Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpname wegens zelfdestructief druggebruik!

Opname wegens zelfdestructief druggebruik!

146 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op zo'n korte tijd de overhand nemen kan komen doordat je nu eindelijk echt wilt stoppen en daardoor de overhand neemt.

Ik wou ook al een langere tijd stoppen maar dacht dat het nooit zou lukken, maar vanaf één bepaald moment had ik er echt genoeg van en nam ik de overhand dat is tot op heden nog steeds zo.
Let wel op dat je niet té overmoedig wordt en denkt dat jouw wietverslaving al achter je ligt, want net die momenten zijn de gevaarlijkste.

Je bent goed bezig Tekzor! Volhouden en de komt er wel!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
LoveQuality zei:
Let wel op dat je niet té overmoedig wordt en denkt dat jouw wietverslaving al achter je ligt, want net die momenten zijn de gevaarlijkste.

Je bent goed bezig Tekzor! Volhouden en de komt er wel!
Klik om te vergroten...

Daar ben ik me vooral heel bewust van dat ik niet overmoedig mag worden. Ik verwacht het komende jaar zeker nog dat de zin naar een joint kan terug komen. Thanks!

ElvenSpice zei:
Klinkt goed Tekzor668! Knap dat je je mindset richting wiet zo snel hebt kunnen veranderen, niet veel mensen kunnen dat zo op korte termijn. Ik denk buiten het feit dat je nu nog last hebt van slaap problemen dat je erg goed op weg bent, nog veel succes, kijk er naar uit om je volgende update te lezen! :wink:
Klik om te vergroten...

Thanks en ik hou het up to date tot de opname afgerond is. Hierna volgt een ambulante begeleiding bij het Kompas waar ik in een nieuw topic verder op in ga. I.v.m. de slaapproblemen word mij voor deze avond Trazolan aangeboden. Het zou me een langdurige nachtrust moeten bezorgen. Zijn hier leden bekend mee? Normaal ben ik geen voorstander van een medicatie hulpmiddel maar heb toch wel nood aan een langdurige nachtrust...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed bezig kerel en veel succes en sterkte met het slapen!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Goed bezig kerel en veel succes en sterkte met het slapen!
Klik om te vergroten...

Thanks Bee. Dat slapen zou vannacht moeten lukken :)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
volhouden. je lichaam zou de rest moeten doen. anders gaan ze lukraak medicijnen uitproberen, ben je helemaal gedetoxt, maar opnieuw verslaafd.

helaas herken ik je situatie, maar dat is gelukkig lang geleden.

dus zet hem op! en zet een goed voorbeeld neer hier.

er zijn er niet heel veel die zulke informatie delen.
(in mijn tijd was dat zelfs onmogelijk door het ontbreken van pc's.)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
MeejheM zei:
volhouden. je lichaam zou de rest moeten doen. anders gaan ze lukraak medicijnen uitproberen, ben je helemaal gedetoxt, maar opnieuw verslaafd.

helaas herken ik je situatie, maar dat is gelukkig lang geleden.

dus zet hem op! en zet een goed voorbeeld neer hier.

er zijn er niet heel veel die zulke informatie delen.
(in mijn tijd was dat zelfs onmogelijk door het ontbreken van pc's.)
Klik om te vergroten...

Trazolan is een niet verslavend licht medicijn die ik makkelijk terug kan afbouwen. Mijn gezondheid ging snel bergaf door het slaaptekort. Dit is het enige medicijn die ik neem tijdens de opname en ik zal het ook zo snel mogelijk terug stopzetten. De weg naar huis is zonder medicijn.

De goeie nachtrust heeft wonderen gedaan en totaal geen last van neveneffecten. Klaar om de nieuwe dag te starten.

Doe ik zeker en ben met een doel dit topic gestart. Veel live reports over drugs maar weinig over behandelingsfasen.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je bedoeld, je gezondheid komt de eerste plaats.. niet op de eerste lijn! Hahahaa

Hoevaak heb je de laatste maanden die cathinones gebruikt? Kan je daar een getal op plakken?


Jaa een donkere dag voor België, voelt heel erg vreemd dat dit op 4km in vogelvlucht van mij thuis is gebeurd.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
LoveQuality zei:
Let wel op dat je niet té overmoedig wordt en denkt dat jouw wietverslaving al achter je ligt, want net die momenten zijn de gevaarlijkste.
Klik om te vergroten...
Ja precies dit, het gaat wel altijd met ups & downs.. Maar hey volgens mij ben je lekker bezig! Fijn dat je goed geslapen hebt :) Slaap is zo'n belangrijke basis om je een beetje goed te laten voelen en dingen aan te kunnen..
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goed bezig kerel. Het begin is er.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hij gaat lekker zo ver joh! :) Echt knap dat je zo sterk bent en niet naar een (vervanging) medicijn wil grijpen. Dat zijn namelijk idd de instinkertjes. Ga zo door man!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
ZERO- zei:
Ja precies dit, het gaat wel altijd met ups & downs.. Maar hey volgens mij ben je lekker bezig! Fijn dat je goed geslapen hebt :) Slaap is zo'n belangrijke basis om je een beetje goed te laten voelen en dingen aan te kunnen..
Klik om te vergroten...

Thanks ZERO en inderdaad slaap is heel belangrijk. Mijn positieve zin is terug veel sterker en ik kan me terug beheersen. Slaaptekort is naar mijn mening de grootste boosdoener tijdens een afkick.

Bobsacamano zei:
Goed bezig kerel. Het begin is er.
Klik om te vergroten...

