Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJouw 1e keer in de coffeeshop

Jouw 1e keer in de coffeeshop

67 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

Eerste keer was gewoon hier in het dorp, een paar dagen nadat ik 18 werd.

Meer uit nieuwsgierigheid hoe het er in de shop aan toe ging dan om echt wat te kopen, want rookte toen altijd zelfkweek van een maat.

Gelijk een voorgedraaide gehaald met een bakje koffie :stoned: Zat een lekker koekje bij overigens!
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

Was op mijn zestien in Roosendaal. Maar dat doe ik uiteraard niet meer, zou niet graag een shop zien sluiten door mijn schuld (verkoop aan minderjarigen)

Ik ging de shop binnen en de buitenwipper hield me tegen en ik kon mijn identeitskaart natuurlijk niet laten zien. Dus ik zeg dat ik die niet bij heb maar dat ik "papieren heb liggen in mijn auto" (ik was met de fiets)

Ik gooi mijn fietssleutel naar een vriend die buiten stond te wachten (deur stond open) en zeg hem dat hij die papieren moet gaan halen.

De buitenwipper reageert met: "Oh je hebt een auto, nou ga je wietjes dan maar halen"

bonkend hart, smile op men face :hearteyes: :rock:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

PepTalk zei:
Dan vraag je toch gewoon een pasje aan meneer?
Ook Belgen kunnen dat gewoon!
Klik om te vergroten...

Ja maar 3 gram is niet de moeite om tot daar te rijden. Je betaalt meer aan benzine dan wiet.
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

Ik ging binnen met m'n zonnebril op..
Waardoor ik natuurlijk kreeg te horen dat ik hem af moest zetten...

Ik had wat zenuwen, dus had nog niet meteen door wat de kerel aan de inkom zei, dus hield mijn zonnebril gewoon op, zonder te reageren...

De persoon heeft tot drie maal toe hetzelfde zinnetje gezegd, met een lastige toon erbij, voordat ik het pas door had...
Mijn pas afgegeven en ik mocht door... :grin:

Daar voelde ik me dan wel wat :flushed: van :grin:

En toen ben ik gewoon maar een aantal gram hash gaan kopen..

...De persoon aan de inkom zal me denkelijk wel aangekeken hebben als een lompe belg :P

Als ik nu zou gaan, is alles gwn vlotjes, net zoals de supermarkt in te wandelen.. :grin:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

m'n eerste keer naar shoppa herinner ik me nog was 16 en roosendaal was nog open kwam net van de trein zag de yellowmoon al staan ik ga binnen ik ga naar achter zit daar een brede neger en vraagt me ID, en werd vriendelijk gevraagt naar buiten te gaan :tearsofjoy:

dan verder straat in gegaan, daar ergens straat naar links afslaan en daar naar libberty gegaan (ook buiten gezet) dan maar naar azul een bruin donker shopje gegaan, eerst lekker babbeltje gedaan met iemand die achter de bar stond ondertussen al lekker jointje roken met kameraad dan maar even wat gaan bestellen voormezelf en me ID werd niet gevraagt :P

good old day's
D
DSVMLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

Zenuwachtig :rolleyes: Je verwacht er schijnbaar toch iets speciaals van. Wat 18 jaar verboden is,en dan ineens mag je erin.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

Toen ik 18 was, was ik inmiddels al gestopt met blowen. Dus mijn eerste keer was om het te halen voor wat vrienden. No sweat, just keeping it cool.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

eerste keer coffeeshop viel tegen omdat ik er heel wat van verwachtte. daar aan gekomen is het gewoon n cafe maar dan met wiet ipv drank
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

Kut, bij de noorderlight in Etten leur. Heb 1 stap binnengezet, 10 haatvolle blikken van getinte mannen op mijn hoofd voelen branden en een smerige blik van de boze man achter de bar mogen ontvangen.
Was totaal niet zoals ik het verwacht had, kreeg spontaan behoefte aan een rechts kabinet.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

