Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpname wegens zelfdestructief druggebruik!

Opname wegens zelfdestructief druggebruik!

146 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fijn om weer een positief bericht te lezen! Keep up the good work man.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je klinkt alweer en stuk positiever en vrolijker dan een poosje geleden. Goed nieuws dus! Hou dit vast en geniet van het leven! :)
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vreselijk om te lezen hoe drugs zo erg je leven kan verpesten... Dan denk je er eindelijk overheen te zijn en dan heb je ook nog die terugvallen. Gelukkig dat het (volgens je laatste bericht in dit topic) beter gaat en je weer positieve kracht hebt :)

Hoe staat er het nu eigenlijk voor?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klinkt goed man maar pas op dat je jezelf er niet inluist he!

Tekzor668 zei:
Het valt me op dat ik in de toekomst makkelijker zal kunnen zeggen om eens in de 3 maanden een joint te roken of een pil te nemen. Er is geen intentie of drang om nog dagelijks of wekelijks wat te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Dit is echt recept voor terugval namelijk. Denken dat je het makkelijk eens in de drie maanden kan doen en totaal niet de drang hebben om het vaker te doen. Op die manier waan je je veilig en zul je sneller een foutje maken.

Ik denk dat je nooit meer veilig bent. Dat merk ik zelf aan m'n hasjgebruik. Zelfs jaren later, kan ik zomaar nog eens terugvallen.. Is ook al twee keer gebeurd. Op zich vind ik dat niet erg want ik heb het twee keer redelijk snel ontdekt, maar het kan dus altijd gebeuren. Blijf waakzaam! Ook over 10 jaar!
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#5
Smartie, wat jij zegt merk ik ook wel eens bij mezelf. Weer net wat vaker gaan gebruiken. Ik heb het nu wel snel door en dan kan ik dus op tijd weer een pauze in lassen. Dit heb ik 'geleerd' tijdens het afkicken.
Ik denk wel dat als je in een afkickkliniek hebt gezeten, omdat je gewoon echt niet meer zelf kon stoppen, je daarna alles beter in de hand hebt. En als het de foute kant op gaat je het veel sneller doorhebt dan voorheen. Dit zal natuurlijk lang niet bij iedereen het geval zijn, ligt er ook aan of je je traject goed hebt afgerond, hoe lang je al gebruikt,.. Maar inderdaad: blijf waakzaam. :)
t
tommynaessensLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik gebruikte vroeger drugs omdat mensen zeiden van je moet dat niet doen je gaat daar dood van en al... ik heb onlangs ook naar t spoed geweest omdat ik een paar dagen vanalles door elkaar gebruikt had, ik had lsd genomen, heroÏne gerookt, coke gebased en speed gespoten en geblowt ook natuurlijk de dag erna (vermoedelijk omdat de heroÏne uit aan t werken was) kreeg ik net flitsen en woesh woesh woesh (ik kan het niet verwoorden) in mijn kop en ik dacht echt dat ik ging sterven dus ben ik maar naar t spoed geweest. Nu gebruik ik af en toe nog es maar niet meer met excessen want het is tricky... Misschien dat een opname wel eens goed is. 2CB heb ik nog nooit gebruikt maar mijn celmaat wel en die had een bad trip erdoor en ie heeft gevraagd om naar de isolatiecel te mogen gaan.. t schijnt dat dat niet echt dope is maar ik ken er niks van dus ga ik me er niet over uitspreken. Pas ook op voor syntetische canabinoïden want dat is ook niet echt safe want ze maken dat in China (hele fabrieken) en ook voor designerdrugs want hier in België als ze de ene stof verbieden vinden ze wel een andere stof uit die nog gevaarlijker is. Ik hoop dat je hier iets aan hebt want ik weet hoe het is om destructief te gebruiken. Gebruik ook niet als je je rot voelt want dan ga je je natuurlijk nog slechter voelen... Als je bvb cocaIne gebruikt als het uit is gewerkt zit je daar helemaal leeg (als je geluk hebt) en heb je zin in nog meer. Het is een straatje zonder einde zo. Sterkte
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Peppi en Coki zei:
Vreselijk om te lezen hoe drugs zo erg je leven kan verpesten... Dan denk je er eindelijk overheen te zijn en dan heb je ook nog die terugvallen. Gelukkig dat het (volgens je laatste bericht in dit topic) beter gaat en je weer positieve kracht hebt :)

Hoe staat er het nu eigenlijk voor?
Klik om te vergroten...

