Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
68 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Bekijk bijlage 18323

Straks krijgen we de klimaat lockdowns. We zijn nu gewend geraakt aan het idee, dus willen ze ons straks opsluiten om de wereld te redden. Allemaal vanuit het hart van (onder andere) de bezorgde mannen op de posters hierboven. En mensen gaan er nog intrappen ook, dat doen ze nu al.
Klik om te vergroten...

Je kunt ook overdrijven.

Overigens: het is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken dat de Corona-crisis en de gevolgen van de maatregelen geen langdurige impact hebben op de opwarming van de aarde. Het effect van de tijdelijke daling in de uitstoot van broeikasgassen is helaas verwaarloosbaar voor de klimaatcrisis. Het is een druppel op een gloeiende plaat.

De oplossing ligt niet in lockdowns maar in een drastisch duurzamer beleid en een (veel) groenere benadering.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Je kunt ook overdrijven.

Overigens: het is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken dat de Corona-crisis en de gevolgen van de maatregelen geen langdurige impact hebben op de opwarming van de aarde. Het effect van de tijdelijke daling in de uitstoot van broeikasgassen is helaas verwaarloosbaar voor de klimaatcrisis. Het is een druppel op een gloeiende plaat.

De oplossing ligt niet in lockdowns maar in een drastisch duurzamer beleid en een (veel) groenere benadering.
Klik om te vergroten...
We overdrijven nu ook extreem met de corona maatregelen, niets zou me meer verbazen na dit jaar.

Maar we zullen het vanzelf gaan zien.

Eens met het laatste hoor, maar dat via agenda 2030 doen is een illusie. Die is er voor heel andere redenen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Off topic nog even.
Ik weet zeer zeker niets meer, of beter, dan wat al de wetenschappers over het klimaat hebben vastgesteld. Uiteraard.
Ik weet meer van krijg voeren. En dat overleven.
Maar enkele aspecten komen dermate vaag op mij over, en sommige zaken worden volledig buiten beschouwing gelaten, dat ik zeer kritisch ben.
Zo vraag ik me af:
Waarom gebeurt dit?
Het verzwijgen van elementen?
Dat gebeurt, omdat sommige elementen niet populair zijn.
Zelfs negatief kunnen uitpakken.
Voorbeeld: de ( enorme) windmolens.
Als er uit berekenen blijkt, wat deze ondingen opbrengen, en ik lees vervolgens dat er 100.000 huishoudens van stroom kunnen worden voorzien na het plaatsen van een aantal,
Dan denk ik: en de andere zestien miljoen huishoudens dan?
Voorts, hebben alle voor stemmers weleens gedacht, hoeveel vogels het slachtoffer worden van deze maaiende molenwieken? Praktisch niet...
En dan gaan diezelfde lui het hebben over natuurbescherming.
Want zo gaat dat.
Dit rijmt niet vind ik.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Waarom gebeurt dit?
Klik om te vergroten...
Waarom gebeurt wat?

De Zandman zei:
Het verzwijgen van elementen?
Dat gebeurt, omdat sommige elementen niet populair zijn.
Klik om te vergroten...
Wat wordt er verzwegen? Wat volgens mij vooral niet populair is, is dat het voorkomen van een klimaatcrisis geld gaat kosten. Dat is inderdaad klote. Maar als je ziek bent en medicijnen nodig hebt kost dat ook geld. Toch geven we dat eraan uit omdat het alternatief erger is.

De Zandman zei:
Als er uit berekenen blijkt, wat deze ondingen opbrengen, en ik lees vervolgens dat er 100.000 huishoudens van stroom kunnen worden voorzien na het plaatsen van een aantal,
Klik om te vergroten...
Daarom moeten we ook niet gaan lopen pielen met een paar windmolens maar er veel meer bouwen. Ze leveren tegenwoordig aardig wat stroom op maar alsnog heb je er veel nodig.

De Zandman zei:
Voorts, hebben alle voor stemmers weleens gedacht, hoeveel vogels het slachtoffer worden van deze maaiende molenwieken? Praktisch niet...
Klik om te vergroten...
Ja daar hebben de meeste voorstanders van het aanpakken van de klimaatcrisis aan gedacht. Het klopt overigens dat er vogels doodgaan door die windmolens en bij het bepalen van locaties voor windmolens wordt daar ook rekening mee gehouden. Diezelfde vogels krijgen trouwens op de lange termijn meer last van het veranderende klimaat dan dat ze ooit gaan doen van de windmolens.

