Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk sta op het punt om het op te geven

Ik sta op het punt om het op te geven

154 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bal0n zei:
Ik weet niet wat jij in een verslavingskliniek doet? Als je daar werkt, dan zou ik maar een andere baan gaan zoeken, want je weet verslaafden op deze manier echt niet te bereiken..
Klik om te vergroten...

Haha ik weet iig de verslaafden te bereiken die willen STOPPEN. En mogelijk voor jou onverklaarbaar en dat mag best: met succes. Advies: praat eens met ex verslaafden en hoe die bereikt werden...... :grin: :beer:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#2
splifftail zei:
Bal0n zei:
Ik weet niet wat jij in een verslavingskliniek doet? Als je daar werkt, dan zou ik maar een andere baan gaan zoeken, want je weet verslaafden op deze manier echt niet te bereiken..
Klik om te vergroten...

Haha ik weet iig de verslaafden te bereiken die willen STOPPEN. En mogelijk voor jou onverklaarbaar en dat mag best: met succes. Advies: praat eens met ex verslaafden en hoe die bereikt werden...... :grin: :beer:
Klik om te vergroten...
Jammer dat je niet hebt geleerd hoe je op een normale manier mensen kunt bereiken, of in elk geval normaal met mensen om kunt gaan. Heel sociaal van je! :rolleyes:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#3
ArieKanariE zei:
.... geen enkele van hen heeft baat gehad bij een dergelijke aanpak, de meesten van hen hebben zo'n aanpak meegemaakt en het heeft zelfs bij hen allemaal, net als bij mij, averrechts gewerkt ...
maar goed .. das niet meer dan mijn mening en ervaringspatroon .. blijkbaar is die van spliff anders .. ik vraag me de zinnigheid ervanaf, majah als hij zegt dat het voor hem werkt .. why not :) sommige mensen houden er blijkbaar van om omlaaggehaald te worden voordat ze zichzelf kunnen motiveren ... thats life :wink:
Klik om te vergroten...
Ik ben al verschillende keren in verschillende afkickcentrums opgenomen geweest en overal gebruiken ze zo'n harde aanpak. Niks voor mij, ik heb het dan ook nooit lang volgehouden. Ik kan hier nog veel over vertellen maar ik hou het bij een korte post omdat ik moeite heb om m'n ogen open te houden...
Waar ik wel veel aan gehad heb was individuele gesprekken met een verslavingstherapeut. Dat heb ik in het verleden 3 jaar verplicht moeten doen door een probatiemaatregel die ik opgelegd kreeg door een rechter.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#4
ik kan me nog heel goed herinneren dat toen ik een jaar of negentien was en die hard verslaafd was, uiteraard vol met excuses en afschuifsels naar van alles en iedereen, ik door mn ouders werd meegesleept naar zo'n maatschappelijk werkster met precies dezelfde attitude als spliff ... Ik, helemaal trots dat ik al 2 dagen dood en doodziek aan het stoppen was ( iets wat spliffie overduidelijk nog nooit heeft meegemaakt, cold turkey :wink: ), kreeg te horen dat ze me toch nog wel erg junkerig vond overkomen en dat al die excuusjes helemaal niet nodig waren .. ben er nooit meer heengegaan en ben diezelfde dag nog dope gaan halen .. aldus eindigde de eerste keer dat ik poogde te stoppen :wink: en ik wilde echt stoppen .. dat zeker .. maar dat ego van me dat al een enorme knauw had gekregen door verslaafd te zijn (en daar was ik me maar wat bewust van, al die blikken van mensen) kon het niet aan om door iemand die er was om me te helpen zo keihard omlaaggehaald en vernederd te worden .... zo heb ik dat ervaren

sterker nog toen ik jaren later eenmaal 'echt' gestopt was en die craving begon terug te komen voor de eerste keer ( na jaren clean zijn ) en ik in een wanhoopsmoment naar maatschappelijk werk ging ( een ander bedrijf dan jaren eerder ) zat die gore ranzige takkehoer opeens daaro .... en ik wist opeens weer hoe die eerste afspraak met haar verliep en wat dat met me gedaan heeft toendertijd ....
ik denk niet dat ik nog meer hoef te schrijven over wat ik van haar methode vond :sunglasses: ...
Ik ben dus net zo hard weer weggegaan ... majah dat heeft me wel gekost .. heel wat ook .. want een maandje of wat later ging ik wel weer voor gaas met heroine en co ...

