Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe ontwikkelt een speed verslaving zich?

Hoe ontwikkelt een speed verslaving zich?

159 antwoorden
151 weergaven
18-5-2026
J
JunkDeluxeeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind dit topic echt super maar ik denk de reden dat het 'niet zo veel' gelezen word , is omdat de teksten allemaal ellenlang zijn, miss kun je ze opdelen in alinea's zodat ze 'leuker' te lezen zijn?
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
JunkDeluxeee zei:
Ik vind dit topic echt super maar ik denk de reden dat het 'niet zo veel' gelezen word , is omdat de teksten allemaal ellenlang zijn, miss kun je ze opdelen in alinea's zodat ze 'leuker' te lezen zijn?
Klik om te vergroten...

Bij deze heb ik wat meer alinea's gemaakt, niet te veel, omdat elke alinea wel een bepaald onderdeel behandeld. Ook gelijk wat spelfouten aangepast zodat het iets makkelijker te lezen wordt.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Svali zei:
JunkDeluxeee zei:
Ik vind dit topic echt super maar ik denk de reden dat het 'niet zo veel' gelezen word , is omdat de teksten allemaal ellenlang zijn, miss kun je ze opdelen in alinea's zodat ze 'leuker' te lezen zijn?
Klik om te vergroten...

Bij deze heb ik wat meer alinea's gemaakt, niet te veel, omdat elke alinea wel een bepaald onderdeel behandeld. Ook gelijk wat spelfouten aangepast zodat het iets makkelijker te lezen wordt.
Klik om te vergroten...
Dank Svali! Ziet er goed uit. Heb er maar sticky van gemaakt. Goede informatie staat erin, scheelt misschien weer zoekwerk voor sommige denk ik.
e
eenzame verslaafdeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben nu ongeveer een jaar verslaafd aan speed en heb zo mijn pieken en dallen ik ben van plan aftekicken in een inrichting want wil niet meer afhankelijk zijn van een middel. Ik heb de laatste tijd de volgende klachten ik ben heel erg wantrouwend naar een bepaald persoon omdat ik verder bijna niemand zie aangezien ik verslaafd ben. Ik zie een soort aura bij mensen en dingen soms en verder lijkt mijn gehoor extreem goed, ik hoor telkens een soort stroming en zie hele kleine stofjes vliegen en kleine flitsjes verder trek ik erg aan touwtjes van mijn t-shirts omdat dat dan heel raar aanvoelt als het aan heb het lijkt wel televen heel apart moeilijk uitteleggen ook verder ben ik niet gek ofzo en ook niet van de wereld. Weet iemand hier iets van of welleens van gehoord, graag jke reactie erg gerustellend dankjewel!!! :confused: :confused: :wave:
D
DuracellLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat ik graag zou willen weten is waarom speed vooral gesnoven wordt.
Ik vind zelf het effect van slikken een stuk fijner en werkt trouwens ook nog langer.
n
norcoLid
01-01-2024, 00:00
#6
JuxtaClaus zei:
Wat ik graag zou willen weten is waarom speed vooral gesnoven wordt.
Ik vind zelf het effect van slikken een stuk fijner en werkt trouwens ook nog langer.
Klik om te vergroten...
Het werkt langer is klote als je nog wil slapen :wink:

Ik hoor btw van iedereen hier dat je een kater hoort te hebben na speedgebruik.
Ik heb hier echter nooit last van ( zelfs niet na een aantal weken dagelijks gebruik en vervolgens een tijdje (maand) stoppen)
Hoe kan dit? of heb ik gewoon geluk?
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#7
just luck :P
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#8
bouwvakkertje77 zei:
hoe kan ik dit verhaal downloaden ?
Klik om te vergroten...
Tekst selecteren, kopiëren en plakken in Word of andere tekstverwerker.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Of rechtermuisknop -> opslaan als (webpagina)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mooi voorbeeld van hou een speed verslaving zich inderdaad ontwikkeld, ik snap alleen niet hoe mensen de dag na pep gebruik weer spul door de neus heen jagen. Ik ben dan altijd gigantisch katerig en wordt alleen maar misselijk als ik weer aan amfetamine denk. Doet me een beetje denken aan een gigantische kater die je hebt van alcohol, en dan vervolgens om 1uur s'middags alweer je eerste biertje naar binnen tikken. :kots:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Omdat je dan geen last meer hebt van je kater. :wink:
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Is al lang geleden en ben daar trots op. :wave:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat weet ik wel, maar bij mij is de kater al erg genoeg om 2 tot 3 dagen lang een afkeer te hebben van het middel. Soms heb ik zelfs de dag erna als ik mijn neus ophaal dat ik de geur dan nog ruik. Bleeh :kots:
d
dudeLid
01-01-2024, 00:00
#14
BoNG zei:
Ik vind persoonlijk niet dat speed (amfetamine) een verslavend middel is.[ ... ] Voor de jongeren hier : Ik vind speed eerder gewennig zoals heel de dag gamen en niet buitenkomen. Maar als je even doorbijt, geraak je er vanzelf van af.
Klik om te vergroten...
Vrijheid van meningsuiting is een mooi goed maar hier hebben jongeren echt niets aan imho. Het zal vast goed bedoeld zijn maar laten we het met serieuze zaken als speedverslaving gewoon bij juiste informatie en feiten houden.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik had een vraag mbt de drang om speed te gebruiken en de beschikbaarheid.
Zou iemand me kunnen vertellen of de beschikbaarheid een grote invloed heeft op de behoefte om het te gebruiken?