Conclusie: Toch best eng voor vele :grin:
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

soldiermoney zei:
Kut, bij de noorderlight in Etten leur. Heb 1 stap binnengezet, 10 haatvolle blikken van getinte mannen op mijn hoofd voelen branden en een smerige blik van de boze man achter de bar mogen ontvangen.
Was totaal niet zoals ik het verwacht had, kreeg spontaan behoefte aan een rechts kabinet.
Klik om te vergroten...

tss, typisch, en wat denk je dat die dan beter gaan maken? dat bruine manne niet meer gaan kijken :)

get real
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

was niet bijzonder
F
FantanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

Ik werd jarig in de metro en 3 minuten over 12 stond ik voor Prix, shoppa nog een uurtje open dus vers vers 18 naar binnen. ID uiteraard gecheckt en door de beveiliger 4 gappies gefeliciteerd die daar zaten te chillen.
Binnen een lekkere zak s5 haze gekocht, eerst geruikt aan andere wietjes , het was focking chil.

De volgende dag waren we half 10 wakker en half 11 zaten we weer in de coffeeshop. Ook toen trots me ID'tje showen en felicitaties ontvangen.
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

Mijn eerste keer was ook in Roosendaal, toen alles nog open was. Ik was destijds 14 en zweette hem behoorlijk. Een lange rij zoals je hem alleen bij Liberty (II) kent (stond soms buiten al te wachten), maar toen ik binnen kwam vond ik het echt zwaar relaxed.

Lekker muziekje op, dikke banken, kranten op tafel, de tv stond aan, het was echt zo'n oud bruin café maar dan met wiet en geen alcohol.

Toen ik zestien was kreeg ik niet meer mee. Veel bekende gingen op jonge leeftijd al shoppen en ook ik wilde niet een sluiting van een shop op mijn geweten hebben dus liet ik daarna maar ouderen shoppen.
M
MathesonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

Morgen 18, dus mijn eerste keer komt heel snel. :grin:
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

soldiermoney zei:
Kut, bij de noorderlight in Etten leur. Heb 1 stap binnengezet, 10 haatvolle blikken van getinte mannen op mijn hoofd voelen branden en een smerige blik van de boze man achter de bar mogen ontvangen.
Was totaal niet zoals ik het verwacht had, kreeg spontaan behoefte aan een rechts kabinet.
Klik om te vergroten...

Ja etten is niet zo vriendelijk.

Goes, Tilburg & Eindhoven :hearteyes:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

Beanhead zei:
soldiermoney zei:
Kut, bij de noorderlight in Etten leur. Heb 1 stap binnengezet, 10 haatvolle blikken van getinte mannen op mijn hoofd voelen branden en een smerige blik van de boze man achter de bar mogen ontvangen.
Was totaal niet zoals ik het verwacht had, kreeg spontaan behoefte aan een rechts kabinet.
Klik om te vergroten...

Ja etten is niet zo vriendelijk.

Goes, Tilburg & Eindhoven :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Mijn eerste keer was op mijn 18e verjaardag, nadat alle familie het huis verlaten had, ben ik een kwartier voor sluitingstijd 5 gram haze gaan halen van mijn verjaardagsgeld :rock:
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

Ik was 16. Een groep Italianen waren op uitwisseling hier en die waren al 18 en gingen dus in de shop chillen. Ik was zo leip om er gewoon bij te gaan zitten terwijl de rest van mijn klas boos buiten stond :grin:
w
wakawakaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

Ik was 15 en ik werd er gelijk weer uitgestuurd haha :P
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Jou 1ste keer in de coffeeshop

Voor ik 18 werd had je hier in de buurt zo`n oude hells angel die dacht dat ie de reincarnatie van jezus was, en die had een soort illegaal buurtshopje in de achtertuin, compleet versiert met teksten uit de bijbel en zo, plus door al die thuisdealertjes en taxi`s hoefde ik niet eerder naar de shop als mijn 18e verjaardag...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."