Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Lana zei: Maar toch laat het me niet los. Het was een leefwijze. Alles wat ik nu doe, lijkt zo truttig te zijn. Zo standaard, burgerlijk. Je moet wel voor je kind, met liefde ook. En laat me niet los, zonder verantwoording (nachtje weg zonder kind, stappen ofzo). En ik begaai het. Tegenwoordig met alcohol en weed. Maar begaaien zal ik het. Herkent iemand dit? Klik om te vergroten... t is idd herkenbaar dat als de kids er niet zijn t bijna een moet is om te gebruiken....... laatst waren ze gewoon thuis,toen was er niks aan de hand.... geen zenuwen,niks niet... doordeweeks ook niet.... maar zo gauw t weekend is en alle kids zijn weg,dan begint de ellende..... ik heb t er met mijn vriend nog over gehad dat t mischien een idee is om in ieder geval de jongste gewoon thuis te houden voortaan maar achteraf vond ik dat een rot idee,dan is t net of je je kids bij je houdt zodat je niet in de verleiding komt,die gedachte vond ik nogal redelijk zwak van mezelf...... ik hoop zelf binnenkort weer een redelijke poging te doen om te stoppen..... voorlopig nog ff niet,want ik mis nog steeds die motivatie die ik toen had.... voor nu ziet t er weer uit alsof ik drugs nooit uit mijn leven krijg,word er moedeloos van..... en met die instelling werkt t natuurlijk niet he......."
"Solidius zei: melissa zei: ik hoop zelf binnenkort weer een redelijke poging te doen om te stoppen..... voorlopig nog ff niet,want ik mis nog steeds die motivatie die ik toen had.... voor nu ziet t er weer uit alsof ik drugs nooit uit mijn leven krijg,word er moedeloos van..... en met die instelling werkt t natuurlijk niet he....... Klik om te vergroten... Waarom moedeloos? Do what feels good! Je leeft ten slotte maar 1x. Als je jezelf schuldig voelt wanneer je gebruikt, waar het op lijkt als ik jouw bericht zo lees ... Tja, dan kan je waarschijnlijk beter geen drugs meer gebruiken. Maar in tegenstelling tot dat, voel je je goed wanneer je (recreatief) drugs gebruikt? Dan zie ik niet zo snel een reden waarom je zou moeten stoppen. Er kan vrijwel geen twijfel bestaan als je bewust voor iets kiest. En hoe moeilijk dat soms ook kan zijn, bewuste keuzes zijn altijd beter dan een soep van onzekerheid. Klik om te vergroten... nee niet helemaal,ik word er moedeloos van als ik op lange termijn denk........ ik bedoel heb geen zin om straks achter mijn rolator met speciaal taxievervoer mijn drugsdealer te bezoeken...... om met mijn bejaarde vrienden in t bejaardentehuis achter de geraniums een snatzie te nuttiggen(bij wijze van spreken) ik begon op mijn 18de met echt drugsgebruiken,toen ging ik er vanuit dat dat een tijdelijke fase was,dat als ik ouder zou worden ik ook wijzer werd........ maar t tegendeel is waar.......... hoewel ik grijs begin te worden,laat t wijs gedeelte nog ff op zich wachten....... beter nog,ik voel mezelf nog steeds t zelfde als toen ik 18 was dat beantwoord dan weer t cliche je bent zo oud als je je voelt...... inmiddels ben ik 33,toen ik 18 was vond ik dat al redelijk bejaard dus ik ben benieuwd waar t straks echt eindigd,wat betreft leeftijd en gebruik...... ik ken personen van over de 50 die ieder weekend hun neus nog ophalen..... en tja daar word ik redelijk moedeloos van ja maar op t moment kies ik er zelf voor,en geniet ik er gewoon van........"
"Kan iemand mij vertellen welke smartdrugs het beste overeenkomt met xtc of sos En of zoiets echt wel werkt? Ik was in onze smartshop op zoek naar een bullit (die ze niet verkochten )en zag al die andere dingen staan. Dacht toen bij mezelf(aangezien ik eigenlijk geen drugs meer gebruik)heee das mischien wel wat voor mij. Maar als zoiets nou echt geen effect geeft geef ik mijn geld er liever niet aan uit,dan gaan we voor deze ene keer maar weer chemish groetjes melis"
"kan iemand mij mischien vertellen of die pilletjes die je bij de smartshop haalt echt werken??? of gaat t meer om een placebo effect? ik doel dus op die dingen die eventueel t zelfde effect als xtc zouden moeten hebben.... ik heb er nmlk een hard hoofd in."
