Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
69 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
joetsie zei:
mee eens!
Klik om te vergroten...

Idd.
Dit is de
tropenkolder ten top! Weerzinwekkend!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mezelf zei:
Heb eigenlijk even niet de reacties verder gelezen maar ik denk dat ik blanco ga stemmen.
Ik wil absoluut niet dat mijn stem naar de grootste partij gaat door niet te stemmen. Dus neem ik wel de moeite mijn blanco stem in te leveren. Dit is eigenlijk (in mijn ogen) de enige manier om "niet" te stemmen. Als ik de moeite niet neem stem ik eigenlijk gewoon op de grootste partij. Verder heb ik een hekel aan discussies die over politiek gaan. Wat terug te zien zal zijn in mijn blanco stem :) .
Klik om te vergroten...

ik heb me laten vertellen dat je dan beter ongeldig kan stemmen.. door bijv. 2 of meer vakjes in te kleuren..

vraag me niet waarom.. het is me uitgelegd maar kan het ff niet zo snel uitleggen..
iets met percentages die dan alsnog in het voordeel zijn van de andere partijen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Heb eigenlijk even niet de reacties verder gelezen maar ik denk dat ik blanco ga stemmen.
Ik wil absoluut niet dat mijn stem naar de grootste partij gaat door niet te stemmen. Dus neem ik wel de moeite mijn blanco stem in te leveren. Dit is eigenlijk (in mijn ogen) de enige manier om "niet" te stemmen. Als ik de moeite niet neem stem ik eigenlijk gewoon op de grootste partij. Verder heb ik een hekel aan discussies die over politiek gaan. Wat terug te zien zal zijn in mijn blanco stem :) .
Klik om te vergroten...
Ik zit er ook aan te denken. Gezien ik de vvd nog het minst mag van al die gladjakkers
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nu beloven de partijen allemaal gouden bergen.
Maar straks bij de formatie blijft er vanwege de nodige compromissen geen flikker meer over.
Daarom: het is nooit datgene wat je gedacht hebt...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb besloten voor het eerst in mijn leven blanco te stemmen.
Ik kan geen enkele partij vinden die echt bij mij aansluit en ze knoeien nu al met stemmen. De post stemmen die eigenlijk ongeldig blijken worden wel mee geteld. Dus de regels veranderen tijdens de verkiezingen. Ik stem dus protest vandaag!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Jonge wilde stemmen met paspoort vol gaten: ’Mijn vrouw had hem klaargelegd’

Dombo...

De Dunne zei:
Ik heb besloten voor het eerst in mijn leven blanco te stemmen.
Ik kan geen enkele partij vinden die echt bij mij aansluit en ze knoeien nu al met stemmen. De post stemmen die eigenlijk ongeldig blijken worden wel mee geteld. Dus de regels veranderen tijdens de verkiezingen. Ik stem dus protest vandaag!
Klik om te vergroten...
Dat was al van kilometers ver aan te zien komen dat dat niet goed zou gaan met de briefstemmen. Het wordt allemaal zoo saai en voorspelbaar.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
De Jonge wilde stemmen met paspoort vol gaten: ’Mijn vrouw had hem klaargelegd’

Dombo...


Dat was al van kilometers ver aan te zien komen dat dat niet goed zou gaan met de briefstemmen. Het wordt allemaal zoo saai en voorspelbaar.
Klik om te vergroten...
Eens! Wordt een fiasco met Rutte als winnaar..
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Weg met links!
Nederland weer vrij!
Weg met die onnodige fake virus!
Thierry je bent een held!

hoppa gestemd !!50C4CF05-F584-4C2E-83E4-CB1525FF4327.jpeg
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mwaaah zal ik nou partij voor de dieren of van haga stemmen. Ik weet echt niet wat ik met mezelf aan moet. Ik hou namelijk van plantjes en beetjes en de natuur maar ik ben boos en ik wil anti maatregelen stemmen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ook gestemd: Van Haga.
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Ook gestemd: Van Haga.
Klik om te vergroten...
Het maakt niet uit op wie je stemt van wie in Fvd tog? Al stem je Thierry of haga dan word Fvd alsnog de grootste tog? Of moet iemand specifiek de meeste stemmen krijgen binnen die partij
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Cruelti. zei:
Het maakt niet uit op wie je stemt van wie in Fvd tog? Al stem je Thierry of haga dan word Fvd alsnog de grootste tog? Of moet iemand specifiek de meeste stemmen krijgen binnen die partij
Klik om te vergroten...

