Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
127 weergaven
18-5-2026
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Laatste loodjes, ongelofelijk zwaar hey.

Lukt me mentaal niet eens om hier alles op te sommen. Het is dan soms bijna niet te bevatten dat dit gevoel ook weer weg gaat he ?
Klik om te vergroten...
Sterk man! Buiten dat ik 20 jaar geleden men pa verloren ben, is de benzo-ontwenning tot nu toe 1 van de zwaarste dingen die ik ooit meegemaakt heb. Ik voelde legit mijn voeten en handen niet meer voor een 6-tal maanden, alles was mistig en vaag en voelde on echt.

Maar even het positieve meegeven: het komt helemaal goed met je vent, pak het van dag tot dag. Je hersenen moeten wennen.

Veel succes kerel, you got this!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
RosseGod96 zei:
Sterk man! Buiten dat ik 20 jaar geleden men pa verloren ben, is de benzo-ontwenning tot nu toe 1 van de zwaarste dingen die ik ooit meegemaakt heb. Ik voelde legit mijn voeten en handen niet meer voor een 6-tal maanden, alles was mistig en vaag en voelde on echt.

Maar even het positieve meegeven: het komt helemaal goed met je vent, pak het van dag tot dag. Je hersenen moeten wennen.

Veel succes kerel, you got this!
Klik om te vergroten...

Thnx man!

Super sterk dat je het hebt doorstaan!

Besef komt nu ook wel binnen dat me leven er waarschijnlijk anders gaat uitzien dan voor het gehele benzo gedoe.

Het is ook voor mij op me vader zijn overlijden na het zwaarste wat ik ooit heb doorstaan. Mede doordat het zooo laanngggg duuuuurt allemaal!

GHB afbouwen 2 vingers in me neus in vergelijking met dit !
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Thnx man!

Super sterk dat je het hebt doorstaan!

Besef komt nu ook wel binnen dat me leven er waarschijnlijk anders gaat uitzien dan voor het gehele benzo gedoe.

Het is ook voor mij op me vader zijn overlijden na het zwaarste wat ik ooit heb doorstaan. Mede doordat het zooo laanngggg duuuuurt allemaal!

GHB afbouwen 2 vingers in me neus in vergelijking met dit !
Klik om te vergroten...

Mag ik je wel vertellen, dat ik (omdat ik in shiften sta 12h dag/nacht) momenteel zo hier & dan, nog een rc benzo neem om effe mijn slaap door te halen (van nacht overschakelen naar dag).

Ik houd deze keer wel rekening met de half-waarde tijden vd benzo, sport, eten, en alles erop en eraan. Enkel wanneer ik het nodig acht en de melatonine onvoldoende baad heeft, durf ik te zondigen.

Maw: 1x om de week a 10 (of +) dagen zondig ik (indien nodig). Dit om gewoon effe terug naar een dagritme te kunnen schakelen.

Ik nam ze 2 jaar geleden, zonder te weten wat ontwenning was, als tictacs in. Met als resultaat: 1 week volledig kwijt aan een black-out, mijn moeders auto serieus beschadigd (bumper was aan het kletsen tegen de baan, zij was op vakantie), de reserve wagen beschadigd van de auto-reparateur, de kosten hiervoor (pittig, maar ik had meer verwacht), en vooral: het vertrouwen thuis dat ik kwijt was.

Als kers op de taart, een dag of 2 later: de eerste "schokken" in men hersenen, en al de andere mizérie wat bij ontwenning komt zien, wat ik toen niet wist. En vooral het ongeloof bij me op thuisfront (ik verwijt ze niets).

Ik wil maar gewoon zeggen: ik geloof in recreatief gebruik, maar wees op je hoede, zo'n ontwenning was persoonlijk voor mij een koek wat mentaal nog niets was vergeleken met men paniekaanvallen, depressie, en al de andere stempels die ik al ondervonden heb ...

Ze zouden volgens het internet benzo ontwenning deels vergelijken met alcohol ontwenning, wat buiten heroïne, bovenaan staat in het lijstje als 1 vd ergste ... (corrigeer me indien nodig aub).
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Laatste dagen stijgen de verwarrende gedachtes me naar me kop na wat hasj of wiet.

Vandaag dus besloten ook daarmee te stoppen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Laatste dagen stijgen de verwarrende gedachtes me naar me kop na wat hasj of wiet.

