben als je arm bent, de hadj naar Mekka, een gedeelte van wat je verdient wordt aan de armen gegeven, een beschrijving van het paradijs, de bron Zem Zem, de boom El Shakkoum, de boom met duivelskoppen in de dsjehenna, het 5 x per dag bidden, en nog veel meer.
Het moge duidelijk zijn dat niet alle moslims slecht zijn.
Maar voor mij een moslima als partner, nee dank u beleefd.
Es selam!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Martinus zei:
🙁 misschien is het wel onmogelijk.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik van overtuigd van niet. We zijn een collectief. Het is niet alleen een mooi gezegde, we zijn echt verbonden met elkaar. Er hoeft maar een relatief kleine groep mensen wereldwijd op een hoger bewustzijn te zitten en dat zal de rest van de mensheid forceren ook die kant op te gaan. De wil van de hoogste energie zal geforceerd worden, of mensen dat willen of niet. Het collectieve bewustzijn is aan het stijgen. Een bijeffect daarvan is dat mensen daardoor ook geforceerd worden hun eigen schaduw (onderbewuste) onder ogen te komen, omdat men er simpelweg bewust van wordt. Dat zien we nu. Daarom is de halve wereld aan de benzo's, opiaten en andere drugs en afleidingen, omdat dat onderbewuste (nog) niet vanuit het juiste perspectief bekeken wordt en daardoor als ondraaglijk beschouwd wordt. Daar herkennen velen zich vast wel in.


De Zandman zei:
De mensheid van tegenwoordig is een gigantische sloper van de natuur.
Er blijft niets van over!
De politiek? Die zorgt met name goed voor zichzelf.
Wij hebben de kans gehad om het beleid van rutte, met de man zelf incluis, de laan uit te sturen.
Je had eens moeten lezen op fb wat men ervan dacht...maar. wat gebeurt er de facto?
De zwijgende meerderheid is panisch voor verandering.
Dat is wel gebleken.
Jazeker!
Klik om te vergroten...
Mensen zitten zo over de natuur/wereld in, omdat ze de wereld als een afzonderlijke entiteit zien. "We moeten de wereld redden, we moeten klimaatverandering tegengaan, etc." Natuurlijk, het is ook tragisch wat er allemaal met de wereld gebeurt en op een relatief niveau moet je jouw aandeel doen, maar uiteindelijk is de fysieke wereld maar een reflectie van onze interne wereld. Politici en dergelijke gaan nooit een paradijs op aarde bewerkstelligen, nooit. Het paradijs zal tot stand komen door eerst als mensen (als wezens eerder) terug die kracht in onszelf te herontdekken die werelden creëert en dan onze realiteit te her-dromen. ("The revolution will not be televized") Áls we daarvoor niet onszelf en de wereld verwoest hebben. We moeten eerst onszelf redden en dat is puur een inwaarts iets, niet een uitwaarts iets. De uitwaartse wereld weerspiegelt slechts het inwaartse bewustzijn. Als je puur probeert de uitwaartse wereld te veranderen, geef je je werkelijke kracht uit handen.

Tot zover mijn zweefmening :wink: (not really though, dit is echt)

