Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk sta op het punt om het op te geven

Ik sta op het punt om het op te geven

154 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kom op Needle! Tanden op elkaar en blijven doorzetten! Je was zo goed op weg en je weet waar je het voor doet! Je bent geen zwakkeling en dat weet je zelf ook. Je gaat er komen, dat weet ik zeker! Veel sterkte!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
needlefreak zei:
...Waar ik wel veel aan gehad heb was individuele gesprekken met een verslavingstherapeut.
Klik om te vergroten...


Volledig mee eens. Ik heb het geluk gehad om voor een korte periode met een psycholoog i.o. te mogen praten. Deze heeft mij tóch aan het denken gekregen.

Praten zonder negatief gezeik heeft mijns inziens meer zin dan ''breken''. Dit is natuurlijk mijn mening.

Nog een fijne reis, Naaldenman :wink:
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Splifftail, reageer alstjeblieft niet meer in die topic, donder maar op naar je werk en lieg jezelf lekker voor met je niet-werkende methodes en je onrealistische denkwijze :wave:

Serieus, je bullshit mag je best verkondigen, maar maak lekker je eigen topic aan met je domme gedachtes, val ons of in ieder geval needlefreak niet meer lastig.
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#4
033Amnesia zei:
Splifftail, reageer alstjeblieft niet meer in die topic, donder maar op naar je werk en lieg jezelf lekker voor met je niet-werkende methodes en je onrealistische denkwijze :wave:

mezelf voorliegen? argumenten graag, niet-werkende methodes? argumenten graag. Onrealistische denkwijze? argumenten graag. Opdonderen? tsja, confrontatie ben je duidelijk nog niet aan toe. Lekker zwelgen in zelfmedelijden. Nee hoor je hebt idd geen eigen wil en kunt geen eigen keuzes maken, en de mens is geen autonoom wezen. Been there, done it, brought the t-shirt.....

Serieus, je bullshit mag je best verkondigen, maar maak lekker je eigen topic aan met je domme gedachtes, val ons of in ieder geval needlefreak niet meer lastig.
Klik om te vergroten...

serieus? Bullshit? waarschijnlijk voor jou, voor anderen die wel bereid zijn naar zichzelf te kijken zonder zelfmedelijden en schuldgevoelens misschien niet....die ervaring heb ik iig wel. Domme gedachtes? ervan uitgaan dat je levenslang verslaafd moet blijven, dat is pas een domme gedachte. Lastig vallen? ja ja, confrontatie is misschien niet leuk. Zet je ego eens opzij (!) en sta op een redelijke en constructieve manier open voor discussie....schelden is heel gemakkelijk. lastig vallen? als je t zo ervaart....geluk dan...eigen topic? nee hoor, kan op mijn werk prima mijn ei kwijt :grin: :grin: :grin: al 20 jaar, en nog steeds veel contacten met mensen die het wel volhouden om clean te blijven.
iig: nogmaals geluk en succes :wave: :hearteyes: :wave: :hearteyes: :wink:
en daarin heb je misschien gelijk: zal je niet meer storen...
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik ben het eens met de harde aanpak van spifftail. Zondigen kan gebeuren maar je moet erop gewijst worden. Een leerling die gezondigd heeft en waar ze zeggen "ach ..." zal veel sneller terug zondigen dan wanneer ze hem hard straffen, hoewel dat dit ook averechts kan werken. Een verslaving is hard en moet hard aangepakt worden ook, hoewel ik begrijp dat dit voor vele mensen die "soft" zijn geworden averechts werkt.

P.S. gewoon getyped wat ik op dit moment denk
P.S.S ik verwoord het niet goed wat ik bedoel lees ik nu -.-
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#6
zachte heelmeesters maken stinkende wonden :wink:

zoiets misschien>?

:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hey Needle,

Het afbouwen kan op zich bloedsnel gaan. Alleen die laatste paar 0.2... dat is het moeilijkste.

In het begin dacht ik ook:"hier moet ik toch wel met een paar weken vanaf zijn". Anders vervang ik het één voor het ander. Nou ben ik na dagen, weken, maanden er achter gekomen dat die jarenlange verslaving niet in een paar maanden weg gaat. Dus heb ik er vrede mee om nu met medicatie een stabiel leven op te bouwen. Nu werk ik weer dik twee jaren full-time, heb een eigen huisje... Dus uiteindelijk gaat het steeds beter, alleen niet zo snel als ik had gewild.

Terugvallen lijkt mij een veel groter probleem dan doorgaan met mijn medicatie voor misschien nog één jaar.

Nogmaals, verhogen was voor mij totaal geen probleem. het afbouwen gaat super-eenvoudig, wanneer de tijd daar is. Ook met de Benzo's. Op een gegeven moment gaf mijn lichaam en geest aan dat het minder kan. En dar voelde ik mij keer op keer beter bij.

Sporten is iets wat mij een heel goed gevoel kan geven. Wanneer ik heb gesport heb ik amper mijn medicatie nodig.

Ik weet niet of jij een test moet uitvoeren, straks. Maar Buprenorfine komt, als ik het goed zeg, niet bijzonder hoog uit in een opiaten-test (is na een x-aantal uren uit je urine, bij een bepaalde dosering). Ik zou het anders even informeren bij je verstrekkende arts. Die moet jou wel kunnen voorlichten in deze zaak.

