Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wat naar te horen dat je afgelopen maandag iets heftig hebt meegemaakt 😔 Een terugval kan gebeuren tijdens het afkicken. Dit heeft niet meis. Je bent je alweer aan het herpakken dus dat is super goed van je. Ook respect dat je het hier eerlijk deelt. QUOTE="Perzikje, post: 1349896, member: 149807"] Ga ik straks doen... Zonde is het. [/QUOTE] Ik neem aan dat je bedoeld dat het zonde is om de ghb weg te gooien. Ik zie dit juist niet als zonde want het zou pas zonde zijn als je het op zou maken. Wees trots op jezelf als je het weg gooit!! Houd vol meis, tegenslagen horen er helaas bij. Jij kunt dit en zal dit ook volbrengen!!. 💪😘🤗"
"Perzikje zei: Jongens, ik bedoelde niet dat het zonde is van de GHB 😂 Klik om te vergroten... Dan bedoelde je dat je terugval hebt gehad neem ik aan. Tuurlijk is het zonde, maar je herpakt jezelf en gaat weer verder. Uiteindelijk behaal je ook je doel alleen doe je er nu iets langer over. Dat maakt niets uit!! 💪"
"Lig je dan niet allang in ziekenhuis met 40 stuks...?!"
"1.mijn psychiater stuurt mijn recept altijd gelijk door naar mijn apotheek. Ik kan het dan gelijk ook ophalen. 2.kan ik geen ant op geven 3.als het goed is kun je het gewoon bij je eigen apotheek afhalen hoor. 4.ik gebruik zoplicon via psychiater. Mag je schijnbaar maar 2 weken gebruiken. Ik gebruik inmiddels al geruime tijd elke avond. Krijg steeds voor maar 2 weken mee bij apotheek. Maar ik kan het gewoon x op x weer bijbestellen. Daar word totaal niet opgelet, wat door ik dacht dat het dan wel geen kwaad zou kunnen. Ben nu bezig om af te bouwen. Je moet wel ff opletten bij apotheek dat duidelijk is dat het recept is uitgeschreven door psychiater. Anders willen ze nog wel eens dat je er zelf voor moet betalen. 5.dit zal je met psychiater moeten overleggen. Mijn psychiater belt af en toe om te horen hoe het gaat met medicatie. 6.meestal is er een standaar waar ze mee starten. Dan bekijken ze na tijdje of het aanslaat of dat het bv nog wat hoger zou kunnen. 7.ik heb geleerd om altijd eerlijk te zijn over die dingen tegen hulpverleners. Alleenbdan kunnen ze jou optimaal hulp verlenen. Dus wees er gewoon eerlijk over dat is alleen maar in je eigen voordeel. Nieuwe medicatie gaan gebruiken is ook spannend. Het is altijd maar afwachten hoe je er op gaat reageren. Maar met goede begeleiding komt het vast goed 😊"
"Ik heb zelf ook eem basisverzekering en ik krijg het gewoon vergoed. Het hangt er ook vanaf in welke categorie ze je plaatsen geloof ik. Dat zou je dus ff moeten navragen. Wat je ook kunt doen is een mail met al je vragen sturen naar je psychiater. Dan krijg je overal goed ant op. Denk als je aangeeft dat je bekend bent met dit spul dat ze daar wel rekening mee zal houden."
"De Dunne zei: Vinden ze het niet raar of fout als iemand zelf met medicatie van een ander heeft gekloot? Ik heb natuurlijk die pillen aangenomen van een ander, zelf met 5 begonnen en de dag er na eerst weer 5 en na 1,5 uur nog eens 5mg. Misschien vertel ik dit wel maar zeg ik niet dat het pas geleden is maar al een aantal jaar geleden. Klik om te vergroten... Nee zolang je maar eerlijk bent. Ik heb destijds eerlijk verteld bij intake dat ik speedverslaving heb. Ik was toen al wel paar weken clean. Zolang ik clean blijf kan ik gewoon op hun hulp rekenen. Laatst vertelde ik psychiater dat ik cbd olie aan het proberen ben. Zolang er geen thc in zit is dat ok. Anders mogen hun mij geen hulp aanbieden. Tis uiteindelijk voor iedeteen beste als je eerlijk bent. Scheelt hoop verloren tijd als je je mond zou houden."
