Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
76 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Salvia zei:
Van mij moet je niets, maar ik zou het je wel aanraden om op een partij te stemmen die de diversiteit van de samenleving erkent en daarin de problemen die POC/vrouwen/lhbt'ers ervaren niet bagatelliseert, zoals Thierry Baudet overduidelijk wel gedaan heeft. Ik ben letterlijk alle 3 die dingen die Thierry als inferieur ziet en mensen stemmen daar gewoon op omdat ze de maatregelen afschaffen "nu even belangrijker vinden" dan misogynie/homofobie/racisme. Dat vind ik heel erg. Ook al ben je het niet eens met deze uitspraken van Thierry, zijn partij maak je er wel groot mee en op die manier draag je bij aan de normalisering van dat soort uitspraken jegens die groepen.
Klik om te vergroten...
Van mij moet je niets, maar ik zou het je wel aanraden om op een partij te stemmen die de lockdown en alle andere corona maatregelen per direct wil opheffen...

Zie je waar dit heen gaat? Zo kun je oneindig doorgaan. Mensen moeten uiteindelijk toch zelf een afweging maken. Ik keur die uitspraken van Baudet niet goed, ik mag hem niet als persoon, ik weet nog niet eens zeker of ik op FvD ga stemmen... Maar kunnen we alsjeblieft iedereen gewoon voor zichzelf laten beslissen zonder aan te raden wat nou het beste is om te doen?

Wat is POC trouwens? Kan het niet vinden.
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Van mij moet je niets, maar ik zou het je wel aanraden om op een partij te stemmen die de lockdown en alle andere corona maatregelen per direct wil opheffen...

Zie je waar dit heen gaat? Zo kun je oneindig doorgaan. Mensen moeten uiteindelijk toch zelf een afweging maken. Ik keur die uitspraken van Baudet niet goed, ik mag hem niet als persoon, ik weet nog niet eens zeker of ik op FvD ga stemmen... Maar kunnen we alsjeblieft iedereen gewoon voor zichzelf laten beslissen zonder aan te raden wat nou het beste is om te doen?

Wat is POC trouwens? Kan het niet vinden.
Klik om te vergroten...
FvD dus. Die wilt af van alle maatregelen .
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Van mij moet je niets, maar ik zou het je wel aanraden om op een partij te stemmen die de lockdown en alle andere corona maatregelen per direct wil opheffen...
Klik om te vergroten...

ik snap je punt.. maarrr..

de lockdown duurt wss (?) nog een paar maanden.. en dan?.. zit je met de gebakken peren.

is ook wel erg korte termijn strategie.. het vormen van de regering kan ook nog maanden duren..

en of FvD dan hun corona punten uitgevoerd zien worden is onwaarschijnlijk als het met VVD zou moeten regeren.

welke andere partij zou in aanmerking komen?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Van mij moet je niets, maar ik zou het je wel aanraden om op een partij te stemmen die de lockdown en alle andere corona maatregelen per direct wil opheffen...

Zie je waar dit heen gaat? Zo kun je oneindig doorgaan. Mensen moeten uiteindelijk toch zelf een afweging maken. Ik keur die uitspraken van Baudet niet goed, ik mag hem niet als persoon, ik weet nog niet eens zeker of ik op FvD ga stemmen... Maar kunnen we alsjeblieft iedereen gewoon voor zichzelf laten beslissen zonder aan te raden wat nou het beste is om te doen?

Wat is POC trouwens? Kan het niet vinden.
Klik om te vergroten...
Person/people of colour betekent het. Iedereen die FvD stemt misogynistisch ongedierte noemen was niet nodig, dus sorry van mijn kant, maar ik zet nog steeds absoluut mijn vraagtekens bij de afweging om op FvD te stemmen puur omwille van de maatregelen en wat ik net beschreef compleet te negeren. Alsof andere partijen niet ook veel liever van de maatregelen af willen ook. Geen van de partijen wil de maatregelen voor de lol in stand houden. Er valt heel erg veel over te zeggen.

