Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb mijn eerste (en voorlopig enige) puntje keta ook na een paar drankjes en een beetje blowen gedaan. Niet heel verstandig Het is toen goed bevallen maar ik was bij een vriend thuis met alleen maar mensen die ik blind vertrouw mocht het de verkeerde kant op gaan. En heb vanaf dat moment enkel nog water gedronken en ben daarna naar huis gegaan. Ik zou het nooit in de stad willen doen de eerste keer (oa omdat je thuis gewoon lekker kan zitten als je dat wil, eigen muziek, geen onbekenden overal). Of je moet verder wel 100% nuchter zijn."
"Eens met Meejhem, ga niet zelf dokteren... Ik heb geen idee wat een 'juiste' dosering is, maar zelfs daarmee én begeleiding van een professional is er nog de kans dat het jou niks of alleen meer problemen oplevert. Ik ken de verhalen over Keta vs depressie, er zijn ook andere drugs waar onderzoek naar is of zij een blijvende verbetering van de geestelijke gezondheid kunnen bieden. Heel interessant natuurlijk. Helaas door het taboe en de wetgeving zijn deze onderzoeken nog niet zo ver als had gekund en kan er dus geen eenduidig beeld worden geschetst over de AD werking van Ketamine. Uiteindelijk maak je zelf de keuze of je het risico wil lopen natuurlijk. Ik ben ook jaren depressief geweest (en heb ook slechte ervaringen met AD), ik weet dat het ervoor kan zorgen dat je een punt bereikt, waarop je weinig meer te verliezen hebt voor je gevoel. Ik ben zelf van mening dat genezing bij een depressie hoofdzakelijk vanuit jezelf moet komen, met wat hulp van buitenaf soms, maar niet andersom. Wie weet kan Keta een genezingsproces bij je triggeren, maar vestig er niet te veel hoop op want uiteindelijk ben jij degene die er voor zorgt dat je geneest, niet de Keta. Vestig hoop op jezelf"
"Als je aan psychoses en depressies lijdt zou ik het niet doen. Er zijn wel aanwijzingen dat keta kan helpen bij depressies maar verwacht niet van een partydose en -setting dat die hetzelfde opleveren als keta onder begeleiding van een professional. Om je vraag te beantwoorden, zelf geen ervaring mee maar ik ken een groepje mensen die een keer keta hebben gedaan terwijl zij allemaal AD slikken (maar geen antipsychotica). Zij gingen toen allemaal bad, voor zover ik weet zijn er voor hun echter geen blijvende nadelige gevolgen geweest. Maar kies voor je eigen geestelijke gezondheid, je kan het risico beter niet nemen. Wacht minimaal tot je niet langer je medicatie nodig hebt, en zelfs dan dien je je bewust te zijn van de risico's."
"Ik heb een beetje hetzelfde als jij, ooscaar. Ik word de laatste tijd steeds meer nieuwsgierig om eens keta te proberen, en ben niet van plan dit vaker te gaan doen dan een keer of 2, 3. En wil het plannen en een sitter fiksen domweg omdat het me niet chill lijkt een nieuwe drug te proberen op een begaaide after waar mensen lelijk zitten te wezen en om 10 uur 's ochtends nog bijpakken omdat ze de avond nog niet los kunnen laten :P Voor mij is hetgeen wat me nog een beetje afschrikt de handeling, snuiven. Ik heb dat nog nooit gedaan en heb helaas negatieve associaties ermee, omdat ik vriendschappen en mensen kapot heb zien gaan om allerhande drugs die gemeenschappelijk hebben dat ze meestal gesnoven worden. Die negatieve associatie, hoewel ik me ervan bewust ben dat die vooral tussen m'n oren zit, houdt me op dit moment tegen. Ik ben ook bang dat angst en schuldgevoel me op dat moment in een bad trip slingeren. Ook daarom prefereer ik een gecontroleerde omgeving en keurig afgemeten dosis. Stond op een bosfeestje te bespreken met een evenzeer geïnteresseerde vriend en vriendje laatst, hoe onze nieuwsgierigheid naar keta was gewekt. Gingen we na dat gesprek naarstig op zoek naar iemand die ons nog lachgas kon slijten, eindelijk iemand gevonden. Zegt de jongen naast me; oeh ballonnen, wacht ik pak nog een puntje keta en dan doe ik gezellig mee! Dat is dus wat ik hoop niet te bereiken"
