Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
124 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Ja en nee. @Raver is al aan het afbouwen met Benzo's waarvan je al slapeloosheid kunt krijgen. Van stoppen met wiet ook en als dat gaat stapelen kom je misschien echt met erg slaapgebrek te zitten. Ik zou er echt voor kiezen om eerst de Benzo's af te bouwen en in ieder geval een soort van onderhoudsdosis Cannabis aan te houden, en daar pas naar te kijken als Benzo afbouw achter de rug is. Maargoed ik ben geen arts, dus vraag het daar eerst maar na voor de zekerheid.
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad dat klinkt verstandiger voor Raver.

En dan eenmaal de benzo's afgebouwd heel scherp worden op het stoppen met wiet (althans, als dat het doel is natuurlijk), want het is zo sneaky. Als ik soms zie hoe sommigen tientallen jaren proberen ermee te stoppen kan ik dat heel goed begrijpen, want het beïnvloedt je eigen gedachten/meningen. Eenmaal weer genomen, hoe weinig dan ook, ga je alles weer tegenover jezelf rechtvaardigen om ermee door te gaan of zelfs weer méér te gaan gebruiken. Zelf ook gehad: steeds weer hetzelfde doen en een ander resultaat verwachten.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
En wietolie kun je ook gewoon legaal kopen😉
Klik om te vergroten...
Dat zou voor mij een uitkomst zijn als er ook THC in zou zitten, maar ik denk dat het volgens de letter van de wet verboden is. Bezit van (delen van) de hennepplant is volgens mij verboden. Er is wel als agrariër een vergunning aan te vragen om vezelhennep te mogen kweken.

Ook de flesjes CBD olie in drogisterijen zijn volgens mij officieel niet legaal in Nederland.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
Dat zou voor mij een uitkomst zijn als er ook THC in zou zitten, maar ik denk dat het volgens de letter van de wet verboden is. Bezit van (delen van) de hennepplant is volgens mij verboden. Er is wel als agrariër een vergunning aan te vragen om vezelhennep te mogen kweken.

Ook de flesjes CBD olie in drogisterijen zijn volgens mij officieel niet legaal in Nederland.
Klik om te vergroten...
Er zijn manieren om o.a THC (Wiet olie) legaal te kopen. Alleen niet inde kruitvat enzo.

CBD wiet/hennep is toegestaan mits het 0.2% THC bevat. En je mag CBD wiet kweken als je kan aantonen dat het CBD is en niemand overlast heeft enzo.

Daar waar ik koop is meestal ook een testrapport beschikbaar mocht ik dat willen inzien.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Er is toch geen echt gevaar met "cold turkey" in 1 keer kappen met wiet? Sure, leuk is anders, maar dat "minderen" gaat gewoon jaren en jaren ongemerkt door en daarnaast geloof ik dus niet dat je op die manier bij je eigen plannen blijft. De wiet gaat dan voor jou denken.
Klik om te vergroten...

Zoals hierboven al aangegeven en raver zelf aangeeft is detox geen optie nu in combinatie met benzo afbouw. Daarom geef ik de tips om met de wiet af te bouwen. Een wiet detox op zich is niet de moeilijkste maar als er andere middelen in het spel zijn kan dat wel intenser worden.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Iedere dag blowen kunnen alleen de rijken. Of zelfkwekers. Ik rook nu enkel om de 5/10 dagen. Vooral wanneer ik er noodzakelijk behoefte eraan heb. Je zult er neit veel aan hebben wat ik zeg, ik kom ook van deze hoeveelheden af maar geen benzo afkick.
Ik besefte dat de wiet me overnam, en dan heb ik voor mezelf geen keuze dan actie te ondernemen. Schulden krijgen door blowen gaat de situatie vele malen erger maken, en desnoods ga je misschien goedkopere alternatieven zoeken om het te onderdrukken, dus zal als ik jou was oppassen. Probeer af en toe niet te roken op een dag waarop het lukt. Die breaks ertussenin hebben mij ingezien dat ik ook zonder kan.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sinds vanochtend ontslagen vanuit de detox.

Het was rollercoaster. Gehuild maar ook heel veel mooie mensen ontmoet en zeker gelachen.

Nu dus 15 dagen clean van cannabis en roken. Wel nog aan de nicotine zuigtabletten maar geen pleisters meer.

