Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB DODELIJK

GHB DODELIJK

363 antwoorden
121 weergaven
18-5-2026
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flugeltje zei:
Heb ik ook eens gehoord.

Gruwlijk. Ze hadden ghb gaan halen en direct een goede slok gedaan, het waren ervaren gebruikers, dus met de mond aan de fles zonder af te meten, het ging nooit fout, tot deze keer. Echt bizar. Ze stonden met 2 voor de verkeerslichten, ko in de auto. De lichten sprongen op groen en rood en bleven maar staan, daardoor hebben buitenstaanders ambulance gebeld dat hun leven heeft gered.

Ik proef altijd 2 ml van mijn eerste aangekochte ghb, altijd
Klik om te vergroten...

Er kan blijkbaar iets goed fout gaan in de productie waardoor die echt gevaarlijk wordt ofzo?
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#2
GHB was al tegen mijn principus en waarom door dit soort gebeurtenissen

gecondoleerd
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hellraiser_[NL] zei:
GHB was al tegen mijn principus en waarom door dit soort gebeurtenissen

gecondoleerd
Klik om te vergroten...

:rolleyes:
o
opdonderonderLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja dan is GHB opeens niet leuk meer he
A
AliLid
01-01-2024, 00:00
#5
Op de een of andere manier moet ik gewoon, gevoelsmatig, meelezen op dit forum; soms met een goed gevoel, soms met een K...gevoel! Had ik maar eerder meer info gehad over GHB!!

De eerste keer dat mijn zoon hiermee in aanraking kwam was in Miami tijdens de World Music Conference, inmiddels meer dan 10 jaar geleden. Destijds was het in Nederland nog vrij onbekend en op Internet werd aangegeven dat het heel onschuldig was. Inmiddels blijkt wel dat dit absoluut niet het geval is en dat de dosering en combinaties met andere middelen fataal kan zijn. Afgelopen week heb ik nog kontakt gehad met een moeder; haar zoon is ook overleden aan de gevolgen van een GHB verslaving....nog geen maand geleden. Ook zij is kapot en had geen idee wat GHB kon aanrichten....weer een gezin kapot, want neem van mij aan; als ouders heb je levenslang als zo iets gebeurd!
Persoonlijk ben ik blij met de info die er NU wel is; hopenlijk is dit voldoende om iedereen te waarschuwen en niet nog meer kapot te maken.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misschien ga ik iets aansnijden dat stof doet opwaaien, maar...

Hoe kan iemand uberhaupt cold turkey van GHB verdragen? De eerst afkicks, ruim alvorens het hart begint te vertragen en zichzelf stopzet, zijn namelijk al te extreem voor woorden, complete hoorstoornissen, hallucinaties die aan de buitenkant van je gezichtsveld beginnen en naar binnen trekken, monsters, personen zien voor enkele seconden, opgezwollen kop en handen, horror dromen en wakker schrikken en slaapdronken het verschil niet meer weten tussen realiteit en droom. Bizarre angst en waakzaamheid zonder aanleiding, noem maar op.

Afkicken zoals artsen, verslavingsartsen, klinieken dat doen, leidt op den duur tot dood bij zware G verslaafden omdat zij niet de tapering off methode toepassen. Fuck benzo's, pharms en alcohol, je weet gewoon niet of je alle receptoren bezet houd, GABA A èn B en de alles neureologisch terugzet naar z'n oude, onafhankelijke opereren. Met GHB heb je de volle zekerheid dat je vroeg of laat weer geheel clean kunt zijn. Zonder er ooit nog klachten aan over te houden.

Dit is geen coke of opiaat verslaving waarbij er een cravingsdrang is, en jezelf een hoopje ellende voelen. Dit gaat om de langzame stopzetting van je ademhalingsapparaat, bloedsomloop en je hart.