De Zandman zei:
En dan gaan diezelfde lui het hebben over natuurbescherming.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet wie je bedoelt met "diezelfde lui"? Bedoel je daarmee de wetenschappers die erop hameren dat het twee-voor-twaalf is en we nu echt iets moeten gaan doen om een enorme crisis te voorkomen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
En ik stem wel PVV.
Dat doe ik, omdat de instroom van allerlei mensen van wie je niets weet, veeeel te groot is.
Daar zitten boeven tussen. Dat kan niet anders.
Het is de partij waarin mij het beste bij thuis voel.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Bekijk bijlage 18323

Straks krijgen we de klimaat lockdowns. We zijn nu gewend geraakt aan het idee, dus willen ze ons straks opsluiten om de wereld te redden. Allemaal vanuit het hart van (onder andere) de bezorgde mannen op de posters hierboven. En mensen gaan er nog intrappen ook, dat doen ze nu al.
Klik om te vergroten...

Volkomen juist!
Let maar op, want na de hele corona misère is het duidelijk dat wij nooit meer terug kunnen naar de situatie zoals die een jaar geleden was.
Als ik hier zie, hoe dat er door dure bureaus onderzocht wordt hoe je " veilig" in een supermarkt kunt (lees: moet) winkelen, en dat men maatregelen gaat overwegen om dit te bewerkstelligen, dan weet ik wel genoeg.
Jazeker!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voorts, hebben alle voor stemmers weleens gedacht, hoeveel vogels het slachtoffer worden van deze maaiende molenwieken? Praktisch niet...

Met voorstemmers neem ik aan dat je de mensen bedoelt die op linkse partijen stemmen die voor het plaatsen van windmolens zijn?

Het is wel nogal apart dat je er vanuit gaat dat ‘wij’ daar niet over nadenken, want natuurlijk doen we dat.

Ik vind dit zelf een belangrijk argument in de discussie. Dat probleem moet uiteraard zoveel mogelijk voorkomen worden. En ze zijn ook wel werkende aan oplossingen, zoals hier bijvoorbeeld beschreven staat (snelle Google, er zijn waarschijnlijk wel completere artikelen te vinden):

www.change.inc

Minder dode vogels als je een wiek van een windmolen zwart verft - Change Inc.

Er gaan veel minder vogels dood door windturbines als een van de turbinebladen zwart geverfd wordt. Dat blijkt uit een praktijkonderzoek in Noorwegen, waar rond turbines met geverfde wiek 70 procent minder dode dieren werden gevonden. Daarmee lijkt er een oplossing te zijn voor een hardnekkig...
www.change.inc www.change.inc
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
@ Eik,
Wil je nóg meer windmolens gaan plaatsen?
Waar wil je ze laten?
Ik vind het alleen al een aantasting van de natuur, alwaar deze lelijke dingen in natuur gebieden staan. Oerlelijk vind ik ze.
En het geluid ben ik ook niet kapot van. Wat zou de natuur daarvan vinden?
Dus, waar moeten ze komen?
Graag niet bij mij in de tuin iig...
In zee dan?
Dat wordt een dermate dure zaak, dat het jaaaaren gaat duren, om de aanleg terug te verdienen.
Hoeveel hebben we er wel niet nodig om werkelijk zoden aan de dijk te zetten? Heel erg veel. Dat staat vast.
Dat zou een aanslag betekenen op onze visgronden voor onze ( toch al zwaar onder druk staande ) visserijvloot zijn.
Want daar, waar die dingen staan, is de visserij verboden en uitgesloten.
En om deze voedselbron maar helemaal te gaan verzieken, worden er betonblokken in zee gegooid. Want niet goedschiks, dan maar kwaadschiks die vervelende vissers weghouden uit de zeewateren...
En vis is een gezond en belangrijk voedsel, veel beter dan dat varkensvlees...

@ roze olifant:
Met de " voor stemmers" bedoel ik de groep mensen, die deze molens willen plaatsen.
Deze groep hoeft niet per se links te zijn. Nee.
Die kunnen ( en mogen) best rechts zijn. Uiteraard.

Dan de slachtoffers van die windmolens.
70% minder dode dieren is een zekere vooruitgang, absoluut.
Maar voor mij nog lang niet genoeg, en dit al helemaal niet als we duizenden molens willen gaan plaatsen.
70% is dus voor mij onaanvaardbaar.

Het rendement van deze molens schijnt niet bijster hoog te zijn.
Dus, om die zoden aan diezelfde dijk te zetten zullen er duizenden moeten komen.
Ik ben daar tegen.