Helaas was ik toen te ego en te arrogant om van iemand als zij hulp te willen .. puur en alleen door die ene ervaring met haar jaren eerder .. zelfs al had ze best een beetje gelijk ... let wel .. ik geef haar niet de schuld. Zij d8 dat zij op zo'n manier kon helpen en overduidelijk had ik die hulp nodig ... majah de manier waarop he ..

gelijk hebben is nu eenmaal niet altijd zeggen hoe iets zit .. gelijk hebben is zeggen hoe iets zit, op een manier dat het doelwit het daadwerkelijk op kan nemen ... en over die manieren hebben mensen als zij en spliff gewoon nog heel veel te leren in mijn ogen ... zelfs al vertellen ze overduidelijk de (hun) waarheid ...

Want laten we eerlijk zijn .. de drugshulpverlening is nu eenmaal iets dat nooit goed genoeg zal werken, puur omdat drugs hun werk wel zo goed doen. En daarom zou een drugshulpverlener ( de meeste artsen daar weten gelukkig wel beter) van de drugsverslaafde uit moeten gaan en niet van hun eigen ideologieën, zeker niet als die ideologieen ijskoud,keihard en denigrerend zijn en onder het mom van 'stimulatie en motivatie' geuit worden .. net alsof je een kind eerst een snauw geeft en dan zegt van als je dat niet meer wilt voortaan, moet je altijd met twee woorden spreken .... dat kind zal dat dan ook echt opnemen natuurlijk :openmouth:

ik praat voor mijn werk dagelijks met mensen met uiteenlopende vormen van problemen en hun verschillende begeleiders en maatsch. werkers, waaronder inmiddels hele zooi drugs en alcoholverslaafden en hun aanhang :wink: .... geen enkele van hen heeft baat gehad bij een dergelijke aanpak, de meesten van hen hebben zo'n aanpak meegemaakt en het heeft zelfs bij hen allemaal, net als bij mij, averrechts gewerkt ...

maar goed .. das niet meer dan mijn mening en ervaringspatroon .. blijkbaar is die van spliff anders .. ik vraag me de zinnigheid ervanaf, majah als hij zegt dat het voor hem werkt .. why not :) sommige mensen houden er blijkbaar van om omlaaggehaald te worden voordat ze zichzelf kunnen motiveren ... thats life :wink:

:wave:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kom op Needle! Tanden op elkaar en blijven doorzetten! Je was zo goed op weg en je weet waar je het voor doet! Je bent geen zwakkeling en dat weet je zelf ook. Je gaat er komen, dat weet ik zeker! Veel sterkte!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
needlefreak zei:
...Waar ik wel veel aan gehad heb was individuele gesprekken met een verslavingstherapeut.
Klik om te vergroten...


Volledig mee eens. Ik heb het geluk gehad om voor een korte periode met een psycholoog i.o. te mogen praten. Deze heeft mij tóch aan het denken gekregen.

Praten zonder negatief gezeik heeft mijns inziens meer zin dan ''breken''. Dit is natuurlijk mijn mening.

