Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe ontwikkelt een speed verslaving zich?

Hoe ontwikkelt een speed verslaving zich?

159 antwoorden
154 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bobsacamano zei:
Amfetamine wint altijd klaar...
[knip]
Klik om te vergroten...

Bij speedgebruik merk je tenminste wanneer je beter kan stoppen, het is geen drug die je zonder problemen continu kan gebruiken.

ik gebruik al lang genoeg dagelijks speed, maar af en toe moet ik gewoon wat dagen rust pakken, veel eten en slapen.

Zat andere drugs kun je voor je gevoel blijven gebruiken zonder dat je in de gaten hebt hoe je toestand is. bij speed merk je in elk geval zeker de nadelige effecten, en dat je af en toe echt moet kappen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben het hier heel erg mee eens hoor. Je krijgt echt wel op je flikker iedere keer. Maar dat noem ik ook winnen. Gelukkig kan jij dan wel even stoppen bijtanken en weer doorgaan. Veel mensen lukt dat niet.

MeejheM zei:
Bobsacamano zei:
Amfetamine wint altijd klaar...
[knip]
Klik om te vergroten...

Bij speedgebruik merk je tenminste wanneer je beter kan stoppen, het is geen drug die je zonder problemen continu kan gebruiken.

ik gebruik al lang genoeg dagelijks speed, maar af en toe moet ik gewoon wat dagen rust pakken, veel eten en slapen.

Zat andere drugs kun je voor je gevoel blijven gebruiken zonder dat je in de gaten hebt hoe je toestand is. bij speed merk je in elk geval zeker de nadelige effecten, en dat je af en toe echt moet kappen.
Klik om te vergroten...
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ga me met de volgende opmerking mogelijk niet populair maken, maar ik waag het er toch maar op.

Hoewel het oorspronkelijke stuk klaarblijkelijk veel mensen helpt en goed doet, heb ik toch bezwaar tegen hoe de informatie wordt gebracht, en waar de informatie vandaan komt.

De schrijver geeft al vrij snel aan dat de informatie vooral de eigen ervaring betreft, aangevuld met dingen die hij op dit forum heeft gevonden. Dat is allemaal niet erg wetenschappelijk en wat je zelf ervaart in geval van een drugsverslaving moet je sowieso argwanend bekijken.

In plaats daarvan staat het relaas onder een kop die een veel algemenere en feitelijkere indruk wekt: zo gaat het met speedverslavingen in het algemeen.

1. Dat is ten eerste niet onderbouwd
2. Dat is ten tweede niet waar
3. Dat is ten derde potentieel riskant

Ik zal het uitleggen: hoewel de goede bedoelingen heel duidelijk zijn, en dat er veel kenmerkende toestanden worden beschreven kan het zo zijn dat mensen die dit lezen en denken dat het algemeen geldende feiten zijn een speedverslaving opbouwen terwijl ze in de veronderstelling zijn dat dat niet zo is, omdat ze nog niet aan de "criteria" voor de "volgende fase" voldoen.

Voorbeeld : "Verslaafden gebruiken speed bij alle activiteiten in het dagelijks leven, maar geen enkele verslaafde is ook op deze manier begonnen. "

Daar staat dus eigenlijk: als je niet bij alle activiteiten in het dagelijks leven speed gebruikt, dan ben je niet een verslaafde.

Oeps.

"Ja maar je snapt zelf wel zeker dat dat niet letterlijk moet worden opgevat..." Ik snap dat wel ja, maar ik weet inmiddels dat er jonge mensen zijn die echt ontstellend naief zijn dat ze hier niet aan twijfelen, of zichzelf zo voor de gek houden dat ze gewoon een dag per week en een uur per dag geen speed gebruiken, want dan is het OK.

Het stuk waarschuwt dat een verslaving er geniepig insluipt, en dat is heel terecht opgemerkt, maar vervolgens ontkracht het die boodschap door een verslaafde als voortdurende gebruiker neer te zetten. Terwijl de enige mensen die naar mijn idee echt voortdurend onder invloed is van amfetamines de therapeutische gebruiker met ADHD is, omdat dat de enige manier is om dat uberhaupt vol te houden.

Het is niet zo dat informatie niet nuttig is als die vanuit een perspectief is geschreven of geen wetenschappelijke basis heeft, maar dan moet het, zeker als het om tricky issues als zelfbedrog en verslaving gaat, wel duidelijk zijn dat het om een relaas gaat van een verslaafde in pllaats van om een algemeen model.

