Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"blijf t raar vinden dat dit soort medicatie gewoon te koop is in sommige landen, neem dan ook aan dat t gebruik daar van bezo's een stuk hoger ligt dan elk ander gemiddeld land waar een recept nodig is. En als google zegt dat t daar te koop is dan zal dat wel zo zijn, gewoon wat drogisterijen binnen stappen, of anders daar een arts bezoeken mocht t toch niet gewoon vrij te koop zijn. veel vakantie plezier en kick ze, af, succes,"
"Heb net een topicje aangemaakt over Bad trips en hoe deze direct te kunnen beëindigen. (zie "Bad Trip! Gebruik een Opiaat, weg Trip !) https://drugsforum.nl/threads/bad-trip-gebruik-een-opiaat-weg-trip.61288/ In het kort, mocht het nodig zijn om een bad trip (LSD, Paddo's, maar ook XTC of< MDMA) te beëindigen dan is het nemen van een opiaat genoeg (Heroine, Methadon, Oxycodon, Tramadol, etc.) om dit te bereiken, deze stoppen het effect nml voor 90% of meer. Daarom kunnen opiaat verslaafden dus ook nooit genieten van trip middelen en XTC, MDMA. Mocht je dat toch willen dan moet je pas een tripmiddel nemen wanneer je bijna ontwenningsverschijnselen krijgt van de opiaat die je neemt. Mijn ervaring was altijd dat het tripmiddel het ziek worden van de dope zelfs iets leek uit te stellen. Leon"
"Need for speed games kunnen heel makkelijk op pauze gezet worden hoor, gewoon Esc (op pc. op playstation weet ik niet welke knop t is, maar dat er een knop voor is weet ik zeker!) . indrukken en het spel staat stil. Of je moet in mp mode spelen, maar dan nog. iedere race duurt maximaal 10 minuten ofzo, dus. Ik ben zelf een leveldesigner van fpshooter games en iedere game waarmee ik heb gewerkt heeft gewoon een pauze optie. Dus dat games dat nu niet meer zouden hebben is onzin, sorry, maar het is gewoon niet waar. leveldesigner."
"Ik speel nooit WOW of die overlevings games, dus daar zul je zeker gelijk hebben. Denk dat het afhangt van welke soort games je speelt. Maar mijn ervaring met fps games en race games in het algemeen zijn dat ze wel op pauze kunnen. is dan ook raar dat sommige games kiezen voor die andere optie zoals jij die beschrijft. Zal misschien wel een doel hebben, maar die zien wij dan niet. Kan toch niet zo zijn dat het doel is de speler te ergeren, lol."
"Heb even moeten zoeken naar wat berichten van je en las dat je al die jaren al met een wiet verslaving zit die maar niet wil lijken te lukken. meen ook gelezen te hebben dat je pas besloten hebt weer af te kicken in een kliniek. Ondanks dat ik zelf een heroine verslaving achter de rug heb behoor ik geen sinds tot de mensen die denkt dat een wiet verslaving niets voorstelt. Ik weet dat soft drugs allang niet meer echt soft zijn. Wiet was in 1980 nog soft, nu niet meer. Ik blow zelf ook dagelijks maar zie dit niet als een probleem, simpelweg omdat ik het onder controle heb nu. Ik blow dan ook erg weinig, 1 shaggie met wat erin aan het eind van de avond. Koop per weeg maar 1 gram stuff. Misschien is minderen eerst een oplossing voor je, mocht die kliniek niet doorgaan. Alleen s avonds roken is al een grote stap. Alhoewel stoppen voor jou beter zou zijn wanneer het zulke zware vormen aan heeft genomen, veel succes."
"Afgelopen dinsdag was op TRL 4 een mooi voorbeeld van een game verslaafde, in dat programma over verslavingen. Die knul zat nog enkel op zijn kamer, speelde 12 a 13 uur perdag. Was mooi om te zien hoe die knul in een half jaar zorg van een slungel achtige bleke magere knul in een gezonde jongeman veranderde."
