Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drug mag van jou voorgoed verdwijnen?

Welke drug mag van jou voorgoed verdwijnen?

156 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#1
niks want er kan en er gaat ook geen drugs verdwijnen :wave:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niets. Iedereen maakt eigen keuzes, hoe dan ook.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#3
Van mij mogen Hero, Speed, Meth, en Crack verdwijnen. :stoned:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
3970 zei:
tomz0r zei:
Grappig dat mensen hier Alcohol noemen.

Van mij niks, ieder zijn ding.
Klik om te vergroten...


Dat is eigenlijk helemaal niet grappig, dat wil volgens mij toch wel wat zeggen....van mij zouden alcohol en tabak mogen verdwijnen, maar een keus tussen die twee maken zou niet makkelijk zijn. Het grootste probleem met die twee is de vrije beschikbaarheid. Iedereen kan het kopen/gebruiken, en veel mensen weten er dan ook geen maat mee te houden. En het bezorgt de omgeving ook nogal eens wat overlast, omdat de gebruiker ervan ook vindt dat hij/zij het overal moet kunnen gebruiken.
Klik om te vergroten...

Veel mensen?
Moet je eens kijken hoe weinig mensen geen maat weten te houden met alcohol als je het vergelijkt met het aantal gebruikers. Vaak hebben die mensen ook nog eens een groot probleem.
99% van de alcoholgebruikers gebruikt alcohol gewoon zo goed als veilig, bijna risicoloos.

Tabak is een ander verhaal inderdaad, dat kan je net als veel andere drugs zo goed als niet veilig gebruiken. Tabak zou van mij ook wel voorgoed mogen verdwijnen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
buzzrider zei:
Het enige wat in principe zou moeten verdwijnen is nicotine. Zoveel sterfgevallen en dat allemaal door aan die kankerstokken te trekken :smoke:
Klik om te vergroten...
helemaal mee eens..
:)
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#6
tomz0r zei:
99% van de alcoholgebruikers gebruikt alcohol gewoon zo goed als veilig, bijna risicoloos.
Klik om te vergroten...

Daar zou ik wel eens een bron bij willen zien....ik denk dat je je schromelijk vergist hierin, maar ik kan het nu even niet met cijfers weerleggen.(lees: geen zin :wink: )
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
3970 zei:
tomz0r zei:
99% van de alcoholgebruikers gebruikt alcohol gewoon zo goed als veilig, bijna risicoloos.
Klik om te vergroten...

Daar zou ik wel eens een bron bij willen zien....ik denk dat je je schromelijk vergist hierin, maar ik kan het nu even niet met cijfers weerleggen.(lees: geen zin :wink: )
Klik om te vergroten...

Het is wat je onder probleemdrinker verstaat. Je kan iemand die 1 of meerdere dagen per week 5 biertjes drinkt als een probleemdrinker zien zoals alcoholinfo.nl dat doet, en dan is het percentage inderdaad hoger.
De risicofactor is bij dit gebruik nog klein. Zeker in vergelijking met andere drugs.

Echte probleemdrinkers die zich helemaal voltanken zijn er weinig.

Edit:

Dit zijn ook nog goede punten van alcoholinfo.nl

* Van de mensen met alcoholmisbruik herstelt 85% over een periode van 3 jaar.
* Van de mensen met alcoholafhankelijkheid herstelt 74% over een periode van 3 jaar.
* Van de mensen die hersteld waren valt maar een klein gedeelte terug in hun drinkgedrag.
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Beetje fascistisch topic eigenlijk. Van mij mag er niks weg, laat iedereen zijn eigen gif kiezen.
D
Dimension4Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Tja als ik mag kiezen zou het hero zijn.
Maak m.i meer kapot als dat je er wijzer van word.

Voor de rest ieder zn eigen ding :mrgreen:
D
DikkopLid
01-01-2024, 00:00
#10
nicotine inderdaad.. rook zelf als een ketter, zou mooi zijn als ik het niet eens kende. op zich denk ik niet dat nicotine je een bepaald "gevoel" geeft, zoals andere drugs dat wel doen, maar het is toch op een bepaalde manier zo verslavend.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alle, maar ik ben bang dat dit een illusie is.

Drugs zijn zo oud als de mensheid. De mens snakt kennelijk naar psychedelische, oppeppende, geestvernauwende en roesgevende ervaringen om het leven aangenamer te maken.

Het is meestal niet de drug zelf die slecht is (denk maar aan een onschuldig in de wind wapperende papaverbloem) maar eerder de mens die deze gebruikt. Zodra gebruik ontaardt in misbruik ontstaan de problemen. Dan ontstaat afhankelijkheid en wordt de mens geen heer over maar slaaf van een middel.

Verbieden heeft geen enkele zin, want de mens is inventief genoeg om haar diepere verlangens op de één of andere manier tóch wel te bevredigen.

De chemische industrie staat ook niet stil omdat er heel veel geld is te verdienen aan de wereldwijde hunkering naar genot.

We moeten maar leren leven met deze menselijke eigenschap en kunnen denk ik beter onze aandicht richten op het tegengaan van de ongewenste randverschijnselen zoals verslavingsproblematiek en criminaliteit.

Don Quichot en Sancho Panza hebben al lang geleden laten zien dat er een kloof bestaat tussen de mooie droom en de harde praktijk. Je kunt geen windmolens bevechten: het onveranderbare is nou eenmaal niet te veranderen. Een hopeloze strijd kun je niet winnen. Dat denken is dwaas.