Vandaag dus besloten ook daarmee te stoppen.
Klik om te vergroten...
Voor altijd?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Voor altijd?
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me een prima keuze voor @Raver

Makkelijk te hanteren ook. Gewoon niet meer, ook niet op verjaardagen of wat voor excuus er dan ook te verzinnen valt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Dat lijkt me een prima keuze voor @Raver

Makkelijk te hanteren ook. Gewoon niet meer, ook niet op verjaardagen of wat voor excuus er dan ook te verzinnen valt.
Klik om te vergroten...
Het lijkt misschien eerst gek, maar het is veruit de makkelijkste optie om jezelf niet meer "over 3 maanden mag ik weer even" te geven.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Het lijkt misschien eerst gek, maar het is veruit de makkelijkste optie om jezelf niet meer "over 3 maanden mag ik weer even" te geven.
Klik om te vergroten...
Stoppen met Benzodiazepines is al zwaar genoeg misschien.
Zodra/ wanneer dat goed gaat is een periode/ een leven zonder wiet gebruik niet zo moeilijk.

Maar als benzoafbouw moeilijk gaat, zou ik niet teveel tegelijk aanpakken.

Succes @Raver en don't underestimate the power of nicotine.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Voor altijd?
Klik om te vergroten...

Per dag. Dag voor dag.
Voor nu omdat het m'n ontwenningsverschijnselen erger maakt. Ik geniet er niet meer van. Maar doorzetten is wel het plan.

Manu76 zei:
Stoppen met Benzodiazepines is al zwaar genoeg misschien.
Zodra/ wanneer dat goed gaat is een periode/ een leven zonder wiet gebruik niet zo moeilijk.

Maar als benzoafbouw moeilijk gaat, zou ik niet teveel tegelijk aanpakken.

Succes @Raver en don't underestimate the power of nicotine.
Klik om te vergroten...

Zeker zwaar genoeg. Dat is ook de rede dat ik er nog lang aan vast heb gehouden. Op dit moment voel ik me sterk genoeg om beide aan te pakken.

Tot slot Nicotine was ik al niet meer echt afhankelijk van. Kan me niet eens meer herrineren wanneer ik voor t laatst een sigaret heb gerookt. We zijn nu ruim 24 uur verder en mwah, nog steeds geen behoefte aan een sigaret. Het idee maakt me eerder misselijk haha.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Misschien sla je meerdere vliegen in één klap!
Je bent goed bezig man!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Misschien sla je meerdere vliegen in één klap!
Je bent goed bezig man!
Klik om te vergroten...

Thnx !

Ik voel me wel leeg nu hahaha. Bijna naakt. 😂

Volgens mij zakt de ontwenning ook een beetje. Dag 10 inmiddels. Word vooral geteisterd door duizeligheid en balans problemen. Alsof de vloer ongelijk is. Of alsof m'n benen van pudding zijn. Het blijft toch ongelofelijk bijzonder hoeveel verschijnselen je kunt hebben. Wat voor invloed benzo's op je zenuwstelsel hebben is denk niet eens te bevatten.

Nog iets geks vandaag; ik sta in de supermarkt te bedenken welke groentes ik ga halen voor de volgende week. Tijdens mijn denkproces raak ik afgeleid, en voor dat ik t wist stond ik daar midden in het pad apathisch voor me uit te staren. Alsof ik even het contact met de realiteit verloor. Concentratie van een goudvis joh.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Thnx !

Ik voel me wel leeg nu hahaha. Bijna naakt. 😂

Volgens mij zakt de ontwenning ook een beetje. Dag 10 inmiddels. Word vooral geteisterd door duizeligheid en balans problemen. Alsof de vloer ongelijk is. Of alsof m'n benen van pudding zijn. Het blijft toch ongelofelijk bijzonder hoeveel verschijnselen je kunt hebben. Wat voor invloed benzo's op je zenuwstelsel hebben is denk niet eens te bevatten.

Nog iets geks vandaag; ik sta in de supermarkt te bedenken welke groentes ik ga halen voor de volgende week. Tijdens mijn denkproces raak ik afgeleid, en voor dat ik t wist stond ik daar midden in het pad apathisch voor me uit te staren. Alsof ik even het contact met de realiteit verloor. Concentratie van een goudvis joh.
Klik om te vergroten...
Pfff ja, weleens een docu oid over benzo afkick gezien, velen hadden echt extréme verschijnselen.

