Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Drugs gebruiken is lekker! Maar toch knaagt er iets, is het je geweten of is het God? Bijna iedereen kent het wel, de welbekende ''JEZUSBUS''. Het is een terugkerend fenomeen dat op bijna elke danceparty te vinden is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee, en hoe denken jullie hier over?"
"MeejheM zei: religie veroorzaakt volgens mij alleen maar ellende, kijk naar de situatie in het midden oosten, of wat er in ierland gebeurt is. Klik om te vergroten... Wie is in jou ogen dan verkeerd bezig? De bevolking daar in het Midden oosten, of de VN/Israel?"
"Tekzor668 zei: . Laat asjeblief DF een islam/moslim/religievrije plaats zijn waar we gewoon over drugs kunnen ouwehoere :P Klik om te vergroten... Dit forum heeft indirect ook iets met religie te maken, als je er vanuit gaat dat drugs van de duivel is."
"Tekzor668 zei: Drugs is een brouwsel van de mens of een gift van moeder aarde (plant, truffel, paddestoel,...) vanuit mijn visie :P Klik om te vergroten... Dat is het zeker, vraag me ook wel eens af hoe dat een zonde kan zijn als het van moeder aarde zelf afkomt. Iemand zei een keer tegen mij, ik zie drugs als de verboden vrucht uit het hof van Eden. En de hedendaagse maatschappij is de verleider. ( de slang)"
"MeejheM zei: dan vind ik psychonautische experimenten zinniger als je het hebt over je eigen ideeën en levensbeschouwing te vormen of de zin van het leven te zoeken. Klik om te vergroten... Dus kort samengevat, drugs gebruiken is zinniger dan een religie uitoefenen?"
"Mooi gezegd MeejHem, Eigenlijk is het te gek voor woorden, een mens kan zelf niet kiezen wat goed of fout is. Het komt uiteindelijk neer op kudde gedrag. Stel je gaat hallucinogenen gebruiken om in contact te komen met het bovennatuurlijke, dan geloof je als het ware je eigen hallucinaties. Ben je ervan overtuigd dat het geen hallucinaties zijn, dan zit je al heel diep in het geloof en heb je die ''drugs'' helemaal niet nodig. Komt er toch op neer dat iedereen zichzelf iets wijsmaakt, om het leven een positieve invulling te geven."
"Mindless zei: Maar is dat per definitie altijd zo? En wanneer is iets precies een hallucinatie? Als ervaring is een trip net zo "echt" als een nuchtere ervaring. Als ervaring is een droom ook net zo echt als een ervaring in de waakstaat. Klik om te vergroten... Haha dat gaat ver wat je zegt, wel interessant natuurlijk. Kan me niet voorstellen dat er meerdere realiteiten naast elkaar bestaan"
"SmartieAndMe zei: . Klik om te vergroten... vice.com Ik heb hele zinnige lappen tekst van jou gelezen, maar nu stel je me teleur."
"Het ligt niet aan de kwaliteit, alleen het feit dat je iets in je neus stopt zorg al voor direct of indirecte irritatie. Het is ook een broodje aap verhaal dat goede (pure) cocaïne niet irriteert aan de neus, ik denk dat je op het moment zelf weinig klachten ervaart met pure coke (neus dichtzitten enz) of je moet echt veel snuiven dan gaat dit ook niet op. Maar je krijgt er wel sneller een bloedneus/wondjes en irritatie achteraf van."
"Hallo mede-blowers, hier in de buurt zit een coffeeshop die zogenaamd bio-widow verkoopt.Wat dus betekent dat de rest chemisch is. Als je aan de medewerkers vraagt waarom ze hun wiet altijd bewerken krijg je standaard een antwoord als, dat doen wij niet alles is zuiver/schoon of, ik verplicht jou niet om het te roken als je het niet lekker vind. Hoe kan het dat een coffeeshop daar zomaar mee weg komt? Heb er wel eens aan gedacht een bedrijfje te beginnen en dan wiettests te gaan doen in verschillende coffeeshops, maar ben bang dat ze me kop eraf knallen dan. Mijn vraag is dus, waarom komt een coffeeshop hiermee weg? Terwijl een eetgelegenheid aan strenge eisen moet voldoen?"