Ben echt ontzettend vermoeid nog. Liefst duik ik me bed in. Beetje wazig ook van de benzo afkick. Kan dat woord inmiddels niet meer horen. Vreselijk. Moet alles weer even rustig opbouwen qua prikkels etc. @Gemberthee Het klopt inderdaad als een bus hoor! Prikkels echt weer even aan wennen nu.

Vanavond naar de zelfhulpgroep. Volgende week allemaal gesprekken voor me schulden etc. Dus hé nu ga ik het gewoon dag voor dag bekijken.

In ieder geval clean nu. Even lief zijn voor mezelf nog deze week en dan zal ik toch weer langzaam aan de gang moeten qua werk.

Edit: Bij de verzekering hoef ik niet te rekenen op uitbetaling van geld voor arbeidsongeschiktheid. In de voorwaarden staat dat indien er sprake is van middelengebruik er geen uitbetaling kan worden gedaan. Verslaving valt dus niet onder het stukje ziek zijn. Ondanks dat daar psychische problematiek bij betrokken zijn. Erg schrijnend. Maar ik ga niet tegen een deur aan trappen die gesloten blijft. Zegt mij alleen genoeg dat er in NL nog een lange weg te gaan is als het gaat om psychische problematiek en verslaving. Jammer.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
Sinds vanochtend ontslagen vanuit de detox.

Het was rollercoaster. Gehuild maar ook heel veel mooie mensen ontmoet en zeker gelachen.

Nu dus 15 dagen clean van cannabis en roken. Wel nog aan de nicotine zuigtabletten maar geen pleisters meer.

Ben echt ontzettend vermoeid nog. Liefst duik ik me bed in. Beetje wazig ook van de benzo afkick. Kan dat woord inmiddels niet meer horen. Vreselijk. Moet alles weer even rustig opbouwen qua prikkels etc. @Gemberthee Het klopt inderdaad als een bus hoor! Prikkels echt weer even aan wennen nu.

Vanavond naar de zelfhulpgroep. Volgende week allemaal gesprekken voor me schulden etc. Dus hé nu ga ik het gewoon dag voor dag bekijken.

In ieder geval clean nu. Even lief zijn voor mezelf nog deze week en dan zal ik toch weer langzaam aan de gang moeten qua werk.

Edit: Bij de verzekering hoef ik niet te rekenen op uitbetaling van geld voor arbeidsongeschiktheid. In de voorwaarden staat dat indien er sprake is van middelengebruik er geen uitbetaling kan worden gedaan. Verslaving valt dus niet onder het stukje ziek zijn. Ondanks dat daar psychische problematiek bij betrokken zijn. Erg schrijnend. Maar ik ga niet tegen een deur aan trappen die gesloten blijft. Zegt mij alleen genoeg dat er in NL nog een lange weg te gaan is als het gaat om psychische problematiek en verslaving. Jammer.
Klik om te vergroten...
Zet hem op, kerel! Clean zijn is heerlijk, ga ervoor!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
RnB_fan zei:
Zet hem op, kerel! Clean zijn is heerlijk, ga ervoor!
Klik om te vergroten...

Ik ga ervoor. Dag voor dag. 👍🫡
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat goed zeg!

Probeer je dit weekend maar niet druk te maken om geld idd.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben je niet (deels) arbeidsongeschikt? Lijkt mij dat de staat je verzorgt. Totdat je weer beter bent en kunt gaan werken.

Iig goed bezig en zet 'm op!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#11
inspiratie.uwv.nl

Ex-verslaafde Brian: ‘Blijf schreeuwen totdat je hulp krijgt’

Soms kom je terecht in een uitzichtloze situatie, zoals Brian die een drugs-, gok- en eetverslaving had. Maar hoe kom je daar weer uit? Brian zocht én vond hulp. Hij is nu clean.
inspiratie.uwv.nl inspiratie.uwv.nl

Misschien heb je er iets aan.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bijstandsuitkering oid. Je hebt wel met professionals gepraat toch? Die weten hoe je verder kan.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gemberthee zei:
Ben je niet (deels) arbeidsongeschikt? Lijkt mij dat de staat je verzorgt. Totdat je weer beter bent en kunt gaan werken.

Iig goed bezig en zet 'm op!
Klik om te vergroten...

Ja omdat ik zelfstandig ondernemer ben heb ik daar dus geen recht op.

