Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Raver zei: Ik ben er al zo'n 6 maanden vanaf geweest. Momenteel kan ik niet stoppen met piekeren, rare fysieke tintelingen, bijna derealiseren, angstig, onrustig slapen, koude rillingen en die vreselijke onrust bij ontwaken. Alsof me hele zenuwstelsel weer van slag is. Klik om te vergroten... Is je suikerspiegel ok? Sterkte en rustig aan vandaag."
"VJ_LSD72 zei: Nope, geldt niet voor iedereen. >30 jaar ervaring en nog altijd een fijne afterflow. Klik om te vergroten... Welke frequentie en dosissen heb jij die dertig jaar dan gehanteerd?"
"Wat een vervelende situatie! Sowieso goed om te confronteren. De kans is vrij groot dat zij in jouw auto onder invloed rond rijdt. Daarmee brengt zij zichzelf en anderen in gevaar. De roze olifant in de kamer moet worden besproken."
"Absoluut! Mijn angst (lichte vorm van sociale angststoornis opgebouwd), piekeren in de nacht en opkomende paniekaanvallen gerelateerd aan werksituaties waren aanvankelijk mijn reden om professionele hulp te zoeken. Echter was dit alles grotendeels veroorzaakt c.q. verergerd door mijn overmatige gebruik in de weekenden. Het gros van mijn angsten is, zoals jij zo mooi beschrijft @Pompoen als sneeuw voor de zon verdwenen. De angst die over is kijk ik nu recht in de ogen aan en probeer ik zo goed en kwaad als het kan aan te werken. Angst leidt in het slechtste geval tot angst voor angst. En dan kom je in een lelijke vicieuze cirkel terecht; versterkt door onzekerheid in geval van overmatig gebruik van middelen. De cirkel eenmaal doorbroken door niet te gebruiken, leidt automatisch op termijn tot een grotere mate van zelfzorg en daarmee ook zelfverzekerdheid. En dus minder angst. In het begin kan dit overigens het tegenovergestelde voelen; omdat men eerst moet leren omgaan met ongefilterd en overdoofd gevoel."
"Mcrazy zei: Bedankt!! Ik probeerde een keer te stoppen en de derde dag werd ik wel ziek. Is dat apart? Klik om te vergroten... Lijkt mij niet. Weet niet hoe lang je dagelijks hebt gebruikt, maar op die frequentie gebruiken is niets anders dan totale roofbouw plegen op je lichaam. Je immuun systeem is verzwakt en vervolgt ontneem je je de enige stof die de reserves telkens nog verder uitput: de coke. Resultaat is dat je lichaam ineens door heeft hoe ontzettend gesloopt het is. Niet gek als dat een paar dagen duurt voordat dit gebeurt."
"@Ikwordtnietoud doe de andere forumleden in ieder geval een lol en houd ons op de hoogte hoe het met je gaat over een aantal maanden wanneer je met je benzo/stim combo gebruik gierend uit de bocht bent gevlogen. Hopelijk helpt dit topic anderen die aan de vooravond van verval staan wellicht om zich nog een keer achter de oren te krabben."
"VJ_LSD72 zei: Begin jaren 90 bijna elk weekend en dan bleef het vaak niet bij 1 pilletje. Uitschieters en soms totaal over de top uit de bocht. Pacman was er niks bij! Klik om te vergroten... Mocht dit het geval zijn dan is mijn veronderstelling dat we hier collectief getuige zijn van de personificatie van een 8e wereldwonder."
"Dani_ zei: Ondertussen ga ik mezelf voorbereiden op het gesprek.. Mocht er nog iemand zijn met goed advies, is het harstikke welkom! 🥺 Klik om te vergroten... Is er iemand in je vertrouwenskring (en die van je moeder) die je deelgenoot kunt maken van deze situatie? Het lijkt er nu op dat je deze last op enkel jouw schouders draagt, terwijl dat niet misschien niet hoeft. Enerzijds wil je je moeder natuurlijk niet teveel in een hoek drijven, maar door dit gesprek niet 1 op 1 te voeren voorkom je in ieder geval dat ‘t wellicht te persoonlijk wordt of op jou wordt afgewend."
"sosboss zei: Ik heb tot een jaar geleden altijd coke gehaald bij dezelfde plug. Ik gebruikte zo’n 2-3g op een avond en dit enkel in het weekend. Telkens kreeg ik de dagen erna sterke paranoïde gevoelens. Deze hielden aan voor +/- 4 dagen. Ik had daarom ook besloten om te stoppen met coke. Nu heb ik eergisteren de uitslag gehad van m’n examens, was op alles geslaagd, en heb dit gevierd met een grote berg. Deze heb ik gehaald van iemand anders en heb geen last van een kater. Enkel hoofdpijn vd alcohol. Heb je normaal nooit zo’n erge kater na coke-gebruik? En zat er dan al die tijd iets anders doorheen? Ik heb deze niet laten testen. Dit kan in België niet en zo’n dancesafe kit is ook niet altijd acuraat. Klik om te vergroten... Mijn vermoeden is dat dit mentaal gedreven is. Ofwel; het zit tussen je oren en heeft met mindset te maken. Je hebt nu iets positiefs gevierd (al je examens gehaald) waardoor je mindset sowieso al erg goed was. Wanneer je goed in je vel zit en dan drugs tot je neemt, is de werking altijd beter dan wanneer je minder goed in je vel zit. En vice versa wat betreft de katers."
"Tsja, wordt aan het eind van de rit gewoon een kwestie van structurele overstimulering van je receptoren en overmatige uitputting van je lichaam. Misschien gaat het even goed. Maar op den duur gaat het je fysiek en mentaal nekken."