:wave:
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sarori zei:
We moeten maar leren leven met deze menselijke eigenschap en kunnen denk ik beter onze aandicht richten op het tegengaan van de ongewenste randverschijnselen zoals verslavingsproblematiek en criminaliteit.

Don Quichot en Sancho Panza hebben al lang geleden laten zien dat er een kloof bestaat tussen de mooie droom en de harde praktijk. Je kunt geen windmolens bevechten: het onveranderbare is nou eenmaal niet te veranderen. Een hopeloze strijd kun je niet winnen. Dat denken is dwaas.

:wave:
Klik om te vergroten...

zware kudos voor jou knul

ontopic: alle herbal drugs mogen wat mij betreft optiefen.
geldklopperij met als enig effect; misselijkheid
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#13
Echelon zei:
zware kudos voor jou knul

ontopic: alle herbal drugs mogen wat mij betreft optiefen.
geldklopperij met als enig effect; misselijkheid
Klik om te vergroten...
Wiet is herbal, salvia is herbal, yopo is herbal, ... maar ik veronderstel dat je die niet bedoelt :P De enige herbal waar ik misselijk van geworden ben is LSA, maar dat was dan weer geen geldklopperij.
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#14
touche sir

ik heb het idd dan ook over kratom, herbal shooters, trip-e
dat soort onzin
p
plasticianLid
01-01-2024, 00:00
#15
Echelon zei:
ik heb het idd dan ook over kratom, herbal shooters, trip-e
dat soort onzin
Klik om te vergroten...

ik vond kratom best gezellig.

Voor mij zou er niet meteen iets moeten verdwijnen. Maar ik vind dat er op nicotine en alcohol echt wel strengere regels mogen komen :(
Zoals hier eerder is gezegt,het wordt massaal geconsumeerd en er worden enorm veel mensen ziek van (al dan niet doodgaan).

Qua harddrugs etc. vind ik niks, mensen moeten karakter tonen om te weerstaan, en als hun dat niet lukt moeten ze de gevolgen maar dragen.
wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.
Aan de andere kant zijn er dan weer verslaafden die er achteraf iets uit leren, zo zag ik onlangs een docu over een ex-herojunk die nu in de 'spuitenbrigade' zit en de gebruikersplaatsen in Antwerpen schoonhoud door alle gebruikte spuiten binnen te brengen zodat er geen ziektes (zoals aids etc.) worden 'verspreid' onder elkaar.
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Echelon zei:
touche sir

ik heb het idd dan ook over kratom, herbal shooters, trip-e
dat soort onzin
Klik om te vergroten...

Niemand verplicht jou dit soort producten te kopen, of wel? (Kratom zou ik overigens geen onzin noemen, en heeft wel degelijk effect)
B
BymoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Geen enkele. Als een drug mij gevaarlijk of niet interessant lijkt, blijf ik er gewoon af. Niet moeilijk toch? En om dan arbitrair op te treden en andere mensen het recht te gaan ontzeggen om iets te doen wat ik voor mij persoonlijk niet opportuun acht, nee.. Zo ben ik niet opgevoed.

Bende Hitlers *verzachtende smiley*
t
tipsyflipsyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zoals al meerdere keren is gezegd "METH"
Ben zelf verslaafd geweest aan de METH de kristalvorm en heeft mij binnen 3jaar geestelijk en lichamelijk totaal naar de kloten geholpen. Was al 10 jaar een echte speedfreakje maar had het toen nog redelijk onder controlle. Tot de meth in mijn leven kwam ik dacht t'is gewoon hele sterke speed dacht dat ik wel wat gewent was. Maar dit is zo heftig en zo fijn en dat maakt het duivels ik zeg met nadruk duivels .want Meth neemt je ziel in beslag als dat eenmaal in je hoofd zit en je kent de rush is alles overbodig. Er komt niks ook maar in de buurt. En het klopt 1 base en ik was verkocht snoof compete kristallen naar binnen voelde op het laatst gewoon of ik kapotte tl buizen naar binnen werkte en toch door gaan. Ik weet wat hel is 2psychoses door chronischslaap gebrek sliep 3week niet viel ik 3/4 dagen ik comaslaap en dat vond ik het ergste slapen dus stelde het zo lang mogelijk uit omdat ik wist als ik weer wakker werd dat ik verrot was,totaal geen bioritme meer,abcessen kreeg ik in mijn mond van het roken en toch doorgaan ben in 3 maand 15jr ouder geworden. 2jaar in afkickkliniek door gebracht vroeger ben nooit weer het zelfde geworden door de [CRYSTAL]METH.

Maar de grootste opstakel was dat ik de kennis had van hoe het moet.
IK wou dat ik die kennis nooit gehad had.

dus mijn leven was over zoals ik gewent was. :smilingimp: :smilingimp: :smilingimp: :smilingimp: :smilingimp: :smilingimp: :smilingimp:
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#19
honingolie zei:
Echelon zei:
touche sir

ik heb het idd dan ook over kratom, herbal shooters, trip-e
dat soort onzin
Klik om te vergroten...

Niemand verplicht jou dit soort producten te kopen, of wel?
Klik om te vergroten...

Heb ik iets gemist ofzo? Volgens mij was de vraag van de thread: 'Welke drug mag van jou voorgoed verdwijnen?'
Mijn antwoord staat hierboven dus.
Kratom is troep, omdat de uitwerking echt te min voor woorden is, maar wel verkocht word als 'je van het'.
Dat mag je verwachten van een dealertje op Zeedijk... mijn inziens niet van een zichzelf respecterende smartshop houder.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#20
alle verslavende shit. dan bedoel ik niet speed of XTC maar
heroine,crack en meth

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."