Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpname wegens zelfdestructief druggebruik!

Opname wegens zelfdestructief druggebruik!

146 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had dit ook niet zien aankomen eerlijk gezegd. Goed dat je besloten hebt dat het over is met drugsgebruik. Heel veel sterkte en succes de komende tijd!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
In ieder geval sterk dat je zo'n grote stap hebt weten te maken, lijkt me een flinke omslag in je leven. Het is altijd makkelijk om de mindere momenten met drugs weg te laten, ik denk dat het voor ons allemaal wel een leerzame waarschuwing kan wezen.
Verslaving sluipt vaak langzaam over de jaren heen in iemands leven en niet van de een op de andere dag, iets waar mensen zich inclusief ik zelf zich vaak toch wel snel in kunnen vergissen.

Geniet van de rust en succes met je herstel.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wtf man ik dacht altijd dat jij het onder controle had man... de zoveelste van ons die nu al de fout ingaat met drugs... veel succes.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hier verschiet ik ook wel enorm van.. zo zie je maar dat de meest ingelezen gebruikers zelfs in de problemen kunnen komen.
Destijds ben ik ook door een hele zware afkickperiode geraakt dus kan je zeggen dat alles beter wordt en je na verloop van tijd als je alle hulp accepteerd jezelf wel zal terugvinden.
Ik merkte wel dat je steeds actiever werd is het "Wat gebruik je nu topic" en je lijstje van welke drugs heb je allemaal al gebruikt werd ook steeds langer.
Dus enerzijds merkte ik wel dat er iets veranderd was, maar had niet gedacht dat het zo erg ging zijn.

Hopelijk gaat het rap beter met je!
Hou ons op de hoogte
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Tijdloos zei:
Ps ben blij dat de wanhoopsdaad niet gelukt is, er is teveel schoonheid in de wereld om op te geven ookal is dat niet altijd (even makkelijk) zichtbaar.
Klik om te vergroten...
Ben het helemaal hiermee eens, helaas enigszins herkenbaar. Het leven is veel te mooi om te missen..

Heftig, kan me niet voorstellen hoe dat voor je voelt of gevoeld moet hebben, maar wat goed dat je het allemaal opschrijft. Fijn dat je mensen om je heen hebt die je hierin helpen. Ik kan alleen maar beamen dat praten (en schrijven) inderdaad helpt, en dat therapie verschrikkelijk en fantastisch tegelijk is, maar vooral heel goed voor je proces. Dus blijf vooral erover posten als je daar de behoefte toe voelt. Volgens mij krijg je op df ook alleen maar steunende reacties :) Je doorzettingsvermogen om nu helemaal te stoppen is in ieder geval erg bewonderenswaardig. Super veel sterkte, go get 'm tiger :wink:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook ik zag dit niet aankomen.. Heel veel sterkte toegewenst daar!
Net als de meeste dacht ik dat jij het goed onder controle had. Zelf ben ik ook chronisch wietverbruiker. Toevallig nu 12-14 dagen clean omdat ik op vakantie ben. Ook last gehad van intens dromen na stoppen met wiet?

Had hier 5 dagen last van nu droom ik weer normaal tot niet.

Anyway veel sterkte , je hebt al een grote stap gezet wees trots op jezelf en niet te streng het kost tijd na zoveel jaar je leven drastisch om te gooien.

Beterschap!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ps ben blij dat de wanhoopsdaad niet gelukt is, er is teveel schoonheid in de wereld om op te geven ookal is dat niet altijd (even makkelijk) zichtbaar.

Groetjes uit Frankrijk.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oei, deze zag ik niet aankomen. Heel veel sterkte toegewenst, het gaat je vast lukken!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dankjewel allemaal voor de lovende woorden. Ik kan niet bij iedereen individueel gaan reageren. Ik zag mezelf niet meer als een gewardeerd lid van DF. Mijn zelfbeeld was totaal naar beneden. Ik ben nu intussen sedert donderdag volledig clean van alle middelen. De begeleiding op de dienst in het ziekenhuis is beter dan verwacht. Ik heb hier ook een grote steun aan de groep en begeleiders. Na enkele jaren heb ik ook terug contact met mijn moeder. De wilskracht is er nu echt wel om door te zetten en het verleden achter mij te laten. De afkick van cannabis valt beter mee dan verwacht. Op de 6de dag kan ik reeds al 5 a 6 uur terug ononderbroken slapen. Overdag is de vermoeidheid wel groot maar de positieve kracht in mezelf geeft mij energie om de dag positief door te komen. Door het harddrug gebruik heb ik wel nog altijd een paranoia gevoel maar veel minder dan 1 week geleden. Dit zou volledig verdwijnen volgens de psycholoog. Ik neem ook niets van medicatie. Therapie en rust plus even weg uit de maatschappij doet me veel deugd.