En al die mensen dachten gewoon een onschuldig medicijn van de dokter te hebben gekregen.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Thnx !

Ik voel me wel leeg nu hahaha. Bijna naakt. 😂

Volgens mij zakt de ontwenning ook een beetje. Dag 10 inmiddels. Word vooral geteisterd door duizeligheid en balans problemen. Alsof de vloer ongelijk is. Of alsof m'n benen van pudding zijn. Het blijft toch ongelofelijk bijzonder hoeveel verschijnselen je kunt hebben. Wat voor invloed benzo's op je zenuwstelsel hebben is denk niet eens te bevatten.

Nog iets geks vandaag; ik sta in de supermarkt te bedenken welke groentes ik ga halen voor de volgende week. Tijdens mijn denkproces raak ik afgeleid, en voor dat ik t wist stond ik daar midden in het pad apathisch voor me uit te staren. Alsof ik even het contact met de realiteit verloor. Concentratie van een goudvis joh.
Klik om te vergroten...
Niet gek, wel vervelend! Je bent de boel flink aan het resetten.

Dat je nog wiet / hasj kon roken vond ik sowieso al wonderlijk. Zelf word ik er super snel paranoia van (in mijn jeugd te veel geblowd). Een psychoactief middel als THC tijdens een benzo afkick lijkt mij verschrikkelijk. Hoe dan ook: petje af dat je ook met blowen gestopt bent. Aan het eind van de rit (en misschien wel vrij snel) zal het jouw frisser en helderder in je hoofd maken. Waarmee je weer beter weerstand biedt tegen de benzo's.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Toen ik voor de eerste keer uit de ontwenning kliniek kwam voor afkick van de benzo's, na 6 weken, heb ik nog lang daarna gevoeld dat de benzo's uit mijn lijf helemaal verdwenen waren. Dit is niet iets wat je even in een paar weken achter de rug hebt!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Pfff ja, weleens een docu oid over benzo afkick gezien, velen hadden echt extréme verschijnselen.

En al die mensen dachten gewoon een onschuldig medicijn van de dokter te hebben gekregen.
Klik om te vergroten...

Ja joh ongelofelijk!

Damius zei:
Niet gek, wel vervelend! Je bent de boel flink aan het resetten.

Dat je nog wiet / hasj kon roken vond ik sowieso al wonderlijk. Zelf word ik er super snel paranoia van (in mijn jeugd te veel geblowd). Een psychoactief middel als THC tijdens een benzo afkick lijkt mij verschrikkelijk. Hoe dan ook: petje af dat je ook met blowen gestopt bent. Aan het eind van de rit (en misschien wel vrij snel) zal het jouw frisser en helderder in je hoofd maken. Waarmee je weer beter weerstand biedt tegen de benzo's.
Klik om te vergroten...

Yes dat voel ik haha.

Het gaf me ergens afleiding van de klachten. Een soort pauze. Daardoor was t ook behoorlijk verslavend. Maar hoe lager ik gekomen ben hoe meer het me is gaan tegenstaan. Zal waarschijnlijk te maken hebben met de dosis ook van de Diazepam.

Het stoppen met blowen gaat het leven zeker gemakkelijker maken. Nu dag 2 en voel al een toename in energie. Dat gaat super snel. Sowieso rookte ik al geen wiet meer sinds dinsdag.

De Zandman zei:
Toen ik voor de eerste keer uit de ontwenning kliniek kwam voor afkick van de benzo's, na 6 weken, heb ik nog lang daarna gevoeld dat de benzo's uit mijn lijf helemaal verdwenen waren. Dit is niet iets wat je even in een paar weken achter de rug hebt!
Klik om te vergroten...

De jump naar 0 en de weken erna zijn het zwaarste van alles. De term "dan begint het pas" vind ik zelf niet heel toepasselijk. De afbouw voelt alles behalve als "dat het nog niet is begonnen".

PAWS zijn wel erger vaak bij snelle detox ontwenning. Hoe ik erbij zat na de detox in januari was echt sick gewoon. Kon helemaal niks joh.