Waar ben ik voor, wat is een goed alternatief, want fossiele brandstoffen raken op, er moet iets gebeuren.
Ik gooi nu de overbekende knuppel in het hoenderhok, en alles buitelt over elkaar...
Ik ben voor kernenergie.
Deze is relatief schoon, en indien goed gebouwd, ook veilig.
Er zijn landen die dit al hebben ingezien, en die er een aantal hebben gebouwd. Zoals België, Frankrijk en Duitsland.

Ik zal een apart topic gaan openen, met de naam " De discussie, maatregelen, over het Klimaat".
Dit, om het off topic gaan in dit thread te voorkomen.
De discussie is op zich zeer interessant, maar we vervuilen dit draadje over de verkiezingen..

Ik heb het bedoelde topic geopend.
Vwb dit thread ga ik zonodig verder, maar dit wel on topic.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Ondanks dat rutte verguisd is, heeft de VVD weer gewonnen.
Dan moeten de mensen, die klagen ophouden met zeuren...
Klik om te vergroten...
Ik mag dit soort praat wel... stop het zeuren! Begin met KLAGEN!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat schieten we daar nu nog mee op?
Vluchten kan niet meer,
K' zou niet weten waar naar toe...
Vluchten, vluchten kan niet meer....
Hoe ver moet je gaan....
Vluchten...kan niet meer..
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb Piratenpartij gestemd en ben bedroefd dat we in NL geen zetel hebben voor mensen met ICT kennis, maar wel meerdere stoelen vrijmaken voor partijen die alleen maar klagen over immigratie en dat Nederland kapot gaat. Met dat populistische gelul komen we geen stap verder. Een beetje nuance en een beetje intelligentie zou niet misstaan. De komende 4 jaar worden in ieder geval weer 4 jaar waar de privacy langzaam wordt ingeperkt en de ene na de andere ICT faal van de overheid het nieuws haalt. Ik had zo gehoopt dat het nu eindelijk anders zou zijn.

Wat mij verbaast is dat hier zo veel mensen op de PVV stemmen, aangezien PVV tegen drugs is en harder wil straffen. Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt op een Drugsforum? :sweatsmile: Hebben jullie zo veel last van immigratie dat je daarvoor je tripje wilt opgeven?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb niet op pvv gestemd.
Ben een voorstander van het legaliseren van alles rondom softdrugs (kwekerijen voor coffeeshops, coffeeshop veel informatiever karakter over trippen, kratom, gebruik van softdrugs tegen pijn etc)
Ook een voorstander van het reguleren van harddrugs.

Maat er zijn belangrijkere zaken in de politiek dan om daar mijn stem vanaf te laten hangen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Geen idee waarom de beste man de tweede kamer peilt 2 weken voor de provinciale staten maargoed, toch ook interessant. Screenshot_20230301_082817.jpg
Screenshot_20230301_083104.jpg
Screenshot_20230301_083034.jpg
Ispos is m.i. betrouwbaarder. Maarja. T blijven peilingen...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Ik houd het wel bij de oud papier bak.
Klik om te vergroten...
De Zandman zei:
Ik ook. De oud papier bak dus.
Ik ben mijn geloof in de politiek volkomen verloren.
Ik snap niet dat men nog voor Rutte kiest by the way....
Klik om te vergroten...
Jullie mogen mij ook machtigen heur!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Jullie mogen mij ook machtigen heur!
Klik om te vergroten...
Je bent een ljuverd hoor, maar mijn biljet ligt goed zo. In 16 delen ergens verspreid in de oud papierbak.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Screenshot_20230314_173258.jpgScreenshot_20230314_172413.jpgScreenshot_20230314_174149.jpgScreenshot_20230314_172058.jpgScreenshot_20230314_172015.jpgScreenshot_20230314_172003.jpg
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eigenlijk snap ik dit helemaal niet zo goed... Dat complete verloren vertrouwen. Maar goed ik ben dan ook wel meer het type oneindige hoop en vertrouwen. En ik ga nu waarschijnlijk veel aannames doen en vervelende vragen stellen, maar leg het me aub uit.
Hear me out: jullie hebben het vooral over de politici in de landelijke politiek. Daar zitten inderdaad enkele huichelaars, helaas veelal bij dezelfde partijen. Politiek is nu eenmaal (ook) een populairiteitsspel, een machtspel. Maar iedereen die over onze wegen rijdt, die ons onderwijs geniet, die ooit een WW uitkering kreeg, en zo kan ik nog wel een volle pagina doorgaan, heeft toch door dat de politiek niet een groot spel is. Dat daar mensen zitten die deze plannen maken, zo goed als mogelijk naar de wens van hun achterban. Mensen die met de beste bedoelingen 80 urige werkweken maken... Mensen die zich inzetten voor mensen die zichzelf niet kunnen vertegenwoordigen. Je denkt toch niet dat dit zomaar uit de lucht komt vallen, of dat het mogelijk is dit voor miljoenen mensen te beslissen zonder vertegenwoordiging? Bovendien, jullie hebben het over landelijke politici. Hebben jullie enig idee wat de provinciale politici willen bereiken, waar ze voor staan en strijden. Heb je ooit je best gedaan hier dieper op in te gaan dan alleen wat de media geeft...?

