#1
oke verhaal/vraag
op mn 17e wel eens geexperimenteerd. Speed/coke/ghb/xtc
goeie en minder goeie ervaringen mee, maar nergens spijt van
klein jaartje terug kreeg ik weer contact met een vriendin van me.
we hadden een keer spontaan afgesproken en ze zei dat ze langs een gozer zou gaan om wat speed te halen. Ik stond daar wel voor open en kreeg ook een lijntje aangeboden waar ik geen nee tegen zei.
Het ging die tijd niet zo heel goed met me ivm stress van de studie/relatie/financiele situatie.
Afspreken met die vriendin was altijd een avontuur. We deden lekker spontaan en gek met elkaar en dat was wel een ontsnapping aan al die stress.
Na een tijdje ging ik het afspreken met haar en daarbij het snuiven van speed ook gebruiken om te ontsnappen.
We spraken iedere week een paar keer af en gingen dan bij haar chillen of naar die gozer toe of de stad in en ik gebruikte ook steeds vaker. Na een tijdje kwam ik een beetje in de knoop.
Alle frustraties die ik kon vergeten tijdens het drugs gebruiken
kwamen er thuis uit en ik reageerde alles af op mn vriend.
Ook op school liep ik achter en ontweek ik het maken van verslagen en dergelijke.
Ik ben iets gaan minderen en deed beter mn best op school.
Heb geprobeerd contact te zoeken met een psycholoog maar kon mijn ei daar gwn niet kwijt.
Toen de opleiding op zijn einde kwam heb ik ontzettend moeten knokken, maar uiteindelijk mn diploma gehaald.
Mezelf meteen voorgenomen om beter op mn gezondheid te gaan letten en het drugs gebruik nog een stuk te minderen.
Het contact met die vriendin werd een stuk minder (allebei gwn druk met andere dingen)
Nieuwe baan en een nieuw begin en het ging weer een stuk beter met mn vriend dus ik wilde me daar 100% voor inzetten. Het verhaal wat ik aan het begin las is redelijk herkenbaar. Ik koppel (onbewust) het gebruiken van drugs aan verschillende activiteiten zoals verjaardagen en uitgaan. De eerste periode heb ik ook weleens drugs op het werk gebruikt en als ik gwn een avondje met vrienden afsprak. Dat heb ik mezelf afgeleerd en kost me nu geen enkele moeite meer. Maar als ik uitga of een verjaardag heb, kan ik het vaak toch niet laten. Dat is vooral omdat ik anders erg moe ben (zwak immunsysteem, alijd al last van gehad)
Laatst ben ik een beetje gaan testen in hoeverre het mijn functioneren bellemmerd. Als ik weet dat ik de volgende dag dingen te doen heb, spreek ik met mezelf af om niet te gebruiken en dat doe ik ook niet. Soms zeg ik daarvoor een verjaardag af of ga ik eerder naar huis bij het uitgaan.
Ik ben wel redelijk tevreden met het resultaat tot nu toe. Ik geef liever wat leuke dingen op om mijn verantwoordelijkheden na te komen, maar op den duur wil ik het toch kunnen combineren zonder drugs te gebruiken.
Een maand geleden ging ik een weekend weg met wat vrienden en had ik speed meegenomen zodat ik gwn het weekend kon knallen. Uiteindelijk heb ik een topweekend gehad zonder te gebruiken!
Vanavond had ik een verjaardag waar ik helemaal geen zin in had omdat ik gwn moe was van de hele week werken en nu gebruikte ik wel. Ik nam me voor om niet meer dan 3 keer een puntje te snuiven en dat is gelukt.
Toch ben ik in mn hoofd nog wel geregeld bezig met het gebruik van drugs. Het gevoel dat ik het kán gebruiken vind ik best geruststellend.
Ik denk dat ik eens in de week a 2 weken gebruik. Dat is dus aanzienlijk minder dan een paar maanden terug, toen was het wel ongeveer om de dag.