Nog een fijne reis, Naaldenman :wink:
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Splifftail, reageer alstjeblieft niet meer in die topic, donder maar op naar je werk en lieg jezelf lekker voor met je niet-werkende methodes en je onrealistische denkwijze :wave:

Serieus, je bullshit mag je best verkondigen, maar maak lekker je eigen topic aan met je domme gedachtes, val ons of in ieder geval needlefreak niet meer lastig.
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#8
033Amnesia zei:
Splifftail, reageer alstjeblieft niet meer in die topic, donder maar op naar je werk en lieg jezelf lekker voor met je niet-werkende methodes en je onrealistische denkwijze :wave:

mezelf voorliegen? argumenten graag, niet-werkende methodes? argumenten graag. Onrealistische denkwijze? argumenten graag. Opdonderen? tsja, confrontatie ben je duidelijk nog niet aan toe. Lekker zwelgen in zelfmedelijden. Nee hoor je hebt idd geen eigen wil en kunt geen eigen keuzes maken, en de mens is geen autonoom wezen. Been there, done it, brought the t-shirt.....

Serieus, je bullshit mag je best verkondigen, maar maak lekker je eigen topic aan met je domme gedachtes, val ons of in ieder geval needlefreak niet meer lastig.
Klik om te vergroten...

serieus? Bullshit? waarschijnlijk voor jou, voor anderen die wel bereid zijn naar zichzelf te kijken zonder zelfmedelijden en schuldgevoelens misschien niet....die ervaring heb ik iig wel. Domme gedachtes? ervan uitgaan dat je levenslang verslaafd moet blijven, dat is pas een domme gedachte. Lastig vallen? ja ja, confrontatie is misschien niet leuk. Zet je ego eens opzij (!) en sta op een redelijke en constructieve manier open voor discussie....schelden is heel gemakkelijk. lastig vallen? als je t zo ervaart....geluk dan...eigen topic? nee hoor, kan op mijn werk prima mijn ei kwijt :grin: :grin: :grin: al 20 jaar, en nog steeds veel contacten met mensen die het wel volhouden om clean te blijven.
iig: nogmaals geluk en succes :wave: :hearteyes: :wave: :hearteyes: :wink:
en daarin heb je misschien gelijk: zal je niet meer storen...
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik ben het eens met de harde aanpak van spifftail. Zondigen kan gebeuren maar je moet erop gewijst worden. Een leerling die gezondigd heeft en waar ze zeggen "ach ..." zal veel sneller terug zondigen dan wanneer ze hem hard straffen, hoewel dat dit ook averechts kan werken. Een verslaving is hard en moet hard aangepakt worden ook, hoewel ik begrijp dat dit voor vele mensen die "soft" zijn geworden averechts werkt.

P.S. gewoon getyped wat ik op dit moment denk
P.S.S ik verwoord het niet goed wat ik bedoel lees ik nu -.-
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#10
zachte heelmeesters maken stinkende wonden :wink:

zoiets misschien>?

:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Splifftail, wat doe je exact binnen de hulpverlening en hoe lang voer je de huidige functie al uit? Heb je enig WW-research gedaan? Je mag hier best wel dieper op doorgaan. Hier is behoefte aan.

Jasper, Onvoltooid tegenwoordige toekomende tijd van wijzen is gewezen :wink:

Groet,

Eend
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#12
al ben ik het over het algemeen niet eens met spliff, ik vond hem wel boeiende dingen schrijven, omdat er best veel bij zat waar ik het wel mee eens zou kunnen zijn, dus ik zou ook graag meer over je willen weten jointstaart ? mn engels is niet al te best ;p

over dat aanwijzen trouwens .. na een tijdje wordt je zo vaak op iets aangewezen, dat je jezelf kan gaan identificeren met hetgene waarmee ze je aanwijzen ... ook als dat onterecht is ... of zelfs als het terecht is, maar gewoon te vaak wordt 'bewezen'

:wave:
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#13
needlefreak zei:
speeseend zei:
p.s. nog nieuws uit naaldenland?
Klik om te vergroten...

