Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"leipebaviaan zei: Toch snap ik nog steeds niet wat er is gebeurd. Was het een bad trip of psychotische ervaring? Leipe Baviaan Klik om te vergroten... Tja dit is iets in het vakgebied van psychiatrie maar de symptomen als stemmen en geluiden horen hebben wel een sterk psychotisch karakter. Niet meer blowen is toch het meeest verstandig inderdaad."
"Om er nog ff op in te haken, met 'vakgebied van psychiatrie' bedoel ik dat zulke diagnoses normaal gesproken alleen worden vastgesteld door een psychiater. Een huisarts zal je met dit verhaal waarschijnlijk doorverwijzen naar de afdeling psychiatrie in een ziekenhuis lijkt me, al is het maar als voorzorgsmaatregel omdat er wat red flag dingen als zelfmoord in je verhaal voorkomen. Denk dat iedereen er ook wel mee eens is dat forumleden waaronder ikzelf erg terughoudend moeten zijn om op afstand, met een samenvattend verhaal, een reactie te geven of het wel of geen officiele psychose is en of je daarom dan ook psychotisch bent. Algemeen advies, wees vooral eerlijk naar een behandelaar toe mocht je dat niet helemaal zijn wegens schaamte of whatever. Verder, heb zelf vanaf m'n 15 zo'n 8 jaar vrijwel dagelijks geblowd, 's avonds naar de coffeeshop ken het maar al te goed. Ook wel veel lol gehad natuurlijk maar ben er toch mee gestopt omdat ik die dagelijkse verslaafde spiraal zo ontzettend zat was. Er zit een enorm verschil tussen rekreatief gebruik en een jarenlange stevige dagelijkse verslaving. Vind dat cannabis/hash gebruik over het algemeen erg wordt geromantiseerd, op de tv, in films of in het steeds meer liberalere Amerika met medicinale wiet. Stevig gebruik geeft meer schadelijke effecten in de hersenen dan veel mensen denken. Dus vanuit die ervaring en gedachte, als je er af kan blijven verleen je jezelf en je koppie een grotere gunst dan als je wellicht denkt amigo.. Ik was eigenlijk van plan om binnenkort te gaan truffelen met vrienden. Lijkt dit jullie echter verstandig. Truffels is toch ook psychoactief? Ik heb een keer eerder truffels gedaan maar er niks van gemerkt. Wat vinden jullie? Klik om te vergroten... Eén keer truffels gehad buiten tijdens bevrijdingsdag. Tof, niet heel veel maar een lekkere zweverige trip waarin je nog wel eigenlijk alles kan doen maar als je rondkijkt lopen alle mensen en kleuren (grappig) uit. Maaginhoud is wel een factor, keer paddo's gehad na het gourmetten en ook niet veel van gemerkt waarschijnlijk omdat m'n pens volzat. Als je het een keer wilt doen, zorg dat je in ieder geval in een leuke sfeer en setting bent. Vraag aan degene waar je het haalt, hoeveel je ongeveer moet nemen voor een leuke trip maar dat je echt niet de pan uit wilt trippen, haal er just for safety wat vanaf want ze adviseren snel een te hoge dosis. Je kunt beter wat te weinig nemen en meer controle houden, want vergis je niet als je eenmaal zwaar tript gaat dat net als met pep urenlang door. Het is je eigen beslissing of je het wilt doen of niet, gebruik je verstand let op hoeveel je naar binnen zit te werken."
"BoNG zei: Ik vind persoonlijk niet dat speed (amfetamine) een verslavend middel is.[ ... ] Voor de jongeren hier : Ik vind speed eerder gewennig zoals heel de dag gamen en niet buitenkomen. Maar als je even doorbijt, geraak je er vanzelf van af. Klik om te vergroten... Vrijheid van meningsuiting is een mooi goed maar hier hebben jongeren echt niets aan imho. Het zal vast goed bedoeld zijn maar laten we het met serieuze zaken als speedverslaving gewoon bij juiste informatie en feiten houden."