Ik zou de titel dus aanpassen en bovenin verwijzen naar een betere beschrijving van wanneer iemand wel of niet verslaafd is aan iets, namelijk de diagnostische kriteria uit de DSM V. Dat is ook geen wiskunde, maar het is in elk geval onder redactie van zeer veel specialisten uitgebracht.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... -of-drugs/

Elf criteria. Als je aan twee a drie ervan voldoet, ben je al licht verslaafd.
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#4
In feite is dagelijks gebruik minder schadelijk dan wekelijks. Door tolerantie krijgt je lichaam niet de enorme dreun die een niet-tolerante gebruiker krijgt (niet kunnen eten, vergeten te drinken, drie dagen niet slapen, daar ben je flink van de kaart van. Hypertermie (te warm lichaam) zorgt voor oxidatieve stress en dat is de oorzaak van schade in de hersenen, niet de stof amfetamine zelf. Al deze effecten worden snel minder na de derde achtereenvolgende dag amfetaminegebruik.)

Dat speed de eerste paar keer een betere high oplevert dan daarna ooit nog zal gebeuren is doordat je serotoninesysteem ook wordt aangesproken, en dat gaat vrij snel blijvend achteruit. Daarover heb ik net een veel te lange lap tekst uitgefreakt in deze nostalgie-thread viewtopic.php?f=4&t=53968
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
In feite is dagelijks gebruik minder schadelijk dan wekelijks.
Klik om te vergroten...
Heb je daar een bron van?

Ik drink ook nog eens elke dag, en mij hoor je nooit klagen over een kater, dus dat is beter, behalve voor je lever, hersenen etc. hetzelfde geld voor de meeste drugs, je nieren, lever, hart, hersenen of een combinatie daarvan gaat gewoon kapot(niet exclusief die organen).
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#6
MeejheM zei:
In feite is dagelijks gebruik minder schadelijk dan wekelijks.
Klik om te vergroten...
Heb je daar een bron van?

Ik drink ook nog eens elke dag, en mij hoor je nooit klagen over een kater, dus dat is beter, behalve voor je lever, hersenen etc. hetzelfde geld voor de meeste drugs, je nieren, lever, hart, hersenen of een combinatie daarvan gaat gewoon kapot(niet exclusief die organen).
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ik wel een bron moet kunnen vinden.

Het verschil tussen alcohol en een aantal (lang niet alle) middelen is het volume waarin je het binnenkrijgt en de intrinsieke giftigheid van alcohol die niet per se gangbaar is bij drugs. Het zijn vaak de effecten die schade aanrichten (zoals bij speed vooral de oxidatieve stress van een te warm lijf met te weinig vocht erin en natuurlijk de uitputting van het dopaminesysteem zelf) in plaats van de stoffen.

Kan effe duren voordat ik met een of ander vaag vodje aankom waarin staat dat sommige mieren dit leken te hebben :)
B
BariadreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is alweer een tijdje geleden dat deze topic gestart is. Helaas is het onderwerp een topic van alledag ... Wat is dit super omschreven, complimenten.

Ik moet bekennen dat ik sinds een paar maanden ook wel een probleem heb met speedgebruik. Iets meer dan een jaar geleden heb ik een gewichtsreducerende operatie ondergaan. Sindsdien ga ik vaker op pad en stappen, omdat ik daar nu wel de energie voor heb.

Vroeger- voordat ik in een isolement terecht kwam - ging ik regelmatig stappen en nagenoeg altijd met een paar pillen op. Want "stappen zonder" vond ik al gauw niet meer leuk. Ik vind stoned zijn veel leuker dan dronken zijn.
Maar helaas toen m'n interesse in uitgaan weer opnieuw terug kwam, kwam ook het verlangen terug naar die pillen. Door Google (!) kwam ik op een 06-nummer van iemand die mij het e.e.a. kon leveren. Doodeng, maar toch gedaan. M'n behoefte aan dope was groter dan de angst voor vreemden. Maar later attendeerde iemand mij op 4FMP. Legaal te bestellen via het internet. Niet zo lekker als het 'echte spul', maar aan de andere kant ben je minder waus en heb je minder een down periode. Geen rotgevoel op dinsdag. Alleen een hinderlijke (echt niet normaal) extreem droge bek. Veel droger dan bij het echte spul.

