Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk sta op het punt om het op te geven

Ik sta op het punt om het op te geven

154 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Anders ik wel, jaja! Zelf heb ik aan den lijve ondervonden dat de sterkte van zoveel factoren afhankelijk is. Blijkbaar moet je er gewoon in rollen om die ''goede'' dope te pakken te krijgen.

Mijn ervaring was wel dat alles buiten de randstad bagger is, daar binnen is 't meestal wel okay. Toen ik verhuisd was, buiten het stedelijk gebied, reisde ik twee tot drie keer per maand vijf uren per rit om die Hero bij mijn trouwe en goudeerlijke Hero-slijter te kopen. (EDIT i.v.m. wegvallen van een stuk tekst)

Man, je post dat je wat hebt en gelijk staat je inbox vol, bwa!! Als je het écht zo graag wilt, met alle gevolgen van dien, ga dan zelf eens goed zoeken en klim op die manier op die Hero-ladder naar beter en meer.

Beiden veel succes,

De eend
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe vaak is sporadisch op dit moment jaja?

Een goede dealer moet je vast zien te houden, als junk. Dit is niet iedere junk gegeven, vooral met 't oog op naaien en genaaid worden.

Hoe oud is die dealer in vredesnaam... vijf-en-zestig? Jij bent dan ook geen jonge hond meer, zeker na volgende week :wink:

Ik vraag me af hoe moeilijk dit nu werkelijk is voor een ex-probleem-folie-er. Heb je moeite wanneer je die laatste streep oprookt? voel je geestelijk of lichamelijk negatieve dingen?

Als ik naar mijn begintijd kijk, was dit al niet aan de orde. Maar ja, een verslaving kan dat misschien voorgoed veranderen.

Groeten,

Eend
P
PinthoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey,

Die spliftail heeft zeker weten gelijk met zijn harde aanpak, alleen op zijn manier (door een spiegel voor te houden, die misschien erg negatief overkomt )is er door te dringen in het diepste wezen van de verslaafde !!
De softe aanpak (zorgt o.a voor zelfmedelijden)werkt naar mijn inziens totaal niet voor een verlaafde.
Bij deze harde aanpak moet de verslaafde ook nog de wilskracht hebben om in de spiegel te kijken en deze te veranderen. Als dit lukt kan je clean worden.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben ik blij dat ik niet tot het volk van Laaf behoor :wink:

Ieder zo zijn mening. Hopelijk sta jij zelf nooit voor zo'n keuze; welke zorg voor jou het beste is.

Persoonlijk denk ik dat er een balans van beide hoort te zijn. Dat voelt voor mij okay. Groet,

Eend
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Subutex heb ik heel snel afgebouwd en 2 dagen later heb ik alweer heroïne in m'n aders gespoten. Ik heb het zwaar verkloot bij veel mensen die me dierbaar zijn. 'k Zit weer in een fucked up situatie. Voor de zoveelste keer... M'n vechtlust is op. Ik leg me er bij neer, ik ben een zwakkeling. 'k Heb er echt genoeg van. Altijd maar proberen (en er echt in geloven!) en toch telkens weer hervallen.

Iedereen bedankt voor de steun en het medeleven maar het heeft geen zin meer...

Heroin, it's my wife and it's my life
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gvd needle toch, ik volg al lang je posts omdat ik ze geniaal vond.

Kom op man, kappen met die shit.
Ga fulltime werken en werk veel, verdien veel geld en geef het uit handen en spaar.
Koop een huis en vooral probeer zo snel mogelijk clean te worden.
Waarom bouw je je subutex zo snel af?
Blijf dat gewoon gebruiken, er zijn zoveel heroine verslaafden die hierdoor een goed leven kunnen uitbouwen.
Zie het als een medicijn, zolang je je niet goed voelt zonder subutex blijf je het gewoon gebruiken, desnoods lang, desnoods heel je leven..