"Helemaal eens met wat @WonderTheName zegt. Op 26 juli ben ik bij mijn psychiater geweest. Ik had een gesprek aangevraagd. Mijn nachtmerries werden weer erger en ik had toch behoefte aan theraphie. Ik vertelde dat ik zo realistisch droom dat ik soms niet meer weet wat nou de droom was en wat echt. Zo zei ik wel eens tegen mijn dochter dar er midden in de nacht iemand had aangebeld. Ik was gaan kijken en een meisje zag staan buiten. Mijn dochter vond dit heel erg eng en zei dat de bel niet gegaan was. Zij slaapt dichtbij de voordeur en had echt niks gehoord. Mijn nachtmerries komen door mijn ptss. De psycholoog schreef gelijk een nieuw medicijn voor. Het was "quetiapine".. Wat in lichte dosis moet helpen tegen nachtmerries en in hoge dosis word gebruikt bij psychoses. Het nadeel was wel dat het als bijwerking heeft dat je er van kunt aankomen. Dit stond mij al gelijk niet aan omdat ik juist ruim 10 kilo ben afgevallen en niet terug wil naar oude gewicht. Ik heb het wel 1 x voor de nacht geprobeerd. Ik kreeg een extreme nachtmerrie en werd bezweet en huilend in shock wakker. Ik weet dat medicatie ook tijd nodig heeft om zijn werk te doen. Maar het feit dat ik erdoor kon aankomen zat me echt niet lekker. 2 weken later belde psychiater om te vragen hoe de medicatie werkt. Ik heb aangegeven dat ik het niks vond en na 1x gestopt ben. Dat als ik er door zou aankomen ik ook niet gelukkiger ga worden. Ze had er alle begrip voor. Je moet echt zelf ook onderzoek doen naar wat je krijgt voorgeschreven. En goed luisteren naar jouw lichaam en je gevoel erbij. In dingen voorschrijven zijn ze namelijk altijd super snel. Ik zoek nu alternatieven voor mijn nachtmerries en onrust. Heb bv cbd olie geprobeerd, wandel meer en lees nu een boek voor slapen gaan. Dus altijd je eigen gevoel volgen en als je het ergens niet mee eens bent gewoon eerlijk uitspreken tegen de psychiater."
"Dopemonster zei: Ze blijven toch symptoom bestrijdend denken ipv oplossend, quatiapine is echt een goed slaapmiddel maar kan idd echt een klotemedicijn zijn. En een hoop mensen krijgen juist heftigere dromen van quatiapine zeker in de laagste dosering. Krijg je van die psychiater therapie voor je ptss? Lezen en ontspanning kan echt goed helpen voor het slapengaan en cbd heb ik ook geprobeert niet echt met succes ik dacht of de cbd die ik kocht is gewoon slecht of het werkt gwn niet....... Slik je die zoplicon nog? Dat kan ook invloed erop hebben omdat het je remslaap remt en dat is in combinatie met ptss echt niet goed want je verwerkt dan juist dingen niet in je slaap heb ik nu ook nu ik met benzo's gestopt ben dat ik super extreem droom omdat ik weer een paar maanden me rem slaap heel erg onderdrukte...... Nuchter slapen is echt het beste zeker met ptss ik merkte zelfs dat me anti depressiva toendestijds me remslaap remde.... Klik om te vergroten... Ik heb donderdag weer afspraak bij psychiater. Ze heeft dan overleg gehad met de traumatherapheut. Ik krijg dan te horen welke trauma theraphie ik weer ga krijgen. Dus ga wel verder weer met theraphie voor mijn ptss. Ik ben de zoplicon aan het afbouwen. Ik gebruik nu half tabletje voor het slapen gaan. Voordat ik aan de antidepressiva zat sliep ik hooguit 3 uur per nacht door mijn ptss. Dit uit pure angst en stress.. Ik probeer het wel geregeld hoor om helemaal niks te nemen voor slapen. Lig dan halve nacht wakker en te piekeren. Tis ff uitzoeken wat beste werkt.."
"Net een heel lang en goed gesprek gevoerd met mijn dochter. We hebben veel dingen uitgepraat. Ook elkaar goed kunnen uitleggen waar het volgens de ander steeds mis loopt. Mijn schoonzoon komt niet hier slapen. Dit gesprek moest er van komen want ik trok het niet meer. Blij dat we dit gedaan hebben dat lucht enorm op."
"Perzikje zei: Even een moeilijke dag... Gelukkig aan het werk, tenminste afleiding. Heb het mentaal goed zwaar vandaag met het niet nemen. 🥴 Klik om te vergroten... Aaaaah dat is klote... Hou vol meis, je bent super goed bezig!! Dikke knuffel van mij 🤗😘"