Aan allemaal nogmaals bedankt. De berichten van jullie bezorgen me nog meer kracht om door te zetten en terug mezelf te zijn. Ik probeer toch om de zoveel dagen het verdere verloop te delen en als je individueel een vraag wil stellen stuur mij een pm, het citeren is een gekkenwerk met de smartphone... ik wou dit ook vooral delen om anderen aan te tonen dat het wel es volledig fout kan gaan. Slaapwel iedereen.

Btw elvenspice; het filmpje kan ik niet aanklikken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fijn om te horen dat je daar goed wordt opgevangen en dat het naar omstandigheden goed met je gaat. Zet dit door kerel, kun je alleen maar sterker uitkomen!

Btw, je bent zeker een gewaardeerd lid hier op het forum. :wink:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Fijn om te horen dat je daar goed wordt opgevangen en dat het naar omstandigheden goed met je gaat. Zet dit door kerel, kun je alleen maar sterker uitkomen!

Btw, je bent zeker een gewaardeerd lid hier op het forum. :wink:
Klik om te vergroten...

Drugsgebruik is natuurlijk niet vereist :grin:

Velen van ons beleven plezier aan de drugs, anderen hebben er problemen mee, en sommigen doen echt teveel.

Als je per ongeluk bij de laatste catergorie geraakt bent, wens ik je alle succes erbovop te komen, maar ook iets te vinden om de gewoonte mee te vervangen.

hoe dan ook, blijf af en toe posten, maar denk liever zo min mogelijk aan de drugs.

succes, geluk en alle wijsheid op een stokkie...
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wauw wat heftig en ontzettend knap dat je dit zo deelt! Ik wil je heel veel kracht toewensen en sterkte met je herstel!
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goed om te horen! Ik merk wel vaker dat youtube filmpjes niet te zien zijn via smartphones. De documentaire is zeker het kijken waard, denk dat andere in de groep bij jou daar ook wel wat aan hebben. Hier is nogmaals de url: https://youtu.be/VaMjhwFE1Zw
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nou Tekzor, ik blij wat te lezen van je! En zeker nu het zo positief is. En dat je weer contact hebt met je moeder is helemaal geweldig! En ook een grote steun en nog een kick in de juiste richting misschien.
Goed dat je dit zo eerlijk post allemaal, daar zullen velen mensen wat aan hebben. Ik wens je verder sterkte daar! Rust! :) :)
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed van je dat je zo iets durft te delen op dit forum. Ik ben nog aardig nieuw hier. Maar veel succes man! En het is inderdaad wel echt zo, soms heb je ook gewoon van die momenten dat je ineens wat meer gebruikt zonder dat je het in de gaten hebt. Je hebt bijv. met jezelf afgesproken niet vaker dan 1x in de maand speed te doen maar toch doe je het ineens 2x in de maand zonder dat je in de gaten hebt dat je toch meer aan het gebruiken bent. Naja, iedereen zal me wel snappen :rolleyes:.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heel veel succes gewenst!
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
SmartieAndMe zei:
Dit komt voor mij ook volledig als een verrassing!

Hopelijk kom je er snel en goed uit! Deze beslissing zal je dagelijks leven zo te horen een stuk fijner gaan maken. Heel veel sterkte de komende tijd en houd ons op de hoogte!
Klik om te vergroten...

Die verrassing die veel mensen noemen is vaak inherent aan drugsgebruik. het kan eigenlijk in een klap omslaan en zelfs de gebruiker overrompelen, al is mijn ervaring dat mensen het zelf vaak eventjes van te voren aan zien komen. vaak niet snel genoeg om er nog wat aan te doen.

Ik vind het zeer aangenaam te lezen dat je artsen je geen medicatie voorschrijven, want ik ben zelf een slachtoffer van verslavingen ruilen voor andere welke je bij de apotheek meekrijgt.

Het klinkt of je in goede handen bent, en zelf niet tegenwerkt. dat is de manier om het meeste uit de psychiatrie te halen, maar ook gelijk de snelste. tijd in een kliniek is achteraf verspilde tijd. tenminste als je uit de maatschappij gehaald worden zo ziet. het voordeel is dat je veilig kan afkicken en wat kan leren over jezelf en verslaving. toch zie ik tijd in de kliniek, en uit de maatschappij als een slecht iets wat je wilt beperken.

