Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
123 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Is je huis middelenvrij?
Klik om te vergroten...

Zeker. Schoongemaakt en wel door m'n familie.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Ik ben nu aan het wachten op m'n vervoer naar huis toe. Laat vanavond wel weten hoe de eerste dag gegaan is. Vanochtend niet anders dan alle andere ochtenden sinds dag 5 ofzo clean. Gespannen, vaag in me kop en spierspanningen.
Klik om te vergroten...
Is je huis middelenvrij?
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Raver ik wil je heel veel succes en sterkte wensen!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#4
You can do it!💕
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heel veel succes weer thuis, je kunt het💪
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thuis aangekomen in de stilte. De rust. De herinneringen.

Ik stort volledig in elkaar. Wat is dit zwaar (geweest!). De sluimerende verkoudheid/griep komt er meteen uit en kan eigenlijk op dit moment niet heel meer dan op bed liggen. Overal pijn. Twijfelend wat nu door de afkick komt en wat nu door het ziek zijn komt.

1 ding is zeker. Ik moet het accepteren en me rust pakken op dit moment.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
Twijfelend wat nu door de afkick komt en wat nu door het ziek zijn komt.
Klik om te vergroten...
Maakt weinig uit neem ik aan. Je kunt nog iets zieker worden en afkick kan misschien nog wat erger worden, maar kwestie van dagen en je wordt zeker beter. En veel beter zelfs verwacht ik.
Lekker even ziek zijn in bed zal je goed doen.
Heel veel sterkte weer toegewenst deze dagen!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Manu76 zei:
Maakt weinig uit neem ik aan. Je kunt nog iets zieker worden en afkick kan misschien nog wat erger worden, maar kwestie van dagen en je wordt zeker beter. En veel beter zelfs verwacht ik.
Lekker even ziek zijn in bed zal je goed doen.
Heel veel sterkte weer toegewenst deze dagen!
Klik om te vergroten...

Ik verwacht dat dit echt het laatste stukje acute ontwenningsverschijnselen zijn ook. Nu dag 9 zonder Diazepam. Weet uit ervaring dat de piek van de afbouw meestal lag rond de 10 dagen.

Ik heb eerder deze opname ook echt enorm heftige dagen gehad. Dus ik hoop echt dat ik me snel iets menselijker ga voelen. Tuurlijk zal ik PAWS overhouden, maar zo hypersensitief als dat ik nu ben poaah.

Laat het verder gewoon even over me heen komen nu nog. Ik blijf het zeggen, naar mijn mening ben ik te vroeg al ontslagen. Helaas is dat gewoon de ellende van een detox opname. 80mg in 3 weken verdomme hey.. 😅🥴

Bedankt voor jullie steun DF. :)
E
EduitoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Pfff. Wat is dit verdomme heftig en intens zeg. Máár ik sleep mezelf erdoorheen. Nu voel ik echt wat benzos voor troep zijn.

Vandaag op 25mg inmiddels al. Hardcore manier van benzo afbouwen. Ik wist het van te voren maar kan natuurlijk nooit echt inschatten hoe het is.

Maar in feite ben ik geïmobiliseerd. Niet de gehele dag door maar het zijn aanvallen/momenten van die glutamaat stormen. Waar ik van geschrokken ben is hoe agressief ik ben geworden gisteren tegen een staflid. Officiële waarschuwing gekregen. Verbaal agressief. Ik kon me achteraf niet zoveel herinneren van wat ik allemaal gezegd heb. Zwart voor me ogen. Daarnaast ook heftige angsten.

Verder als ik me inspan tijdens de wandeling en me lang heb geconcentreerd voor een gesprek bijvoorbeeld ben ik echt compleet gesloopt. Zó duizelig, zwak en misselijk. Moet echt even gaan liggen dan. Vlekken in me ooghoeken, zweten en tot slot zelfs trillen. Deze intensere manier van trillen heb ik nog nooit ervaren van benzo afkick.

@Alinde Inmiddels de angst voor een insult los gelaten. Ik kan eigenlijk niks extra's qua stress nu erbij hebben. Als het gebeurd gebeurd het; zo niet dan niet. Whatever.

Ik kon het weten vooraf he. Is verder geen zielig zijn praatje. Dit is de pure horror van benzo afkickverschijnselen en dan sta ik nog theoretisch gezien vrij ver van de 0 af. 25mg is een hoge dosering Diazepam nog steeds.

Maar goed. Ik trek mezelf erdoorheen; heb veel steun aan de staf maar veel kunnen ze ook niet doen. De structuur hier helpt me ook goed. Dus ja.

