Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat moedigt je aan om te stoppen / minderen met coke ?

Wat moedigt je aan om te stoppen / minderen met coke ?

57 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je wilt minderen moet je ook in de toekomst kijken. Welke toekomst wil je hebben?
Eentje met vrouw en kind die je goed kan onderhouden ... of eentje als vrijgezel met alle gevolgen van dien die bij een cokeverslaving kunnen optreden.
De kunst van stoppen of minderen is om verder te kijken dan volgende week ... en dat is moeilijk ja, zeker als het ook nog goed voelt
T
TJMLid
01-01-2024, 00:00
#2
voor de voorlopige stop, en dan daarna vooral minder gebruiken dan afgelopen tijd het geval is geweest.
- bankrekening
- nachten wakker liggen
- hyperventilatie aanvallen
- de gewenning
s
spacewomanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het feit dat ik 2weken terug genoeg had aan een dun streepje,en om nu effect te voelen een berg moet neerleggen..
Dat zijn dus de nadelen aan drugs,je hebt steeds meer nodig en dat maakt het voor mij steeds minder leuk.
60pleuro voor 1 brok..is het geld me niet waard.
Ik wordt drugs vanzelf zat als ik merk dat er tolerantie optreed dan hoeft het voor mij niet.
Dan maar weer niks behalve nicotine/caffeine
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eerst tijd lang flink geminderd, daarna helemaal gestopt!

Minderen:
-Kapotte neus
-Para als een malle
-Lege bankrekening
-Verkloot wakker worden
-Altijd maar meer willen
-Altijd maar willen

Stoppen:
-Studie
-Vriendin
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#5
In mijn geval:

Mijn ex!

De ondergang die ik heb voorspeld, zien aankomen en ondervonden heb betreffende de weg naar de cokeverslaving van mijn ex!
Heb als ik het gebruikte nooit de verschijnselen gehad, die je zo vaak hoort!
Deelde het ook en gaf het zelfs weg! Kreeg vaak de pakjes niet eens leeg en vergat ze dan vervolgens!
Ooit zomaar ineens zou ik er wel zin in hebben! Coca ethyleen, derde stof, combi van drank en coke maken het als je een drankje op hebt, wel eens verleidelijk!

Onlangs nog eens genomen, om me nog eens het gevoel te geven, waaraan ik mijn Grote Liefde kwijt was geraakt! Maar ik ergerde me zelfs aan de coke, terwijl hij goed van kwaliteit was! Vriend van me die het verkoopt, maar ik geen dealer wil noemen, geeft me altijd extra gevulde pakketten. Hield veel over! Het werd me duidelijk, dat ik er niet aan verslaafd aan zou kunnen raken, me afvragend wat hij dan zo lekker vind, dat hij niet meer zonder kan en besluitend, dat ik er lekker vanaf blijf! Nooit meer, zeg ik net zoals je kunt zeggen bij veel dingen die eindeligen of waarmee je eindigt!

Ik wilde hem nog vragen naar wat hij er dan zo lekker aan vind, dat ik zijn verslaving niet kan begrijpen, maar hou me stil! Hij weet dat hij niet goed bezig is, zoals ik al beschreven heb in mijn verhaal! Ik voel hem zo goed aan en hij gaat kapot van binnen!

Mijn ex verruilde me tegen zijn twee nieuwe liefdes, Heiniken ( ben onlangs getuige geweest, dat hij een krat van 24 ophad!) en zijn eigen verkoopwaar: Coke!
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik was 3 dagen van de 7 gewoon een zombi(het duurde minstens 3 dagen voordat ik bijgekomen was van een avond feesten),kon niks verdragen en had continu ruzie met mijn mannetje.
Stoppen was wel verdomd moeilijk,het heeft zeker een aantal maanden geduurd voor ik van mijn weekend kon genieten zonder iedere avond met cravings zenuwachtig en geforseerd door het huis te ijsberen.
Ik dacht echt dit komt nooit goed,maar dat deed het gelukkig wel :)
Ik kan nu zelfs op df verhalen lezen over sos gebruik zonder naar de wc te rennen :flushed:
M
Maykel1986Lid
01-01-2024, 00:00
#7
gestopt met coke voor mij en m'n vriendin....

toekomst is toch wel belangrijk voor me, en daar past coke niet bij.
ben ook vaker chagerijnig e.d. daarmee....

mis het ook niet echt om eerlijk te zijn. met mensen coke snuiven, veel lullen en doen.
en dan komt het moment dat het op is, en zegt niemand meer wat.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mij moedigde eigenlijk uiteindelijk het spul zelf aan om te stoppen. Was toen per ongeluk ergens ingedoken en deed het euh tijd lang snuiven/roken tot ik op een gegeven moment niet meer kon(geld of iets was toen nooit een probleem), terwijl andere aan kwamen kloppen met een ring die die persoon had van zijn pa als erfstuk zijn pa was overleden, voor wat wit om te roken; als je ziet wat mensen ervoor doen het breekt me hart nog steeds als ik er aan terug ga denken..

