Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Pammer zei: Dextro-amfetamine wordt namelijk bijna altijd door de apotheker zelf gemaakt. Klik om te vergroten... Vandaar de verwarring?:P"
"Beste leden, Ik ben sinds mijn 12e gediagnosticeerd met ADHD maar heb hier verder nooit iets mee gedaan. Aangezien ik door mijn ADHD wat persoonlijke problemen kreeg, besloot ik terug naar een arts te gaan voor nog wat testen. Opnieuw ADHD, en ik kreeg methylfenidaat voor geschreven. De dosis moest ik zelf maar een beetje uitzoeken, maar ik moest starten met 2 maal daags 5 mg (heb 10mg tabletjes). En dan naar eigen inzicht opschroeven. Dit heb ik gedaan, aangezien ik behalve wat zweten en een verhoogde hartslag weinig merk. Inmiddels zit ik op 60mg per dag met nog steeds geen effect. Ik heb meerdere malen speed gebruikt, en hier werd ik erg helder, geconsenteerd en rustig van (wel energiek, maar geen hyperactiviteit. Meer een motivatie-energie). Heb binnenkort al wel een afspraak bij m'n arts, maar zag dat er hier wat ADHD specialistjes zaten Pammer, Flameon Enig idee waarom methylfenidaat niet werkt, en amfetamine wel? En, zou dextro-amfetamine een uitkomst bieden? Ik denk wellicht van wel, maar ga dit niet aankaarten als zijnde:'' Ik heb weleens speed gebruikt, dat werkte wel en nu wil ik welles dextro gebruiken.'' Dan denkt hij ook dat ik het recreatief wil gebruiken, wat dus echt niet het geval is."
"Pammer zei: Ik hoop dat jer hier wat mee bent . Klik om te vergroten... Een hoop duidelijke kloppende informatie is nooit weg natuurlijk. Maar, het meeste wist ik al maar het beantwoord niet erg duidelijk mij vraag. Hoewel dat ook niet aan jullie is. Wat zorgt ervoor dat van 2 zulk chemisch verwante stoffen de een wel aanslaat ( amfetamine in dit geval) en de ander niet? Is is puur alleen het verschil van dopamine en noadrenaline ''aanpak''? methylfenidaat remt de opname van dopamine en noadrenaline, en (dextro-)amfetamine stimuleert de aanmaak en vrijgeving toch? Als dit zo is, dan is die vraag beantwoord. Dan de volgende: Hoe ga ik aan mijn arts uitleggen dat dextro wel eens zou kunnen werken? Ze weten daar dat ik blow, maar als ik vertel dat ik bij amfetamine wel positieve effecten had dan ben ik bang dat ze me niet meer vertrouwen. Als of ik uit ben om aan die dextro te komen."
"Zoals HTID al schreef, word dextro-amfetamine niet zo snel voorgeschreven. Misschien wil hij eerst wel andere dingen proberen (zoals antidepressiva), wat er bij mij niet inkomt. Maar ik bedacht me net, dat wanneer ik die alternatieven dus afwijs je vanzelf weer bij de dex uitkomt. Even het gesprek afwachten dan"
"Danku voor het uitleggen. Dat antwoord is binnen. Over de apotheker: Mijn apotheker is tegelijk mijn huisarts, en bij een willekeurige apotheker kan ik wel om advies gaan vragen, maar ik zie niet in welke nuttige informatie ik zou kunnen krijgen behalve dat ik naar mijn arts ( psychiater in dit geval) moet gaan. En de preparaten maken ze misschien zelf, lijkt me sterk dat ze achterin even een amfetamine labje hebben staan. Dus meer dan dosis, werking en effecten kunnen ze waarschijnlijk niet noemen."
"Dat het niet als merknaam verkocht word wil niet zeggen dat het maar home made is. Bijna alle medicijnen die in Nederland verkocht worden, worden niet hier gemaakt. Dan denk ik zeker dat de plaatselijke apotheker geen amfetamine gaat lopen maken, aangezien hij/zij daar niet voor is opgeleid en hij/zij daar niet de juiste papieren voor heeft. Waarschijnlijk word het in grotere hoeveelheden gemaakt in bijv. China, waarna Nederland een bepaalde hoeveelheid per maand laat overvliegen naar Nederland. Hier word het naar aanleiding van vraag verdeeld over de apothekers die het vervolgens zelf prepareren. ( In capsule's stoppen of ''versnijden'' met vul, bind en glansmiddel en er pillen van drukt.) Ik zei net dat ik niet naar de apotheker zou gaan, maar mochten ze er een lab hebben dan wil ik s'nachts best eens een bezoekje brengen"
"Je brengt je kennis goed over, daar gaat het om"
"mienke1 zei: Welk van deze medicijnen die voorgeschreven worden om behandeling v ADHD ..zoals concerta, retalin, meth etc etc heeft als bijwerking;.. gewichts toename of gewichts verlies? Dank u ! Klik om te vergroten... Allemaal."
"Dus?"
"Drugs are bad blijkbaar wel, maar n.a.v zijn post zou ik niet al te veel kennis bij hem vandaag halen. Flameon is hiervoor een betere keus."