Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik herken me wel in je verhaal. Gebruiken om gelukkig te zijn, maar dan jezelf nog meer kwijt raken. Het gaat inderdaad — voor een belangrijk deel — om lang genoeg nuchter zijn. Je hersenen hebben na verslaving en gebruik tijd nodig om te herstellen. Dus ik zou gewoon volhouden, want drugsverslaving is een doodlopende weg. En vergelijk jezelf niet teveel met anderen. Iedereen denkt altijd dat iedereen het voor elkaar heeft behalve zijzelf. Maar iedereen heeft problemen. Hoe gaat het nu met die ene speciale persoon?"
"dogan zei: ok dank jullie ik heb de bromazolam weggeknikkerd ik hou het voorlopig bij hoge paniek op kratom wit Klik om te vergroten... Positief! Breid je benzo gebruik maar niet uit. Maar waarom witte kratom, als ik vragen mag? Voor angst zou rode kratom het beste zijn. Van witte kratom kun je een beetje gespannen worden."
"PapaverMan zei: Ja gooi je benzos weg en ga aan de opioiden. En neem meteen de sterkste soort. Strak advies man. Wel eens ontwenning van een opioïde meegemaakt? Doe mij maar cold turkey bromazolam afkick dan. Klik om te vergroten... @PapaverMan heb je wel dit hele topic gelezen? De vragensteller gebruikte al benzodiazepines (clonazepam) en opiaten (kratom en oxycodon). De vraag was of hij er bromazolam bij zou moeten gaan gebruiken. Dat laatste heb ik afgeraden. Verder heb ik gezegd dat je beter over kunt stappen van witte naar rode kratom als je hoofddoel het dempen van angst is. Je doet nu net alsof ik een algemeen advies heb gegeven, in de trant van: je kunt beter kratom gebruiken voor angst dan benzodiazepines, maar dat is niet zo. Mijn advies was specifiek bedoeld voor deze vragensteller en zijn situatie. Ik vind trouwens dat je vrij heftig reageert, ook op @Manu76 Dat vind ik niet zo leuk eigenlijk. Ik wil best de discussie met je aangaan, maar dan wel op een normale manier."
"tachyon! zei: Want de serie dopesick, dat geen fictie is maar waargebeurd, leek het wel alsof iedereen een soort van heerlijke high kreeg. Klik om te vergroten... Het is gedramatiseerd natuurlijk. Drugsgebruik wordt in films en tv eigenlijk vaker dan niet verkeerd weergegeven. Dus misschien heb je een verkeerd verwachtingspatroon? Ik zou dit eens lezen. Het gaat over heroïne maar geldt voor opiaten in het algemeen."
"beau1990 zei: Is dit hetzelfde als phenibut?? Klik om te vergroten... Nee. Phenibut is een agonist van de GABA receptoren. GABA is de neurotransmitter die aangrijpt op de GABA receptoren. GABA heeft binnen het lichaam een rustgevende werking. Kort gezegd: meer GABA betekent meer ontspanning en minder stress. Het vermoeden was dus dat GABA supplementen ook een rustgevende werking zouden kunnen hebben, maar in de praktijk werkt dit niet, omdat slechts minimale hoeveelheden GABA daadwerkelijk de bloed-hersenbarrière passeren. Ik zou mijn geld dus aan iets anders uitgeven 🙂 Phenibut heeft wel een kalmerende en rustgevende werking. De werking is een beetje vergelijkbaar met die van GHB, alcohol of benzodiazepines, maar minder sterk."
"beau1990 zei: Oke, dankjewel maar dit heeft dus weinig zin om van de g af te komen? Normaal nam ik phenibut en toen zag ik dit🫣dus heb t besteld 🥺 maar als ik je reactie lees😮💨 Klik om te vergroten... GABA is niet gevaarlijk, dus je kunt het proberen, maar ik zou er niet teveel van verwachten. Het zou een beetje kunnen werken of helemaal niet (de onderzoeken zijn inconsistent). Phenibut is echt van een andere orde (bewezen medicijn met bewezen effectiviteit). Je wilt dus stoppen met GHB? Ik weet niet of phenibut (of een ander middel) dan een goed idee is. Afbouwen is denk ik beter, maar ik ben geen expert."
"Shinyzappy zei: ik wordt en wel een stuk slimmer van in mijn mening of dat komt door de thought acceleration and thought organization bijv. Hopelijk is de tekst een beetje te begrijpen 😂 Klik om te vergroten... Ik snap je en goede vraag. Wat ik hierboven zei klopte niet helemaal. Mensen met ADHD worden wel slimmer van ADHD medicatie. Met medicatie op scoren ze bijvoorbeeld hoger op intelligentietests. Voor mensen zonder ADHD geldt dit niet. Die scoren met ADHD medicatie ongeveer hetzelfde. Natuurlijk krijgen ze wel een boost van de ADHD medicatie, maar daar gaan ze alleen harder van werken, niet slimmer. Ik moet wel zeggen dat er over dit onderwerp niet veel onderzoek is, dus waarschijnlijk is het nog te vroeg voor echt harde conclusies."
"MR_CHIP zei: tuurlijk snap ik die ik had ook het gevoel een fake iets gekocht te hebben maar werken dat het deed..... Klik om te vergroten... Ja op zich kan zo’n pilletje best “nep” zijn (geen alprazolam bevatten), maar wel een andere (rc) benzo of zelfs een opiaat en dan nog steeds werken als een tierelier 😅"
"Roze Olifant zei: Maar worden ze slimmer, of krijgen ze meer toegang tot hun ‘echte’ intellectuele potentieel omdat ze zich niet continu met allerlei inefficiënte (om)wegen moeten banen door de enorme ruis van de stoorfactor die executieve disfunctie heet. Mij lijkt het laatste. Klik om te vergroten... Ik maakte van ‘beter cognitief functioneren’ even ‘slimmer worden’ maar er gaat in die vertaalslag de nodige nuance verloren. Mensen met ADHD scoren met meds beter op tests die het cognitieve functioneren meten en mensen zonder ADHD niet, maar cognitief functioneren is natuurlijk breder dan intelligentie en omvat waarschijnlijk ook zaken als executief functioneren, dus je zou best gelijk kunnen hebben. Het verschil zit ‘m waarschijnlijk niet in intelligentie, maar in hoe je daar gebruik van maakt."
"verrekijker zei: Het was een helse ervaring. Klik om te vergroten... Gaat het inmiddels beter? Je hebt een maand lang dagelijks gebruikt, dus stoppen zonder afbouwen was niet verstandig, maar waarschijnlijk is het ergste inmiddels voorbij. Heftig hoor, die hallucinaties, maar het komt vaker voor heb ik begrepen."