Thats it weer fftjes.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook reeds jaren een benzo verslaving die komt en gaat. De laatste jaren ben ik keihard geworden als ik wil stoppen en doe ik dat cold turkey. Vandaag (opnieuw) mijn 1e 0.0mg dag ... Weet ondertussen al welke verschijnselen ik ga ervaren... Vooral zeer associaal en teruggetrokken uit het dagelijkse leven zijn mijn ervaringen voor vandaag. Mijn advies is, laat alle ervaringen naar je toe komen, noteer ze eventueel met intensiteit en duur. Zo tast je bij een eventuele latere herval niet te erg in het duister. Succes!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Ik verwacht dat dit echt het laatste stukje acute ontwenningsverschijnselen zijn ook. Nu dag 9 zonder Diazepam. Weet uit ervaring dat de piek van de afbouw meestal lag rond de 10 dagen.

Ik heb eerder deze opname ook echt enorm heftige dagen gehad. Dus ik hoop echt dat ik me snel iets menselijker ga voelen. Tuurlijk zal ik PAWS overhouden, maar zo hypersensitief als dat ik nu ben poaah.

Laat het verder gewoon even over me heen komen nu nog. Ik blijf het zeggen, naar mijn mening ben ik te vroeg al ontslagen. Helaas is dat gewoon de ellende van een detox opname. 80mg in 3 weken verdomme hey.. 😅🥴

Bedankt voor jullie steun DF. :)
Klik om te vergroten...
Lekker gappie je kan het! Goed bezig man. Gaat je lukken. Alles wat je voelt is normaal gaat uiteindelijk allemaal weg.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja was ik al bang voor. Is het drugs of gewoon een verkooppraatje? Even geen zin om te googlen.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Laat het verder gewoon even over me heen komen nu nog. Ik blijf het zeggen, naar mijn mening ben ik te vroeg al ontslagen. Helaas is dat gewoon de ellende van een detox opname. 80mg in 3 weken verdomme hey.. 😅🥴
Klik om te vergroten...

Maar krijg jij geen thuis detox -verpleegkundig dan? Ik zit ook zo hoog qua dosis dat ik dat nooit in de kliniek allemaal ga kunnen afbouwen. Maar ik krijg als ik na de kliniek naar huis ga na 3 weken elke dag thuisbezoek van een detoxverpleegkundige die me in de gaten houdt en controleert. Voelt wel zo veilig.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Perenijsje zei:
Maar krijg jij geen thuis detox -verpleegkundig dan? Ik zit ook zo hoog qua dosis dat ik dat nooit in de kliniek allemaal ga kunnen afbouwen. Maar ik krijg als ik na de kliniek naar huis ga na 3 weken elke dag thuisbezoek van een detoxverpleegkundige die me in de gaten houdt en controleert. Voelt wel zo veilig.
Klik om te vergroten...

Nee.. Dat doen ze hier niet. Maar ik zie wel me arts gewoon 2 keer per week vanaf nu. In principe ben ik nu uit de "gevaren" zone aldus arts en verpleging van de detox.

Achteraf had ik dit ook wel anders willen doen. Maar goed, het is nu eenmaal zo gegaan. En als ik terug kijk naar hoe ik ervoor stond toen ik de detox in ging.. Had ik toen ook weinig andere keus. Het ging echt slecht met me op dat moment.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Ik verwacht dat dit echt het laatste stukje acute ontwenningsverschijnselen zijn ook. Nu dag 9 zonder Diazepam. Weet uit ervaring dat de piek van de afbouw meestal lag rond de 10 dagen.

Ik heb eerder deze opname ook echt enorm heftige dagen gehad. Dus ik hoop echt dat ik me snel iets menselijker ga voelen. Tuurlijk zal ik PAWS overhouden, maar zo hypersensitief als dat ik nu ben poaah.

Laat het verder gewoon even over me heen komen nu nog. Ik blijf het zeggen, naar mijn mening ben ik te vroeg al ontslagen. Helaas is dat gewoon de ellende van een detox opname. 80mg in 3 weken verdomme hey.. 😅🥴

Bedankt voor jullie steun DF. :)
Klik om te vergroten...
Wat een goed nieuws dat je al 9 dagen er vanaf bent. Ik had ook niet van een detox-verpleegkundige gehoord. Lijkt me een fijne optie.

Had jij ook dat je voor elk geluidje en lichtje gevoelig werd op het laatst? In ieder geval goed volgehouden.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eduito zei:
Succes
Klik om te vergroten...

Dankjewel! Jij ook.. Cold turkey.. mag ik vragen hoelang je gebruikt en welk middel? Logischerwijs gaan me haren rechtop staan bij die wijze van afkicken.