"nu wil ik t weten ook....... aangezien ik de laatste keer een hele slechte ervaring had met wiet ben ik huiverig voor alle drugs waarin je de controlle over jezelf verliest voor een bepaalde tijd...... is er geen manier om een hele "milde"trip te hebben om zo te kijken wat t precies met je doet....... of zeg ik nou iets belachelijks...... ik wil t heel graag proberen maar ben over t algemeen natuurlijk gewend dat iets niet langer dan een half uur duurt...... dat geeft mij juist een veilig gevoel"
"BobG zei: Wat er ook gebeurt je moet het accepteren en jezelf overgeven. Dat hou ik altijd in gedachten helpt echt Waarom neem je geen paddoreep? Begin met 1 stukje, en als het goed gaat snoep je wat bij Klik om te vergroten... hmmm dat lijkt me wel wat ja....... ga vanavond bij ons naar de smartshop......... ik heb zowiezo een hoop vragen,over van alles en nog wat...... als ik een keus heb gemaakt laat ik t jullie wel weten"
"ik wou dus eigenlijk op de natuurlijke toer gaan,iets plaatsvervangends zoeken voor sos.......... maar ja ik had wel kunnen weten dat als t te mooi klinkt om waar te zijn t meestal ook zo is"
"JJJ zei: WildChild zei: (nog verkrijgbaar in amsterdam, *****, voor liefhebbers) Klik om te vergroten... Vinden zij het ook fijn als je dat op internet publiceert? Dit soort forums wordt heus niet alleen door ons eerlijke liefhebbers bezocht, of ben ik nu paranoide? Klik om te vergroten... nope denk zeker niet dat jij para bent ff lachen voor t vogeltje"
"wolter kroes-kleine lieve lieveling"
"Als je echt wil dan kun je ook stoppen. Tips om te stoppen zijn er helaas niet,wilskracht daar gaat het om. Het verwijderen van telefoonnummers van potentiele dealers,het goeiendag zeggen van drugsvrienden,het niet meer uitgaan,of alcohol drinken het werkt echt niet geloof me aub. Als je dat al accepteerd zul je jezelf geen mislukkeling vinden als je al deze dingen probeert en toch nog verlangt naar een snuif. Je kunt afleiding zoeken maar geloof me je echt concentreren op je nieuwe bezigheid gaat toch niet lukken.(en wederom ook dat is normaal). De grootste kans op sucses heb je als je reeel blijft,falen in je poging om te stoppen werkt niet bevorderend. En hoe goed je goede voornemen nu ook is,kan ik toch met enigge zekerheid zeggen dat ik verwacht dat jij je neus alweer gepoederd hebt voor jan. om is. Radicaal stoppen werkt gewoonweg niet. Iedereen hier kan je aanmoediggen,je steunen in je goede besluit maar als het puntje bij paaltje komt heb jij daar geen reet aan. Mijn beste tip is dus(en ik spreek uit ervaring)niet in 1 keer proberen te stoppen. probeer het eerst eens om de week,als dat je goed afgaat(er is geen aantal maanden te noemen doe het waneer het voor jou goed voelt)ga je naar 1 keer in de 3 weken. Probeer tegelijkertijd de hoeveelheid te verminderen. Je schrijft dat je 2 gram per weekend gebruikt,haal volgende keer 1 1/2 gram en als je zover bent dat je naar 3 weken kan bouw je ook de hoeveelheid af naar 1 gram. Probeer zo min mogelijk weg te rennen van situaties die jou triggeren,je moet er ooit weer mee om kunnen gaan. Recht erin werkt echt het beste,en als je de situatie de baas blijft in moeilijke periodes geeft dat je enorm veel zelfvertrouwen. Wilskracht,nogmaals is het allerbelangrijkste. En genieten van de weekenden dat het wel van jezelf mag(niet schuldig voelen),en trots zijn op jezelf in de weekenden die je nuchter blijft. Ik zou voorlopig nog niet aan iedereen meedelen dat je gaat stoppen,mocht je toch terrugvallen(wat niet erg is overiggens)voel je je nmlk extra k.. Ik hoop dat je er wat aan hebt,en mocht je willen praten of iets dergelijks dan stuur maar een pb. Ikzelf heb er ruim 2 jaar over gedaan,ben zelfs bij verslavingszorg geweest. ik begon in 2007 ook een goed voornemen,maar pas in 2009 was ik er echt "vrij"van. Nu kan ik gebruiken op speciale gelegenheden(had ik nooit van mijn leven gedacht)en die waren er in 2009 slechts 2 keer. Voor oudjaar had ik 1 gram gehaald die ik dankzij omstandigheden niet kon gebruiken,en raad is wat hij ligt nog steeds in de kast,ik had daarna nog genoeg mogelijkheden om te gebruiken maar had echt geen behoefte. Dit was mijn eerste nieuwjaar sinds 10 jaar dat ik sos vrij was. Ik gebruikte trouwens al 8 jaar ieder weekend voordat ik probeerde te stoppen,max 1 1/2 gram. Ik wens je heel veel sterkte met je goede besluit,en vooral wilskracht."