Deze middag nam ik aan het station de tram, ik ging achteraan op de laatste stoel zitten. Voor me zat een meisje met haar hoofd gebogen, leunend op haar hand. Op haar hand zag ik enkele blauwe plekken, toen ik beter keek zag ik ook een heleboel injectiesporen. Ik kon m'n ogen niet meer van haar hand houden. Ik werd zo opgewonden en kreeg enorm veel zin in een shot. Ineens draaide ze zich om en vroeg of ik een zakdoekje had. Ik had er geen en ik zag dat ze aan het afkicken was. De volgende halte stond ze recht en ik zag dat ze pijn had. Ze had smack nodig en die ging ze nu halen, dat wist ik gewoon.

Ik moest normaal nog een heel eind verder met de tram maar zonder na te denken stapte ik die halte ook af. Ik liep achter haar en sprak haar aan. Recht op de man af zei ik dat ik gezien had dat ze gebruikte en of ze me niet kon helpen aan wat bruin. Dat was geen enkel probleem, ik liep met haar mee. Onderweg praatte we wat en kwam ik teweten dat ik de dealer waar ze naartoe ging kende van vroeger. Ik had hem al lang niet meer gezien en blijkbaar was hij verhuisd. Omdat ik hem kende kon ik dus mee naar binnen. Hij was blij me te zien en ik mocht meteen een shot bruin maken. Zonder aarzelen ben ik er direct aan begonnen en wou ik zo snel mogelijk dat shot. Heel die tijd heb ik niet gedacht aan m'n goeie voornemens om niet meer te gebruiken. Ik zat precies in een soort trance. Met 1 doel voor ogen, high worden van heroïne.

'k Heb 2 gram gekocht en ben momenteel dus onder invloed van heroïne. Ik voel me heel goed maar als het op is dan ga ik geen nieuwe halen. 'k Zie het nu als eventjes zondigen en derna ga ik me weer herpakken.
Klik om te vergroten...

Ik heb nog nooit een verhaal gelezen of gehoord dat mijn antipathie van heroïne zo versterkt heeft, mijn dank daarvoor.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik wil zelf graag werken in de verslavingszorg, maar van een reactie zoals die van splifftail gaan mijn haren recht overeind staan.. Dat soort reacties hoop ik zelf nooit te gaan geven, omdat het naar mijn idee echt averechts werkt.. Iemand die verslaafd is heeft al moeite om dat zelf toe te geven en in te zien.. Als je dan ook nog eens op zo'n harde manier daar mee geconfronteert wordt door iemand die jou moet helpen, krijg je nooit een vertrouwensband.. En juist DAT lijkt mij een essentieel iets bij een verslaafde/hulpverleners relatie. Splifftail, ben je zelf ooit verslaafd geweest? Weet je hoe t is van die kant? Of basseer je alles op theorie?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denk dat hard zijn nodig kan zijn, maar begrip ook, als je hard bent zonder begrip trap je iemand die zelf ook wel weet dat het niet goed is nog een stuk harder de grond in, en wat is hun troost dan? Juist ja; meer drugs. Maar.. té zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik weet eigenlijk niet of echt verslaafden van buitenaf te helpen zijn, ik denk dat de wil van binnen zo sterk moet zijn dat het sterker wordt dan de verslaving, maar hoe sterk die ik is weet ik niet, en dat zal en wil ik ook nooit weten, dus ik kan alleen maar dit zeggen:

Needlefreak: heel veel sterkte, ik hoop echt dat je er uit komt, dat je kan genieten van het leven zonder, want ik kén alleen maar een leven zonder en ik geniet er haast elke dag intens van, er zijn zo veel mooie dingen aan, zo veel dingen te zien, te beleven, juist niet in de stilte of in het wegglijden, maar in het openen en beleven, ik hoop alleen dat je in kan zien dat er zonder heroine een veel mooier leven met gebeurtenissen, heldere kleuren, mooie momenten en puur genieten is, want het is er. Dus ik hoop dat je echt de kracht zal vinden om te stoppen.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#16
azgaza zei:
Needlefreak: heel veel sterkte, ik hoop echt dat je er uit komt, dat je kan genieten van het leven zonder, want ik kén alleen maar een leven zonder en ik geniet er haast elke dag intens van, er zijn zo veel mooie dingen aan, zo veel dingen te zien, te beleven, juist niet in de stilte of in het wegglijden, maar in het openen en beleven, ik hoop alleen dat je in kan zien dat er zonder heroine een veel mooier leven met gebeurtenissen, heldere kleuren, mooie momenten en puur genieten is, want het is er. Dus ik hoop dat je echt de kracht zal vinden om te stoppen.
Klik om te vergroten...