Tweedekamer.nl:

Voorkeurstemmen​

De meeste mensen stemmen op de lijsttrekker, de eerste naam op de lijst van kandidaat-Kamerleden. Ook de tweede op de lijst krijgt veel stemmen. Het is natuurlijk ook mogelijk om te stemmen op een van de kandidaten die lager op de lijst staan. Als genoeg mensen op dezelfde kandidaat stemmen kan hij of zij in de Tweede Kamer gekozen worden; ook als hij of zij heel laag op de lijst staat en eigenlijk weinig kans had om in de Tweede Kamer te komen.
Klik om te vergroten...

Het is alsnog gewoon een stem voor FvD ja. Maar je kunt een persoonlijke voorkeur hebben en dat laten blijken door op hem/haar te stemmen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
EwmK06FXAAA-LgD.jpg

Deze vrolijke stembureau medewerkster uit Rotterdam wordt onder vuur genomen door bovenstaande partijdige onprofessionele uitspraak op haar Instagram. Ze is hierdoor direct verwijdert van haar functie.

Meer lezen:

Weggestuurde medewerkster Rotterdams stembureau: 'Sorry, ik had beter moeten nadenken'

Sommigen denken echt dat je alles maar kan zeggen omdat het tegen bepaalde partijen is. Gelukkig werd dit meteen hard afgestraft. Dat ze spijt heeft geloof ik wel, maar dat heeft ze echt niet van die uitspraak zelf.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Hence the name... :sweatsmile:

Snap ook niet waarom hieraan voorbij gegaan wordt. FvD heeft helemaal niets dictatoriaals.
Klik om te vergroten...

Dat kenmerk is inderdaad niet van toepassing, ik beschreef wat fascisme in het kort (volgens mij dan) inhoudt en maakte een algemene vergelijking. Vandaar ook dat ik over kenmerken sprak en probeer te vermijden dat ik een partij en/of de stemmers daarop als geheel fascistisch of racistisch noem, want dan ben ik zelf ook niet netjes bezig.

Dank je voor jullie uitleg in ieder geval. We hoeven elkaar ook niet te haten omwille van politieke voorkeur, maar het blijft wel altijd een gevoelig onderwerp. 😅 Drugs is wat dat betreft toch een makkelijker topic. 😉
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mappie88 zei:
Het gaat denk ik ook meer om speeches waarin hij fascistische uitlatingen doet zoals die beroemde uitspraak over een gezuiverd en boreaal Nederland etc.
Klik om te vergroten...

Ja, Baudet heeft echt wel uitspraken gedaan die ‘er zwaar over waren’ zoals ze hier zeggen. Dan moet-ie vervolgens ook niet gaan miepen als hij aan fascisme wordt gelinkt.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mappie88 zei:
Extreme gelijkheid:)
Klik om te vergroten...
Het feit dat de politie niet meer etniciteit mag gebruiken als signalement is al eng opzich.

Daarnaast mooie uitspraken als alle blanke Nederlanders hebben schuld aan de slavernij en alle mannen zijn medeplichtig aan aanranding.

Als je dit niet ziet als racisme en seksisme vanuit de andere kant dan heb ik niks meer te zeggen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Ik zou niet en nooit in de schoenen willen staan van iemand die met een moslim(a) verder moet als partner!
Klik om te vergroten...
Want...???
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mappie88 zei:
Het gaat denk ik ook meer om speeches waarin hij fascistische uitlatingen doet zoals die beroemde uitspraak over een gezuiverd en boreaal Nederland etc.
Klik om te vergroten...
En dingen als toen hij had gezegd dat Marokkanen enkele vriendinnen in de trein hadden belaagd die geen Marokkanen bleken maar Nederlandse kaartcontroleurs.
En zijn uitspraak dat zwarte mensen een lager iq hebben helpt ook niet mee.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rivalrie zei:
Ze pleiten enkel voor cannabis
Klik om te vergroten...
Zo begint het altijd, zelfs bij de partijen dat jij voor bent, gaan ze het zo moeten aanpakken als je binnen het huidige politiek systeem werkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2425262728...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."