Momenteel gaat het wel lekker soepel. De zin naar drugs is volledig aan het uitsterven. Zo erg dat als ik een maatje een joint zie roken dat ik direct een shitload aan preventie voorschotel om te laten weten dat de effecten bij langdurig gebruik niet te onderschatten zijn. Ook de geur doet me niets meer. Ik werd veel verteld dat ik een sterk karakter heb en kan dit nu eindelijk aanvaarden, mijn laag zelfbeeld door druggebruik liet dit niet toe...

SmartieAndMe zei:
Klinkt goed man maar pas op dat je jezelf er niet inluist he!

Tekzor668 zei:
Het valt me op dat ik in de toekomst makkelijker zal kunnen zeggen om eens in de 3 maanden een joint te roken of een pil te nemen. Er is geen intentie of drang om nog dagelijks of wekelijks wat te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Dit is echt recept voor terugval namelijk. Denken dat je het makkelijk eens in de drie maanden kan doen en totaal niet de drang hebben om het vaker te doen. Op die manier waan je je veilig en zul je sneller een foutje maken.

Ik denk dat je nooit meer veilig bent. Dat merk ik zelf aan m'n hasjgebruik. Zelfs jaren later, kan ik zomaar nog eens terugvallen.. Is ook al twee keer gebeurd. Op zich vind ik dat niet erg want ik heb het twee keer redelijk snel ontdekt, maar het kan dus altijd gebeuren. Blijf waakzaam! Ook over 10 jaar!
Klik om te vergroten...

Thanks voor de info smartie maar ik ben intussen wel zeker van mijn stuk en ben ook goed op de hoogte dat ik altijd zal moeten opletten. Verslavingsproblematiek is bij enkele mensen gekend in de familie. Ik heb momenteel geen contacten voor drugs en zal het daarbij houden. De persoon die mij af en toe een joint kan aanbieden is ook op de hoogte van alles en zal het niet toelaten dat ik elke maand aan zijn deur sta om te blowen of gebruiken. Ik ben heel zelfzeker van mijzelf en voel de zwaktes bij mezelf. Ik blijf positief en ga altijd opletten voor de verslavingsgevoeligheid. De stop erop heeft me heel wat wijsheid bij gebracht. Als ik me depri of negatief voel, wat nog weinig voorkomt, heb ik een psyche en huisarts waar ik direct terecht kan.

Thx iedereen voor de info en steun! Groeten
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben het toch een beetje met Smartieandme eens hoor Tekzor. Pas alsjeblieft op! De meeste mensen beginnen weer als ze af en toe wat mogen van zichzelf. Ik zelf ben zo ook meerdere malen er weer ingestonken. Na een half jaar kon ik wel weer af en toe een blo roken, dacht ik. Nou ik viel elke keer terug als ik dat deed. En ik dacht ook elke keer dat het "knopje" om was maar dat is niet zo. Ik bedoel het als positieve stimulance. Pas echt op, het creept en sluipt er zo op de sokken weer in hoor. Ik ben van mening dat als je eenmaal echt een dikke verslaafde bent (geweest?) je altijd een verslaafde blijft. Kijk maar naar de alcohol pogramma's, zij blijven zich een alcoholist noemen. Ook als ze al 10 jaar gestopt zijn. En ik vind dat je ook best wel steeds met drugs nog bezig bent Tekzor, vele posts. Wel over anderen of vragen die niet betrekking hebben op jouzelf maar toch spoken dus de drugs nog constant door jou hoofd. Hou vol en pas op alsjeblieft! :wink:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe denk je met een lach terug aan een zelfmoordpoging?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
ZERO- zei:
Hoe denk je met een lach terug aan een zelfmoordpoging?
Klik om te vergroten...

Ik moet positief blijven, op de poging tot ... kijk ik liever niet terug. Relativeren en een plaats geven. Ik kijk terug met een lach naar de opname en begeleiding waar therapieën en goeie gesprekken mij geholpen hebben tot wie ik nu ben ZERO :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beetje trage reactie wellicht maar wel prettig om te lezen dat het weer wat beter gaat.