Dat moet je zelf ook maar even laten bezinken en je eigen mening over bepalen, het is maar advies van iemand met ervaring, geen studie.

Nog steeds succes, ik hoop dat je er het meeste uit weet te slepen, en blijf graag op de hoogte van je voortgang.

:wave:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Update 10/03/16: 2 dagen na mijn laatste post is de afkick van het wietgebruik wel goed merkbaar nu. Ik slaap gemiddeld 4 uur per nacht de laatste 2 nachten. De dromen/nachtmerries lijken heel intens te worden, klamme handen de hele dag door en een warmte/koude afwisseling. Zoals je zegt meejheem, ik wil de opname zo kort mogelijk houden, maar het psychische zal toch wel zijn tijd nodig hebben. Ik ben nog altijd van plan geen medicatie te nemen om te slapen of om mij rustiger te voelen. Als ik er zou om vragen kan het overwogen worden maar ik wil hier uit komen zonder andere middelen te gebruiken. Ik sta nu ook op de wachtlijst om ambulante begeleiding te starten. Na mijn opname zal zeker nog begeleiding nodig zijn.

Het is heel merkbaar nu dat de afkick my psychisch parten kan spelen als hetwat tegenslaat. Mijn vriendin die me op weg holp naar deze weg speelt momenteel met mijn gevoelens, lang verhaal maat ik voel het volledig zo aan. Toen ik wiet gebruikte kon ik me hier makkelijk over zetten maar tijdens deze afkick heb ik daardoor een heel wisselende stemming met laagtes en hoogtes. Het ene moment word ik er binnenin heel agressief over en het andere moment kan het mij niet schelen. Doemscenarios in mijn hoofd blijven wel uit. In deze periode moet ik vooral de negatieve invloeden zo ver mogelijk van mijn bed houden. Focussen op de vooruitgang, herstel en mezelf is vooral belangrijk. De kleinste tegenslag komt hard aan. Ik heb weinig last van de vele harddrugs die ik voordien gebruikt heb. Lichamelijk valt alles goed mee zelfs met een reumatische aandoening maar psychisch kan het wel es onaangenaam worden. Hiermee wil ik aantonen aan anderen dat afkicken van 12jaar lang wiet gebruik niet te onderschatten is.

@Elvenspice: het filmpje van de Iceman is zeker interessant. Ik wil in de toekomst mij verder verdiepen in spiritualiteit en herstel van het lichaam door middel van meditatie en ademtechnieken. Zeker. Mensen in de groep hadden ook interesse. Thanks om te delen.

Ik sta voor dit weekend op code groen * , dat betekent dat ik onder begeleiding even naar huis kan of es de stad in kan. Ik laat hier weten hoe het gegaan is. Groeten iedereen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Update 16/03/16

De problemen met de vriendin zijn intussen wat van de baan. Ik had een gezellig weekend en de momenten dat ik naar buiten mocht (tussen middag en avondmaal) zijn goed bevallen. Ik ben 2x gebruikende vrienden tegen het lijf gelopen die een joint aan het roken waren en dat deed me echt niets. Ik ben volledig klaar met het langdurige wietgebruik. Het is net alsof ik nooit wiet gerookt heb. Als ik zin krijg in iets dan is dat meer een lijn coke of pep. Merkwaardig dat dit op een heel korte periode de overhand genomen heeft. Mensen die hier ervaring mee hebben?

Mijn slaappatroon is momenteel volledig verstoord. Als ik wat kan slapen de voorbij dagen was dat een maximum van 4 uur. De laatste 2 dagen is dat gereduceerd tot 2 uur met confronterende nachtmerries. Bv; om 11 uur gaan slapen is om 12 u terug werken en dan volgen korte slaapjes van ongeveer 30 minuten. Volgens de Psyche heeft dit te maken met het overmatig gebruik van cathinones en amfetamines de laatste maanden en kan dit tot wekenlang nazinderen/opkomen. Er word voor deze avond een kalmerend middel voorgesteld, ik heb echt nood aan een goeie nachtrust aangezien ik lichamelijk een "wrak" word door het slaaptekort.

Psychisch blijft de toestand stabiel en zwarte gedachten komen niet meer terug. Verder verloopt de opname heel goed en positief zoals het hoort. De therapieën zijn heel interessant en er word ook gewerkt aan de basis van mijn wietverslaving. Waar het allemaal begon en waarom. Mijn moeilijke jeugd heeft daar veel antwoorden op.

Als er belgische leden zijn die vragen hebben rond middelengebruik, opnamemogelijkheid in mijn regio wees vrij om te vragen.

Tot de volgende :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Self-improvement is masturbation. Now self-destruction...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."