Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
82 weergaven
18-5-2026
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat over nazi gerelateerde dingen is dus echt dikke onzin natuurlijk.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
mikoz zei:
Dat over nazi gerelateerde dingen is dus echt dikke onzin natuurlijk.
Klik om te vergroten...

het fijne weet ik er niet van..
maar FvD stond volgens de polls op 27 zetels..
denk dat de andere partijen daar een beetje bang van werden.. dan maar boycotten.. hmmm.
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#3
Screenshot_20210311-165731__01.jpg
Hugo: "de problemen ontstaan ná het prikken en niet dóór het prikken'......

Dus: "ik werd dronken ná het zuipen, niet dóór het zuipen" ah ha! Die houd ik erin.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4


Op zijn minst interessant dit, na de Jinek uitzending van afgelopen donderdag...

Maar ja, wat moet je tegenwoordig nog geloven hè. Van beide kanten.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je terug kijk naar het verleden is het geen verrassing. PvDA / CDA / D66 en VVD zijn eigenlijk altijd de gene die het land regeren. Er zit niet zo heel vaak een andere partij in de regering.

Misschien dat het gaat veranderen als mensen meer verdeeld raken. Maar je heb kans dat die ouwe rakkers gewoon samen gaan scholen om alsnog in een meerderheid te blijven.

Zolang 1 van hun natuurlijk blijft winnen in verkiezingen. Als dat niet zo is wie weet wat er dan voor raars gaat gebeuren.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#6
Martinus zei:
Als je terug kijk naar het verleden is het geen verrassing. PvDA / CDA / D66 en VVD zijn eigenlijk altijd de gene die het land regeren. Er zit niet zo heel vaak een andere partij in de regering.

Misschien dat het gaat veranderen als mensen meer verdeeld raken. Maar je heb kans dat die ouwe rakkers gewoon samen gaan scholen om alsnog in een meerderheid te blijven.

Zolang 1 van hun natuurlijk blijft winnen in verkiezingen. Als dat niet zo is wie weet wat er dan voor raars gaat gebeuren.
Klik om te vergroten...
Klopt inderdaad. Veel progressief links beleid. Terwijl de partijen met de meeste zetels (waaronder de grootste, VVD) juist rechtse en conservatieve standpunten hebben.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Enorm ja... Is zelf gewoon hartstikke racistisch bezig. En we moeten ons inderdaad maar schamen over wat onze verre voorouders deden. Wat moet je daar nou mee... Vind het een akelig mens.
Klik om te vergroten...
mee eens!
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Dat zegt Baudet best vaak.
Klik om te vergroten...
ah oke, zal vast wel iets op youtube ofzo staan denk ik? en ik ben het met veel dingen niet eens van die partij maar als hun de enigsten zijn die van de corona maatregelen af willen dan wil ik daar best op stemmen. of er moet nog een partij zijn die er ook vanaf wil?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Dat zegt Baudet best vaak.
Klik om te vergroten...

okay... Christenunie is altijd al tegen vaccins geweest.. maar is ook voor build back better

Fvd gaat zwz niet regeren.. wat kunnen ze doen vanuit de oppositie?

weet jij welke partij er verder geneigd is niet mee te gaan in de corona trein?


edit: ik kijk nu Fajah en Baudet
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
whitesugar zei:
hoe weet je dat de fvd daar vanaf wil? heb je dat ergens gelezen? kan er zelf niks over vinden namelijk..
Klik om te vergroten...
Dat zegt baudet miljoenen keren. Vanmorgen weer op q music toen hij daar de gast was
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
whitesugar zei:
ah oke, zal vast wel iets op youtube ofzo staan denk ik? en ik ben het met veel dingen niet eens van die partij maar als hun de enigsten zijn die van de corona maatregelen af willen dan wil ik daar best op stemmen. of er moet nog een partij zijn die er ook vanaf wil?
Klik om te vergroten...
Ja hetzelfde hier. Er is gewoon praktisch geen keuze als je echt zo snel mogelijk van de inmiddels absurde corona maatregelen af wilt. Die partij met Willem Engel stapt ook niet op de corona trein, maar ik vraag me af wat die nou voor verschil gaan maken en hoe groot zoiets wordt. Volgens mij is voor de rest zowat iedereen all aboard the covid train. Tsjoeke tsjoeke tsjoet tsjoeeet... Recht op het ravijn af. :confused::sweatsmile:

Ik maak me ook zeker geen illusies dat FvD alles of zelfs veel gaat rechtzetten van wat er nu mis is en ik ben er ook niet echt blij mee dat het voor mij toch eigenlijk blijft neerkomen op deze partij, maar als de rest al niet eens de olifant in de kamer ziet staan, blijft dit voor mij over. Al was het alleen al om een statement te maken dat ik radicale verandering wil wat betreft de corona maatregelen.