M'n nieuw verworven dealer levert helaas geen speed, maar op een oud en nieuw feest in Toffler iemand leren kennen die mij wel kon helpen aan speed. En inmiddels zit ik al aan m'n 2e bestelling van 20 gram speed. M'n voorraad gaat echt heel snel.
Het gebruik is toegenomen en gebruik het ook regelmatig op m'n werk. Ik vul dan 3 capsules met een mespuntje speed. En één neem ik na ontbijt en tanden poetsen. Dan krijg ik zo'n heerlijke rush in de auto. Wordt dan scherp (denk ik dan) en heb ik zo'n enorme zin in de dag en werk. Echt! Dan neem ik rond de middag nog ééntje (vaak sla ik lunch over want heb dan echt geen trek) en einde van de middag vaak ook.
Zeker als ik ga hardlopen 's avonds. Dan is het hardlopen een stuk makkelijker.

Tot nu toe lukt het me wel om na een paar dagen gebruik mezelf tot de orde te roepen. Maar als ik het topic verhaal lees, vrees ik het ergste.

Het fijne ervan vind ik:

Socialer
Ik ben op zich een lonely wolf, maar als ik speed op heb, wil ik heel graag onder de mensen zijn / of communiceren via whatsap. Kortom: ben ik veel socialer. Als ik geen speed op heb, heb ik geen behoefte / veel minder om te whatsappen.
Ik appte vroeger nooit. Als ik speed gebruik, zit ik soms uren te appen met iedereen. Door veel mensen wordt dit als "zeer gezellig" ervaren. Ik chat dan niet over mezelf, maar vraag heel veel aan de ander. Meestal niet oppervlakkig, maar over onderwerpen die er toe doen.

Heb zin in alles .. zin in werk, het leven lacht me toe
Ik ben normaliter niet zo van het bellen, maar als ik op een werkdag speed gebruik vind ik het ineens niet erg om voor m'n werk te bellen. Hele verhalen praat ik dan met relaties. Super gezellig ook weer. Ik kom op zinnen en geintjes waar ik normaal gesproken niet op zou komen.
M'n productiviteit gaat echt behoorlijk omhoog op een dag waarop ik gebruik. Het is dus niet zo dat ik dan alleen maar aan het praten ben. M'n collega's zouden gek worden haha

Minder verlegen
Als ik speed op heb ben ik veel minder verlegen en het praten gaat veeeeeel makkelijker.
Als ik naar de kroeg ga, heb ik wel het idee dat iedereen naar me kijkt omdat ik 'vreemder' oog.
Maar aan het einde van de nacht, word ik wel stiller, maar voel ik me heerlijk.

Sporten is heerlijk
Voor m'n operatie kon ik amper een paar honderd meter lopen, nu heb ik de halve marathon gelopen. Mede dankzij speed.
Zonder speed heb ik vaak niet eens zin om te lopen.

Behoefte om 'terug op aarde te komen'
Maar na een dag of 3-4 speed gebruik, voel ik me rotter worden en heb ik er behoefte aan om nuchter te zijn. M'n behoefte om terug op aarde te komen is groter dan de behoefte om opnieuw speed te gebruiken om m'n fake-energie niveau op te krikken. GELUKKIG MAAR.

Ik realiseer als iedereen hier hoe slecht deze troep is voor je lijf. Ergo: ik gebruik speed voornamelijk in capsules (die je leeg kunt kopen). Maar omdat ik een maagomleiding heb ondergaan komt datgene wat ik inslik niet in m'n maag, maar gaat vrijwel direct m'n dunne darm in. Ik weet dus niet wat dit voor EXTRA consequenties heeft op langere termijn t.o.v. van iemand die geen maagomleiding heeft gehad.

Jammer dat dit spul zo lekker is (qua gevoel niet qua smaak :P ). Voor mijn gevoel ben ik met speed op, diegene die ik wil zijn: sociaal, communicatief vaardig, scherp, gevat en energiek.

Hopelijk een fase
Ik hoop dat dit een fase is en dat ik gauw een lieve vriendin tegen het lijf loop. Na jaren geen liefde gevoeld te hebben (ook niet naar mezelf toe - mede door overgewicht), zonder romantiek en/of aanrakingen (heb al jaren geen s*x gehad) ben ik daar echt aan toe. Ik weet nagenoeg zeker dat ik stop met gebruiken als ik liefdesgeluk vind. Zwak van mezelf he?! Zielig ventje voel ik me soms.