Met beschikbaarheid bedoel ik of je het in principe binnen handbereik hebt liggen (lees: thuis :rolleyes: ) of dat je eerst nog iemand moet belle/appe voordat je het in huis hebt. Hiermee doel ik vooral op de recreatieve gebruikers die om de X aantal weken een keer speed gebruiken?

PB'tje mag natuurlijk ook :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ervaar met alle drugs dat zodra je het thuis hebt er veel meer behoefte is om 'iets' te gebruiken, omdat de drempel een heel stuk lager is. Met mij zijn er nog heel veel andere mensen die hier last van hebben, veel dope thuis hebben vergt een ijzeren zelfdiscipline. Natuurlijk zijn er ook genoeg mensen bij wie dat prima gaat en zal het ook per persoon wisselen met welk stoffen hij/zij zich beter of minder goed kan beheersen. :)
P
ParapnoidLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik had een maand of 6 nodig om volledig verslaafd te worden. Dat is dus vrij snel :-/. Ik kan nu weer recreatief gebruiken, maar het verlangen verdwijnt niet, denk zelfs dat het nooit zal verdwijnen, als ik niet volledig stop?
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#18
leipebaviaan zei:
Dat weet ik wel, maar bij mij is de kater al erg genoeg om 2 tot 3 dagen lang een afkeer te hebben van het middel. Soms heb ik zelfs de dag erna als ik mijn neus ophaal dat ik de geur dan nog ruik. Bleeh :kots:
Klik om te vergroten...

Hmmm heb het dit keer wel anders ervaren hoor. Had namelijk zaterdagnacht pep gehad en gistermorgen om half 11 twee puntjes als afsluiting. Nu wist ik dat slapen lastig ging worden en dat terwijl ik vanmiddag een belangrijk mondeling had waar ik nog niets voor had gedaan. Dusssss heb me een capsule mee naar huis genomen, die vanmorgen toen ik wakker werd ingenomen en ben KEIhard (:tongueout:) gaan leren.

Mondeling wel gehaald met een 8 :grin:

Nu besef ik me echter wel dat dit natuurlijk niet heel handig is en dat ik dit niet vaker moet doen maar ik wil maar even aangeven dat het zeker mogelijk is om de dag erna weer te gebruiken. Al had ik zaterdagnacht voor het eerst pep gesnoven en had idd totaal geen behoefte om dit vanmorgen weer te doen. Was blij met die capsule.
r
richie87Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Thx voor het delen!
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mooi om te zien dat een bijdrage van mij na zoveel jaar nog steeds gewaardeerd wordt.

De laatste keer dat ik op dit forum actief was zal niet langer dan een aantal maanden na dit topic geweest zijn. Toevallig kwam ik vanavond op de site terecht en dacht laat ik eens kijken wat er tegenwoordig in het speedforum staat. Tot mijn grote verassing zag ik daarin mijn naam staan en een topic dat in eerste instantie niet eens zoveel gelezen werd. Blijkbaar heb ik toch een snaar kunnen raken want mijn naam was het laatste dat ik na 7 jaar dacht tegen te komen.

Achteraf gezien zeer spijtig dat ik er nu pas achter kom hoeveel mensen het hebben gelezen en er daadwerkelijk iets aan hebben gehad want ongeacht de inhoud is het een kloten tekst om te lezen.

Oorspronkelijk heb ik het stuk voor mezelf geschreven als analyse van hoe ik van het eerste lijntje naar de situatie op dat moment ben gekomen en welke factoren daarin voor mij bepalend zijn geweest. Niet helemaal de schrijfstijl voor een verhaal dat door zoveel mensen is gelezen.. Oorspronkelijk vroeg ik me vooral af of anderen zich erin konden herkennen of dat mijn ervaring vooral een persoonlijke ontwikkeling is geweest.

Gezien de reacties onder het artikel ben ik niet de enige geweest die op deze manier in de speed gerold is maar herkennen ook veel mensen die nog ver van mijn eindpunt verwijderd zijn het mechanisme bij zichzelf.

Hoewel de kans aanwezig is dat ik deze bijdrage vanwege een toevallige bump flink overschat, wil ik er best een keer voor gaan zitten om hier een fatsoenlijk verhaal van te maken. Eventueel met mijn perspectief van 7 jaar later. Mocht hier animo voor zijn dan hoor ik het wel, anders blijft het hierbij.. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."