Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpname wegens zelfdestructief druggebruik!

Opname wegens zelfdestructief druggebruik!

146 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou Tekzor, ik blij wat te lezen van je! En zeker nu het zo positief is. En dat je weer contact hebt met je moeder is helemaal geweldig! En ook een grote steun en nog een kick in de juiste richting misschien.
Goed dat je dit zo eerlijk post allemaal, daar zullen velen mensen wat aan hebben. Ik wens je verder sterkte daar! Rust! :) :)
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed van je dat je zo iets durft te delen op dit forum. Ik ben nog aardig nieuw hier. Maar veel succes man! En het is inderdaad wel echt zo, soms heb je ook gewoon van die momenten dat je ineens wat meer gebruikt zonder dat je het in de gaten hebt. Je hebt bijv. met jezelf afgesproken niet vaker dan 1x in de maand speed te doen maar toch doe je het ineens 2x in de maand zonder dat je in de gaten hebt dat je toch meer aan het gebruiken bent. Naja, iedereen zal me wel snappen :rolleyes:.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heel veel succes gewenst!
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
SmartieAndMe zei:
Dit komt voor mij ook volledig als een verrassing!

Hopelijk kom je er snel en goed uit! Deze beslissing zal je dagelijks leven zo te horen een stuk fijner gaan maken. Heel veel sterkte de komende tijd en houd ons op de hoogte!
Klik om te vergroten...

Die verrassing die veel mensen noemen is vaak inherent aan drugsgebruik. het kan eigenlijk in een klap omslaan en zelfs de gebruiker overrompelen, al is mijn ervaring dat mensen het zelf vaak eventjes van te voren aan zien komen. vaak niet snel genoeg om er nog wat aan te doen.

Ik vind het zeer aangenaam te lezen dat je artsen je geen medicatie voorschrijven, want ik ben zelf een slachtoffer van verslavingen ruilen voor andere welke je bij de apotheek meekrijgt.

Het klinkt of je in goede handen bent, en zelf niet tegenwerkt. dat is de manier om het meeste uit de psychiatrie te halen, maar ook gelijk de snelste. tijd in een kliniek is achteraf verspilde tijd. tenminste als je uit de maatschappij gehaald worden zo ziet. het voordeel is dat je veilig kan afkicken en wat kan leren over jezelf en verslaving. toch zie ik tijd in de kliniek, en uit de maatschappij als een slecht iets wat je wilt beperken.

Dat moet je zelf ook maar even laten bezinken en je eigen mening over bepalen, het is maar advies van iemand met ervaring, geen studie.

Nog steeds succes, ik hoop dat je er het meeste uit weet te slepen, en blijf graag op de hoogte van je voortgang.

:wave:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Update 10/03/16: 2 dagen na mijn laatste post is de afkick van het wietgebruik wel goed merkbaar nu. Ik slaap gemiddeld 4 uur per nacht de laatste 2 nachten. De dromen/nachtmerries lijken heel intens te worden, klamme handen de hele dag door en een warmte/koude afwisseling. Zoals je zegt meejheem, ik wil de opname zo kort mogelijk houden, maar het psychische zal toch wel zijn tijd nodig hebben. Ik ben nog altijd van plan geen medicatie te nemen om te slapen of om mij rustiger te voelen. Als ik er zou om vragen kan het overwogen worden maar ik wil hier uit komen zonder andere middelen te gebruiken. Ik sta nu ook op de wachtlijst om ambulante begeleiding te starten. Na mijn opname zal zeker nog begeleiding nodig zijn.

Het is heel merkbaar nu dat de afkick my psychisch parten kan spelen als hetwat tegenslaat. Mijn vriendin die me op weg holp naar deze weg speelt momenteel met mijn gevoelens, lang verhaal maat ik voel het volledig zo aan. Toen ik wiet gebruikte kon ik me hier makkelijk over zetten maar tijdens deze afkick heb ik daardoor een heel wisselende stemming met laagtes en hoogtes. Het ene moment word ik er binnenin heel agressief over en het andere moment kan het mij niet schelen. Doemscenarios in mijn hoofd blijven wel uit. In deze periode moet ik vooral de negatieve invloeden zo ver mogelijk van mijn bed houden. Focussen op de vooruitgang, herstel en mezelf is vooral belangrijk. De kleinste tegenslag komt hard aan. Ik heb weinig last van de vele harddrugs die ik voordien gebruikt heb. Lichamelijk valt alles goed mee zelfs met een reumatische aandoening maar psychisch kan het wel es onaangenaam worden. Hiermee wil ik aantonen aan anderen dat afkicken van 12jaar lang wiet gebruik niet te onderschatten is.

