Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drug mag van jou voorgoed verdwijnen?

Welke drug mag van jou voorgoed verdwijnen?

156 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Coke
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Coke, heroine, crack, meth, nicotine, alchohol. En vast nog wel meer geestvernauwers...
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen, wat ik geen fijne drugs vind kan iemand anders wel als heel prettig ervaren. Plus iedereen zou zijn eigen keuzes (en misschien wel in sommige gevallen zn eigen fouten) moeten kunnen maken.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#4
Methamfetamine: dit is de slechtste shit die er is. zelfs bij een eerste keer eventjes proberen, ben je al eraan.
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#5
loadrunner zei:
Methamfetamine: dit is de slechtste shit die er is. zelfs bij een eerste keer eventjes proberen, ben je al eraan.
Klik om te vergroten...
is dat wat ook wel bekend staat als Crystal Meth?
Word vooral in VS gebruikt tog, was daar eigenlijk het effect enz van?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Methgevaren worden overdreven; het is eigenlijk turbospeed, met verhoogde effecten maar ook risico's van speed. Maar het blijft ong. even gevaarlijk als heroine.

Wat van mij mag verdwijnen (en dat het nooit heeft bestaan) phew.. Een hele waslijst. Hier komt die:


Nicotine
Methamfetamine (crystal meth)
Amfetamine (Speed)
Cocainesulfaat (Coke)
Cocaine-Basevorm (Crack)
PCP
Datura
Heroine
Morfine (Behalve voor medische redenen, als pijnstiller)
GHB (Raar mischien, maar het blijft verslavend)
Alcohol (Zie GHB)
Methadon (wat moet je ermee als heroine ook niet meer bestaat?)
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
Grappig dat mensen hier Alcohol noemen.

Van mij niks, ieder zijn ding.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alcohol !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#9
Van mij ook helemaal niks, veel mensen gebruiken wel eens een pilletje of een snuifje, en lijkt allemaal niet zeer verslavend, zelfs ghb of alcohol niet bijvoorbeeld. Maar juist door de grote heroine en crack gebruikers ( junks, geen disrespect maar hoort hier even om het juist uit te leggen ), kent men de gevaren van drugs en past men met andere drugs ook op.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind ook dat geen een drugs voorgoed hoeft te verdwijnen. Iedereen mag van mij precies dezelfde fouten maken als mij. Leer je tenminste wel wat van :mrgreen:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#11
pOrNo :mrgreen:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je kunt eigenlijk beter vragen wat je persoonlijk misbruikt hebt of waar je liever niet kennis van had willen/hoeven/kunnen nemen.

Alcohol is voor mij taboe. Samen met SRRI's. Maar het staat een ieder vrij deze te gebruiken en als mensen hun levenskwaliteit gaat erop vooruit wie ben ik dan om iets daarvan te reduceren. Maar zelf wil ik er niets van weten. Crack is ook grote rotzooi.

Middelen met een stigma waar ik zelf wel wat mee heb: tabak, opiaten, GHB.
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Atropa zei:
Je kunt eigenlijk beter vragen wat je persoonlijk misbruikt hebt of waar je liever niet kennis van had willen/hoeven/kunnen nemen.

Alcohol is voor mij taboe.
Klik om te vergroten...

+1

Ook ik vind dat niks verboden moet worden, wat voor jouw fijn is is voor ander wellicht kut en andersom. vb de topicstarter vindt dat speed mag verdwijnen, maar dat is mijn favodrug!!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Crack, meth en heroine: ik heb het idee dat deze drugs meer kapot maken en weinig toevoegen aan je leven. Datura moet men ook maar laten liggen, dat is geen drug meer, maar puur zelfvergiftiging. Ik zou het niet jammer vinden als deze drugs van onze aardbol zouden verdwijnen.

Maar goed, dit zijn drugs die ik zelf dus nooit heb gebruikt of ooit zal gaan gebruiken. Het maakt voor mij dus niet uit of ze wel of niet zouden bestaan, ik ken de risico's en dat is voor mij voldoende en een goede reden om er toch nooit aan te beginnen. Iedereen heeft verder zelf in de hand wat hij/zij doet en is daar zelf verantwoordelijk voor vind ik.... Als iemand een goede reden heeft om zichzelf helemaal naar de kloten te helpen, dan heb ik daar ook respect voor. Zolang je een ander er maar niet meer schaadt.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar dan kunnen we ook niet meer genieten van de aanblik van deze prachtige bloemen, mijn beste Marla!!! :wink:
En van datura worden ook krachtige oogmedicijnen gemaakt die blindheid bij onstekingen helpen voorkomen.



Zonder papaver geen heavy pijnstillers :( Is niet praktisch bij ernstige ziekte/verwondingen...



Niet deze prachtige organismen met hun wonderbaarlijke werkingen zijn het probleem maar onze morele zwakte, ons probleem om nee te zeggen :rolleyes:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#16
[SF] Safiertje zei:
Geen, wat ik geen fijne drugs vind kan iemand anders wel als heel prettig ervaren. Plus iedereen zou zijn eigen keuzes (en misschien wel in sommige gevallen zn eigen fouten) moeten kunnen maken.
Klik om te vergroten...

+1
Iedereen baalt er hier toch van dat de overheid keuzes voor ons probeert te maken die we zelf willen maken. Waarom zou jij dat een keuze voor een ander willen maken, stelletje hypokrietelingen. Iig dan toch de overgrote meerderheid hier die drugs post waar hij/zij zelf geen problemen mee heeft gehad. Je eigen verslaving noemen heb ik begrip voor.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nicotine.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
yeti zei:
Maar dan kunnen we ook niet meer genieten van de aanblik van deze prachtige bloemen, mijn beste Marla!!! :wink:
En van datura worden ook krachtige oogmedicijnen gemaakt die blindheid bij onstekingen helpen voorkomen.



Zonder papaver geen heavy pijnstillers :( Is niet praktisch bij ernstige ziekte/verwondingen...



Niet deze prachtige organismen met hun wonderbaarlijke werkingen zijn het probleem maar onze morele zwakte, ons probleem om nee te zeggen :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Dat zijn idd prachtige bloemen Yeti! Die mogen wat mij betreft zeker niet verdwijnen! De heilzame stoffen uit die planten moet men ook zeker blijven benutten. Ik doelde ook niet op de oorsprong waar men die schadelijke drugs uithaalt... :wink:
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gemini zei:
Nicotine.
Klik om te vergroten...


Ja dit is echt de grootste onzin drug die er is, je wordt er alleen verslaafd aan maar voor de rest gebeurt er niet zo heel erg veel. Beetje kut dat iedereen hier shag in de jointjes doet, anders was ik nooit rookverslaafd geworden. Maarja toch maar weer sigaretje roken dan, hehe.
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Er staat toch ook, mogen van jou v/d aarde verdwijnen, betekend toch niet dat ze van iedereen van de aarde moeten verdwijnen? Iedereen moet gewoon drugs gebruiken die hij/zij zelf leuk vind, zoals ik een hekel heb aan speed en dol ben op coke kan dat toch voor andere gebruikers weer anders zijn..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."