Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Alinde zei: Hi, Dat was best veel! Ik heb er niet zo heel veel verstand van, volgens mij geven de meeste supplementen niet zo’n heftige afkick. Maar 3000mg taurine staat gelijk aan 3 blikjes redbull, qua taurine. Kan die rebound niet daarvan komen? Klik om te vergroten... Taurine is, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, een downer en geen upper. Het is een zwakke GABA-agonist. Persoonlijk denk ik dat ik op dit moment voornamelijk te verduren heb door de hoge dosis taurine.."
"N3K0 zei: Je bent vast en zeker al wel eens je bloed laten onderzoeken of je eventueel tekorten hebt enof een teveel aan iets? Klik om te vergroten... Voor mijn benzo ontwenning wel, inderdaad. Maar dat is inmiddels al een half jaar geleden. Er staat inmiddels een afspraak bij de dokter gepland om weer een volledige bloedtest aan te vragen. Ben benieuwd!"
"Zweef zei: alleen al de aanname dat dit gezond zou moeten zijn - Vitamine B (complex) - 1 tablet; - L-Tyrosine (voor ontbijt) - 500 mg; - Psyllium Vezels (voor ontbijt) - 3000 mg; - R-Alfa Liponzuur - 4 x 100 mg; - PEA - 3 x 40 - Caryofylleen - 3 x 30 mg; - Kaempferol - 2 x 100 mg; - Taurine (voor lunch) - 3000 mg; - Omega 3 - EPA 540 mg/DHA 375 mg; - Vitamine C - 1000 mg; - Vitamine D3 - 25 ug; - Probiotica Acidophilus - 10 mKVE; - Glycine (voor slapen) - 2000 mg; - Magnesium (voor slapen) - 150 mg; - L-Tryptofaan (voor slapen) - 500 mg; - Valeriaan (incidenteel, slapeloosheid). arjan lubach heeft laatst een gedeelte van zijn uitzending besteed aan suplementen. Hilarisch, en dan te denken dat ik die onzin vroeger ook geloofde. Natuurlijk, als je echt een tekort hebt dan kunnen suplementen een uitkomst zijn. Maar voor de gemiddelde gezondheid kun je beter je dieet een klein beetje aanpassen en gewoon wat yoga, wim hof, fitness of wandelen gaan doen, dan ben je veel goedkoper uit en waarschijnlijk ook nog 10 keer beter resultaat. Klik om te vergroten... Al die dingen doe ik al. Ik eet enkel gezonde producten, sport veel en heb een goede slaaphygiëne. De supplementen zag ik als een goede aanvulling."
"Torchic zei: Denk je niet dat je een beetje doorgeslagen bent in suppleren? Ik begrijp het want je wil tijdens een benzo ontwenning alles vastgrijpen waardoor je je ook maar iets beter gaat voelen. Maar grofweg kun je bijna alles halen uit gezonde voeding en dagelijkse beweging. Ik zou het nu uitzitten en als je je weer een beetje stabiel voelt eens een bloedonderzoek gaan doen. Succes! En ontzettend knap dat je van de benzo’s af bent!🤩 Klik om te vergroten... Ja, dat denk ik zeker. Daarom ben ik er eens kritisch naar gaan kijken en heb besloten dat ik ermee wil stoppen. Ik deel de mening dat je met een gebalanceerd dieet alles kunt binnenkrijgen dat je nodig hebt. En eventuele tekorten zullen vanzelf vanuit een bloedonderzoek naar boven komen. Ik begin me overigens langzamerhand weer wat beter te voelen. De chemische onbalans lijkt weer te stabiliseren, dus dat stelt me gelukkig wel gerust!"
"Torchic zei: Denk je niet dat je een beetje doorgeslagen bent in suppleren? Ik begrijp het want je wil tijdens een benzo ontwenning alles vastgrijpen waardoor je je ook maar iets beter gaat voelen. Maar grofweg kun je bijna alles halen uit gezonde voeding en dagelijkse beweging. Ik zou het nu uitzitten en als je je weer een beetje stabiel voelt eens een bloedonderzoek gaan doen. Succes! En ontzettend knap dat je van de benzo’s af bent!🤩 Klik om te vergroten... En bedankt voor het compliment! Ik ben er zelf ook best wel trots op. Het was een hele rit, maar het is één van de beste beslissingen uit mijn leven geweest. Eindelijk kan ik alles weer helder zien en meemaken, zonder dat de pieken en dalen worden afgevlakt!"
"Alinde zei: Wat goed om te horen! Ik zit nog op benzo’s, maar alleen nog de voorgeschreve. Jij en anderen zijn echt een voorbeeld. Klik om te vergroten... Super lief van je en leuk om te horen!"
"Uit eigen ervaring weet ik opname veel goeds kan brengen, als je er zelf helemaal voor gaat. Veel succes!"