Er is één persoon met wie ik hier wel eens over praat en die ziet het niet als een probleem. Toch ben ik er zelf niet helemaal gerust op en zou ik het liefst over een half jaar helemaal gestopt zijn(of hoogstens tijdens een gelegenheid zoals oud&nieuw)
Graag hoor ik wat gedachten/reacties van anderen hierop
en misschien wat tips om meer energie te krijgen zonder middeltjes te gebruiken die slecht voor me zijn?
op mn 17e wel eens geexperimenteerd. Speed/coke/ghb/xtc
goeie en minder goeie ervaringen mee, maar nergens spijt van
klein jaartje terug kreeg ik weer contact met een vriendin van me.
we hadden een keer spontaan afgesproken en ze zei dat ze langs een gozer zou gaan om wat speed te halen. Ik stond daar wel voor open en kreeg ook een lijntje aangeboden waar ik geen nee tegen zei.
Het ging die tijd niet zo heel goed met me ivm stress van de studie/relatie/financiele situatie.
Afspreken met die vriendin was altijd een avontuur. We deden lekker spontaan en gek met elkaar en dat was wel een ontsnapping aan al die stress.
Na een tijdje ging ik het afspreken met haar en daarbij het snuiven van speed ook gebruiken om te ontsnappen.
We spraken iedere week een paar keer af en gingen dan bij haar chillen of naar die gozer toe of de stad in en ik gebruikte ook steeds vaker. Na een tijdje kwam ik een beetje in de knoop.
Alle frustraties die ik kon vergeten tijdens het drugs gebruiken
kwamen er thuis uit en ik reageerde alles af op mn vriend.
Ook op school liep ik achter en ontweek ik het maken van verslagen en dergelijke.
Ik ben iets gaan minderen en deed beter mn best op school.
Heb geprobeerd contact te zoeken met een psycholoog maar kon mijn ei daar gwn niet kwijt.
Toen de opleiding op zijn einde kwam heb ik ontzettend moeten knokken, maar uiteindelijk mn diploma gehaald.
Mezelf meteen voorgenomen om beter op mn gezondheid te gaan letten en het drugs gebruik nog een stuk te minderen.
Het contact met die vriendin werd een stuk minder (allebei gwn druk met andere dingen)
Nieuwe baan en een nieuw begin en het ging weer een stuk beter met mn vriend dus ik wilde me daar 100% voor inzetten. Het verhaal wat ik aan het begin las is redelijk herkenbaar. Ik koppel (onbewust) het gebruiken van drugs aan verschillende activiteiten zoals verjaardagen en uitgaan. De eerste periode heb ik ook weleens drugs op het werk gebruikt en als ik gwn een avondje met vrienden afsprak. Dat heb ik mezelf afgeleerd en kost me nu geen enkele moeite meer. Maar als ik uitga of een verjaardag heb, kan ik het vaak toch niet laten. Dat is vooral omdat ik anders erg moe ben (zwak immunsysteem, alijd al last van gehad)
Laatst ben ik een beetje gaan testen in hoeverre het mijn functioneren bellemmerd. Als ik weet dat ik de volgende dag dingen te doen heb, spreek ik met mezelf af om niet te gebruiken en dat doe ik ook niet. Soms zeg ik daarvoor een verjaardag af of ga ik eerder naar huis bij het uitgaan.
Ik ben wel redelijk tevreden met het resultaat tot nu toe. Ik geef liever wat leuke dingen op om mijn verantwoordelijkheden na te komen, maar op den duur wil ik het toch kunnen combineren zonder drugs te gebruiken.
Een maand geleden ging ik een weekend weg met wat vrienden en had ik speed meegenomen zodat ik gwn het weekend kon knallen. Uiteindelijk heb ik een topweekend gehad zonder te gebruiken!
Vanavond had ik een verjaardag waar ik helemaal geen zin in had omdat ik gwn moe was van de hele week werken en nu gebruikte ik wel. Ik nam me voor om niet meer dan 3 keer een puntje te snuiven en dat is gelukt.
Toch ben ik in mn hoofd nog wel geregeld bezig met het gebruik van drugs. Het gevoel dat ik het kán gebruiken vind ik best geruststellend.
Ik denk dat ik eens in de week a 2 weken gebruik. Dat is dus aanzienlijk minder dan een paar maanden terug, toen was het wel ongeveer om de dag.
Er is één persoon met wie ik hier wel eens over praat en die ziet het niet als een probleem. Toch ben ik er zelf niet helemaal gerust op en zou ik het liefst over een half jaar helemaal gestopt zijn(of hoogstens tijdens een gelegenheid zoals oud&nieuw)
Graag hoor ik wat gedachten/reacties van anderen hierop
en misschien wat tips om meer energie te krijgen zonder middeltjes te gebruiken die slecht voor me zijn?
