Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hey luitjes, Ik ben een tweedejaars interaction designer aan de Hoge school voor de Kunsten Utrecht en samen met 3 andere studenten werk ik momenteel aan een game omtrent de 'awareness of drugs' onder de middelbare scholieren. Ik ben op zoek naar mensen die hun allereerste drugs ervaring met mij willen delen in de vorm van deze korte enquete. Wij hopen zo een beter beeld te krijgen van-, en welke factoren hebben bij gedragen aan "de eerste keer". We zijn dus op zoek naar mensen die op jongere leeftijd (14+) zijn beginnen te experimenteren. Iedereen anoniem in ons onderzoek rapport. De resultaten van de enquetes dienen als vooronderzoek en zullen niet worden gebruikt in de game. Deze enquete hoeft natuurlijk niet in deze thread ingevuld te worden. Als je liever een PM stuurt kan dat ook, en anders kun je me mailen op [email protected]. En wat je niet wilt invullen, vul je gewoon niet in. Alvast bedankt voor de moeite! Door naar de enquete: - Hoe oud was je toen je voor het eerst experimenteerde ? - Wat was je ervaring bij het gebruik? - welke opleiding volgde je toen ? - Wist je wat de effecten waren ? - Wist je wat de risico's waren ? - Wat was de reden om te proberen ? (nieuwsgierig / druk van buitenaf / ect.) - waren er mensen in je kring die al eerder geëxperimenteerd hadden ? - Hoe was de voorlichting op school? - Hoe was de voorlichting van je ouders? - Kon je ergens terecht met je vragen ? - Ben je een mannetje of eenvrouwtje ? Over onze game De game die wij maken gaat zich spitsen op de vragen die de jeugd heeft over drugs, maar er nergens mee terecht kunnen. We gaan geen oordeel vellen over drugsgebruik (zou hypocriet zijn :P). We willen dat kinderen juist geïnformeerd zijn en zich goed voorbereiden op een eventuele "eerste keer". Iedereen die de moeite neemt om even te reageren, sweet! Hopelijk kunnen jullie ons een hoop leren, en kunnen wij met jullie hulp een kick ass game maken. Vriendelijke groeten, Kenneth"
"Bedankt voor de reacties allemaal! Jullie reacties dragen ongetwijfeld bij aan de uiteindelijke game! We zitten momenteel nog in het vooronderzoek, maar zodra ons project vorm begint te krijgen zal ik zeker een aantal updates op het forum plaatsen. Ben benieuwd naar jullie feedback. In the mean time, thank you for your time, and keep 'em coming ~Kenneth"
"eXeCuze zei: Goeie dag knff, Ik vroeg me af welke programma's jullie gebruiken om jullie game te ontwikkelen? Ik heb namelijk ook een tijdje met flash gewerkt en krijg nu sinds een half jaartje 3ds max op school. Mochten jullie een 3d game maken zou ik graag weten op welke manier jullie het interactief maken. Word het een FPS of een Third person view of? haha je snapt me wel ik zou graag wat meer horen over de ontwikkeling van jullie game. Groeten, eXeCuze Klik om te vergroten... hey eXeCuze, Het ligt een beetje aan de format: Voor 2D games word er hoofdzakelijk flash gebruikt, maar soms ook XNA. 3D games worden gemaakt in Unity of XNA; De game engines tenminste, het modelleren gebeurt ofwel in 3DSmax, maya of in cinema4D. Ik ben zelf als interaction designer niet echt bezig met het harde kern programmeer werk, maar ik zal onze programmeur vragen om in de toekomst hier een stukje uitleg te doen over ons project/proces"