Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Als je jezelf elke dag uitput zul je, nadat je gestopt bent, inderdaad de gemaakte uurtjes en energie (figuurlijk dan) terug moeten betalen. Probeer zo nu en dan eens een rondje te gaan hardlopen of een andere duursport te beoefenen?"
"Wat vinden veganisten hier van eieren die van kippen komen, die gewoon kunnen scharrelen bij iemands prive boerderij/huis?"
"Psychedelibee zei: Kunnen ze scharrelen of is het vrije uitloop? Klik om te vergroten... In het geval van mijn opa helaas alleen scharrelen, maar ik probeerde een breder beeld te krijgen. Narayani zei: Helemaal top als meer mensen dat zouden doen. Op mijn werk gebruiken wij ook zoveel mogelijk de eieren van de kippen van de eigenaar (en veel bio producten) en die beestjes scharrelen regelmatig vrij rond zijn huis en tussen de bomen en keren ook keurig zelf weer terug naar hun ruime veldje en hokken. Als ik mijn eigen dieren zou (kunnen) houden zou ik ze overigens ook prima opeten omdat ik volledig in de hand heb hoe die beestjes het dan hebben. Ik ben niet tegen het eten van dieren maar wel tegen hoe het eraan toe gaat in de industrie en die wil ik niet steunen. Klik om te vergroten... Thanks, ik heb wel respect voor dat standpunt."
"Ik wil wel dood gaan zodra ik dementie krijg, op latere leeftijd blind wordt of m'n bed niet meer uit kan komen, dan hoeft het van mij niet meer. :P"
"Dit is wel heel typisch wat je ziet als iemand teveel/tevaak XTC gebruikt, of eventueel andere stimulanten. Wellicht merkte je het niet duidelijk op, maar met jouw gebruik doe je wel steeds een aanslag op je lichaam. Nou merk je normaal het verschil tussen vorige maand en vandaag niet, waarschijnlijk omdat het trillen het eerst duidelijke symptoom is. Als ik jou was zou ik naar aan Huisarts gaan, of een bezoekje plegen aan het Medische Spreekuur Partydrugs. De dokter, Gerard Allerliefste, is volgens mij de enige in zijn belangrijke vakgebied. https://www.google.nl/amp/s/www.brijder.nl/hoe-wij-helpen/preventie/partydrugs-spreekuur?amp=1"
"Je eerste twee vragen sla ik even over, die zijn vrij situatiespecifiek imo. Roze olifant zei: - Wat doe je als je date/partner hier echt niet achter kan staan? Zou je minderen of stoppen? Of de date of relatie eerder stopzetten? Klik om te vergroten... Ik zou er wel direct mee stoppen ja. Nouja, met het daten dan. Als iemand daar 'echt niet achter kan staan verschillen we op een aantal fundamentele vlakken wat mij betreft echt veel te veel. Ik heb er vrij weinig vertrouwen dat we dan toch niet bij elkaar passen. En daarnaast, als ze er zo'n probleem mee heeft dat het echt neer komt op 'geen drugs of geen mij', dan breng heb je écht heel lang niets gezegd of weet je in ieder geval zeker dat het echt niet gaat uitwerken - Voor de mensen met relatie wiens partner geen drugsfan is: welke afspraken hebben jullie al dan niet gemaakt? Klik om te vergroten... Het lijkt me wel flink vroeg als het net aan het daten bent om gelijk afspraken over je gebruik te maken? Wellicht kun je beloven om serieus te luisteren als je 'scharrel?' bezorgt raakt over je gebruik, en dan naar de mening van iemand anders met verstand van drugs gaan informeren ofzo?"
"Klinkt inderdaad als een slaapverlamming, ik heb er ook heel sporadisch last van. Gelukkig overkwam het me de eerste keer ongeveer een week nadat ik gehoord had dat het bestond, en had ik er best wat over opgezocht. @ts, iedereen kan last krijgen van slaapverlammingen, maar het verbaasd me niets dat je er extra last van zou kunnen krijgen met medicatie. Het zal best even schrikken zijn als je er nog nooit eerder van hebt gehoord, maar dat trekt echt wel bij. De snelste manier om er weer uit te breken is overigens door je te concentreren om één klein spiertje te bewegen, bijvoorbeeld door je pink te buigen. Vooral die nachtmerries lijken me erg vervelend, ik ben zelf ( een jaar of 2 geleden nog) een keer om 4 uur ś nachts mijn bed uitgegaan omdat ik op dat moment even te bang was om weer in dezelfde nachtmerrie terecht te komen. Toen heb ik daar ook een hoop over uitgezocht(ietswat overdreven ná één nachtmerrie in jaren tijd :P), en je schijnt wel redelijk te kunnen leren om je dromen/nachtmerries aan te sturen als je je best doet om je bewust te worden van de momenten waarop je droomt. Maar het zit er ook dik in dat dit vanzelf weer over gaat, en eventjes melden bij je psychiator kan ook nooit kwaad. (En dat zweten is natuurlijk hardstikke logisch bij een nachtmerrie)"
"Roze olifant zei: wat bedoel je precies met situatiespecifiek, dat het afhangt van wat voor type persoon je date is? Van de manier waarop de dates verlopen? Etc.? Klik om te vergroten... Precies dat. Als je met iemand aan het daten gaat die veel feestjes meepakt, dan is dat vaak iemand die best openminded is over gebruik. Iemand met nog 2 zwaarchristelijke ouders heeft wellicht iets meer inwerktijd nodig. Roze olifant zei: Ik had het in mijn laatste vraag eigenlijk alleen over relaties, niet over dates. Ik snap dat je met een date geen afspraken maakt over drugsgebruik, dat zou nogal vreemd zijn. Klik om te vergroten... Excuses, maar wellicht is de genoemde afspraak nog steeds wel een prima versie. Wat je best regelmatig ziet je dat de persoon zonder verstand van drugs iets te serieus neemt (of andersom), en dat de gebruiker dat wegwuift omdat 'jij er toch geen verstand van hebt'. Met de onderstaande afspraak laat je zien dat je het in ieder geval wel serieus neemt, maar toch begin je nog niet met specifieke grenzen enzo. Fool zei: Wellicht kun je beloven om serieus te luisteren als je 'scharrel?' bezorgt raakt over je gebruik, en dan naar de mening van iemand anders met verstand van drugs gaan informeren ofzo? Klik om te vergroten..."
"Sandra zei: Maar mindless je kan toch wel bedenken dat er wel iets is wat men helemaal gek maakt. Niet meer functioneert niet meer kan slapen. Iets wat jou neurotransmissie heeft beschadigd want slaap en fobieeen dat zijn allemaal stofjes die dat veroorzaken Klik om te vergroten... Ja zoiets kan je bedenken, maar ik zie niet hoe je dat ooit in een joint gaat krijgen. Het is veel gebruikelijke dat wiet dit soort langdurige problemen veroorzaakt bij mensen met aanleg hiervoor of met veel stress. Stuur hem naar een psycholoog, bij voorkeur een beetje snel."
"kokosmakroon900 zei: offtopic; Ik heb wat brouwerijen een email gestuurd dat een glas van hun merk in de vaatwasser is kapot gegaan (wat niet is gebeurt, heb niet eens een vaatwasser). Dus heb ik van bijna alle brouwers een nieuw glas gekregen waardoor ik nu, van zo goed als elk biermerk uit Nederland een glas in mijn kast heb staan Klik om te vergroten... Maar, maar, maar, bierglazen horen helemaal niet in de vaatwasser!"