Gympie zei:
okay... Christenunie is altijd al tegen vaccins geweest.. maar is ook voor build back better

Fvd gaat zwz niet regeren.. wat kunnen ze doen vanuit de oppositie?

weet jij welke partij er verder geneigd is niet mee te gaan in de corona trein?
Klik om te vergroten...
Persoonlijk wil ik (net zoals @De Dunne hier eerder ook zei) politiek gescheiden hebben van religie, daarom valt CU voor mij sowieso al af. Dan ook nog met die creepy Build Back Better meedoen... Nee dankje.

Of dus die partij van Willem Engel, maar zie hierboven...
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Ja hetzelfde hier. Er is gewoon praktisch geen keuze als je echt zo snel mogelijk van de inmiddels absurde corona maatregelen af wilt. Die partij met Willem Engel stapt ook niet op de corona trein, maar ik vraag me af wat die nou voor verschil gaan maken en hoe groot zoiets wordt. Volgens mij is voor de rest zowat iedereen all aboard the covid train. Tsjoeke tsjoeke tsjoet tsjoeeet... Recht op het ravijn af. :confused::sweatsmile:

Ik maak me ook zeker geen illusies dat FvD alles of zelfs veel gaat rechtzetten van wat er nu mis is en ik ben er ook niet echt blij mee dat het het voor mij toch eigenlijk blijft neerkomen op deze partij, maar als de rest al niet eens de olifant in de kamer ziet staan, blijft dit voor mij over. Al was het alleen al om een statement te maken dat ik radicale verandering wil wat betreft de corona maatregelen.
Klik om te vergroten...
wel jammer dat geen een partij van de maatregelingen af wil dan, of iniedergeval wat meer vrijheid voor de mensen willen..

en weet je ook wat voor dingen de fvd wel wil veranderen betreft de corona maatregelen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
whitesugar zei:
wel jammer dat geen een partij van de maatregelingen af wil dan, of iniedergeval wat meer vrijheid voor de mensen willen..

en weet je ook wat voor dingen de fvd wel wil veranderen betreft de corona maatregelen?
Klik om te vergroten...
Handige video om het standpunt van FvD over de corona maatregelen te weten te komen:

T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Handige video om het standpunt van FvD over de corona maatregelen te weten te komen:

Klik om te vergroten...
ah bedankt. denk dat ik hem morgen ff bekijk, kan me vandaag niet zo goed concentreren..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
En dit interview is ook relevant voor je vraag @whitesugar



Het kost even tijd, maar het is de moeite waard en sowieso beter om hem het in zijn eigen woorden te zien uitleggen. Fajah Lourens is in mijn ogen ook goed kritisch en laat hem niet wegkomen met makkelijke antwoorden.

Maar even kort gezegd: FvD wil praktisch alle maatregelen wegnemen en de zorg opschalen.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Het kost even tijd, maar het is de moeite waard en sowieso beter om hem het in zijn eigen woorden te zien uitleggen. Fajah Lourens is in mijn ogen ook goed kritisch en laat hem niet wegkomen met makkelijke antwoorden.
Klik om te vergroten...
bedankt, zal ik morgen ook ff bekijken.
Mindless zei:
Maar in het algemeen: FvD wil praktisch alle maatregelen wegnemen en de zorg opschalen.
Klik om te vergroten...
oow wel dus? meende dat je eerst zei dat ze dat niet wouden?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
whitesugar zei:
bedankt, zal ik morgen ook ff bekijken.

oow wel dus? meende dat je eerst zei dat ze dat niet wouden?
Klik om te vergroten...
Het opschalen van de zorg bedoel je? FvD zegt in ieder geval dat dit een mogelijkheid is. Misschien willen ze het niet direct doen, dat zou ik op moeten zoeken.

Beter doe je zelf even onderzoek.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Ja hetzelfde hier. Er is gewoon praktisch geen keuze als je echt zo snel mogelijk van de inmiddels absurde corona maatregelen af wilt. Die partij met Willem Engel stapt ook niet op de corona trein, maar ik vraag me af wat die nou voor verschil gaan maken en hoe groot zoiets wordt. Volgens mij is voor de rest zowat iedereen all aboard the covid train. Tsjoeke tsjoeke tsjoet tsjoeeet... Recht op het ravijn af. :confused::sweatsmile:

Ik maak me ook zeker geen illusies dat FvD alles of zelfs veel gaat rechtzetten van wat er nu mis is en ik ben er ook niet echt blij mee dat het voor mij toch eigenlijk blijft neerkomen op deze partij, maar als de rest al niet eens de olifant in de kamer ziet staan, blijft dit voor mij over. Al was het alleen al om een statement te maken dat ik radicale verandering wil wat betreft de corona maatregelen.