De Zandman zei:
Maar voor mij een moslima als partner, nee dank u beleefd.
Klik om te vergroten...
Hoeft toch ook niet? :) Niemand is daartoe gedwongen. Ik zie een moslima ook niet als compatible met mezelf, maar een streng christelijke vrouw net zo goed niet. Maar heb verder ook niets tegen ze.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
joetsie zei:
MIjn dochter zat via de marine in afghanistan,de vrouwen werden dom gehouden.Ze gaf les over de bevalling van babys.Totaal bedekt waren de vrouwen,Maar omdat zij vrouw was mocht ze zien.Kwam er een man binnen hup,vlug bedekte de vrouwen zich.Ik heb echt ongeloofelijke verhalen gehoord.Ze wisten niets van een baby baren....
Klik om te vergroten...
De situatie in Afghanistan is gecompliceerd, er staan daar nu veel vrouwen op om te vechten voor gelijke rechten. Ik denk dat proberen ons westers stempel er op te drukken niet gaat werken, dan ga je elkaar niet begrijpen.
Verder zijn de dingen die je zegt niet perse gebonden aan islam. De mormonen, amish en mensen in biblebelt in NL kennen ook zeer strenge soortgelijke regels. En hoe iedereen die regels interpreteert verschilt van gelovige tor gelovige zoals ook al meermaals gezegd is.
Jouw ervaringen en die van de mensen die je kent zijn niet veralgemeniseerbaar.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#16
MIjn dochter zat via de marine in afghanistan,de vrouwen werden dom gehouden.Ze gaf les over de bevalling van babys.Totaal bedekt waren de vrouwen,Maar omdat zij vrouw was mocht ze zien.Kwam er een man binnen hup,vlug bedekte de vrouwen zich.Ik heb echt ongeloofelijke verhalen gehoord.Ze wisten niets van een baby baren....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Even off topic,
Om het nog even over de natuur te hebben, persoonlijk word ik doodziek over het gedoe betreffende het ((veranderende) klimaat.
Wat ik niet kan vatten is met name de zgn. " opwarming van de aarde ".
Ik hoor nooit iemand eens zeggen, dat het klimaat altijd aan het veranderen is. De processen in het klimaat gaan gewoon door.
Er zal ooit weer een ijstijd komen, nu wordt eea wat warmer...
En wat gebeurt er, wat doen wij?
Wij beginnen met het verkeer af te remmen. Lees: hinderen.
Vervolgens gaan we onze voedselproducten lees: de boeren langzaam verwurgen in een enorme bureaucratie, en doldwaze wetgeving.
Bij de burgers:
Iedereen moet van het gas af, terwijl een alternatief er nog steeds niet is. Kost bakken vol geld, 5000 euro per woning en het is nog eens verplicht ook...
Eigenlijk is dit toch niet te verkopen, nietwaar.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mappie88 zei:
De situatie in Afghanistan is gecompliceerd, er staan daar nu veel vrouwen op om te vechten voor gelijke rechten. Ik denk dat proberen ons westers stempel er op te drukken niet gaat werken, dan ga je elkaar niet begrijpen.
Verder zijn de dingen die je zegt niet perse gebonden aan islam. De mormonen, amish en mensen in biblebelt in NL kennen ook zeer strenge soortgelijke regels. En hoe iedereen die regels interpreteert verschilt van gelovige tor gelovige zoals ook al meermaals gezegd is.
Jouw ervaringen en die van de mensen die je kent zijn niet veralgemeniseerbaar.
Klik om te vergroten...
klopt ben ik mee eens,mormonen en de amish ,daar word veel in de doofpot gericht.Vind dat meer een sekte.En de zwarte kousen kerk ook zoiets strengs.Het is ook lang geleden van afghanistan,en ondertussen is er veel veranderd.
De Zandman zei:
Even off topic,
Om het nog even over de natuur te hebben, persoonlijk word ik doodziek over het gedoe betreffende het ((veranderende) klimaat.
Wat ik niet kan vatten is met name de zgn. " opwarming van de aarde ".
Ik hoor nooit iemand eens zeggen, dat het klimaat altijd aan het veranderen is. De processen in het klimaat gaan gewoon door.
Er zal ooit weer een ijstijd komen, nu wordt eea wat warmer...
En wat gebeurt er, wat doen wij?
Wij beginnen met het verkeer af te remmen. Lees: hinderen.
Vervolgens gaan we onze voedselproducten lees: de boeren langzaam verwurgen in een enorme bureaucratie, en doldwaze wetgeving.
Bij de burgers:
Iedereen moet van het gas af, terwijl een alternatief er nog steeds niet is. Kost bakken vol geld, 5000 euro per woning en het is nog eens verplicht ook...
Eigenlijk is dit toch niet te verkopen, nietwaar.
Klik om te vergroten...
ook mee eens en niet te betalen zo duur
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Over geloof valt niet te twisten.Ieder moet zelf weten.Nu zwijg ik erover
liefs allemaal
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
EvoAxVLXYA0a2Kq.jpg

Straks krijgen we de klimaat lockdowns. We zijn nu gewend geraakt aan het idee, dus willen ze ons straks opsluiten om de wereld te redden. Allemaal vanuit het hart van (onder andere) de bezorgde mannen op de posters hierboven. En mensen gaan er nog intrappen ook, dat doen ze nu al.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2627282930
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."