Ik hoop dat je de trek kan kicken, zodra je werkelijk clean bent. Dit is mijn grootste angst. Die onstilbare honger naar Opiaten...

Gr.,

Eend

EDIT:

Koude rillingen, nerveus, (faal)angsten. Allemaal bijwerkingen waarvoor ik uiteindelijk Oxzapam heb gekregen. Heel bekend allemaal
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Besef gewoon, als ge terug begint, al uw werk voor niets was.
Je staat nu zo ver, houden zo!
Veel sterkte en moed man! Werk is vervangbaar, een mensenleven niet!
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#9
Toen ik deze week op vakantie was dacht ik nog aan je. Ik vroeg me af hoe het met je zou zijn en hier word ik echt blij van! Goed dat je de draad weer hebt opgepakt en je leven weer wilt herpakken. Ik hoop voor je dat je dit keer de kracht hebt om niet te hervallen. Afkicken is immers met vallen en opstaan, maar je moet nooit opgeven! Je gaat er komen, dat weet ik zeker!

Ik wens je alle succes en sterkte van de wereld!
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt Vanadesse en al de rest ook :wink:

ik heb vannacht toch bijna 4 uur aan een stuk kunnen doorslapen. Eindelijk! Ik heb al 2 dagen barstende koppijn en toch nog niet kunnen slapen...

Het gaat de goeie richting uit. :)
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat is mooi om te horen!

Ik heb er natuurlijk niet zoveel verstand van hoe het zit met natuurlijke slaapmiddelen en deze situatie, maar zelf gebruik ik valeriaan pillen om in slaap te kunnen vallen. Je hebt wel meer van die natuurlijke producten die helpen om te slapen. Verder helpen ademhalingsoefeningen ook nog wel eens. Ik denk niet dat het heel veel zin heeft, maar je zou er is wat van kunnen proberen misschien! +'
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#12
misschien zou melatonine iets aan het slaapprobleem kunnen doen :)

keep strong needle :)
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die koppijn was / is bij mij alcohol-gerelateerd. Wanneer ik een week geen druppel alcohol meer heb gedronken, hoef ik geen paracetamol meer te slikken tegen de koppijn. Zodra ik weer in een dagelijks ritme van drinken zit, gebruik ik wel zes paracetamolletjes per dag en soms gecombineerd met 400 mg. ibuprufen.

Alcohol en Buprenorfine gaan helaas niet goed samen bij mij. Vandaar dat ik het alcoholgebruik 't laatste jaar van twee tot drie halve liters der dag, heb teruggebracht tot twee tot drie biertjes per twee weken.

Ik vind dat je het tot nu toe heel goed doet hoor. Je houdt het nog steeds vol, hebt geen trek meer en inmiddels al een beetje rust kunnen vinden. Hou vol, dat is de enige manier om je doel te bereiken.

Groeten,

Eend
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor de tips ivm m'n slaapprobleem. Die melatonine lijkt me wel efficiënt.

Vreemd eend, ik drink juist alcohol om m'n hoofdpijn te verminderen. Als het zo erg 'bonst' in m'n voorhoofd, dan maak ik me nerveus en word het nog erger. Omdat alcohol verdoofd helpt het mij om te ontspannen. Of het echt helpt weet ik niet maar alcohol is wel m'n beste maatje de laatste dagen. :beer: Al kijk ik wel uit naar de benzo's, die heb ik nog liever. :grin:

Zo zieje maar dat elk mens verschillend kan reageren.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#15
bij mij werkte bij koppijn vaak juist weer een joint, maar ik moest dan zeker niet gaan drinken :) tegenwoordig hou ik gewoon mn handen op mn hoofd en zeg ik tegen die koppijn dattie weg moet gaan en dan gaat de koppijn ook vanzelf weg :stoned:

al heb ik gelukkig zelden koppijn. Ik ken mensen die bijna dagelijks migraineaanvallen krijgen, moet er niet aan denken zeg pfffff

:wave:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je hebt een hemelse massage nodig ! :grin: Massages werken tegen alles! :hearteyes:
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Respect! Ik lees het topic nu pas! Fantastisch dat je er zo mee aan de slag bent gegaan. Het lijkt me ook een goede uitlaatklep om hier je ei kwijt te kunnen. Ik wens je al het beste toe!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
update...

Hey Naaldenman, hoe is het de afgelopen week gegaan? Hebben de Benzo's je wat goeds gedaan?

Hopelijk gaat het elke dag een tikje beter met je.

Sterkte,

De eend
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: update...

speeseend zei:
Hey Naaldenman, hoe is het de afgelopen week gegaan? Hebben de Benzo's je wat goeds gedaan?

Hopelijk gaat het elke dag een tikje beter met je.

Sterkte,

De eend
Klik om te vergroten...

Ik ben al aan het afbouwen met m'n subutex. 'k Voel me nu goed maar elke dag drink ik veel, slik veel benzo's en rook ik redelijk wat wiet. Ik blijf dit doen tot ik van de subutex af ben en dan stop ik met alles. Dat ga ik proberen tenminste en zou ik echt willen kunnen.

'k Ben al 2 avonden na elkaar in me zetel in slaap gevallen. Kom dan 's morgens wakker, tv en pc nog aan, licht nog aan. Ik slaap dus weer heel goed. :grin:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat ontzettend goed om te lezen needle! Je mag trots zijn op jezelf :) Heel veel sterkte nog de komende tijd!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."