Persoonlijk wil ik (net zoals @De Dunne hier eerder ook zei) politiek gescheiden hebben van religie, daarom valt CU voor mij sowieso al af. Dan ook nog met die creepy Build Back Better meedoen... Nee dankje.

Of dus die partij van Willem Engel, maar zie hierboven...
Klik om te vergroten...

hahaha, Fajah for Miss President..
Baudet heeft gewoon een goeie vrouw nodig voor de nodige common sense en sturing ..en mediatraining 😅

T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Het opschalen van de zorg bedoel je? FvD zegt in ieder geval dat dit een mogelijkheid is. Misschien willen ze het niet direct doen, dat zou ik op moeten zoeken.

Beter doe je zelf even onderzoek.
Klik om te vergroten...
ja zal nog ff kijken of ik nog veel onderzoek wil doen. ben namelijk zaterdag wel een tijdje bezig geweest met partijen met elkaar vergelijken en was er toen wel een beetje klaar mee pfff.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
whitesugar zei:
ja zal nog ff kijken of ik nog veel onderzoek wil doen. ben namelijk zaterdag wel een tijdje bezig geweest met partijen met elkaar vergelijken en was er toen wel een beetje klaar mee pfff.
Klik om te vergroten...
Toch even voor je gekeken :wink:

Corona​

Corona heeft ons geconfronteerd met de vlakken waarop de Nederlandse (zorg)systemen niet voorbereid zijn op plotse belasting. We moeten ons beter prepareren voor toekomstige onverwachte situaties. Het huidig aantal IC-bedden is onvoldoende om ruimte voor snelle opschaling te bieden. Nederland had in 2015 nog 2200 IC-bedden maar dat was begin 2020 tot 1100 gedaald. Duitsland heeft per hoofd van de bevolking vijf keer zoveel IC-bedden als Nederland. Daarnaast is het problematisch dat door sluiten of fuseren van ziekenhuizen, de beschikbaarheid van spoedeisende hulp is afgenomen en fuserende ziekenhuizen specialisaties over locaties verdelen waardoor generalistische expertise verloren gaat.

Ook hebben we geleerd dat we beschermingsmiddelen en medicijnen vaker in eigen land moeten kunnen produceren. De afhankelijkheid van China, India en andere aziatische reuzen is onverantwoord gebleken. Geheel los van deze medische aspecten, kwam een andere zorgelijke ontwikkeling aan het licht: met een beroep op de ‘volksgezondheid’ konden ontstellend ingrijpende inperkingen van burgerrechten worden doorgevoerd. Eén van de verklaringen hiervoor is dat het OMT (Outbreak Management Team) voornamelijk bestond uit virologen en epidemiologen.

Representanten van andere disciplines en belangen - zoals economen, ingenieurs, ethici en juristen - waren grotendeels afwezig waardoor een eenzijdige blik op de situatie ontstond.

Allerlei maatregelen werden - vaak zonder solide juridische basis - opgelegd: de 1,5 meter-regel, de beperking van het aantal mensen dat thuis mocht worden ontvangen, de mondkapjesplicht. Nu dreigt zelfs een indirecte vaccinatieplicht. Wij hechten aan onze vrijheid en staan daarom uiterst sceptisch tegenover deze ontwikkelingen.

Wij willen:

  • Structurele verhoging van het aantal IC-bedden.
  • Inrichting nationaal pandemiecentrum zodat Nederland voorbereid is op toekomstige uitbraken van virussen of andere onverwachte ziektes.
  • Geen vrijheidsbeperkende maatregelen zonder gedegen onderzoek en bewijs van de effectiviteit van die maatregelen.
  • Geen directe of indirecte vaccinatieplicht tegen het coronavirus.
  • Een crisisteam dat bij het uitbreken van een crisis wordt samengesteld uit meerdere disciplines.
  • Structurele salarisverhoging en betere arbeidsvoorwaarden voor verzorgenden en verpleegkundigen.
  • Onderzoek naar Nederlandse en/of Europese productie van grondstoffen en medicatie om afhankelijkheid van andere landen te voorkomen.
  • Stop op fusies en sluiten van regionale ziekenhuizen, om voldoende dekking te behouden.
Klik om te vergroten...

Zij willen dus wel opschaling van de zorg: meer IC bedden en salarisverhogingen in de zorg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2324252627...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."