Thanks Bob, de eerste twee weken zijn voorbij, enkel bergop nu :)

Dunnetjess33 zei:
Hij gaat lekker zo ver joh! :) Echt knap dat je zo sterk bent en niet naar een (vervanging) medicijn wil grijpen. Dat zijn namelijk idd de instinkertjes. Ga zo door man!
Klik om te vergroten...

Thanks Dunnetjes, een vervanging van de drugs heb ik zeker niet nodig. Een goeie nachtrust daarentegen heb ik momenteel broodnodig dus een lichte hulp is zeker niet misplaatst :P
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Update 22/03/16

Hier ben ik weer. 20 dagen clean intussen. Een hele prestatie op gebied van cannabis. De zin naar een joint valt heel goed mee. Er is veel meer zin naar een goeie lijn wat dan ook of een gelukzalig pilletje. Ik ben dit weekend terug 1 dag buiten gegaan en thuis even langs geweest. Om het karakter te testen had ik nog enkele snoepen opzij. Ik haalde ze uit de opbergplaats, bekeek de laatste 2cb pillen en mdma tabletten met grote ogen en kreeg een ingeving. Ik had geen intentie om toen te gebruiken. Enkel mezelf aantonen dat ik van de drugs af kan blijven. Tabletjes mooi terug geplaatst. Ik wil ooit nog wel es op een festival iets gebruiken en deze kan ik daarvoor wel opzij houden. Een joint wil ik nooit meer aanraken omdat die mij een jarenlange verslaving bezorgd heeft. Xtc daarentegen en 2cb kon ik heel goed beheersen. Ik wil niet het eerst komende jaar gaan gebruik maar als ik dat goedje kan bewaren voor lange tijd krijgen ze wel nog een kans. 1st en vooral wil ik een lange periode clean blijven, alle andere middelen voorgoed verbannen zoals ik bezig ben en mijn psyche volledig positief en stabiel houden. Leden mogen gerust hun mening hierover geven.

Ook dit alles blijft nog in beraad omdat de reuma, vooral mijn duim, hoge ontekingswaarden voort brengt. Er worden nu ook al 3 dagen hartklachten en bloeddrukschommelingen vastgesteld. Er is twijfel als dit aan het overmatig gebruik van RC's ligt de laatste maanden. Heb ik effectief een hart/vaat aandoening dan is dat ene pilletje op het festival ook een idee die de prullenbak in gaat. Mijn gezondheid staat nu op de eerste lijn!!
Een cardioloog zal dit verder onderzoeken. Let op met RC's mensen. Lees je goed in!!

Verder blijf ik in de positieve zin bergop gaan. Ik win deze strijd dag per dag en de bergtop is in zicht maar de klim zal zeker en vast wel nog even duren maar niets of niemand die mij kan tegenhouden om in mijn doel te slagen.

Het is ook een zwarte dag voor mijn land. In mijn nuchtere toestand is de woede groter dan ooit :angry:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Keep up the good work! :wink:

Verder natuurlijk wel echt een kut dag voor België, wij Hollanders voelen met jullie mee.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ojee, hartklachten en bloeddruk problemen? En ook nog reuma, sterkte! Verder keep up the good work! En natuurlijk denken wij Nederlanders mee met de Belgen!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heel goed en ook goed dat je je snoep bearrd het mag je niet onder controle hebben. Ik geloof niet zozeer in het uitbannen van drugs uit je leven dan kan het nog steeds een grip hebben. Dit hoeft niet in alle gevallen zo te zijn maar ik denk dat het in jou geval wel zo werkt.

Mijn medeleven met je land ik werkte tijdens het gebeuren in Antwerpen het was een wazige ochtend.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
LoveQuality zei:
Je bedoeld, je gezondheid komt de eerste plaats.. niet op de eerste lijn! Hahahaa

Hoevaak heb je de laatste maanden die cathinones gebruikt? Kan je daar een getal op plakken?


Jaa een donkere dag voor België, voelt heel erg vreemd dat dit op 4km in vogelvlucht van mij thuis is gebeurd.
Klik om te vergroten...

Ja dat dus ^^

Zo wat om de 3 dagen 500 mg over 2 maanden. Soms wat minder soms wat meer...
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#17
En welke RC was dat dan precies?

Lijken me best heel erg hoge hoeveelheden?!

Had je dan tijdens je gebruik niet ongelofelijk veel last van bijwerkingen?
Heb altijd gelezen dat die RC's best veel negatieve bijwerkingen hadden?

Khoop dat je lichamelijk ondertussen al wat aan de betere hand bent!!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#18
volgens mij gebruikte hij 3-MMC nogal veel.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Mooi man. :) Goed bezig!

Maar heel soms iets gebruiken is toch niet meteen van het padje gaan? Zeker met psychedelica zie ik het moeilijk in dat dat zelfdestructief misbruik gaat worden. :wink:
Klik om te vergroten...

Thanks. Ja dat is een zegswijze in mijn buurt. Als je iets gebruikt dan gaan we met zen allen een avond van het padje af :-P

Dunnetjess33 zei:
Echt goed om te horen Tekzor! :)
Ik ben blij dat je de knop om hebt en daadwerkelijk niet meer dagelijks wíl gebruiken. Dat maakt het een stuk eenvoudiger. Ga zo soor man! :wave:
Klik om te vergroten...

Thanks. Sowieso de knop blijft op deze frequentie tot het einde van dit leven ^^
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Woooow Damn Tekzor! Ben een aantal maanden afwezig geweest dus lees dit hele topic nu pas.
Had ik nooit zien aankomen. Je had altijd hele verstandige woorden voor anderen op dit forum en die werden regelmatig ook ter harte genomen had ik het idee.

Super om ook te lezen dat het ondertussen veel beter met je gaat! Ga zo door!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...345678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."