"Voor mij is het ook nog altijd steeds een soort van vlucht hoor Tijdloos, ookal speel ik maar zo'n 1,5 uur per dag. Mijn vlucht zit m meer in leveldesign, dus levels/mappen maken met fpshooter games. Doe dat zo'n 8 uur per dag, 7 dagen per week. LOVE IT."
"Heb 15 jaar lang sp-mods gemaakt met games als Sof2, Mohaa, Prey, Cod1+2 en HL2. En de komende weken zal ik mijn laatste mod releasen waaraan in non stop heb gewerkt voor 5 jaar. Hierna begin ik aan indie game development, zal eerst een kleine topdown shooter zijn en daarna een fps. Echt waanzinnig wanneer je je eigen game kunt maken, gaat nooit vervelen!"
"Sorry voor mijn late reactie, zag deze topic pas net. Helaas ja, 5 mg methadon afbour kan dat zeker veroorzaken. Helaas zijn verschillende factoren die heel erg mee spelen. Zoals duur van methadon gebruik maar zeker ook leeftijd. Toen ik 20 was was afbouwen van dope en of methadon helemaal geen langdurige kwestie. Paar dagen en dan ging het weer. Maar naar mate je ouder wordt gaat alles langzamer en zwaarder. Zeker wanneer je naar de 50 loopt of daaroverheen bent. Weet niet hoe oud of je bent, maar leeftijd speelt zeker een rol. je zou zeggen inderdaad, wat is nu 5 mg afbouw. Maar lang geleden zei een psycholoog mij eens dat ik niet zozeer naar het aantal mg moest kijken maar vooral naar het percentage. Hij vergeleek het met een slagroom taart. Neem bijvoorbeeld waneer je afbouwd van 70 naar 60 mg. Dat is 10 mg, maar nog altijd veel makkelijker dan van 5 naar 0. Omdat wanneer je een taart in 7 partjes deelt, en een andere taart in 6 partjes. Dan is het verschil tussen die 2 erg klein. Deel je nu een taart in 2 delen, dus door midden (dus zeg maar 10 mg). En je neemt dan eentje weg, de helft, 5 mg. Dan is dat opeens de helft dat je moet missen van je dosering. Dus uiteraard speelt het aantal mg mee, maar zeker ook hoeveel het percentage is dat je afbouwd. Ik hoop dat ik dit een beetje duidelijk heb gemaakt. Het maakte veel duidelijk voor mij toen. Verder speelt ook erg mee hoe je er lichamelijk aan toe bent. Ben je verder behoorlijk gezond dan is afbouwen veel makkelijker te doen als wanneer je erg zwak, mager en uitgeput bent. Spreekt voor zich zou je zeggen, maar we vergeten deze dingen nogal eens. Het beste kon je dus inderdaad gewoon teru gaan naar 4 mg, helaas zul je waarschijnlijk gemerkt hebben dat het toen zeker nog een dag of misschien wel 2 duurde eer je je weer een beetje beter ging voelen. Methadon is wat dat betreft echt een rot middel. Het schijnt dat de molecule van methadon nogal groot zijn en daarom moeilijk het lichaam verlaten. Daarom duurt het ziek zijn ook zo lang. Dat het de eerste 3 dagen redelijk ging van je afbouw verbaasd me enigsinds. Meestal treed dit de 2de dag al aan. Ja, afbouwen en afkicken. Een complete ramp!!!! Je moet dat echt hebben meegemaakt om erover mee te kunnen praten. De pijn en ellende, en dan ook nog eens hoe lang of het allemaal duurt. Kan maaden duren. Heb eens iemand gesproken die al 5 maanden ziek was van methadon, 5 maanden!!! Belachelijk gewoon. Maar goed, that's life zullen we maar zeggen. Heel veel succes joh! Leveldesigner."
"natuurlijk kun je in de scene op straat gewoon kopen, of via het internet. Maar in een apotheek of drogisterij kun je ze hier niet zonder recept kopen."