Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpname wegens zelfdestructief druggebruik!

Opname wegens zelfdestructief druggebruik!

146 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dunnetjess33 zei:
Hahaha ik denk inderdaad dat ze het niet vaak mee maken, een patiënt met een schoon bloed :tearsofjoy:
Als je 6 e staat op de wachtlijst, hoe lang duurt het dan nog voor je er terecht kunt? Voel je je wel oke nu? Ik denk dat opname en behandeling nu toch nog wel nut gaat hebben goor. Een zekere extra kick.
Klik om te vergroten...

Ik moet elke week 2x bellen. Maandag en donderdag dus ik denk nog maximaal 2 weken. Op 3 weken kom ik van plaats 21 naar plaats 6. Voel me toch al een tijdje op dezelfde positieve lijn. Ik doe het nu al enkele weken goed in de realiteit. Ik ben een smartphone addic en kan via dit ook contact houden met vrienden en vriendin. Daar word ik volledig afgesloten van de buitenwereld en moet je de smartphone afgeven. Sociaal contact van buitenaf valt volledig weg en dat zal toch een domper hebben op mijn goed humeur. Het blijft een vrijwillige opname. Als ik merk dat ik me daar heel wat minder voel dan buitenaf denk ik dat de keuze terug naar huis snel gemaakt word...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
De keuze is aan jou. Jij moet doen wat jij denkt dat je nodig hebt en je het beste lijkt. Dat kun jij zelf het beste inschatten! Blij dat je een stuk beter voelt, top! :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn laatste update is intussen een grote maand geleden. Ik kan hierbij zeggen dat de residentiele opname niet nodig werd bevonden. Ambulant 1x per week op gesprek is meer dan volwaardig en intussen nog niet hervallen. Bij de start van het topic had ik niet gedacht het tot hier te schoppen. Mijn positief zelfbeeld is volledig terug en mijn druggebruik is tot minimaal/feestelijk gebruik teruggeschroeft. De doelen zijn behaald, ik heb zelfs een soort van positieve angst gecreeerd tegenover drugs. Ik ben meer op mijn hoede dan ooit voor insluipers. De poedertjes en allerhande "te leuke" RC's zijn volledig van de baan. Dagelijks/wekelijks blowen is geen optie meer. En zo ga ik het houden. 1 enkel snoepje op een festival dit jaar en daar blijft het bij. Alhoewel verlang ik stiekem naar een LSD/Psylo trip die ik dit jaar graag nog zou doen. Anyway het leven duurt nog lang dus tijd genoeg. Thanks aan alle leden voor de support over hier en het lezen van mijn verhaal.

Eindpost :) :wave: :rockband: :rock: :wave:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat geweldig om te lezen! Het gaat dus heel goed met je en je houd het allemaal vol. Echt knap hoor want je bent uit een flink diep dal gekomen!
Chappo! En echt respect hoor! :wave: :) :)
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ga je jezelf een regel opleggen?
Een verslaving opname etc niet mis uit ervaring weet ik dan moet je je best doen

En dan toch blijven gebruiken(gecontroleerd)
Petje af dat lukt 99% niet

Maar maak je bvb een regel:

Oke, word de tussentijd korter of het gebruik hoger die paar keer dat je het dan wel doet
Dat je jezelf dan noem naar wat een half jaar droog legt? Zomaar een termijn genoemd
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Liefhebbertje zei:
Ga je jezelf een regel opleggen?
Een verslaving opname etc niet mis uit ervaring weet ik dan moet je je best doen

En dan toch blijven gebruiken(gecontroleerd)
Petje af dat lukt 99% niet

Maar maak je bvb een regel:

Oke, word de tussentijd korter of het gebruik hoger die paar keer dat je het dan wel doet
Dat je jezelf dan noem naar wat een half jaar droog legt? Zomaar een termijn genoemd
Klik om te vergroten...

Ik heb van maart 2016 tot januarie 2017 niet meer geblowd. Daarna 1x op de maand en ik kan me daar netjes aan houden. Ik heb niet echt een werkwijze ik doe het gewoon en ga bewust niet meer gebruiken. Het genot van die 1ne keer kan niet op tegen het willen bereiken van dezelfde high in een verslaving. Die was dan gewoon niet bereikbaar door de tollerantie die opgebouwd werd

Andere middelen waar ik een zwak voor had toen, vermijd ik. Psychedelica en mdma zijn gewoon niet weg te denken uit mijn leven zolang het kan en het ouder worden dat toelaat :tongueclosed:
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar stel nou:
Ondanks dat je nu zo overtuigd bent en super goed bezig bent
Er kan een dierbare sterven huis kan je kwijt raken ga maar door

Heb je voor dat soort situaties iets bedacht?
Je kan nu zeggen ik heb het geleerd gebeurd niet meer
Maar wat nou als het wel gebeurd??
Kan je dan niet beter een 'evacuatie' plan hebben?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Liefhebbertje zei:
Maar stel nou:
Ondanks dat je nu zo overtuigd bent en super goed bezig bent
Er kan een dierbare sterven huis kan je kwijt raken ga maar door

Heb je voor dat soort situaties iets bedacht?
Je kan nu zeggen ik heb het geleerd gebeurd niet meer
Maar wat nou als het wel gebeurd??
Kan je dan niet beter een 'evacuatie' plan hebben?
Klik om te vergroten...