Tegen iedereen die dit leest en een probleem heeft met coke Succes toegewenst! Jij gebruikt het laat het nooit jou gebruiken! :sunglasses:
S
SnackbekLid
01-01-2024, 00:00
#9
DENK AAAAN DIE MONEYYYYYYYYYYY
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#10
de angst dat ik door die shit opnieuw een psychose kan krijgen. Niet meer met mn gebruikers´vrienden´ omgaan. Die stoere verhalen niet meer aan horen... Het uitmaken met die sosliefde van mn leven letterlijk. Hij behandelde me slecht. Mn roze coke bril afzetten. :kots: :smilingimp:
s
shakesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat mij momentaal goed bevalt is gewoon "nee" zeggen tegen mijn drugs vrienden en gewoon door blijven drinken, puur om hen te irriteren dat je het opeens niet wilt. Niet normaal hoe goed ik me voelde toen ik zag hoe mijn drugs maatje nerveus en shit werd en ik alleen maar zelf verzekerder omdat ik gewoon volhield.

Laten zien dat je sterker bent dan je drugs maatjes geeft je echt een heel goed gevoel, ook al is het misschien niet de juiste motivatie, werken doet het wel. Gewoon om hun te irriteren en laten zien dat jij het (zogenaamd) opeens makkelijk kan laten liggen, mijn maat dacht echt WTF (we doen het al zo'n 6 jaar samen en _altijd_ met drank).

En natuurlijk de nummers van je dealers wissen zodat je niet stiekem toch belt voor jezelf en lekker thuis gaat zitten snuiven. Omdat je dan de hele avond het zo goed hebt vol gehouden heb je dan teveel trots om toch je drugs maatje op te bellen voor een nummer van een dealer. :grin:
p
peugot39Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Me kinderen :hearteyes:
m
micha1995Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Winehouse zei:
Gewoon 24/7 doorgebruiken dan krijg je vanzelf wel schijt aan alles
- bankrekening
- contacten
- een huis
- je eigenwaarde
dus
gewoon lekker doorsnuiven.
Klik om te vergroten...
Ik wou dat ik het kon {stoppen} maar het blijft trekken vooral als je je kut voelt is het een vlucht
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Koop whiskey van 25 jaar oud van 100 euro of meer, het geeft een extreem genot en de nadronk is mega lang............ zo raak je ook niet verslaafd aan je drank omdat het erg duur is :tearsofjoy: , en je hebt een nieuwe hobby.

Waar je ook een zware rush van krijgt die 3 uur aanhoudt is van 10km hardlopen of neem een game verslaving van 2 uur per dag (goed voor je dopamine en adrenaline)
s
supergirlLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het maakt je kapot. Je gezondheid gaat er op achteruit! Je word er lelijk van en uh base is ook niet bepaald goed voor je longen. Kost bakken vol met geld raakt dierbaren kwijt! Kan het weten na 5 jaar elke ochtend tot avond base :openmouth: Nee ga nu genieten van het leven kan die dealers en de sos missen als kiespijn!!!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
supergirl zei:
Het maakt je kapot. Je gezondheid gaat er op achteruit! Je word er lelijk van en uh base is ook niet bepaald goed voor je longen. Kost bakken vol met geld raakt dierbaren kwijt! Kan het weten na 5 jaar elke ochtend tot avond base :openmouth: Nee ga nu genieten van het leven kan die dealers en de sos missen als kiespijn!!!
Klik om te vergroten...

Goed te horen veel plezier met je nieuwe 'leven'! :wink: Gelijk heb je ook!
En succes maar klinkt niet dat je het nodig hebt. Petje af!
Enjoy you're life!
B
Bennie_KookLid
01-01-2024, 00:00
#17
Waarom minderen?

- gezondheid (slopende lange nachten met liters bier en coke)
- schuldgevoelens en spijt naar mezelf en familie/vrienden
- financieel (200, 250 euro is niets)
- doodsbenauwd voor de toekomst

Maar het blijft helaas bij minderen... Gebeurt steeds weer...
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Op het moment moedigt me nix aan.


Ach eens in de week er een paar gram doorheen roken, wie word daar nou slechter van :)


Ik hou me lekker toch voor: ik gebruik de wit , en de wit mij niet :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."