Wel echt sterk dat je het hebt doorstaan Zandman! 🫡
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Wel echt sterk dat je het hebt doorstaan Zandman! 🫡
Klik om te vergroten...
Dank je! En ik zeg maar zo, als ik dat kan, dan kun jij dat ook!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb het je wel vaker gemeld volgens mij. Als het teveel wordt en je zou 1 dag 5mg (of 4mg) nemen, dan kun je waarschijnlijk al makkelijker door op 2,5 mg.
Maar de stap van 5mg naar 2,5 mg in één keer was mogelijkerwijs gewoon een te grote stap. Geen drama, maar even corrigeren is dan wel aan te bevelen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nieuwe ontwikkelingen.

3 oktober moet ik me melden in de detox. Het laatste stukje ga ik in de detox afbouwen en doorstaan.

Ik ben op me breekpunt gekomen. Elk mens heeft zo zijn maximale draagkracht. De beslissing om te stoppen met blowen en roken bovenop de benzodiazepine ontwenning heeft me echt gebroken.

Gisteren weer met de huisartsenpost aan de lijn gehangen. Me zus over de vloer gehad; een Raver die zich geen raad meer wist. Vanochtend hulp gevraagd bij me arts en samen tot dit besluit gekomen.

De arts zag me zitten en vroeg of ik tot de detox even 5mg wilde slikken. Dat heb ik geweigerd; ik wil geen extra benzodiazepines nemen. Ben benieuwd wat jullie zouden doen in dit geval. 2 dagen extra 5mg zou geen groot probleem moeten vormen volgens Ashton. Maar idk met mijn zenuwstelsel wat bij het minste of geringste uit balans raakt...

Ik ben het zo ontzettend zat. Het is bizar wat voor uitdaging benzodiazepine afbouw is. 2.5mg is zo weinig nog; alles lijkt eruit te komen.

Tot zover. Een gebroken verdrietige Raver; maar hoopvol.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Nieuwe ontwikkelingen.

3 oktober moet ik me melden in de detox. Het laatste stukje ga ik in de detox afbouwen en doorstaan.

Ik ben op me breekpunt gekomen. Elk mens heeft zo zijn maximale draagkracht. De beslissing om te stoppen met blowen en roken bovenop de benzodiazepine ontwenning heeft me echt gebroken.

Gisteren weer met de huisartsenpost aan de lijn gehangen. Me zus over de vloer gehad; een Raver die zich geen raad meer wist. Vanochtend hulp gevraagd bij me arts en samen tot dit besluit gekomen.

De arts zag me zitten en vroeg of ik tot de detox even 5mg wilde slikken. Dat heb ik geweigerd; ik wil geen extra benzodiazepines nemen. Ben benieuwd wat jullie zouden doen in dit geval. 2 dagen extra 5mg zou geen groot probleem moeten vormen volgens Ashton. Maar idk met mijn zenuwstelsel wat bij het minste of geringste uit balans raakt...

Ik ben het zo ontzettend zat. Het is bizar wat voor uitdaging benzodiazepine afbouw is. 2.5mg is zo weinig nog; alles lijkt eruit te komen.

Tot zover. Een gebroken verdrietige Raver; maar hoopvol.
Klik om te vergroten...
Kerel toch, ik voel met je mee. Is dit niet ook het moment om voor therapie te kiezen?

Over het terug gaan op 5mg - Ashton raadt het af. Dan zou je het stukje van 5 naar 2,5mg opnieuw van het begin moeten doen. Maar ik zie wel een kans, want het tempo van je afbouw is te snel geweest. Je bent heeeeel ver gekomen maar je krijgt nu toch de rekening gepresenteerd van het laatste stukje. Als de detox akkoord gaat met terug op 5mg en dan een tragere afbouw (laten we zeggen max 1mg per week maar liever nog trager) kan het de moeite waard zijn. Met een misschien voor jou teleurstellende voetnoot dat er een kleine kans is dat dat niet werkt. Want zo zijn Benzo's :(

Het is heftig man. Heftigste uit mijn hele leven. Goed dat je nu echt de hulpschreeuw hebt gemaakt en ook dat je jouw pijn hier met ons hebt willen delen. Het zijn zulke belangrijke dingen om te lezen.

Ik had nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen (die 12 stappen lui met hun God…) maar ik bid voor je.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Tot zover. Een gebroken verdrietige Raver; maar hoopvol.
Klik om te vergroten...
Dan kan de beste overkomen. :smirk:
Ik zie dat je al maatregelen genomen hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."