Uiteindelijk is dit verlies van vertrouwen toch echt een verlies van vertrouwen in jezelf en/of de mensen om je heen... Van het vermogen om een geen goede keuze te kunnen of willen maken. Of dat andere mensen dat niet meer doen.

Dat laatste geloof verlies ik ook wel steeds meer... Maar precies om de reden die jullie me geven: mensen die opgeven zonder verder te kijken dat wat je van de politiek in de media ziet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
O ik heb oneindige hoop en vertrouwen. Alleen niet in de(ze) mensheid en al helemaal niet in politici.

Je mag ervan denken wat je wilt, maar ik ben er klaar mee. Een mens kan op vele manieren bijdragen aan de maatschappij, dit is niet een manier voor mij.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Eigenlijk snap dit helemaal niet zo goed... Dat complete verloren vertrouwen. Maar goed ik ben dan ook wel meer het type oneindige hoop en vertrouwen. En ik ga nu waarschijnlijk veel aannames doen en vervelende vragen stellen, maar leg het me aub uit.
Hear me out: jullie hebben het vooral over de politici in de landelijke politiek. Daar zitten inderdaad enkele huichelaars, helaas veelal bij dezelfde partijen. Politiek is nu eenmaal (ook) een populairiteitsspel, een machtspel. Maar iedereen die over onze wegen rijdt, die ons onderwijs geniet, die ooit een WW uitkering kreeg, en zo kan ik nog wel een volle pagina doorgaan, heeft toch door dat de politiek niet een groot spel is. Dat daar mensen zitten die deze plannen maken, zo goed als mogelijk naar de wens van hun achterban. Mensen die met de beste bedoelingen 80 urige werkweken maken... Mensen die zich inzetten voor mensen die zichzelf niet kunnen vertegenwoordigen. Je denkt toch niet dat dit zomaar uit de lucht komt vallen, of dat het mogelijk is dit voor miljoenen mensen te beslissen zonder vertegenwoordiging? Bovendien, jullie hebben het over landelijke politici. Hebben jullie enig idee wat de provinciale politici willen bereiken, waar ze voor staan en strijden. Heb je ooit je best gedaan hier dieper op in te gaan dan alleen wat de media geeft...?

Uiteindelijk is dit verlies van vertrouwen toch echt een verlies van vertrouwen in jezelf en/of de mensen om je heen... Van het vermogen om een geen goede keuze te kunnen of willen maken. Of dat andere mensen dat niet meer doen.

Dat laatste geloof verlies ik ook wel steeds meer... Maar precies om de reden die jullie me geven: mensen die opgeven zonder verder te kijken dat wat je van de politiek in de media ziet.
Klik om te vergroten...
De provenciale verkiezing stemmen toch op de 1e kamer en die kiezen welke wetten door komen van de 2e kamer
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het lijstje op volgorde van de grootste boeven in onze maatschappij is als volgt te beschouwen: van grootst naar kleiner:
1. Politici
2. Verzekeraars
3. Banken
4. makelaars.
5. De belastingdienst.
6. De rechtspraak. Staande en
zittende magistratuur.

@ Ljuv: er was een tijd dat ik me flink diep in de politiek verdiept heb, ik ging ook altijd stemmen. Ook de provinciale staten. Toen ik terugkwam uit Frankrijk.
Maar wat ik de laatste jaren zie is eigenlijk niets anders meer dan fraude, leugens, selectieve geheugens, gegraai en gesnaai.
Aangezien wij met een poldermodel werken en eigenlijk veel te veel partijen hebben, is het voor een enkele partij onmogelijk om zijn beleid echt uit te voeren.
Dat houdt voor mij in, dat als ik achter de visie van een partij sta, er bij het eventueel regeren van die partij er maar verdomd weinig overblijft van de visie van die partij....
Maar ik sluit me volledig aan bij @ Mindless. Ik denk er net zoals hij over en ook ik ben er helemaal klaar mee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2627282930
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."