Van de eetverslaving naar drugsverslaving?
Overigens, soms denk ik ook dat het speedgebruik een beetje als vervanging van het eten is. Vroeger gebruikte ik het eten om leegtes op te vullen en neig van de ene verslaving naar een andere verslaving over te gaan.

Vervangers zonder die vervelende bijwerkingen? Ritalin?
Zijn er middelen die ongeveer dezelfde positieve effecten als hierboven omschreven maar minder van het negatieve. Waarschijnlijk niet, maar wil het toch gevraagd hebben.
Ik las laatst dat Ritalin ook een "soort amfetamine" is. Zou het deels dezelfde uitwerking kunnen helpen als hierboven omschreven? Iemand ervaring hiermee?

Verhaal lang geworden omdat ik vandaag gebruikt heb
Ook dit verhaal is langer geworden dan van tevoren bedacht .. maar ook vooral omdat ik vandaag dus speed op heb. Die woorden blijven maar komen ...
Excuses voor het lange betoog :grin:

Ik wens iedereen een leven waarin hij / zij gelukkig is. Het liefst een leven waarin je het geluk uit jezelf kunt halen en niet uit hulpmiddelen (alcohol/sex/drugs/gokken e.d.) of anderen (relaties). Dat meen ik echt.

Een dikke oprechte knuffel
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
Paracelsus (Theophrastus Bombastus von Hohenheim 1493-1541) vermeldde al in de 16de eeuw dat "de dosis het vergif maakt", met andere woorden dat alles uiteindelijk giftig is, als de hoeveelheid maar groot genoeg is.
Klik om te vergroten...

Ongeacht welke middelen je gebruikt, het zal toch afgebroken worden. daarbij zijn vaak je lever of nieren betrokken. Dat levert volgens mij altijd wel schade op.
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#9
MeejheM zei:
Dat levert volgens mij altijd wel schade op.
Klik om te vergroten...

Een waar woord. Afgezien van Goeie Ouwe Uncle Acid dan. Maar dat is sowieso een rare drug.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Bariadre

Misschien is het handig om een psycholoog op te zoeken, aangezien het probleem echt volledig mentaal is bij jou (wat je ook zelf erkent). Door speed wordt je degene die je altijd wilt zijn, maar je weet dat, ondanks dat je speed op hebt, nog steeds jezelf bent? Speed maakt het alleen makkelijker om je zo te gedragen. Drugs laat je geen dingen doen die je normaal niet zou kunnen doen (oké, enige training hierin is vereist natuurlijk).

Voorbeeldje hiervan is dat een vriend van mij de afgelopen tijd vrij gesloten begon te worden, maar toen hij laatst (voor het eerst trouwens) XTC had genomen, is hij sindsdien veel opener, kan hij veel makkelijker weer genieten van dingen (hij heeft bijvoorbeeld moeite nu met stilzitten als hij een goed nummer hoort :P) en voelt hij zich ook gewoon een stuk beter, puur en alleen omdat hij één keer XTC heeft gedaan en die ervaring hem deed inzien dat het puur aan hemzelf lag.

Nou is XTC wel iets anders dan speed, maar ik denk dat een psycholoog jou kan helpen om de goede eigenschappen die je 'krijgt' van speed een standaard onderdeel van jou te maken (of tenminste makkelijker maakt voor jou om deze eigenschappen op te roepen). Het vergt wat tijd, maar het moet zeker mogelijk zijn.

En verder, hardlopen met speed op is misschien niet heel verstandig. Speed verlegt aardig je grenzen, en misschien heb je dan niet door dat je tijdens het lopen over je eigenlijke grens bent gegaan. Ik zou, als ik jou was, proberen om hard te lopen zonder speed op. In het begin gaat het erg lastig (alhoewel, ik gok dat je onbewust al enige conditie hebt opgebouwd als je al zoveel gram erdoorheen hebt gejaagd met steeds een kleine dosis - of je moet een heel groot mes hebben :P), maar er is een reden dat die marathon lopers zoveel trainen (als het goed is zonder doping te gebruiken): het is gewoon verdomde zwaar. Drugs erbij gebruiken lijkt het makkelijker te maken, maar het zou toch veel geweldiger zijn als je diezelfde prestaties kan behalen terwijl je nuchter bent.

