Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wij gebruiken in onze vriendengroep ook veel straattaal, matties is daar wel een goed voorbeeld van."
"Klopt maar na bezorgd ---> ontsteltenis (waarom doet hij dat) --> teleurstelling (dit hadden we nou nooit verwacht) ---> boos (hoe kan hij nou zoiets doen) ---> problemen thuis ( strafmaatregelen, wat gaan we eraan doen, lange tijd vertroebelde relatie)"
"Zucht"
"Ja, maar ze mogen van mij het laatste woord hebben hoor."
"Goed om te dit te lezen, ik wil zelf misschien binnenkort ook etizolam bestellen in verband met zware slaapproblemen. Je moet dus een dubbele dosis nemen om in slaap te vallen. Ik ben zelf van plan te combineren met alcohol, versterkt lekker het versuffende effect."
"Anyway amfetamines zijn niets voor mij. Als ik 's ochtends 1 tas koffie drink kan ik daar 's avonds nog last van hebben... Klik om te vergroten... Dan zou ik inderdaad zeker geen pep gebruiken."
"Dus dit is dé crystal meth waaraan mensen over heel de wereld kapot gaan? Dit de drug waarbij mensen die afkicken denken dat ze beestjes onder de lendenen hebben en daarom alles openkrabben?"
"Zo, wat een vet report om te lezen. Een paar dingen springen ervoor mij uit. Wat jij eigenlijk beschrijft is dat een hele tijd rand-psychotisch bent geweest in de tijd dat je gebruikte. Was dit in nuchtere staat ook zo? Ik heb wel eens documentaires gezien over crystal meth, (National Geoprahic) en daar beschreef geen van de gebruikers deze symptomen. Sterker nog, ze werden juist actiever en positiever tijdens het gebruik van de drug, (denk aan klusjes opknappen) maar werden zoals jij ook beschrijft depressief zodra het middel begon uit te werken. Het is heel goed mogelijk dat jij een zekere aanleg voor psychose's bezit, ik zou daarom echt enorm oppassen met deze drug. Sterker nog, ik zou proberen het nooit meer aan te raken. Je geeft zelf aan dat je er geestelijk aan onderdoor gaat, wat is het nut van gebruiken dan nog? Het horen van stemmen duidt zo ongelofelijk op iets wat misschien onder het oppervlakte ligt. (paradoxaal hé) Het gebruik van meth is zo een ongelofelijk trigger, het zou zomaar kunnen dat bij verder gebruik er iets knapt. Hoe oud ben je verder? Ken je jezelf goed genoeg om verantwoordelijk met deze drug om te gaan? Je geeft aan dat je leven er niet door ontwricht raakt, maar je beschrijft eerder al dat door meth getriggerde paranoia de kop opsteekt. Door alleen al dit te ervaren zou mijn leven volledig ontwricht zijn, puur omdat je niet langer objectief en rationeel kunt redeneren. Ik hoop verder dat je niet teveel geestelijke schade hebt opgelopen door die psychotische verschijnselen, ik heb net als jij ook wel eens stemmen gehoord na overmatig drugsgebruik en slaapgebrek, en dat is wellicht het engst wat mij ooit is overkomen. Na al die tijd ben ik er nog steeds dagelijks mee bezig, het geven van een plek eraan lukt het gewoon niet. Hopelijk lukt het jou wel. :P Houd ons verder op de hoogte als je wilt!"
"Dus wat jij suggereert zou in principe kunnen betekenen dat mensen ook zonder kwetsbaarheid voor psychose's psychotisch kunnen worden van deze drug? Daarmee haal je wel de hele theorie onderuit, die ik ook vaak op internet tegenkom, dat mensen die er geen aanleg voor hebben, ook niet psychotisch kunnen worden."
"Ik denk dat voor bijna iedereen spreek hier als ik zegt:"