Direct steunfiguren aanspreken en hulp zoeken indien een situatie uit de hand kan lopen. Een uitweg zoeken in middelen is echt geen optie meer!
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik geloof je gelijk als je dat benoemt van de middelen
Maar was gewoon benieuwd wat jou escape plan was cq is
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oei, deze zag ik niet aankomen. Heel veel sterkte toegewenst, het gaat je vast lukken!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dankjewel allemaal voor de lovende woorden. Ik kan niet bij iedereen individueel gaan reageren. Ik zag mezelf niet meer als een gewardeerd lid van DF. Mijn zelfbeeld was totaal naar beneden. Ik ben nu intussen sedert donderdag volledig clean van alle middelen. De begeleiding op de dienst in het ziekenhuis is beter dan verwacht. Ik heb hier ook een grote steun aan de groep en begeleiders. Na enkele jaren heb ik ook terug contact met mijn moeder. De wilskracht is er nu echt wel om door te zetten en het verleden achter mij te laten. De afkick van cannabis valt beter mee dan verwacht. Op de 6de dag kan ik reeds al 5 a 6 uur terug ononderbroken slapen. Overdag is de vermoeidheid wel groot maar de positieve kracht in mezelf geeft mij energie om de dag positief door te komen. Door het harddrug gebruik heb ik wel nog altijd een paranoia gevoel maar veel minder dan 1 week geleden. Dit zou volledig verdwijnen volgens de psycholoog. Ik neem ook niets van medicatie. Therapie en rust plus even weg uit de maatschappij doet me veel deugd.

Aan allemaal nogmaals bedankt. De berichten van jullie bezorgen me nog meer kracht om door te zetten en terug mezelf te zijn. Ik probeer toch om de zoveel dagen het verdere verloop te delen en als je individueel een vraag wil stellen stuur mij een pm, het citeren is een gekkenwerk met de smartphone... ik wou dit ook vooral delen om anderen aan te tonen dat het wel es volledig fout kan gaan. Slaapwel iedereen.

Btw elvenspice; het filmpje kan ik niet aanklikken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fijn om te horen dat je daar goed wordt opgevangen en dat het naar omstandigheden goed met je gaat. Zet dit door kerel, kun je alleen maar sterker uitkomen!

Btw, je bent zeker een gewaardeerd lid hier op het forum. :wink:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychedelibee zei:
Fijn om te horen dat je daar goed wordt opgevangen en dat het naar omstandigheden goed met je gaat. Zet dit door kerel, kun je alleen maar sterker uitkomen!

Btw, je bent zeker een gewaardeerd lid hier op het forum. :wink:
Klik om te vergroten...

Drugsgebruik is natuurlijk niet vereist :grin:

Velen van ons beleven plezier aan de drugs, anderen hebben er problemen mee, en sommigen doen echt teveel.

Als je per ongeluk bij de laatste catergorie geraakt bent, wens ik je alle succes erbovop te komen, maar ook iets te vinden om de gewoonte mee te vervangen.

hoe dan ook, blijf af en toe posten, maar denk liever zo min mogelijk aan de drugs.

succes, geluk en alle wijsheid op een stokkie...
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wauw wat heftig en ontzettend knap dat je dit zo deelt! Ik wil je heel veel kracht toewensen en sterkte met je herstel!
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed om te horen! Ik merk wel vaker dat youtube filmpjes niet te zien zijn via smartphones. De documentaire is zeker het kijken waard, denk dat andere in de groep bij jou daar ook wel wat aan hebben. Hier is nogmaals de url: https://youtu.be/VaMjhwFE1Zw
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nou Tekzor, ik blij wat te lezen van je! En zeker nu het zo positief is. En dat je weer contact hebt met je moeder is helemaal geweldig! En ook een grote steun en nog een kick in de juiste richting misschien.
Goed dat je dit zo eerlijk post allemaal, daar zullen velen mensen wat aan hebben. Ik wens je verder sterkte daar! Rust! :) :)
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Goed van je dat je zo iets durft te delen op dit forum. Ik ben nog aardig nieuw hier. Maar veel succes man! En het is inderdaad wel echt zo, soms heb je ook gewoon van die momenten dat je ineens wat meer gebruikt zonder dat je het in de gaten hebt. Je hebt bijv. met jezelf afgesproken niet vaker dan 1x in de maand speed te doen maar toch doe je het ineens 2x in de maand zonder dat je in de gaten hebt dat je toch meer aan het gebruiken bent. Naja, iedereen zal me wel snappen :rolleyes:.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heel veel succes gewenst!
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#19
SmartieAndMe zei:
Dit komt voor mij ook volledig als een verrassing!