Maar het is goed van je dat je nu al inziet dat het eigenlijk fout gaat. Nu moet je ook nog de lastigste stap nemen - er ook daadwerkelijk iets tegen doen.
B
BariadreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Peppi en Coki zei:
@Bariadre

Misschien is het handig om een psycholoog op te zoeken, aangezien het probleem echt volledig mentaal is bij jou (wat je ook zelf erkent). Door speed wordt je degene die je altijd wilt zijn, maar je weet dat, ondanks dat je speed op hebt, nog steeds jezelf bent? Speed maakt het alleen makkelijker om je zo te gedragen. Drugs laat je geen dingen doen die je normaal niet zou kunnen doen (oké, enige training hierin is vereist natuurlijk).
Klik om te vergroten...

Dankjewel voor je betrokken reactie. Lief van je ...
Ik denk ook dat je gelijk hebt. Ik zie het nu als een fase, alleen een hele ongezonde fase. Ik vertrouw erop dat ik het allemaal op korte termijn zat ben. Dat had ik niet met eten, maar dat is toch iets heel anders. Ook ongezond, maar overal voor handen. Met sp**d is dat anders.

Ik wil wellicht een een coach benaderen ipv psycholoog, die mij hiermee kan helpen.

Fijn weekend.

Dikke knuffel
c
curiuslionLid
01-01-2024, 00:00
#12
Chapeau! Beter kan je het niet uitleggen... Ik lees exact zoals het bij mijzelf ook is gegaan... Hardtimes (nog steeds) om het te laten liggen...

Modedit: het word onoverzichtelijk om zo'n lange post te quoten. Hoewel het een goede duidelijke post is.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Liesette zei:
Iedereen die ik ken is beland in een kliniek ... wel spijtig

De amfetamine is helaas de baas lijkt wel.
Persoonlijk word ik gelukkig pep moe na een maandje ofzo ...

Ben dan weer een langere tijd onthoudend, blijft toch gewoon sterk spul die 70%.
Dan nog maar niet te spreken over de variaties aan psychoses die het de gebruiker aan doet, ik heb ze allemaal wel gezien nu, van mensen die zich helemaal open krabben tot ziekelijke achtervolgingswaanzin.

Zullen jullie het allemaal rustig aan doen met die amfetamine het is geen grap en het is geen speelgoed !!

Kusje Liesette :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Iedereen die je kent ja? Jezus, dan moet je ook een eenzaam leven hebben de laatste tijd
E
Exilia13Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Moet zeggen dat dit stuk mij niet zo heel erg aansprak.. er wordt naar mijn idee nog op een te lange baan nagedacht...
Ik begon met speed op mijn 18de. Wat als eerste keer bij een oudere vriend begon samen met een collega, werd bij mij al gauw 5 gram per 2 weken (normale hoeveelheid hier om te halen in een keer, voor een gram spreken ze echt niet af).

Al snel dat die vijf gram mijn normale (niet extreme) hoeveelheid in de week werd.
Op school pakte ik een lijntje op de wc als het saai was of als ik moe was of gewoon uit gewoonte.
Als ik ook maar iets moest doen (werken/school/op visite/ kamer poetsen !!, uitgaan met "nuchtere" vriendinnen/shoppen maakt niet uit wat) ik pakte een lijntje.
Zelfs op stage in het basisonderwijs heb ik bijgepakt op de wc, wat ik echt verschrikkelijk vind achteraf. Was geen gevaar, (oplettendheid genoeg) bleef kalm en lief tegen de kids maar alsnog, ergens blij dat ik het zo goed kon verbergen...

Drie jaar lang heb ik deze levenstyle volgehouden.. nu begrijp ik niet hoe ik dat aan heb gekunnen, misschien dankzij het "verplichte" eten thuis bij mijn ouders. Mocht niet opvallen dus heb mezelf echt aan eten toe gezet.
Maar goed na 3 jaar.. 70 lijnen per week gemiddeld... De kenmerken verdwijnen... pupillen worden niet meer groot.. kaken het klemmen wel maar knarsen niet. En daarbij excuses genoeg opgedaan, kon er een (te) lange tijd mee weg komen.

Genoeg mee gemaakt op die zooi (dealer als vriend gehad waar ik vaak overnachtte met plantagea op 2 etages, 3 jaar extreem weinig geslapen/rugpijn gehad, uit huis gejaagd voor ripdeal, geen fatsoenlijk dag/nachtritme) en alhoewel het nu 6 jaar geleden is, blijft het mij in stressvolle tijden alsnog aantrekken.

Als je er zelf 100% achter staat om ermee te stoppen is het echt niet zo moeilijk. Kwestie van bijslapen/bij eten meer niet. Zodra dat gewend is word een keer pep pakken weer pijnlijk in de zin van verschrikkelijk vast zitten, zoals het hoort.