Alinde zei:
Had jij ook dat je voor elk geluidje en lichtje gevoelig werd op het laatst? In ieder geval goed volgehouden
Klik om te vergroten...

Ja zeker! Hypersensitief voor alles eigenlijk. Ook aanraking, geur, smaak etc. Hallucinaties in de vorm van geluiden en geuren ook. Rare visuele percepties; tafel waar ik aan zit lijkt schuin, vloer lijkt schuin, beeld trilt een beetje. Ik merkte echt een duidelijk kantelpunt in de afkick dat ik plots ineens alles voelde. Toen voelde ik echt elk vezeltje in me t shirt tegen me lijf aan, m'n hart voelde ik zowat kloppen in me borst.. Echt zo bizar!

Dus zeker herkenbaar. En dankjewel.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Raver je kan misschien wel melatonine proberen om toch te kunnen slapen
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
AntiBenzo1312 zei:
@Raver je kan misschien wel melatonine proberen om toch te kunnen slapen
Klik om te vergroten...

Vraag me af of melatonine zin heeft ik 50mg Quetiapine slik dagelijks. Wellicht kan iemand daar toelichting op geven.

Verder nu dag 2 thuis. Vind het lastig om invulling te geven in de dag. Vind het toch lastig de drukte op te zoeken aangezien me dat juist overprikkeld maakt en ik weer verslagen in me bed beland. Wat is nu de juiste aanpak om hier mee om te gaan!?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Manu76 zei:
Dan heb je geen melatonine nodig.
Klik om te vergroten...
Melatonine kan je ook slikken voor andere goeie dingen dan alleen slapen. Ik zou het zeker wel slikken aangezien het ook vrije radicalen en dergelijke opruimd.

En ik vraag me af wat de serequel voor invloed heeft op de natuurlijke aanmaak van Melatonine.
Want echte healing sleep krijg je er niet mee. (Met serequel)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
19 dagen clean van de benzo's.

Ik ben echt wel wat stappen vooruit gegaan. Maar vandaag weer een klap in m'n smoelwerk gekregen dat ik er echt nog niet vanaf ben.

Gelukkig is het hypersensitief zijn flink afgenomen. Daarnaast ook andere acute afkickverschijnselen. Dus heb het idee dat ik de PAWS in ben gerold langzaam aan.

Ik heb deze week echt goede dagen gehad maar de afgelopen dagen zijn echt weer ontzettend zwaar. Het is dan net alsof ik de griep heb ofzo. Erg zwak gevoel.

Concentratieproblemen, brainfog, derealisatie, spierpijn, verwarring, rare sensaties in me lijf, angst, depressie en wel meer vage klachten. Heel erg samenhangend met hoeveel ik mezelf voorschotel op een dag. Ik kan me namelijk soms goed voelen en na een lunch ergens ben ik echt 180 graden gedraaid en wil ik niks liever dan op bed liggen.

Wat ik ook erg bijzonder vind is dat ik soms echt het verlangen heb om benzo's te slikken. Ik word wakker met de gedachte ik moet even verdoven. Alsof me onderbewuste vraagt om benzo's ofzo. Heb ik niet met andere verslavingen op deze manier ervaren.

Tot slot ik heb in me portemonnee een 2,5mg Lorazepam gevonden.. 😅 Ik durf hem niet weg te gooien ofzo. Voelt veilig aan om het bij me te hebben. Ik wil het niet innemen maar de gedachte dat het kan geeft me rust. Heel slecht, echt een achterdeur. Daarom deel ik het hier.

Tot zover weer een update vanuit mijn kant.
A
Amber.cherryLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Bij de psychiater Citalopram druppels gevraagd zodat ik het rustiger kan opbouwen om zo hopelijk de bijwerkingen van angst en paniekaanvallen te minimaliseren. Kan me niet voorstellen dat ik nóg dieper de put in kan dan ik nu al zit.

Zodra ik wakker word en de benzo's zijn voor een gedeelte uitgewerkt dan heb ik enorme last van een soort adrenaline rush in me lijf. Wat ik echt als enorm onprettig ervaar. Lijkt wel alsnog m'n hele stress systeem in de war is geraakt de afgelopen maanden.
Klik om te vergroten...
Hoe lang slaap je erop
stel 8 uren , dan kan je de wekker zetten en wat nemen.
Doen ze in ziekenhuizen ook. Ik ken dat gevoel dat je lijf vol zenuwen zit. Als ik te kort had .

Wel ging ik meteen uit bed, dan stroomt alles weer. Even strekken
En zeggen waar ik dankbaar voor ben. Positief de dag in ,hoe klote ook.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."