Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat moedigt je aan om te stoppen / minderen met coke ?

Wat moedigt je aan om te stoppen / minderen met coke ?

57 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
B
Bennie_KookLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom minderen?

- gezondheid (slopende lange nachten met liters bier en coke)
- schuldgevoelens en spijt naar mezelf en familie/vrienden
- financieel (200, 250 euro is niets)
- doodsbenauwd voor de toekomst

Maar het blijft helaas bij minderen... Gebeurt steeds weer...
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op het moment moedigt me nix aan.


Ach eens in de week er een paar gram doorheen roken, wie word daar nou slechter van :)


Ik hou me lekker toch voor: ik gebruik de wit , en de wit mij niet :P
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gewoon 24/7 doorgebruiken dan krijg je vanzelf wel schijt aan alles
- bankrekening
- contacten
- een huis
- je eigenwaarde
dus
gewoon lekker doorsnuiven.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik houd zoooooveel geld over elke maand :grin:
t
tantoeboemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Werk, studie.. Als je er geen tijd voor hebt en de dag erna altijd verplichtingen helpt dat een boel.

Voor je het weet is je verlangen weg! :wave:
i
iNkzLid
01-01-2024, 00:00
#6
vraag lijkt me simpel .. graag jullie reacties :wink:

voor mij : heb net een hondj gekocht [ engelse bull terrier ] die heel veel tijd inneemt..
volgende week terug beginnen met kickbox ..

dit zijn dingen die voor mij mijn gebruik kunnen minderen/stoppen.. :wave:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben gestopt voor mezelf en mijn gezondheid.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sporten maar vooral gewoon bezig zijn, als je je verveelt is t te makkelijk om je telefoon te pakken en te bellen. beste oplossing zou minder drinken zijn maar dat zie ik nog niet gebeuren
i
iNkzLid
01-01-2024, 00:00
#9
Naar het leger gaan? :confused: :wink:
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#10
Keta ontdekken, helpt goed tegen veel drinken :P
i
iNkzLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vigilante zei:
Keta ontdekken, helpt goed tegen veel drinken :P
Klik om te vergroten...

buiten een vervanging van drugs ... :wink:
m
monkahLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn vrouwtje (is heel streng ;o) en gewoon mijn leven daar past simpel weg geen regelmatig gebruik in.
i
iNkzLid
01-01-2024, 00:00
#13
monkah zei:
Mijn vrouwtje (is heel streng ;o) en gewoon mijn leven daar past simpel weg geen regelmatig gebruik in.
Klik om te vergroten...

Mijn ex was ook zo .. dat was de reden waarom ik ze buiten gezet heb :angry:
d
dutch-lycanLid
01-01-2024, 00:00
#14
me pasgeboren dochterje :grin:
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Veel sporten en zorgen dat je de ganse dag dingen om handen hebt (werk/studie/..) helpen enorm.

Motivatie: een ander leven & een betere gezondheid.
B
BauntyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Werk of hobby's is jullie motivatie? Met alle respect je hebt toch ooit eens vrij en als je dan genoeg gedronken hebt is het prijs. Bij mij gaat het als volgt: Kom van m'n werk. Merk dat ik wel pintje wil gaan pakke. 1 pintje worden heel veel pintjes, mhm ik ga pisse, daar merk ik dat ik wel heel zat ben. Ok niet toegeven. Kruip trug op m'n barkruk, en dan komt het kut moment. 1 van je vrienden zegt iets over coke, BAM!!! 10 min later heb je gebeld.
Ik begin mijn avond echt altijd met in m'n gedachte: IK PAK GEEN COKE.
Ik zou dus zeggen drink niet...
of heb ik echt zo'n zwak karakter?
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#17
Baunty zei:
Werk of hobby's is jullie motivatie? Met alle respect je hebt toch ooit eens vrij en als je dan genoeg gedronken hebt is het prijs. Bij mij gaat het als volgt: Kom van m'n werk. Merk dat ik wel pintje wil gaan pakke. 1 pintje worden heel veel pintjes, mhm ik ga pisse, daar merk ik dat ik wel heel zat ben. Ok niet toegeven. Kruip trug op m'n barkruk, en dan komt het kut moment. 1 van je vrienden zegt iets over coke, BAM!!! 10 min later heb je gebeld.
Ik begin mijn avond echt altijd met in m'n gedachte: IK PAK GEEN COKE.
Ik zou dus zeggen drink niet...
of heb ik echt zo'n zwak karakter?
Klik om te vergroten...


denk dat wel meer mensen dit herkennen , dat als ze zat zijn ze gaan bellen terwijl je daarvoor nog hebt afgesproken met je zelf om t niet te doen.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik was sowieso gestopt omdat ik steeds meer ging gebruiken en geen zin had om er verslaafd aan te raken. Op zich zou ik het nu na 4 maanden wel weer een keer kunnen doen, maar mijn redenen om het nooit meer te doen zijn omdat ik nu een oorinfectie opgelopen heb en zeker weet dat coke daar de oorzaak van is, paranoïde/psychotisch worden (hele complot theoriëen bedenken) en je valt er toch niet vanaf want als het uit is gewerkt eet je het 3x harder eraan en kom je er alleen meer van aan.
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Iedereen heeft het hier altijd wel over het minderen en stoppen, maar er zijn toch ook genoeg aanmoedigingen om te beginnen of door te gaan?

Over stoppen en minderen worden we het toch nooit eens..
n
nederjunkLid
01-01-2024, 00:00
#20
iNkz zei:
monkah zei:
Mijn vrouwtje (is heel streng ;o) en gewoon mijn leven daar past simpel weg geen regelmatig gebruik in.
Klik om te vergroten...

Mijn ex was ook zo .. dat was de reden waarom ik ze buiten gezet heb :angry:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."