Zoals speeseend al eens zei: " Een gelijkspel is soms de enige optie om niet te verliezen"
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Inderdaad; Waarom ben je gestopt met die Subutex dan?
Lijkt mij dat als je het daarmee wel redelijk vol kan houden, dat 't dan geen slecht idee is om daar voorlopig nog niet mee te stoppen tot je de rest van je leven ook op orde hebt en je daarmee de kans op een terugval wat verkleint?

Ik heb nu nog makkelijk praten hoor, binnenkort begint ook voor mij weer die eeuwige strijd tegen mezelf...

In ieder geval succes Needle, hoop dat je ergens toch nog de kracht vandaan kan halen om te stoppen!

:wave:
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waarom geen sub of methadon voor de rest van je leven? Kan je gewoon mee werken en oud worden. Ik geef toe, het is moeilijk, maar je kan er wel een stabiel leven mee krijgen. Succes Needle..
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vrees dat Naaldenman nog in de fase ''alles of niets'' verkeert.

Ik kan wel zeggen dat je langer op dat spul moet blijven, maar uiteindelijk zal alleen jij een pad uit kunnen stippelen voor jezelf.

Good luck man! Schrijf het anders zoveel als mogelijk van je af. Misshien kan het je iets helpen.

Groeten,

Eend
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#10
tsjah naaldje ... we hebben je nog zo gewaarschuwd toen je het alleen maar even die ene paar gram zou gaan doen :sunglasses: ... majah, ik denk dat je zelf net zo goed wist als wij, waar het naar toe zou gaan :( .. dus als straf moet je deze ellenlange klaagzang lezen :P dat zal je leren :tearsofjoy:

mnah serieus :
ik weet hoe lekker die zooi kan zijn en ik weet ook hoe erg het craven en het ziek zijn kunnen zijn als je eenmaal weer zo ver bent ... van mij zul je geen verwijt horen, ik ben zelf al te vaak teruggevallen om te mogen verwijten ..
teleurstelling en medeleven, dat is er wel .. en een klein beetje boosheid .. mooie drol dat je dr bent :smilingimp: het ging zo goed met je :( ... ik las je al op dit forum toen het 'slecht' met je ging.. toen je nog een echte needlefreak was ... en ik heb zelf zelfs nog kracht geput uit berichten van jou, over toen hoe het zo goed ging toen je nog bij je vriendin was, dat je daar je aandacht op wilde zetten ipv op (een) drugs(forum) .... misschien dat ik het daarom extra jammer vind dat je toch weer hebt toegegeven aan de bruine duivel... al is er daarom ook weer juist zo enorm veel begrip :) want het is ook weer niet dat er niets is gebeurd in je leven natuurlijk

ergens belichaam jij 1 van mijn grote angsten naaldje ... namelijk weer terugvallen :) mijn terugvallen gebeurden in ongeveer dezelfde omstandigheden als bij jou dus ik herken er zo enorm veel in, daarom kan ik je ook niets verwijten, ik kan absoluut niet zeggen dat ik het beter heb gedaan dan jij in een ongeveer gelijke situatie :) ..
ik weet hoe moeilijk het is om in zo'n situatie te zitten en ik weet maar al te goed hoe fijn het is om 'er even niet te zijn' zeker als alles kut is, is het zo lekker om gewoon even het niet storen bordje op te kunnen hangen ... dan is die bruine duivel zo'n lieve fijne vriend, dat snappen maar weinig mensen :) en zelfs als het na een tijdje je vriend niet meer is, dan opeens istie nodig om niet ziek te zijn ...

achteraf is het makkelijk praten, net zoals dat het vanaf hier, over jou makkelijk praten is ...
ik ben alweer een tijdje clean, met al mn praatjes dat het fijner is 'zonder' ... das makkelijk te zeggen als je zonder kan. Ik hoop echt oprecht dat die tijd voor jou ook weer komt. Dat je kan zeggen dat je zonder kan .. al is het met vervangende middelen als subutex, naltrexon, misschien zelfs methadon of wat dan ook ...het is allemaal troep, maar levenswijs gezien is het toch nog allemaal beter dan heroïne ... maar ja het is ook allemaal zoveel minder lekker dan heroïne en dus zal het moeite kosten om het ene te laten staan en het andere te nemen, ook al voel je niets van dat andere ....