Maar goed, kwestie van prioriteiten inderdaad. Iedereen mag zelf kiezen.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gympie zei:
ik snap'em even niet.. wiens punt wordt bewezen?
Klik om te vergroten...
Dat andere als gek wegzetten omdat ze iets stemmen wat je niet zint nogal simpel en makkelijk is.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De Apotheker zei:
Dat andere als gek wegzetten omdat ze iets stemmen wat je niet zint nogal simpel en makkelijk is.
Klik om te vergroten...

ja, ik ben ook voor open discussie..
je kan altijd wat opsteken van een andere zijn of haar invalshoek en mening.
alleen het kan wel eens verhit raken zo blijkt 😅
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gympie zei:
ik snap je punt.. maarrr..

de lockdown duurt wss (?) nog een paar maanden.. en dan?.. zit je met de gebakken peren.
Klik om te vergroten...
En we zitten nu niet met de gebakken peren? Dwazen regeren dit land.

Gympie zei:
is ook wel erg korte termijn strategie.. het vormen van de regering kan ook nog maanden duren..

en of FvD dan hun corona punten uitgevoerd zien worden is onwaarschijnlijk als het met VVD zou moeten regeren.

welke andere partij zou in aanmerking komen?
Klik om te vergroten...
Ja zeg het maar...

Ik sta open voor een goed alternatief, maar kan het niet vinden. Behalve heel kleine partijen maar ik vraag me af hoeveel verschil die zouden kunnen maken. FvD komt bij mij ook niet bovenaan uit de stemwijzer.

Salvia zei:
Person/people of colour betekent het. Iedereen die FvD stemt misogynistisch ongedierte noemen was niet nodig, dus sorry van mijn kant, maar ik zet nog steeds absoluut mijn vraagtekens bij de afweging om op FvD te stemmen puur omwille van de maatregelen en wat ik net beschreef compleet te negeren. Alsof andere partijen niet ook veel liever van de maatregelen af willen ook. Geen van de partijen wil de maatregelen voor de lol in stand houden. Er valt heel erg veel over te zeggen.

Maar goed, kwestie van prioriteiten inderdaad. Iedereen mag zelf kiezen.
Klik om te vergroten...
Ik snap dat je even emotioneel wordt om zoiets en dan wat harder reageert... Dus wat mij betreft zijn we oké hoor. :blush:

De reden dat ik niet veel vertrouwen in de andere partijen heb is omdat ik zie hoe snel ze hun eerdere standpunten betreffende de corona maatregelen opzij zetten en meegaan in het hele circus van de gevestigde orde. Voor mij persoonlijk is deze hele corona crisis namelijk een groot circus, dus dan is voor mij het vertrouwen wat dat betreft al weg.

Als je echt van de maatregelen af wilt, dan moet je dat imo ook hard laten zien. En helaas is er maar 1 die dat echt doet.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Gympie zei:
is ook wel erg korte termijn strategie.. het vormen van de regering kan ook nog maanden duren..
Klik om te vergroten...
dus iedereen die wil.. is dan al ingeënt..
want de huidige regerende dwazen dwingen niemand zich te laten vaccineren..
( of ze bedrijven etc, mensen laten weren etc. moet natuurlijk nog blijken.. maar snel/zelftesten zijn in de opmars )
en dan zit je met een partij dwazen in de regering waar je voor gekozen hebt die nog 3 jaar roet in je eten gooien qua alle andere punten waar ze voor staan ?
Gympie zei:
en of FvD dan hun corona punten uitgevoerd zien worden is onwaarschijnlijk als het met VVD zou moeten regeren.
Klik om te vergroten...
Mindless zei:
Van mij moet je niets, maar ik zou het je wel aanraden om op een partij te stemmen die de lockdown en alle andere corona maatregelen per direct wil opheffen...
Klik om te vergroten...
Mindless zei:
Ja zeg het maar...
Klik om te vergroten...
mss eerder eeen partij die een sterke voorstander is van vrije keus qua vaccineren?
Mindless zei:
En we zitten nu niet met de gebakken peren? Dwazen regeren dit land.
Klik om te vergroten...
mja.. ze zijn allemaal hetzelfde(?).. maar stel je eens voor..Baudet als premier 😅

