#1
- Hoe oud was je toen je voor het eerst experimenteerde ?
Ongeveer 13, geloof ik. Dit was met wiet/hasj. Rond m'n 14e xtc, speed enzo, rond m'n 16e/17e coke.
- Wat was je ervaring bij het gebruik?
Ik vond mezelf vet cool.
- welke opleiding volgde je toen ?
VMBO
- Wist je wat de effecten waren ?
Niet echt, in ieder geval niet bij wiet/hasj. Bij hard drugs had ik vrienden die het al eerder hadden gebruikt, waaraan ik het een en ander kon afleiden.
- Wist je wat de risico's waren ?
Ja, maar daar stond ik verder bij stil.
- Wat was de reden om te proberen ? (nieuwsgierig / druk van buitenaf / ect.)
Nieuwsgierig, grenzen verleggen, rebelleren.
- waren er mensen in je kring die al eerder geƫxperimenteerd hadden ?
Ja.
- Hoe was de voorlichting op school?
Minimaal.
- Hoe was de voorlichting van je ouders?
Minimaal.
- Kon je ergens terecht met je vragen ?
Neuh, ik had ze ook niet.
- Ben je een mannetje of een vrouwtje ?
Vrouw.
Ongeveer 13, geloof ik. Dit was met wiet/hasj. Rond m'n 14e xtc, speed enzo, rond m'n 16e/17e coke.
- Wat was je ervaring bij het gebruik?
Ik vond mezelf vet cool.
- welke opleiding volgde je toen ?
VMBO
- Wist je wat de effecten waren ?
Niet echt, in ieder geval niet bij wiet/hasj. Bij hard drugs had ik vrienden die het al eerder hadden gebruikt, waaraan ik het een en ander kon afleiden.
- Wist je wat de risico's waren ?
Ja, maar daar stond ik verder bij stil.
- Wat was de reden om te proberen ? (nieuwsgierig / druk van buitenaf / ect.)
Nieuwsgierig, grenzen verleggen, rebelleren.
- waren er mensen in je kring die al eerder geƫxperimenteerd hadden ?
Ja.
- Hoe was de voorlichting op school?
Minimaal.
- Hoe was de voorlichting van je ouders?
Minimaal.
- Kon je ergens terecht met je vragen ?
Neuh, ik had ze ook niet.
- Ben je een mannetje of een vrouwtje ?
Vrouw.