Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drug mag van jou voorgoed verdwijnen?

Welke drug mag van jou voorgoed verdwijnen?

156 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#1
Geen enkele. Risico's die met het gebruik van drugs meekomen moet je maar accepteren en anders moet je niet aan een drug beginnen.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#2
yeti zei:
Nicotine, heb al teveel dierbare familieleden & vrienden erdoor verloren. Gestorven aan longkanker door die tabakzooi.

Mensen en ruimten gaan er ook bepaald niet lekker van ruiken. En de huid en tanden van een rokende vrouw raakt haar pure glans er ook door kwijt. Om nog maar te zwijgen van haar adem als ze in je armen ligt en je lippen de hare naderen...
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het als zware roker helemaal mee eens! Wilde dat ik het nooit had leren kennen. Toch maf dat het bij geen enkele drug in mijn hoofd opkomt om die elke dag te blijven gebruiken en ik ze recreatief kan (leren) gebruiken behalve nicotine/tabak. Het is een sluipende verslaving, omdat in tegenstelling tot andere drugs het niet meteen lekker is, waardoor er geen alarmbellen gaan rinkelen dat je ermee moet uitkijken, maar dat die eerste sigaret zo vies is dat je denkt: ach hier raak ik toch nooit verslaafd aan. Tot je jezelf ineens elke dag een pakje ziet kopen en je afvraagt waarom je het doet als ze de zoveelste sigaret weer opsteekt.
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#3
coke, hero, crystal meth en nog een paar die ik niet kan bedenken nu.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Meth, Hero, en GHB... vind er niks aan :P
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#5
alcohol!
wat een schrale shit is dat
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#6
In principe zou ik zeggen: geen enkele, aangezien in mijn ogen iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen acties.

In de praktijk zou ik echter (met als voorwaarde dat ze dan ook nooit bestaan zouden hebben) best zonder alles dat niet psychedelisch is kunnen :tongueout: (met de uitzondering van bepaalde opiaten in een medische context dan, want ik gun een terminale kankerpatient in de laatste maanden van zijn leven zijn oxycontin wel)
r
riflexzLid
01-01-2024, 00:00
#7
nicotine en mcpp godverdomme :kots:
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heroïne, Christal Meth, Crack - dit soort drugs. Hiermee kan 99,99999... procent van de mensen niet omgaan en het maakt je leven enkel kapot. Ga maar eens naar de topics van heroïne, allemaal verslaving dit en mijn leven is kapot dat. Als je zelfmoord wilt plegen zou ik deze drugs dan weer als aanraders beschouwen... Why not have some fun first?

Speed. Al geef ik toe dat er meer mensen zijn die hiermee kunnen omgaan. Maar zijn toch nog altijd veel meer mensen verslaafd aan de pep dan mensen die ermee kunnen omgaan. Er zijn genoeg gezonde alternatieven :)

Cocaïne. Voor dezelfde reden als speed. De cocabladen moeten dan weer legaal worden. Ik heb er al wat over gelezen en in spuiten en slikken zie je een voorbeeld ervan: gezonder dan sla en spinazie en het geeft je de boost van 4 redbulls. Eén van de gezonde en goede alternatieven voor coke en speed, en dit is illegaal :confused:

Alcohol niet. Omdat er veel mensen zijn die ermee kunnen omgaan. Het is en blijf een harddrug, maar af en toe een pintje kan geen kwaad. Voor sommigen - ik drink liever niet.

Nicotine. Omdat het een zinloze drug is. Er is niks goed aan, het is een kutdrug. Enkel occasioneel een sigaar of een pijp voor de liefhebbers, achja hier heb je nog genot van...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heerlijk hypocriet topic, :hearteyes:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Van mij hoeft niets te verdwijnen, de gebruiker doet het tenslotte zelf.
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#11
Even snel de reactie's langs gelopen, steekwoorden gelezen dus ik kan het mis hebben maar ik ben volgens mij een van de eerste die roept;

MCPP ofwel meta-Chloor-Phenyl-Piperazine ofwel Rommel... :kots:
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#12
nicotine (is een vervelende gewoonte geworden), mcpp, coke had ik ook liever nooit geprobeerd
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#13

Te lekker, te veel, te zuigend, te geil, te destructief...
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vind inderdaad dat sommige van onderstaande stofjes wel nut kunnen hebben, maar voor mij hoeven onderstaande dingen niet:

Heroïne (dus niet alle opiaten)
Methadon
Datura en aanverwanten
Coke
Crack
Speed
Crystal Meth (methamfetamine)
PCP
Nicotine
Caffeïne
c
crackistegekLid
01-01-2024, 00:00
#15
Geen, elke drug is recreatief te gebruiken, mits je sterk in je schoenen staat en je verstand gebruikt. Word altijd zo moe van die discussies met 'verslavingsgevoelige' typetjes die de drugs overal de schuld van geven. Als je een zwakkeling zonder ruggegraat bent, kun je zelfs verslaafd raken aan je volstoppen met allerlei smerig voedsel waar een fatsoenlijk mens zich slechts eens in de zoveel tijd aan waagt.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#16
crackistegek zei:
Geen, elke drug is recreatief te gebruiken, mits je sterk in je schoenen staat en je verstand gebruikt. Word altijd zo moe van die discussies met 'verslavingsgevoelige' typetjes die de drugs overal de schuld van geven. Als je een zwakkeling zonder ruggegraat bent, kun je zelfs verslaafd raken aan je volstoppen met allerlei smerig voedsel waar een fatsoenlijk mens zich slechts eens in de zoveel tijd aan waagt.
Klik om te vergroten...

Het gaat mij niet om drugs die ik zogenaamd niet recreatief kan gebruiken. Kan coke bijvoorbeeld uitstekend recreatief gebruiken, eens in de paar maanden zonder een onuitstaanbare craving te hebben. Ben zelf niet zo verslavingsgevoelig. Maar dat neemt niet weg dat ik een aantal drugs niet zou missen, en die staan in mijn lijstje :)
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#17
mcpp for sure
G
GhanzibaldhiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Alles behalve pils, schnelle/pierkes , sos en zjwennn.
T
TeknoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alcohol, De enige drug waar ik tot nu toe slecht van ben gegaan. Ben totaal geen drinker en kan mijn grens ook slecht inschatten, een leuke zuipavond eindigt bij mij in veel gevallen boven de wc pot..
Daarnaast de vele verkeersdoden die zijn gevallen omdat sommigen met hun bezopen kop achter het stuur zitten.
Om maar te zwijgen over die irritante, dronken pubers op zaterdag in de stad..
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben niet voor het idee van drugs te laten verdwijnen. Laat duizend bloemen bloeien zeg ik zo.

Maar binnen het kader van deze denkoefening: MCPP zonder twijfel!

Wat een strontdrug. Bah! :kots:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...345678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."