Positieve instelling lijkt me gezond zolang je de mindere momenten ook kunt accepteren, maar van wat ik aflees verloopt dat prima.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Misschien is het wel weer eens tijd voor een update Tekzor! Gaat het goed met je? Alles onder controle? :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
SmartieAndMe zei:
Misschien is het wel weer eens tijd voor een update Tekzor! Gaat het goed met je? Alles onder controle? :)
Klik om te vergroten...

Ja hoor alles nog altijd onder controle. Mijn knie is ook aan de beterhand. Goede vooruitzichten en het druggebruik is nog altijd op een verstandige route.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mooi :) Toch altijd fijn als een verhaal goed afloopt, lees hier toch ook soms wel andere nare dingen dus dit soort succestopics zijn ook wel fijn voor de afwisseling :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tekzor668 zei:
SmartieAndMe zei:
Misschien is het wel weer eens tijd voor een update Tekzor! Gaat het goed met je? Alles onder controle? :)
Klik om te vergroten...

Ja hoor alles nog altijd onder controle. Mijn knie is ook aan de beterhand. Goede vooruitzichten en het druggebruik is nog altijd op een verstandige route.
Klik om te vergroten...


Goed bezig Tekzor! Je houd het al lang vol hoor. Keep it up! :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
SmartieAndMe zei:
Mooi :) Toch altijd fijn als een verhaal goed afloopt, lees hier toch ook soms wel andere nare dingen dus dit soort succestopics zijn ook wel fijn voor de afwisseling :wink:
Klik om te vergroten...
Dat dit benadrukt mag worden.

Verslaving heeft vrijwel altijd zijn reden. Wanneer iemand afkickt zijn het niet alleen de ontwenningsverschijnselen waarmee iemand geconfronteerd wordt maar ook het verleden dat de persoon inhaalt en de structuur van het dagelijks leven dat weg valt. Het stigma dat er bij komt kijken wat vaak leid tot het wegvallen van de sociale steun die op dat moment juist zo hard nodig is, vaak bijkomend schuldgevoel naar zichzelf en de omgeving, de omgeving die meestal slechts beperkt referentiekader heeft.

Het is vaak een ondankbaar dehumaniserend proces waar in veel gevallen meestal weinig begrip voor, een proces dat zich vaak afspeelt in een sector waar de middelen vaak beperkt en beknepen zijn.

Ik ken de hele context van Tek niet maar in het overgrote deel van de gevallen is het allemaal niet zo vanzelfsprekend. Ik hoop dat je de erkenning krijgt waar deze nodig is op wat voor manier dan ook. En dat de realisatie er is dat vrijwel alles gebeurt om een reden.
Spijt is wat de koe schijt, de grootste dieptepunten zijn de sterkste leermomenten en een persoon die niets mee maakt is ook maar saai.

Ik heb weer genoeg gedreuteld, terug aan de studie..
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#17
het is ook zo, als je nooit moet stoppen, voel je de verslaving minder
-in die zin maak ik mezelf niets wijs
-ik gebruik veel per dag, al jaren lang...maar wel steeds hetzelvde recept +-, misschien gaat mijn teloorgang wel wat trager daardoor
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
autysd zei:
het is ook zo, als je nooit moet stoppen, voel je de verslaving minder
-in die zin maak ik mezelf niets wijs
-ik gebruik veel per dag, al jaren lang...maar wel steeds hetzelvde recept +-, misschien gaat mijn teloorgang wel wat trager daardoor
Klik om te vergroten...
Ik snap de link met door topic niet helemaal....
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelibee zei:
autysd zei:
het is ook zo, als je nooit moet stoppen, voel je de verslaving minder
-in die zin maak ik mezelf niets wijs
-ik gebruik veel per dag, al jaren lang...maar wel steeds hetzelvde recept +-, misschien gaat mijn teloorgang wel wat trager daardoor
Klik om te vergroten...
Ik snap de link met door topic niet helemaal....
Klik om te vergroten...
de bedoeling van mijn post was om te zeggen dat het zo kan zijn dat je eigenlijk dichter bij een opname zit dan je denkt of beseft :openmouth:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik denk dat Tekzor helemaal niet dicht bij een opname zit. Het gaat juist hartstikke goed! Heb je alleen het eerste bericht gelezen of het hele topic?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."