@Elvenspice: het filmpje van de Iceman is zeker interessant. Ik wil in de toekomst mij verder verdiepen in spiritualiteit en herstel van het lichaam door middel van meditatie en ademtechnieken. Zeker. Mensen in de groep hadden ook interesse. Thanks om te delen.

Ik sta voor dit weekend op code groen * , dat betekent dat ik onder begeleiding even naar huis kan of es de stad in kan. Ik laat hier weten hoe het gegaan is. Groeten iedereen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Update 16/03/16

De problemen met de vriendin zijn intussen wat van de baan. Ik had een gezellig weekend en de momenten dat ik naar buiten mocht (tussen middag en avondmaal) zijn goed bevallen. Ik ben 2x gebruikende vrienden tegen het lijf gelopen die een joint aan het roken waren en dat deed me echt niets. Ik ben volledig klaar met het langdurige wietgebruik. Het is net alsof ik nooit wiet gerookt heb. Als ik zin krijg in iets dan is dat meer een lijn coke of pep. Merkwaardig dat dit op een heel korte periode de overhand genomen heeft. Mensen die hier ervaring mee hebben?

Mijn slaappatroon is momenteel volledig verstoord. Als ik wat kan slapen de voorbij dagen was dat een maximum van 4 uur. De laatste 2 dagen is dat gereduceerd tot 2 uur met confronterende nachtmerries. Bv; om 11 uur gaan slapen is om 12 u terug werken en dan volgen korte slaapjes van ongeveer 30 minuten. Volgens de Psyche heeft dit te maken met het overmatig gebruik van cathinones en amfetamines de laatste maanden en kan dit tot wekenlang nazinderen/opkomen. Er word voor deze avond een kalmerend middel voorgesteld, ik heb echt nood aan een goeie nachtrust aangezien ik lichamelijk een "wrak" word door het slaaptekort.

Psychisch blijft de toestand stabiel en zwarte gedachten komen niet meer terug. Verder verloopt de opname heel goed en positief zoals het hoort. De therapieën zijn heel interessant en er word ook gewerkt aan de basis van mijn wietverslaving. Waar het allemaal begon en waarom. Mijn moeilijke jeugd heeft daar veel antwoorden op.

Als er belgische leden zijn die vragen hebben rond middelengebruik, opnamemogelijkheid in mijn regio wees vrij om te vragen.

Tot de volgende :)
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klinkt goed Tekzor668! Knap dat je je mindset richting wiet zo snel hebt kunnen veranderen, niet veel mensen kunnen dat zo op korte termijn. Ik denk buiten het feit dat je nu nog last hebt van slaap problemen dat je erg goed op weg bent, nog veel succes, kijk er naar uit om je volgende update te lezen! :wink:
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#8
Op zo'n korte tijd de overhand nemen kan komen doordat je nu eindelijk echt wilt stoppen en daardoor de overhand neemt.

Ik wou ook al een langere tijd stoppen maar dacht dat het nooit zou lukken, maar vanaf één bepaald moment had ik er echt genoeg van en nam ik de overhand dat is tot op heden nog steeds zo.
Let wel op dat je niet té overmoedig wordt en denkt dat jouw wietverslaving al achter je ligt, want net die momenten zijn de gevaarlijkste.

Je bent goed bezig Tekzor! Volhouden en de komt er wel!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
LoveQuality zei:
Let wel op dat je niet té overmoedig wordt en denkt dat jouw wietverslaving al achter je ligt, want net die momenten zijn de gevaarlijkste.

Je bent goed bezig Tekzor! Volhouden en de komt er wel!
Klik om te vergroten...

Daar ben ik me vooral heel bewust van dat ik niet overmoedig mag worden. Ik verwacht het komende jaar zeker nog dat de zin naar een joint kan terug komen. Thanks!

ElvenSpice zei:
Klinkt goed Tekzor668! Knap dat je je mindset richting wiet zo snel hebt kunnen veranderen, niet veel mensen kunnen dat zo op korte termijn. Ik denk buiten het feit dat je nu nog last hebt van slaap problemen dat je erg goed op weg bent, nog veel succes, kijk er naar uit om je volgende update te lezen! :wink:
Klik om te vergroten...

Thanks en ik hou het up to date tot de opname afgerond is. Hierna volgt een ambulante begeleiding bij het Kompas waar ik in een nieuw topic verder op in ga. I.v.m. de slaapproblemen word mij voor deze avond Trazolan aangeboden. Het zou me een langdurige nachtrust moeten bezorgen. Zijn hier leden bekend mee? Normaal ben ik geen voorstander van een medicatie hulpmiddel maar heb toch wel nood aan een langdurige nachtrust...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Goed bezig kerel en veel succes en sterkte met het slapen!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Goed bezig kerel en veel succes en sterkte met het slapen!
Klik om te vergroten...