Mindless zei:
Ik sta open voor een goed alternatief, maar kan het niet vinden. Behalve heel kleine partijen maar ik vraag me af hoeveel verschil die zouden kunnen maken. FvD komt bij mij ook niet bovenaan uit de stemwijzer.
Klik om te vergroten...
mss komt een christelijke partij hoger uit bij je in de stemwijzer?
sommige zijn tegen alle vaccins
Mindless zei:
De reden dat ik niet veel vertrouwen in de andere partijen heb is omdat ik zie hoe snel ze hun eerdere standpunten betreffende de corona maatregelen opzij zetten en meegaan in het hele circus van de gevestigde orde. Voor mij persoonlijk is deze hele corona crisis namelijk een groot circus, dus dan is voor mij het vertrouwen wat dat betreft al weg.
Klik om te vergroten...
en je hebt wel dus vertrouwen in de FvD ?
Mindless zei:
Als je echt van de maatregelen af wilt, dan moet je dat imo ook hard laten zien. En helaas is er maar 1 die dat echt doet.
Klik om te vergroten...
en cirkel terug naar punt 1.
Gympie zei:
is ook wel erg korte termijn strategie.. het vormen van de regering kan ook nog maanden duren..
Klik om te vergroten...

en dan wordt de lockdown opgeheven.. en lopen de IC's over.. wat dan?

is niet m'n bedoeling jou het vuur na aan de schenen te leggen..
maar dit zijn al m'n overwegingen in een soort vraag/antwoord gesprek verpakt.
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@De Apotheker als dit voor jou een punt heeft bewijzen ben ik blij dat ik hiermee je ego heb gestreeld. Dikke zoen!

Ieder mag stemmen wat hij of zij wil. Maar ik zou het persoonlijk vreselijk vinden als we voor een partij stemmen waar onwaarheden de norm zijn de laatste tijd. Klimaatontkennen, “het gaat goed met de natuur, kijk maar hoeveel ganzen er zijn”, “corona is niet meer dan een griep”. Ja, het is maar net vanaf waar je kijkt, met welke achtergrond etc.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dr. Paddo! zei:
@De Apotheker als dit voor jou een punt heeft bewijzen ben ik blij dat ik hiermee je ego heb gestreeld. Dikke zoen!

Ieder mag stemmen wat hij of zij wil. Maar ik zou het persoonlijk vreselijk vinden als we voor een partij stemmen waar onwaarheden de norm zijn de laatste tijd. Klimaatontkennen, “het gaat goed met de natuur, kijk maar hoeveel ganzen er zijn”, “corona is niet meer dan een griep”. Ja, het is maar net vanaf waar je kijkt, met welke achtergrond etc.
Klik om te vergroten...
lieverd toch! die zoenen van jou waardeer ik zo enorm :hearteyes:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@Mindless

een repostje van Purplext..
als ik dan de comments onder dat stuk lees.. wil ik bijna al m'n argumenten van hierboven inslikken..

www.medischcontact.nl

Brazilië in de greep van corona

Het aantal covid-19-overlijdens mag de afgelopen maand wereldwijd zijn afgenomen, dat is niet het geval in Brazilië.
www.medischcontact.nl www.medischcontact.nl
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gympie zei:
@Mindless

een repostje van Purplext..
als ik dan de comments onder dat stuk lees.. wil ik bijna al m'n argumenten van hierboven inslikken..

www.medischcontact.nl

Brazilië in de greep van corona

Het aantal covid-19-overlijdens mag de afgelopen maand wereldwijd zijn afgenomen, dat is niet het geval in Brazilië.
www.medischcontact.nl www.medischcontact.nl
Klik om te vergroten...
Goed om te lezen, ik sla ze op!

Je post erboven negeer ik dan maar even, ik wist al niet hoe daar op te antwoorden. Werd duizelig van al die quotes en verwijzingen. Soms word ik moe van je @Gympie...