"MeejheM zei: geloof het of niet, maar veel mensen zien een sealtje pas op tafel liggen als er een spiegel, snuifbuisje en mesje of bankpas naast liggen. buiten die context herkennen mensen vaak alleen maar gripzakjes. een los snuifbuisje, of wat dan ook word vaak niet met drugs in verband gebracht tot het overduidelijk gecombineerd met andere gerelateerde spullen. Klik om te vergroten... Ik heb nog nooit gesnoven en daardoor al eens mijn jas iets te vlug over een stoel van de eettafel van mijn druggie onderbuurtjes geworpen, en kort daarvoor/daarna een telefoon + pen nietsvermoedend aangepakt en keurig weggelegd op tafel. Mijn vriend schrok zich dood die dacht dat ik een flinke lijn ging nemen want eh die lag dus klaar op die telefoon, haha. Ik was echter maar aan het zoeken waar die jongen z'n telefoonoplader nou had gelegd zodat ik 'm eraan kon hangen"
"Heel erg stom en onnodig om zo jong al aan de drugs te zitten en dan 5 joints per dag dat is natuurlijk niet normaal hoop dat je dat zelf ook snapt. Om maar niet te spreken over het feit dat je harddrugs hebt gebruikt. Je zegt het zelf al in de titel je bent nog een kind je zit nog niet eens in de puberteit. Je neemt enorme risico's door zo te fucken met de ontwikkeling van je hersenen. Wat betreft het lichamelijke pubergedeelte je drugsgebruik zal zeker niet geholpen hebben maar 'troost' je met de gedachte dat iedereen op zijn eigen tempo ontwikkelt, er zijn bijvoorbeeld ook meisjes die pas op hun 18e voor het eerst ongesteld worden dus ik zou me niet te veel druk maken om dat klasgenoten al de baard in de keel hebben. Op jouw smoketempo klink je over een jaartje toch wel alsof je al jaren zware shag rookt (vet stoer). Zoek hulp om van je overmatige drugsgebruik af te komen!"
"Helemaal eens met bovenstaande! Denk ook goed na over of je je dochter in zo'n situatie op wilt laten groeien. Ja het is haar vader, maar als hij alsmaar terug blijft vallen in zijn oude gewoontes kan hij geen opvoeder zijn. Als hij zichzelf tóch weet te bewijzen door volledig af te kicken, maar jij inmiddels verder bent gegaan met je leven, hoeft de nieuwe situatie niet in te houden dat jij contact tussen je dochter en haar vader belemmert. Maar hij mag best laten zien wat hij er voor over heeft."
"Ik zou dan voor een wietje kiezen met een relatief laag THC gehalte en wat meer CBD in verhouding."
"Fool zei: anderzijds zou je beiden (zowel het blowen als later een zelfmoordpoging) kunnen zien als een schreeuw voor aandacht Klik om te vergroten... Dit is ook het eerste waar ik aan dacht. Hoe is jullie relatie met haar? In hoeverre zoekt ze bij jullie steun? Is het wellicht meer zo dat jullie haar dolgraag willen helpen maar zij afstand creëert door zich af te zetten middels haar gedrag? Natuurlijk is een deel puber-eigen, maar je zou ook kunnen overwegen om ipv haar in haar eentje naar een professional te sturen, in groepsverband te gaan praten. Het gezin icm een professional. Misschien wil zij ook wel jullie aandacht en steun en liefde maar weet ze niet goed hoe ze die moet vragen en ontvangen, en kan zo'n gesprek / serie van gesprekken dat patroon doorbreken zodat zij ook 'verder' kan om de kern van haar problemen aan te pakken. Zo jong blowen doen er veel trouwens lijkt het de laatste tijd... Zonde, tegen de tijd dat je oud genoeg bent om er echt verstandig mee om te kunnen gaan, is het nieuwe er af."
"MeejheM zei: stress, voedsel, vocht of slaapgebrek? Klik om te vergroten... Dit. Probeer goed te slapen/eten/drinken, ook los van je cokegebruik is bovenstaande vaak de oorzaak van hoofdpijn. Hou je vochtinname bij dmv kannen/flesjes vullen. En genoeg frisse lucht doet vaak wonderen"