Thnx!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gemberthee zei:
Bijstandsuitkering oid. Je hebt wel met professionals gepraat toch? Die weten hoe je verder kan.
Klik om te vergroten...

Morgen heb ik een afspraak bij de schuldhulpverlening etc. Dan gaat als het goed is alles lopen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Iemand een idee of Magnesium Citraat eigenlijk wel goed is bij benzodiazepine afkick?

Zit nu op dag 10 na me dosis verlaging. Zoals al eerder aangegeven in een ander topic heb ik veel gespannen spieren; neiging tot uitrekken. Spanning op me borst waardoor ik ongemakkelijk adem. Heel apart gevoel. Valt me ook op dat ik veel meer me tenen samentrek in me voeten, of me handen samen knijp etc.

Behoorlijk vervelend allemaal, en dit is wel de eerste keer dat ik het fysiek ook op deze manier zo ga voelen. Ga natuurlijk steeds dichter naar de 0mg toe. Als je kijkt op wat voor dosis ik heb gezeten is 16mg niet veel meer.

Nu lees en hoor ik verschillende verhalen over Magnesium. Het zou invloed hebben op GABA en je zenuwstelsel. Iets wat ik eigenlijk zo min mogelijk of niet wil stimuleren met supplementen of andere middelen.

Maar wat ik zeg; het is wisselend. De ene site zegt wel, de andere niet. Dit is hetzelfde voor forums. Vraag me af of iemand hier een persoonlijke ervaring mee heeft?

Ik zelf heb t vaak gebruikt in m'n afkick maar deze stap heeft het eigenlijk nauwelijks nog effect. En lijkt het wel alsof m'n spierspanning erger wordt uren na magnesium inname. Ook dit kan ook weer een mentale angst van me zijn hoor. Maar goed, ik wil gewoon niet m'n gaba of zenuwstelsel gaan stimuleren met andere middelen. Dat is al zo van slag haha.

Hoor t wel!

Greetz.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Persoonlijk heb ik geen problemen ervaren met magnesium en benzo afbouw. Ik ben van 10 naar 0 mg gegaan. Wel iets anders dan jouw verhaal. Maar ik denk dat de spierspanning te maken heeft met de spanning die dit traject met zich meebrengt. Naarmate je je meer relaxed voelt in je situatie zal de spierspanning afnemen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gemberthee zei:
Persoonlijk heb ik geen problemen ervaren met magnesium en benzo afbouw. Ik ben van 10 naar 0 mg gegaan. Wel iets anders dan jouw verhaal. Maar ik denk dat de spierspanning te maken heeft met de spanning die dit traject met zich meebrengt. Naarmate je je meer relaxed voelt in je situatie zal de spierspanning afnemen.
Klik om te vergroten...

Zit wat in inderdaad. Ik zit erg in m'n hoofd.

Hippie Langwaus zei:
Je hebt ook de spierontpannende werking van cannabis niet meer. Misschien was dat geen grote factor, maar wellicht heb je daardoor ook meer spierspanning.
Klik om te vergroten...

🫠

Cannabis was wel altijd me steun en toeverlaat in deze situaties.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
een gesprek met je huisarts over je ongemakken met spierspanning een idee ?
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
een gesprek met je huisarts over je ongemakken met spierspanning een idee ?
Klik om te vergroten...
Of fysio? Die kan daar geloof ik ook wat in betekenen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Je kunt zeggen van benzo's wat je wilt, maar het heeft me nu écht even uit de put getrokken. Althans, het heeft me rust gegeven waardoor ik zelf tot rust ben gekomen. Zo enorm gespannen en angstig geweest de afgelopen weken.
Klik om te vergroten...
En dit is idd precies waar benzo's voor bedoeld zijn. Fijn dat het je wat meer stabiliteit en rust geeft. Het is altijd afwegen wat de pro's en cons zijn bij benzo's. Maar je hebt ervaring en zelfkennis genoeg om die afweging te maken, leid ik uit je eerdere posts af.

Benzo's zijn shit, maar wanneer ingezet op een min of meer verantwoorde manier, zeker een prettig hulpmiddel. Ook goed om dat soort verhalen op DF te delen. Horrorverhalen zijn er al genoeg (en ook terecht, want bij oneigenlijk gebruik kom je er nauwelijks zelfstandig uit), maar ook de positieve aspecten mogen best benadrukt worden.

Succes wederom.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."