Voor een G verslaafde is G net zo essentieel als zuurstof.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je hebt helemaal gelijk, en het is niet de eerste keer dat je het zegt...
o
omerLid
01-01-2024, 00:00
#8
hey, ik ben een vrij nieuwe user hier op het forum, daarom alsnog gecondoleerd! Een maandje geleden was ik nog aan het twijfelen om dit eens te proberen. maar na dit gelezen te hebben heb ik er echt helemaal gaan behoefte aan! bedankt. :wink:
f
flugelloverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Atropa zei:
Misschien ga ik iets aansnijden dat stof doet opwaaien, maar...

Hoe kan iemand uberhaupt cold turkey van GHB verdragen? De eerst afkicks, ruim alvorens het hart begint te vertragen en zichzelf stopzet, zijn namelijk al te extreem voor woorden, complete hoorstoornissen, hallucinaties die aan de buitenkant van je gezichtsveld beginnen en naar binnen trekken, monsters, personen zien voor enkele seconden, opgezwollen kop en handen, horror dromen en wakker schrikken en slaapdronken het verschil niet meer weten tussen realiteit en droom. Bizarre angst en waakzaamheid zonder aanleiding, noem maar op.

Afkicken zoals artsen, verslavingsartsen, klinieken dat doen, leidt op den duur tot dood bij zware G verslaafden omdat zij niet de tapering off methode toepassen. Fuck benzo's, pharms en alcohol, je weet gewoon niet of je alle receptoren bezet houd, GABA A èn B en de alles neureologisch terugzet naar z'n oude, onafhankelijke opereren. Met GHB heb je de volle zekerheid dat je vroeg of laat weer geheel clean kunt zijn. Zonder er ooit nog klachten aan over te houden.

Dit is geen coke of opiaat verslaving waarbij er een cravingsdrang is, en jezelf een hoopje ellende voelen. Dit gaat om de langzame stopzetting van je ademhalingsapparaat, bloedsomloop en je hart.

Voor een G verslaafde is G net zo essentieel als zuurstof.
Klik om te vergroten...


hallucinaties die aan de buitenkant van je gezichtsveld beginnen en naar binnen trekken, monsters, personen zien voor enkele seconden, opgezwollen kop en handen, horror dromen en wakker schrikken en slaapdronken het verschil niet meer weten tussen realiteit en droom. Bizarre angst en waakzaamheid zonder aanleiding, noem maar op.


had ik deze nacht ook...is freakie man
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je moet uitkijken want in dat stadium is afbouwen absoluut noodzakelijk.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Die angst is echt wel bizar ja, terwijl je terug ghb neemt alles plots uitermate chill wordt
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zie, nu doe je alsof alle GHB gebruikers hier sowieso ooit zwaar verslaafd gaan geraken aan dat spul en dat ze jouw belastingscentjes gaan moeten gebruiken om af te kicken. Ik heb het al eens gezegd en ik zeg het nog eens: de meeste mensen hier weten wel waar ze mee bezig zijn en laten het waarschijnlijk nooit zo ver komen als jouw dochter.
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flugeltje zei:
Die angst is echt wel bizar ja, terwijl je terug ghb neemt alles plots uitermate chill wordt
Klik om te vergroten...

Als je dan weer trug ghb neemt, ben je toch duidelijk fout bezig en verslaafd, of ik moet het anders zeggen: je maakt de kans, af te kicken steeds kleiner.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja man, ik ben de ontkenningsfase al lang voorbij
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kigh zei:
Flugeltje zei:
Die angst is echt wel bizar ja, terwijl je terug ghb neemt alles plots uitermate chill wordt
Klik om te vergroten...

Als je dan weer trug ghb neemt, ben je toch duidelijk fout bezig en verslaafd, of ik moet het anders zeggen: je maakt de kans, af te kicken steeds kleiner.
Klik om te vergroten...

Als je weer een volle dosis neemt wel, maar een onderhouds dosis die met de tijd kleiner wordt en uiteindelijk tot zero gebruik kan worden afgeschroeft is noodzakelijk.