"Zweevteev zei: Ik heb vandaag een intake gehad bij Jellinek en ben net teruggebeld voor hun advies qua behandeling. Ze denken dat 4x per week avondbehandeling waarschijnlijk wel goed werkt voor mij i.c.m. met m'n driemaal wekelijkse therapie. Hier was ik heel enthousiast over, nog steeds wel, maar nu wordt het allemaal ineens wel heel officieel en zo en dat vind ik heel eng. Tijdens het beeldbellen vroeg ze me of ik ertoe bereid ben om helemaal te stoppen met drugs tijdens de behandeling, ook met roken. Ik antwoordde wel jolig ja, alsof ik allemaal wel kan op commando of zo, maar dat kan ik helemaal niet momenteel. Zelfs al lukt het me wel, dan stap ik gewoon over op een andere verslaving of destructieve coping. Ik heb dit allemaal ook wel aangegeven hoor, ben overal eerlijk over geweest, dus het advies dat ik gekregen heb is op basis van waar ik daadwerkelijk mee struggle, maar alsnog... ik weet niet of dit effectief voor me gaat zijn in deze fase van mijn leven. Ik heb nu ook echt zo erg de neiging om een cathinone te gaan bestellen en voordat de behandeling start dat op te maken, omdat ik dat dan tijdens de behandeling niet meer kan, maar ik weet zelf ook dat het dan allemaal nog veel moeilijker gaat worden. Kut leven. Klik om te vergroten... Misschien een beetje controversieel advies, maar ik zou zeker nog een afscheidsfeestje houden, hoor! Dat heeft voor mij wel echt een gevoel van verzadiging en afsluiting met zich meegebracht. Vond het een erg mooie avond, met al veel goede gedachten aan het nuchtere leven. Gezond is het niet, maar op halve 'kracht' naar een nuchter leven toe gaat mijn inziens ook niet.."
"Zweevteev zei: Ik kan me best voorstellen dat het ook iets heel moois kan zijn hoor! Denk echter dat ik met zoiets waarschijnlijk veel te ver zal gaan in de periode ernaar toe, waardoor ik het voor mezelf onnodig extreem moeilijk zal maken om niet heel snel al terug schieten. Wat het voor mij nog moeilijker maakt is dat ik niet verslaafd ben aan specifieke middelen; ik ben verslaafd aan bepaalde gevoelens, maar die enkele gevoelens kunnen door enorm veel verschillende dingen worden verwezenlijkt. Dit gaat niet eens specifiek over drugs, maar ook door automutileren, niet eten, mezelf expres triggeren en mogelijk meer. Ik denk dat ik aan detox sowieso niet heel veel ga hebben, maar DIA daarentegen klinkt voor mij echt onmogelijk om profijt ervan te kunnen ervaren in de toekomst. Klik om te vergroten... Je moet het natuurlijk helemaal doen hoe jij het zelf wilt! Maar ik zou jezelf dus alleen niet een laatste toetje ontnemen, als je daarna echt voor een sober leven gaat. Maar bij jou ligt dat waarschijnlijk een stuk complexer dan de meeste 'gewone' drugsverslaafden. Succes in ieder geval!"
"Ik ben zes maanden geleden van een flinke benzodiazepineverslaving afgekickt. Dit was echt een ongelofelijke hel, inclusief het PAWS (acuut ontwenningssyndroom). Al tijdens de afbouwfase van de benzo’s ben ik voedingssupplementen gaan gebruiken. Dit zijn er in de loop van de tijd steeds meer geworden, waarbij ik steeds supplementen toegevoegd of verwijderd heb en/of de dosissen heb aangepast. Uiteindelijk zat ik een hele tijd op de volgende 'stack': - Vitamine B (complex) - 1 tablet; - L-Tyrosine (voor ontbijt) - 500 mg; - Psyllium Vezels (voor ontbijt) - 3000 mg; - R-Alfa Liponzuur - 4 x 100 mg; - PEA - 3 x 400 mg; - Caryofylleen - 3 x 30 mg; - Kaempferol - 2 x 100 mg; - Taurine (voor lunch) - 3000 mg; - Omega 3 - EPA 540 mg/DHA 375 mg; - Vitamine C - 1000 mg; - Vitamine D3 - 25 ug; - Probiotica Acidophilus - 10 mKVE; - Glycine (voor slapen) - 2000 mg; - Magnesium (voor slapen) - 150 mg; - L-Tryptofaan (voor slapen) - 500 mg; - Valeriaan (incidenteel, slapeloosheid). Ik ging hier meerdere maanden erg goed op, maar was tevens in de veronderstelling dat mijn lichaam en receptoren ook weer goed herstel waren. Daarom besloot ik abrupt om met alle supplementen te stoppen. Vanaf enkele dagen na dat moment ervaar ik weer soortgelijke ontwenningsverschijnselen als tijdens de benzodiazepineontwenning. Dit houdt in een neerslachtig gevoel, snel uit het veld geslagen zijn en vooral flinke paniekaanvallen (die ik toch echt maanden niet gehad heb). Al met al erg balen en ook wel een beetje eng (kom ik er deze keer ook weer uit..). Ik ben nu ongeveer 1,5 week gestopt met de supplementen. Ik ben voornemens om ook deze keer gewoon uit te gaan zitten. Het is echt een chemische onbalans waar ik in zit, dat gevoel herken ik inmiddels maar al te goed. Daarbij weet ik dat de supplementen die ik nam diverse neurotransmitters stimuleren, waaronder dopamine, endocannabinoïden, GABA, acetylcholine en serotonine. Stom, maar dit had ik echt niet verwacht van supplementen.. Ik post dit enerzijds om anderen te waarschuwen en anderzijds zijn alle tips natuurlijk welkom. Het wordt de komende tijd in ieder geval veel sporten om het herstel van de balans in neurotransmitters enigszins te bespoedigen!"