Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Maatje90 zei: @Mindless excuus dit is de goede ik was echt angstig maar ben zo enorm blij dat ik door heb gezet ook al was het een ware hel ik branden van binnen en 2 weken elke dag 1 uurtje slaap daar ga je echt stuk van !! Ik geloof nog niet dat ik nu geen ontwening meer heb en ik weer kan eten ik heb bijna 2 weken op de bank en op bed of onder de douche door gebracht En als ik wel kon slapen werd ik na half uur tot 1 uur zeik en zeik nat wakker met of er oli druppels op mijn lichaam zaten Bedankt voor u steun ik merk dat ik me normaal voel nu en dat lijkt heel erg leeg en zaai maar zo voelt elk mens zich soms en ik was dat gewoon niet gewend Klik om te vergroten... Goed dat je door het ergste heen bent! En ja, het is een soort kunst om nuchterheid en ook neutraliteit te leren waarderen. Het is niet spectaculair zoals drugs, maar hier is de echte vrede te vinden."
"Ik heb geen tips over ontwenning, maar wens je heel veel sterkte toe @PsyTekz..."
"Vele verslaafden zijn ooit uit het toegeven aan zo'n nieuwsgierigheid begonnen hè. En die nieuwsgierigheid blijft denk ik echt niet levenslang, dat voelt nu misschien zo. Er komen weer andere interesses/obsessies."
"Mrloverdj zei: Ik wilde een lid taggen die er altijd verstand van heeft.maar wie was het ook alweer? Klik om te vergroten... @Neo-Shulginist?"
"Ik begrijp je ook wel. De richting die we nu opgaan met de wereld (veiligheid boven vrijheid, bemoeienis van de overheid op bijna elk vlak van onze levens, het in de gaten willen houden van alles, het willen controleren van alles, enzovoort) is iets waar ik ook écht niet vrolijk van word. Maar soms denk ik dan maar: de wereld hiervoor was ook verre van echt goed. Misschien was het wel onoverkomelijk dat we door een dergelijke fase zouden gaan waarin de slechte kanten van de mens boven moeten komen, om voor ons allen door een soort ontwaking te gaan. En om voor mensen de krankzinnigheid van dit alles beginnen in te zien en de keuze te maken het nu anders te doen. Dat is mijn hoop dan maar. Jezelf doodmaken is denk ik geen echte oplossing. En daarnaast is het gewoon niet de bedoeling inderdaad dat hier tips voor zelfdoding worden gegeven. Wordt dat toch gedaan, dan hoop ik dat een mod dit topic zo snel mogelijk weg zal halen... Jbruinsma zei: Ik snap niet dat sommige eraan denken. Kijk als je nou echt ziek bent of je weet dat je niet lang meer hebt bijvb is het anders. Maar waarom zoiets doen als.je nog kerngezond bent. Ik ben zelf ook heel slecht te pas en denk soms ook wel van t hoeft niet meer k ben dr kla mee. Maar dat kwam door de situatie als dat nooit was gebeurt genoot ik er nog iedere dag van. Maarja helaas Klik om te vergroten... Ze(?) geeft haar reden toch? De uitzichtloosheid van waar we nu in zitten. Perspectief voor de toekomst wordt steeds meer weggenomen door maatregelen die steeds worden verlengd. Meer nog ingrijpende maatregelen komen eraan. Het uitsluiten op basis van een vaccinatie bijvoorbeeld. Dit maakt veel mensen begrijpelijkerwijs hopeloos voor de toekomst. Dit doet het met mij soms wel, in ieder geval. Niet zo heel moeilijk te begrijpen toch? Alsnog heb ik hoop dat we als mensheid inzien hoe verkeerd we nu bezig zijn. Dat dit een pad is die nergens toe leidt. Ja, naar een dystopische orwelliaanse nachtmerrie van een wereld. Het is denk ik nodig dat we inzien welke kant we nu opgaan. En daarvoor is het soms ook nodig dat dingen in de praktijk de verkeerde kant opgaan. Want dan kunnen we wakker worden en inzien: dit willen we niet. In zo'n wereld willen we niet leven. Daar put ik in ieder geval mijn hoop in voor deze wereld."