Je moet 30 tot 40 procent van je dosis die normaal neemt telkens nemen op het moment dat je merk dat er vlagen van angst opkomen. Frequentie maakt niet uit, echt optimaal zou zijn om het half uur of uur 10 tot 20 procent van je dosis. Afhankelijk van hoe ver je bent. Gaat erom dat je niet met een volle dosering de receptoren bezet houd, daarvan worden ze meer afhankelijk. Maar telkens een beetje GHB laat ze juist veilig ontwennen.

Het gaat erom dat je nuchter blijft en van de GHB niets voelt, maar zodra je voelt dat je angst door de kleine dosis gedempt wordt en je hart rustig blijft is het al voldoende. Tja, GHB als afkick medicijn voor een GHB verslaving, klinkt suf, maar toch is het zo.

Neem van mij aan, dat je weinig keus hebt, want je maakt een langzame val richting delirium. De bizarre opwinding die daarmee gepaard is er eentje die je niet zult vergeten. Ben 1 keer midden in de nacht op de grond wakker geworden terwijl er een Chinese man over me heen stond gebogen. Deze verdween na 2 seconden. Blijkbaar heb ik gespartelt en ben zo naast m'n bed beland.

Als gedurende m'n slaap de GHB begon terug te lopen in m'n bloed waren de dromen bizar. Eenmaal zat ik in een grote pan bij een Afrikaanse stam die me aan het koken was en een zwart stamlid zette een mesje op m'n huid en begon deze af te schaven. Dan wordt je stijf wakker alsof je strak staat van de speed, opluchtig, maar tegerlijkertijd begint een nieuwe hel.

Als je dan geen GHB neemt, wordt ademhalen steeds beperkter en je hart gaat steeds langzamer z'n werk doen...
P
PassiebloemLid
01-01-2024, 00:00
#16
Beste mensen,

Ik post af en toe, maar lees voornamelijk mee.

Ik weet dat ik een probleem heb met GHB. Het geeft mij een geweldig gevoel, maar dit terzijde.

Op een gegeven moment ben ik lichamelijk afhankelijk geworden, maar thuis was het sowieso niet aanspreekbaar (het "mocht" niet) en zaterdagavond kwam mijn vriend erachter dat ik had gebruikt omdat ik out was gegegaan. In zijn hoofd had ik verraad gepleegd en hij heeft mij uit mijn GHB roes geslagen. Hardhandig. Wat dit met mij heeft gedaan hoef ik GHB-gebruikers die hun roes uit kunnen slapen niet te vertellen.

Nu heb ik een aantal jaren geleden dingen meegemaakt op GHB en als ik nu out ga, schijn ik de gebeurtenissen opnieuw te beleven. Met andere woorden: ik verzet me tegen het out gaan, echt heel heftig, ik schreeuw "Nee, nee" en mensen die mij op een foute manier proberen te helpen (schelden, mij beetpakken, enzovoorts) versterken dit gevoel. Ik ga vechten, voel me bedreigd. Dit weet ik omdat er "goedbedoelde" fimpjes zijn gemaakt.

Zondagmorgen heb ik hulp gezocht. Dokterstelefoon, Parnassia/Riagg, familie, Detox afdeling, waar ook de Bijrijder bij betrokken is, de Drugsinfolijn gebeld... NIEMAND wist wat ze met mij aanmoesten.
Ik kon opgenomen worden in de detox, een librium pil krijgen en that's it.
Ik heb dit geweigerd omdat ik graag door deskundigen geholpen wil worden. Maar die zijn er niet.

Op dit moment heb ik heftige afkickverschijnselen.
Ik zit bij mijn ouders, die geen idee hebben wat ze moeten doen.
Mijn laatste restje GHB is weggegooid. Kalmeringspillen die ik besteld had voor detox niet toereikend, "mag" ik geen alcohol voor "mijn eigen bestwil " en heb inderdaad moeite met ademhalen. Mijn hart slaat afwisselend op hol of ik word zo zwak dat ik door mijn benen zak.