Lang verhaal maar gewoon om de zaak duidelijk te maken, een speed"verslaving" (noem dit liever gewoonte in vergelijking met ghb verslaving wat bij de afkick echt verschrikkelijk is) kan bij sommigen wel wat sneller optreden als wat er bij dit forum beschreven is. Ligt aan de vatbaarheid/kwetsbaarheid van de persoon zelf. Sommigen zullen de lul zijn, anderen weer niet.
Zodra het een automatisme word over heel de dag verspreid weet je genoeg denk ik.
S
SnOeterLid
01-01-2024, 00:00
#15
10 jaar verslaving hier....en ik ben er niet fier op.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik wist het bij de eerste keer gebruiken eigenlijk meteen. Ik dacht: "wat je ook doet, laat de speed je niet verleiden totdat je niet meer terug kunt". Ik zag het gewoon, die spotgoedkope prijs en makkelijk te doseren drug die je vaker dan MDMA kan gebruiken, makkelijk te snuiven, lange effecten die ook nog eens redelijk te verbergen zijn. Het klinkt zo aanlokkelijk en te mooi om waar te zijn maar het lijkt me een nare slopende verslaving.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#17
SnOeter zei:
10 jaar verslaving hier....en ik ben er niet fier op.
Klik om te vergroten...

Is lang meid, en het niet fier er aan toevoegingetje impliceerd precies dat je de stelling
van het leven wordt niet mooier als je elke dag pep neemt , ook stilaan erkend.

Hoop dat je middels je verslaving een toch goed functionerend persoon bent.
En het gebruik je niet genadeloos doen afglijden heeft
zie je die mensen die hier al die onbeantwoorde kreten slaken, hoe gaat het ze nu af?
Zouden ze de drie kerstgeesten van scrooge gezien hebben, die hun een ''speciaal perspectief ''toonde,
kgun het hen, we kunnen de kerstgeesten hun inzicht zeker gebruiken,
en allen een warmer hart krijgen met dieper inzicht en begrip
Zou charles Dickens toen ie dat schreef, metaforisch geweest zijn met die geesten en dat perspectief,
knipoog naar de psychonauten,

ok @SnOeter hoop dat je een peploos 2018 in gaat of indien jer vreemde mee hebt, een pepvol 2018
krijgt, met van die hele goeie, die je niet para krijgt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fanta7 zei:
Goeiemorgen, Heb me juist aangemeld hier omdat ik denk dat het me wel zou moeten helpen als ik dit even neerschrijf omdat ik het nergens kwijt kan, ben hervallen na 4 maand en half clean. Ben nu 4 dagen wakker , met 1 nacht slaap.... ik heb nog 2g over , daarachter moet het gedaan zijn... ik dacht dat ik er klaar voor Was. wou proberen om de 2 weken in het weekend Te gebruiken maar dat gaat hem niet worden,moet er gewoon afblijven. weer het verzwijgen,paranoia gedrag.. niet kunnen stoppen. Ben teleurgesteld in mezelf , en mijn vriendin waar mee samenwoon weer aan voorliegen.. terwijl ik vorige zei dat ni meer ging gebeuren.... hmmmm zucht na deze 2g ist gedaan
Klik om te vergroten...
Wat rot zeg.... Terugvallen is waardeloos ja. Waarom die 2 gram opmaken? Moet het op dan? Je kunt het ook wegspoelen, het kost geen drol.
F
Fanta7Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Goeiemorgen, Heb me juist aangemeld hier omdat ik denk dat het me wel zou moeten helpen als ik dit even neerschrijf omdat ik het nergens kwijt kan, ben hervallen na 4 maand en half clean. Ben nu 4 dagen wakker , met 1 nacht slaap.... ik heb nog 2g over , daarachter moet het gedaan zijn... ik dacht dat ik er klaar voor Was. wou proberen om de 2 weken in het weekend Te gebruiken maar dat gaat hem niet worden,moet er gewoon afblijven. weer het verzwijgen,paranoia gedrag.. niet kunnen stoppen. Ben teleurgesteld in mezelf , en mijn vriendin waar mee samenwoon weer aan voorliegen.. terwijl ik vorige zei dat ni meer ging gebeuren.... hmmmm zucht na deze 2g ist gedaan
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik wou t net zeggen. Door de plee er mee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...345678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."