dus alweer bloed zweet en tranen man .. maar pas als je eraan toe bent.... ook al gaat het nu even niet en ben je als het ware voor je gevoel gedwongen om die zooi te nemen, gewoon omdat je nu de kracht niet op kan brengen om het niet te nemen .. ik weet maar al te goed hoe moeilijk het is om niet toe te geven aan die drang als het eenmaal in je hoofd zit, misschien is dat wel onmogelijk., maar net zoals de vorige keer zal er ook nu weer een moment komen dat je wel die eerste dagen door kan komen. Ik hoop dat je dat moment weer zal kunnen herkennen en dat je dus weer je kans zal pakken :) ..... stoppen met bruin doe je nu eenmaal niet zo maar .. dat is echt afhankelijk van dat ene moment van geestelijke kracht. Maar als je dat moment te pakken kan krijgen, zal het je wel de eerste ( en ergste ) dagen door kunnen trekken :)


kort gezegd .. w8 gwoon je moment af ....
tot dat moment hoef je alleen maar te zorgen dat je nog een beetje respect hebt voor jezelf :wink:

en zo rot ben je ook weer niet toch ? :wink:

:wave:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jou "klaagzang" doet me toch wel iets. Je zegt het precies zoals het is. Ik voel me begrepen. Daarom heb ik zoveel aan dit forum omdat hier mensen zijn die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben. Daarnet had ik nog een gesprek met iemand en heel de tijd had ik het gevoel dat ze me niet begrijpt. Voor haar lijkt het allemaal zo makkelijk. Het is ook simpel gezegd: gewoon doen. Was het maar zo simpel. Ik ben serieus aan het twijfelen om me te laten opnemen in een afkickcentrum en eens het hele programma van anderhalf jaar uit te doen. Maar ik zie er eigenlijk tegenop en dan ben ik nog niet zeker dat ik erna nooit meer zal hervallen. Ik heb ook schrik voor de toekomst. Zal het me ooit wel lukken? 'k Ben een beetje pessimistisch ingesteld laatste dagen. Maar m'n laatste terugval met (persoonlijke) zware gevolgen hebben me geen deugd gedaan. M'n zelfvertrouwen staat op een laag pitje. Ik weet nog niet wat ik zal doen, misschien wacht ik toch gewoon m'n moment af. We zien wel.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Indien je weer gaat stoppen, heb je dan de mogelijkheid om direct uit de scene te stappen? Dit lijkt mij wel heel belangrijk. Snij al je banden door met dit wereldje, het heeft mij in ieder geval goed gedaan. Ga des noods naar de andere kant van het land en probeer daar dan met een schonde lei te beginnen.

Hero is en blijft een soort ''eerste vriendinnetje - gevoel''. Het is erg bijzonder, je wilt het keer op keer weer proberen maar je weet in je achterhoofd dat het je niet goed zal doen.

Verder begrijp ik je gevoel van snel afbouwen heel goed hoor. Het is alleen niet altijd de snelste weg naar een clean leven.

Groeten en veel wijsheid Needle,

De eend
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat snel afbouwen, daar had ik een goeie reden voor. Ik wist dat ik het allemaal te snel wou maar het was heel belangrijk voor me. Ik dacht echt dat het me ging lukken maar ik heb het verprutst door weer te hervallen. Veel mensen geloven niet meer in mij en ik kan ze niks verwijten.

Naast mijn ouders ga ik enkel om met druggebruikers. Ik kom er constant mee in contact. Daarom heb ik al dikwijls overwogen om naar een andere stad te verhuizen. Maar dat is ook niet zo evident als je daar niemand kent. Het schrikt me af. 'k Heb nu verschillende wegen die ik kan inslaan. 'k Ga er nog eens goed over nadenken wat de beste keuze zou zijn.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#14
Succes Vriend! je zal uiteindelijk de juiste keuze maken.

Gr.,

Eend
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb je geen oude schoolvrienden ofzo die clean zijn en waar je nog contact mee hebt?

Kom lekker in w-vl wonen, hier heb ik nog nooit een hero junk gezien :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."