@ Eik,
Wil je nóg meer windmolens gaan plaatsen?
Waar wil je ze laten?
Ik vind het alleen al een aantasting van de natuur, alwaar deze lelijke dingen in natuur gebieden staan. Oerlelijk vind ik ze.
En het geluid ben ik ook niet kapot van. Wat zou de natuur daarvan vinden?
Dus, waar moeten ze komen?
Graag niet bij mij in de tuin iig...
In zee dan?
Dat wordt een dermate dure zaak, dat het jaaaaren gaat duren, om de aanleg terug te verdienen.
Hoeveel hebben we er wel niet nodig om werkelijk zoden aan de dijk te zetten? Heel erg veel. Dat staat vast.
Dat zou een aanslag betekenen op onze visgronden voor onze ( toch al zwaar onder druk staande ) visserijvloot zijn.
Want daar, waar die dingen staan, is de visserij verboden en uitgesloten.
En om deze voedselbron maar helemaal te gaan verzieken, worden er betonblokken in zee gegooid. Want niet goedschiks, dan maar kwaadschiks die vervelende vissers weghouden uit de zeewateren...
En vis is een gezond en belangrijk voedsel, veel beter dan dat varkensvlees...
@ roze olifant:
Met de " voor stemmers" bedoel ik de groep mensen, die deze molens willen plaatsen.
Deze groep hoeft niet per se links te zijn. Nee.
Die kunnen ( en mogen) best rechts zijn. Uiteraard.
Dan de slachtoffers van die windmolens.
70% minder dode dieren is een zekere vooruitgang, absoluut.
Maar voor mij nog lang niet genoeg, en dit al helemaal niet als we duizenden molens willen gaan plaatsen.
70% is dus voor mij onaanvaardbaar.
Het rendement van deze molens schijnt niet bijster hoog te zijn.
Dus, om die zoden aan diezelfde dijk te zetten zullen er duizenden moeten komen.
Ik ben daar tegen.
Waar ben ik voor, wat is een goed alternatief, want fossiele brandstoffen raken op, er moet iets gebeuren.
Ik gooi nu de overbekende knuppel in het hoenderhok, en alles buitelt over elkaar...
Ik ben voor kernenergie.
Deze is relatief schoon, en indien goed gebouwd, ook veilig.
Er zijn landen die dit al hebben ingezien, en die er een aantal hebben gebouwd. Zoals België, Frankrijk en Duitsland.
Ik zal een apart topic gaan openen, met de naam " De discussie, maatregelen, over het Klimaat".
Dit, om het off topic gaan in dit thread te voorkomen.
De discussie is op zich zeer interessant, maar we vervuilen dit draadje over de verkiezingen..
Ik heb het bedoelde topic geopend.
Vwb dit thread ga ik zonodig verder, maar dit wel on topic.