"Jbruinsma zei: Jawel dat wel maar wil je zeggen dat dit de einde vd wereld is? Er zijn of veel ergere dingen vindik . En het is net aanvallend bedoelt tegenover haar of jou. Maar als.je gezond bent en nergents gene last van heb heb je eigelijk verder weinig te klagen. Veel mensen willen heel graag ruilen geloof mij maar. En nogmaals niet aanvallend bedoelt maar. Klik om te vergroten... Het gaat er toch niet om dat er veel ergere scenario's zijn of dat anderen het veel erger hebben? Het gaat erom of iemand zich voor zichzelf uitzichtloos over zijn/haar situatie voelt. En dat kan zoals anderen hier ook zeggen ook wanneer iemand verder lichamelijk gewoon gezond is. Bovendien, het scenario wordt steeds erger. Hoe langer dit allemaal duurt, hoe moeilijker om straks weer de draad op te pakken. Kinderen die in deze tijd worden geboren zullen mogelijk niet eens weten wat de vrijheid was die wij eerst genoten. Laten we het niet zover laten komen..."
"Jbruinsma zei: Nee kijk jij snapt niet wat ik bedoel. Ik bedoel ermee te zeggen dat er tenminste nog iets hoop is. Als je echt terminaal ziek bent of andere ernstige lichamelijke klachten hebt wat niet zijn te helpen is t afgelopen das nog wel n verschil toch. En geloof mij maar ik zeg het niet om even te auhoeren of wat anders want ik ben zelf al.dik 7 maand aan het strijden met mezelf. Dus het is sws geen grapje maar ik bedoelde te zeggen dat als je gezond bent er nog iets hoop is. Andersom niet meer Klik om te vergroten... Jbruinsma zei: Oké ja dat snap ik en je hebt daar ook ceker gelijk in hoor je vrijheid is je alles. Maar wat ik probeerde te zeggen is dat er nog hoop is. of denk je dat dit nooit meer over gaat en er alleen maar meer geouhoer gaat komen? Klik om te vergroten... Het punt is dat iemand die hoop voor zichzelf soms niet meer kan zien... Waarom begrijp je dit niet? Ik weet niet hoe het verder zal gaan, maar zoals het nu staat is er geen enkel perspectief op verbetering. Tenminste, niet vanuit de overheid en dergelijke. Wij het volk kunnen dit hele circus nú stoppen, als we echt wilden."
"Jbruinsma zei: Ooh zoo ja kijk ik kan me dat zelf niet indenken. Omdat ik zelf niet met deze situatie zit qua corona. Ik zit zelf met iets ergers vandaar dat ik me niet kan indenken dat iemand anders het er echt heel moeilijk mee heeft. Klik om te vergroten... Nou, misschien toch eens proberen in te leven in iemands denkwereld dan. Als iemand het echt niet meer ziet zitten, kun je dat toch erkennen? Iemand zal dat niet zomaar zeggen. En je kunt situaties gewoon niet objectief vergelijken op die manier. Je weet niet precies hoe een ander zich voelt."
"Jbruinsma zei: Het is erg zat dat iemand het mischien niet meer ziet zitten. Dat geef ik eerlijk toe omdst ik daar zelf ook nog wel eens mee zit. Maar wat ik zei is dat ik liever gezond ben en dan de problemen aan kan gaan en aan mezelf kan werken als.dat lukt met therapie enzv. Dan als je bijvb iets hebt en het sws afgelopen is. Want dan weet je het ceker en anders kun je er mischien nog iets aan doen. Dat is toch zo of? En k weet ook niet hoe een ander zoch voelt maar ik bedoel er ook niks kwaads mee. Dat niet Klik om te vergroten... Het ding met hopeloosheid/uitzichtloosheid is dat dat de beleefde werkelijkheid is voor diegene. Dan hoeven we toch verder niet meer te vergelijken hoe lichamelijk gezond iemand is? Het feit is gewoon dat diegene het niet meer ziet zitten. Nou klaar hiermee hoor."
"Red pill zei: Ja klopt man crack is vergelijkbaar met een duizend orgasmes Klik om te vergroten... Ik geloof het zo wel. Die zit in het rijtje: never ever. 5 minuutjes ultieme high en dan uren in de diepste depressie en wanhoop gestort worden: klinkt niet aantrekkelijk. Red pill zei: En wat je zegt over truffels is natuurlijk anders, ander mechanisme op het brein. Opium werkt in op de receptoren waar endorfine normaal gesproken inwerken. Maar liever een lekkere trip met een mooie afterglow dan ziek worden wanneer de bruin is uitgewerkt. Klik om te vergroten... Misschien, ik kan het zelf niet vergelijken met heroïne omdat ik dat niet heb gedaan, maar er zijn mensen die claimen dat psilo hen soms het exacte gevoel van een andere drug gaf, bijvoorbeeld MDMA."