Maar nee, ik heb in geen enkele partij echt vertrouwen. Of het zijn naïevelingen, of het zijn meelopers, of het zijn populisten... Kan aan de ene kant niet wachten tot na 17 maart, want ik begin echt een schijthekel aan al deze politieke zooi te krijgen.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gympie zei:
@Mindless

een repostje van Purplext..
als ik dan de comments onder dat stuk lees.. wil ik bijna al m'n argumenten van hierboven inslikken..

www.medischcontact.nl

Brazilië in de greep van corona

Het aantal covid-19-overlijdens mag de afgelopen maand wereldwijd zijn afgenomen, dat is niet het geval in Brazilië.
www.medischcontact.nl www.medischcontact.nl
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je precies?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Goed om te lezen, ik sla ze op!

Je post erboven negeer ik dan maar even, ik wist al niet hoe daar op te antwoorden. Werd duizelig van al die quotes en verwijzingen. Soms word ik moe van je @Gympie...
Klik om te vergroten...
haha, ik soms ook als iemand mijn post in stukjes bentwoord.. just returning the favor 😉

het zijn desalniettemin goede punten.. het is gewoon een enorm lastige kwestie.
Mindless zei:
Maar nee, ik heb in geen enkele partij echt vertrouwen. Of het zijn naïevelingen, of het zijn meelopers, of het zijn populisten... Kan aan de ene kant niet wachten tot na 17 maart, want ik begin echt een schijthekel aan al deze politieke zooi te krijgen.
Klik om te vergroten...

ja...
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Geen enkele partij wilt een lockdown. Het is het volk dat dit in stand houdt. Kijk eens hoeveel mensen bang zijn....
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#16
De Apotheker zei:
Wat bedoel je precies?
Klik om te vergroten...

dat de comments onder het stuk laten zien hoe vreemd.. of wel gewoon verkeerd cijfers worden uitgelegd en dat er aan deze onnodige situatie het best zo snel mogelijk een einde gemaakt mag worden.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
De enige 2de kamer waar ze mij zien is die shop in Damsko.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gympie zei:
@Mindless

een repostje van Purplext..
als ik dan de comments onder dat stuk lees.. wil ik bijna al m'n argumenten van hierboven inslikken..

www.medischcontact.nl

Brazilië in de greep van corona

Het aantal covid-19-overlijdens mag de afgelopen maand wereldwijd zijn afgenomen, dat is niet het geval in Brazilië.
www.medischcontact.nl www.medischcontact.nl
Klik om te vergroten...
Holy shit. Die comments zijn echt intens. Dat artiekel word afgeslacht xD
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Geen enkele partij wilt een lockdown. Het is het volk dat dit in stand houdt. Kijk eens hoeveel mensen bang zijn....
Klik om te vergroten...
Omdat ze in angst gehouden worden door overheid en media... Was dit allemaal totaal anders gebracht naar het volk, dan was het volk niet bang geweest. Dan waren we er op een soortgelijke manier mee omgegaan als de meer ernstige vormen van griep: voorzichtig en op onze hoede, maar niet verlamd en verward door angst en bereid om alles neer te leggen om corona te "verslaan". Dat is de schuld van overheid en media. Ja, en de goedgelovigheid van een groot deel van de bevolking.

Als partijen geen lockdown meer willen, moeten ze dat heel misschien dan eens wat duidelijker laten blijken. Want blijven meegaan in dit verhaal vertelt precies het tegenovergestelde.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20

Helft verkiezingsprogramma’s bevat onrechtsstatelijke plannen

www.advocatie.nl

Helft verkiezingsprogramma’s bevat onrechtsstatelijke plannen - Advocatie

Van veertien getoetste verkiezingsprogramma’s bevatten er zeven plannen die rechtsstatelijk niet door de beugel kunnen. Dit heeft de Commissie Rechtsstatelijkheid in Verkiezingsprogramma’s op verzoek van de NOvA onderzocht. Het gaat vooral om voorstellen op het gebied van immigratie en asiel. De...
www.advocatie.nl www.advocatie.nl
​

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2324252627...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."