Thanks Bee. Dat slapen zou vannacht moeten lukken :)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
volhouden. je lichaam zou de rest moeten doen. anders gaan ze lukraak medicijnen uitproberen, ben je helemaal gedetoxt, maar opnieuw verslaafd.

helaas herken ik je situatie, maar dat is gelukkig lang geleden.

dus zet hem op! en zet een goed voorbeeld neer hier.

er zijn er niet heel veel die zulke informatie delen.
(in mijn tijd was dat zelfs onmogelijk door het ontbreken van pc's.)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tekzor668 zei:
SmartieAndMe zei:
Misschien is het wel weer eens tijd voor een update Tekzor! Gaat het goed met je? Alles onder controle? :)
Klik om te vergroten...

Ja hoor alles nog altijd onder controle. Mijn knie is ook aan de beterhand. Goede vooruitzichten en het druggebruik is nog altijd op een verstandige route.
Klik om te vergroten...


Goed bezig Tekzor! Je houd het al lang vol hoor. Keep it up! :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
SmartieAndMe zei:
Mooi :) Toch altijd fijn als een verhaal goed afloopt, lees hier toch ook soms wel andere nare dingen dus dit soort succestopics zijn ook wel fijn voor de afwisseling :wink:
Klik om te vergroten...
Dat dit benadrukt mag worden.

Verslaving heeft vrijwel altijd zijn reden. Wanneer iemand afkickt zijn het niet alleen de ontwenningsverschijnselen waarmee iemand geconfronteerd wordt maar ook het verleden dat de persoon inhaalt en de structuur van het dagelijks leven dat weg valt. Het stigma dat er bij komt kijken wat vaak leid tot het wegvallen van de sociale steun die op dat moment juist zo hard nodig is, vaak bijkomend schuldgevoel naar zichzelf en de omgeving, de omgeving die meestal slechts beperkt referentiekader heeft.

Het is vaak een ondankbaar dehumaniserend proces waar in veel gevallen meestal weinig begrip voor, een proces dat zich vaak afspeelt in een sector waar de middelen vaak beperkt en beknepen zijn.

Ik ken de hele context van Tek niet maar in het overgrote deel van de gevallen is het allemaal niet zo vanzelfsprekend. Ik hoop dat je de erkenning krijgt waar deze nodig is op wat voor manier dan ook. En dat de realisatie er is dat vrijwel alles gebeurt om een reden.
Spijt is wat de koe schijt, de grootste dieptepunten zijn de sterkste leermomenten en een persoon die niets mee maakt is ook maar saai.

Ik heb weer genoeg gedreuteld, terug aan de studie..
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#15
het is ook zo, als je nooit moet stoppen, voel je de verslaving minder
-in die zin maak ik mezelf niets wijs
-ik gebruik veel per dag, al jaren lang...maar wel steeds hetzelvde recept +-, misschien gaat mijn teloorgang wel wat trager daardoor
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
autysd zei:
het is ook zo, als je nooit moet stoppen, voel je de verslaving minder
-in die zin maak ik mezelf niets wijs
-ik gebruik veel per dag, al jaren lang...maar wel steeds hetzelvde recept +-, misschien gaat mijn teloorgang wel wat trager daardoor
Klik om te vergroten...
Ik snap de link met door topic niet helemaal....
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
autysd zei:
het is ook zo, als je nooit moet stoppen, voel je de verslaving minder
-in die zin maak ik mezelf niets wijs
-ik gebruik veel per dag, al jaren lang...maar wel steeds hetzelvde recept +-, misschien gaat mijn teloorgang wel wat trager daardoor
Klik om te vergroten...
Ik snap de link met door topic niet helemaal....
Klik om te vergroten...
de bedoeling van mijn post was om te zeggen dat het zo kan zijn dat je eigenlijk dichter bij een opname zit dan je denkt of beseft :openmouth:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik denk dat Tekzor helemaal niet dicht bij een opname zit. Het gaat juist hartstikke goed! Heb je alleen het eerste bericht gelezen of het hele topic?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
SmartieAndMe zei:
Ik denk dat Tekzor helemaal niet dicht bij een opname zit. Het gaat juist hartstikke goed! Heb je alleen het eerste bericht gelezen of het hele topic?
Klik om te vergroten...
Tekzor is wel opgenomen geweest he.

autysd zei:
de bedoeling van mijn post was om te zeggen dat het zo kan zijn dat je eigenlijk dichter bij een opname zit dan je denkt of beseft
Klik om te vergroten...
Als je het zo verwoord snap ik wat je bedoeld, maar dat kon ik echt totaal niet opmaken uit je eerdere post.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
SmartieAndMe zei:
Ik denk dat Tekzor helemaal niet dicht bij een opname zit. Het gaat juist hartstikke goed! Heb je alleen het eerste bericht gelezen of het hele topic?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat hij vooral op de start van de opname doelde.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."