'k Heb me een tijdje laten gaan na de breuk met m'n vriendin, maar nu ga ik me weer herpakken. Ik heb nu al een week geen heroïne meer gebruikt, enkel methadon. En nu ben ik van plan om over te schakelen op subutex (Buprenorfine). 'k Heb erover gesproken met een dokter. Voor ik hiermee kan starten mag ik wel 3 dagen geen methadon of heroïne gebruiken. Dat word dus even cold turkey afkicken. Even op m'n tanden bijten en dan die subutex snel afbouwen. Dan ga ik weer werk zoeken en eindelijk eens m'n autorijbewijs halen. 'k Ben zelf zyban beginnen nemen, pillen om te stoppen met roken. En m'n wietplantjes heb ik weggegeven. 'k Ga echt voor het cleane leven. 'k Zie het echt weer zitten. En die klik in m'n hoofd is er gekomen toen ik enkele dagen geleden op m'n ééntje 2 LSD trips genomen had. Ik was alleen thuis en ik kreeg allerlei inzichten en besefte dat ik zo niet verder kon leven. 'k Ga nu wel van het ene uiterste naar het andere... Maar 'k heb nu een doel en ik ga nog iets maken van m'n leven. Ik hoop nu maar dat ik het volhou, op dit moment ben ik echt gemotiveerd. :wink:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#17
misschien zou melatonine iets aan het slaapprobleem kunnen doen :)

keep strong needle :)
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
Die koppijn was / is bij mij alcohol-gerelateerd. Wanneer ik een week geen druppel alcohol meer heb gedronken, hoef ik geen paracetamol meer te slikken tegen de koppijn. Zodra ik weer in een dagelijks ritme van drinken zit, gebruik ik wel zes paracetamolletjes per dag en soms gecombineerd met 400 mg. ibuprufen.

Alcohol en Buprenorfine gaan helaas niet goed samen bij mij. Vandaar dat ik het alcoholgebruik 't laatste jaar van twee tot drie halve liters der dag, heb teruggebracht tot twee tot drie biertjes per twee weken.

Ik vind dat je het tot nu toe heel goed doet hoor. Je houdt het nog steeds vol, hebt geen trek meer en inmiddels al een beetje rust kunnen vinden. Hou vol, dat is de enige manier om je doel te bereiken.

Groeten,

Eend
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bedankt voor de tips ivm m'n slaapprobleem. Die melatonine lijkt me wel efficiënt.

Vreemd eend, ik drink juist alcohol om m'n hoofdpijn te verminderen. Als het zo erg 'bonst' in m'n voorhoofd, dan maak ik me nerveus en word het nog erger. Omdat alcohol verdoofd helpt het mij om te ontspannen. Of het echt helpt weet ik niet maar alcohol is wel m'n beste maatje de laatste dagen. :beer: Al kijk ik wel uit naar de benzo's, die heb ik nog liever. :grin:

Zo zieje maar dat elk mens verschillend kan reageren.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#20
bij mij werkte bij koppijn vaak juist weer een joint, maar ik moest dan zeker niet gaan drinken :) tegenwoordig hou ik gewoon mn handen op mn hoofd en zeg ik tegen die koppijn dattie weg moet gaan en dan gaat de koppijn ook vanzelf weg :stoned:

al heb ik gelukkig zelden koppijn. Ik ken mensen die bijna dagelijks migraineaanvallen krijgen, moet er niet aan denken zeg pfffff

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."