Hopelijk kom je er snel en goed uit! Deze beslissing zal je dagelijks leven zo te horen een stuk fijner gaan maken. Heel veel sterkte de komende tijd en houd ons op de hoogte!
Klik om te vergroten...

Die verrassing die veel mensen noemen is vaak inherent aan drugsgebruik. het kan eigenlijk in een klap omslaan en zelfs de gebruiker overrompelen, al is mijn ervaring dat mensen het zelf vaak eventjes van te voren aan zien komen. vaak niet snel genoeg om er nog wat aan te doen.

Ik vind het zeer aangenaam te lezen dat je artsen je geen medicatie voorschrijven, want ik ben zelf een slachtoffer van verslavingen ruilen voor andere welke je bij de apotheek meekrijgt.

Het klinkt of je in goede handen bent, en zelf niet tegenwerkt. dat is de manier om het meeste uit de psychiatrie te halen, maar ook gelijk de snelste. tijd in een kliniek is achteraf verspilde tijd. tenminste als je uit de maatschappij gehaald worden zo ziet. het voordeel is dat je veilig kan afkicken en wat kan leren over jezelf en verslaving. toch zie ik tijd in de kliniek, en uit de maatschappij als een slecht iets wat je wilt beperken.

Dat moet je zelf ook maar even laten bezinken en je eigen mening over bepalen, het is maar advies van iemand met ervaring, geen studie.

Nog steeds succes, ik hoop dat je er het meeste uit weet te slepen, en blijf graag op de hoogte van je voortgang.

:wave:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Update 10/03/16: 2 dagen na mijn laatste post is de afkick van het wietgebruik wel goed merkbaar nu. Ik slaap gemiddeld 4 uur per nacht de laatste 2 nachten. De dromen/nachtmerries lijken heel intens te worden, klamme handen de hele dag door en een warmte/koude afwisseling. Zoals je zegt meejheem, ik wil de opname zo kort mogelijk houden, maar het psychische zal toch wel zijn tijd nodig hebben. Ik ben nog altijd van plan geen medicatie te nemen om te slapen of om mij rustiger te voelen. Als ik er zou om vragen kan het overwogen worden maar ik wil hier uit komen zonder andere middelen te gebruiken. Ik sta nu ook op de wachtlijst om ambulante begeleiding te starten. Na mijn opname zal zeker nog begeleiding nodig zijn.

Het is heel merkbaar nu dat de afkick my psychisch parten kan spelen als hetwat tegenslaat. Mijn vriendin die me op weg holp naar deze weg speelt momenteel met mijn gevoelens, lang verhaal maat ik voel het volledig zo aan. Toen ik wiet gebruikte kon ik me hier makkelijk over zetten maar tijdens deze afkick heb ik daardoor een heel wisselende stemming met laagtes en hoogtes. Het ene moment word ik er binnenin heel agressief over en het andere moment kan het mij niet schelen. Doemscenarios in mijn hoofd blijven wel uit. In deze periode moet ik vooral de negatieve invloeden zo ver mogelijk van mijn bed houden. Focussen op de vooruitgang, herstel en mezelf is vooral belangrijk. De kleinste tegenslag komt hard aan. Ik heb weinig last van de vele harddrugs die ik voordien gebruikt heb. Lichamelijk valt alles goed mee zelfs met een reumatische aandoening maar psychisch kan het wel es onaangenaam worden. Hiermee wil ik aantonen aan anderen dat afkicken van 12jaar lang wiet gebruik niet te onderschatten is.

@Elvenspice: het filmpje van de Iceman is zeker interessant. Ik wil in de toekomst mij verder verdiepen in spiritualiteit en herstel van het lichaam door middel van meditatie en ademtechnieken. Zeker. Mensen in de groep hadden ook interesse. Thanks om te delen.

Ik sta voor dit weekend op code groen * , dat betekent dat ik onder begeleiding even naar huis kan of es de stad in kan. Ik laat hier weten hoe het gegaan is. Groeten iedereen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."