Ja ik weet wat ik nu nodig heb... Maar het is er niet.
Hulp zal ik niet meer zoeken. Dat heb ik al vaker geprobeerd de laatste jaren.

Zijn de hulpverleners echt zo blind?
Hoeveel mensen zullen er in de toekomst sterven door foute behandeling of door geen voorlichting meer te geven, zoals de regering graag ziet.

Ik zie wel wat er gaat gebeuren de komende uren... En ik lees dat mij nog heel wat te wachten kan staan.

Ik hoop dat men heel snel de ogen zal openen, maar vrees dat het voor veel mensen, zoals ik, te laat kan zijn.
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#17
Passiebloem zei:
Beste mensen,

Ik post af en toe, maar lees voornamelijk mee.

Ik weet dat ik een probleem heb met GHB. Het geeft mij een geweldig gevoel, maar dit terzijde.

Op een gegeven moment ben ik lichamelijk afhankelijk geworden, maar thuis was het sowieso niet aanspreekbaar (het "mocht" niet) en zaterdagavond kwam mijn vriend erachter dat ik had gebruikt omdat ik out was gegegaan. In zijn hoofd had ik verraad gepleegd en hij heeft mij uit mijn GHB roes geslagen. Hardhandig. Wat dit met mij heeft gedaan hoef ik GHB-gebruikers die hun roes uit kunnen slapen niet te vertellen.

Nu heb ik een aantal jaren geleden dingen meegemaakt op GHB en als ik nu out ga, schijn ik de gebeurtenissen opnieuw te beleven. Met andere woorden: ik verzet me tegen het out gaan, echt heel heftig, ik schreeuw "Nee, nee" en mensen die mij op een foute manier proberen te helpen (schelden, mij beetpakken, enzovoorts) versterken dit gevoel. Ik ga vechten, voel me bedreigd. Dit weet ik omdat er "goedbedoelde" fimpjes zijn gemaakt.

Zondagmorgen heb ik hulp gezocht. Dokterstelefoon, Parnassia/Riagg, familie, Detox afdeling, waar ook de Bijrijder bij betrokken is, de Drugsinfolijn gebeld... NIEMAND wist wat ze met mij aanmoesten.
Ik kon opgenomen worden in de detox, een librium pil krijgen en that's it.
Ik heb dit geweigerd omdat ik graag door deskundigen geholpen wil worden. Maar die zijn er niet.

Op dit moment heb ik heftige afkickverschijnselen.
Ik zit bij mijn ouders, die geen idee hebben wat ze moeten doen.
Mijn laatste restje GHB is weggegooid. Kalmeringspillen die ik besteld had voor detox niet toereikend, "mag" ik geen alcohol voor "mijn eigen bestwil " en heb inderdaad moeite met ademhalen. Mijn hart slaat afwisselend op hol of ik word zo zwak dat ik door mijn benen zak.

Ja ik weet wat ik nu nodig heb... Maar het is er niet.
Hulp zal ik niet meer zoeken. Dat heb ik al vaker geprobeerd de laatste jaren.

Zijn de hulpverleners echt zo blind?
Hoeveel mensen zullen er in de toekomst sterven door foute behandeling of door geen voorlichting meer te geven, zoals de regering graag ziet.

Ik zie wel wat er gaat gebeuren de komende uren... En ik lees dat mij nog heel wat te wachten kan staan.

Ik hoop dat men heel snel de ogen zal openen, maar vrees dat het voor veel mensen, zoals ik, te laat kan zijn.
Klik om te vergroten...

neem aub contact op met de eerste hulp van een ziekenhuis en vertel daar je verhaal dit gaat fout mocht je zo doorgaan...
c
cermei1959Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Re:

Ali zei:
Inmiddels heb ik diverse gesprekken gehad met deskundigen op dit gebied; hun mening is dat deze drug zwaar onderschat wordt omdat de gevolgen op lange termijn nog niet zo bekend waren. Bij verslaving is GHB gevaarlijker dan heroine en cocaine is over het algemeen hun mening. De vriendin van mijn zoon heeft nog steeds lever en nierproblemen( en absoluut geen alcohol in het spel). Volgende week heb ik nog een gesprek met het C.A.D. specifiek over mijn zoon. Bij hun was hij onder begeleiding aan het afkicken. Dinsdag j.l. is hij gecremeerd, het ergste wat mij ooit overkomen is als moeder. Gezien sommige reacties vraag ik me wel af of het zin heeft om hier te schrijven, maar vanuit mijn hart moest ik het doen! Doe er mee wat je wilt!!!
Klik om te vergroten...

hallo Ali,

Heb je verhalen gelezen en mijn dochter is ook aan het doodgaan door de GHB zou graag wat advies van je willen, als dat niet te veel gevraagd is. Mijn dochter is nu 27 en heeft een kindje van 5 dat niet bij haar woont. Als je met mij in contact wil komen krabbel dan ff dan geef ik je mijn mailadres. Verder wil ik je nog heel veel sterkte wensen met het verlies van je zoon. o ja als je het niet wilt gewoon zeggen hoor, maar ik wil zo graag de GHB in de media brengen, we hebben al een intervieuw gegeven voor de krant.

groet cermei
c
cermei1959Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: hallo ali

Ali zei:
Inmiddels heb ik diverse gesprekken gehad met deskundigen op dit gebied; hun mening is dat deze drug zwaar onderschat wordt omdat de gevolgen op lange termijn nog niet zo bekend waren. Bij verslaving is GHB gevaarlijker dan heroine en cocaine is over het algemeen hun mening. De vriendin van mijn zoon heeft nog steeds lever en nierproblemen( en absoluut geen alcohol in het spel). Volgende week heb ik nog een gesprek met het C.A.D. specifiek over mijn zoon. Bij hun was hij onder begeleiding aan het afkicken. Dinsdag j.l. is hij gecremeerd, het ergste wat mij ooit overkomen is als moeder. Gezien sommige reacties vraag ik me wel af of het zin heeft om hier te schrijven, maar vanuit mijn hart moest ik het doen! Doe er mee wat je wilt!!!
Klik om te vergroten...

hallo Ali,

Heb je verhalen gelezen en mijn dochter is ook aan het doodgaan door de GHB zou graag wat advies van je willen, als dat niet te veel gevraagd is. Mijn dochter is nu 27 en heeft een kindje van 5 dat niet bij haar woont. Als je met mij in contact wil komen krabbel dan ff dan geef ik je mijn mailadres. Verder wil ik je nog heel veel sterkte wensen met het verlies van je zoon. o ja als je het niet wilt gewoon zeggen hoor, maar ik wil zo graag de GHB in de media brengen, we hebben al een intervieuw gegeven voor de krant.

groet cermei
A
AliLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als het echt zo erg is als jij aangeeft probeer haar dan ( eventueel gedwongen) op te laten nemen. Dat klinkt eenvoudig maar is het helaas niet in Nederland!
Nadat mijn kind zelfs zijn dag en nacht ritme kwijt was, in zijn psychoses in doodsangst politie en brandweer diverse keren gebeld heeft en ikzelf nachtenlang alles geprobeerd heb, heb ik gesmeekt om ze beiden op te laten nemen. NEE dus, ik was alleen maar de moeder, ze moesten het ZELF doen. Daar waren ze niet eens meer toe in staat.
Machteloos, bij iedereen waar ik hulp vroeg werd ik afgewezen; al deze mensen heb ik de overlijdenskaart gestuurd en iedereen belde voor "een gesprek"....toen wel.
1 ding waren ze het allemaal over eens, ook het CAD....ze hadden gedwongen opgenomen moeten worden!!!!!!
Een psychiater die via de huisartsenpost ook een nacht is geweest gaf zelf aan dat hij op dat moment nog nooit van GHB had gehoord.
Ik wil je niet ontmoedigen; misschien is inmiddels de zienswijze v an artsen en CAD gewijzigd!?
Sterkte. Ali

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."