"Je zou je neus inderdaad kunnen spoelen en schoonmaken met een fysiologische zoutoplossing. Apothekers en drogisten verkopen het ook maar je kunt het vrijwel gratis makkelijk zelf maken. De verhouding is 9 gram keukenzout zonder jodium per 1 liter water wat bij voorkeur eerst gekookt is. Er zijn webwinkels die lege navulbare neusspray flesjes verkopen, dat is wel erg handig. (oh zie net dat de berichten al heel wat maanden oud zijn)"
"@25tolife.. 6 uur eg nie jonge mijne is na 2 weken nog steeds klein wtf"
"Ik weet wel dat neussprays met xylometazoline bij regelmatig gebruik vooral op langer termijn erg schadelijk kan zijn voor je neusslijmvliezen. Als je toevallig een neusspray met xylometazoline gebruikt, zou ik daar in ieder geval mee stoppen. Het zit vaak in de neussprays van de DA, Kruidvat, Etos e.d. misschien zit het ook wel in de sprays tegen korstjes en een droge neus. En goede manier vind ikzelf is om ongeveer zo te snuiven als met een redelijke kalme zucht of ademhaling als je dat nog niet zo doet in ieder geval en ik neem aan de speedpoeder goed droog en fijn is voordat je het gebruikt. Snuiven is schadelijk uiteraard, cocaine schijnt over het algemeen wel een stuk schadelijker voor je neus te zijn dan pep."
"@Pandan hoelang blijf mijn kleine piemel te werk gaan voordat hij weer nornaal is? Klik om te vergroten... 25tolife zei: (vermoed korter door je kleine dosis) Klik om te vergroten... Ja ga die gozert nou nie zitten pesten joh."
"Kweet niet meer waar ik dat precies gelezen of gezien heb maar het heeft vooral betrekking op het neustussenschot en niet per se op de slijmviezen, daarin verschilt het volgens mij niet echt veel. Persoonlijk gebruik zelf geen coke maar de motivatie of verklaring erachter is dat cocaine blijkbaar een aggresievere inwerking heeft op het kraakbeen zodat het op den duur letterlijk oplost. Een andere sterke factor is dat coke een vele kortere werking heeft van pak 'm een uur of zo en amfetamine werkt globaal een uur of 4-8. Daardoor wordt er over het algemeen veel regelmatiger (bij)gesnoven en is het contact met de neus dus ook frequenter. Dit is dus zoals ik het heb begrepen, of je er echt harde statistieken of bewijs voor kan vinden op internet weet ik zo niet maar foto's van cocaine nose collapse zijn er plenty."
"Wanneer je speed snuift, één kant van je neus afsluit en je andere neusgat met snuifbuisje is redelijk open dan word de druk normaal gesproken meteen weer automatisch gelijk. In het geval je neus na een tijdje wat dicht gaat zitten omdat je slijmvliezen meer slijm gaan produceren als ze geïrriteerd raken en je vaak ook een zooitje pepmeuk in je neus hebt, kan je andere vrije neusopening ook grotendeels of geheel afsluiten tijdens het snuiven waardoor je je oor "dichttrekt" en er bijvoorbeeld wel een (tijdelijk) drukverschil kan ontstaan. Je kunt inderdaad het beste gewoon naar je huisarts gaan als je echt (dagen) lang met de klachten blijft zitten. In het geval dat er echt wat aan de hand is, zal je waarschijnlijk worden doorverwezen naar een KNO-arts. Als je googled met "Buis van Eustachius" vind je ook relevante info."
"Zit hier wat te zoeken op dit forum om meer te weten te komen over die pleuresirritante syntetische caffeine meuk uit china waarmee onze amfetemine mee gemixed wordt. Ben zelf al jarenlang speed gebruiker of junkie whatever. Anyway, je weet er vast meer over dan ik maar na 10s gegoogled te hebben is 1 ding meteen duidelijk, Seroquel XR 400 is een erg zwaar (en blijkbaar omstreden) medicijn. Samen met speed is het sowieso een absolute NO GO. Niet om je bang te maken amigo maar serieus google zelf maar 's wat. Speed/amfetamine gewoon niet samen met antipsychotische en-of antidepressieve medicatie gebruiken, ook niet na elkaar uiteraard. Gevoelsmatig redeneren van "ja maar ik voelde me er toch wel lekker bij dus het zal misschien wel niet zo erg zijn" is erg verradelijk. In je hersenen vind een bepaalde reactie plaatst die superongewenst is to say at least of beter gezegd simpelweg gevaarlijk. (ik weet zo ook niet hoe de situatie is als je een (lange) periode gestopt bent met Seroquel en dan speed gebruikt maar als je verstandig bent zou ik eerst veel info checken op internet of desnoods ook bij je huisarts wat precies de eventuele effecten of risico's zijn)."